معرفی سایت های برتر مهندسی شیمی

معرفی سایت های برتر مهندسی شیمی

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • اصلا

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    2
  • نظرسنجی بسته .

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.shana.ir

شبکه اطلاع‌رساني نفت و انرژي (شانا) با هدف اطلاع‌رساني مؤثر در اين آدرس تأسيس شده است. در اين سايت عناوين زير به چشم مي‌خورد: اخبار تصويري، عناوين اخبار، نفت، گاز، پتروشيمي، انرژي، انرژي‌هاي نو، گزارش، مقاله، تازه‌هاي نشر و گزيده‌هاي مطبوعات.



http://www.exploratorium.edu

اين سايت مربوط است به راهنمايي‌هايي درباره مواد غذايي، طرز نگهداري و نحوه پخت آن‌ها. در سايت مـي‌توان مطالبـي از قبيل طرز مصرف و نگهداري تخم‌مرغ، انواع ترشي‌هـا، شکلات‌هـا، انواع نان و نمک را مطالعه کرد.


www.eufic.org/gb/home/home.htm

سايت:
FOOD INFORMATION EUROPEANحاوي اطلاعات، اخبار، جستجوي مقالات، قوانين و استانداردهاي مواد غذايي در اروپا و بسياري مطالب ديگر درباره مواد غذايـي است. هم‌چنين مـي‌توان مـواردي هم‌چون غذاهاي آلي، اثرات فيزيکي غذاها، امنيت غذايي و چربي‌هـا را در اين سايت مطالعه کرد.


http://rpaulsingh.com/

در اين سايت
EXPLORE FOOD ENGINEERING مي‌توان به مقاله‌ها و تحقيق‌هاي به عمل‌آمده در رشته مهندسي مواد غذايي دست پيدا کرد. اين DATABASE مي‌تواند کمک مؤثري در تحقيق‌ها و فعاليت‌هاي انجام شده در زمينه اين رشته محسوب گردد.


http://blonz.com/

اين سايت
BLONZUIDEG مي‌تواند به عنوان يک منبع علمي براي علاقمندان و محققان در رشته علوم و صنايع غذايي به کار گرفته شود. در اين سايت مطالب گسترده و مقاله‌هاي زيادي در مورد اين رشته قرار داده شده است. هم‌چنين امکان پرسش و پاسخ با متخصصين اين سايت فراهم مي‌باشد.


http://www.topix.net/business/food-science

سايت
TOPIX.NET يک مجله الکترونيکي مي‌باشد که در مورد مواد غذايي و علم صنايع غذايي به ارائه مطالب پرداخته است. در سايت مـي‌توان اخبار و اطلاعات جديد، امکان جستجوي موضوعات در سايت، ارتباط با سايت‌ها و مراکز فعال در زمينه مواد غذايي و تکنولوژي مواد غذايي، امکان دريافت مجله از طريق E- MAIL و هم‌چنين اطلاعاتي درمورد محققان و فعالان اين رشته را مطالعه کرد.


http://www.foodlaw.rdg.ac.uk/

دانشگاه
UNIVERSITY OF THE READINGدر اين سايت به معرفي DATABASE خود در زمينه صنايع غذايي پرداخته است. در اين سايت مـي‌توان مطالبي از قبيل جستجوي سايت، قوانين مواد غذايي منتشر شده بر روي اينترنت، قوانين اروپا، آمريکا، استراليا، استانداردهاي غذايي را مشاهده کرد.


http://www.ift.org/divisions/food_law/

اين سايت به معرفي قوانين حاکم بر توليد و نگهداري مواد غذايي پرداخته است. قوانين کشورها، اتحاديه اروپا و هم‌چنين روزنـامه‌اي که اين مؤسسه منتشر مـي‌کند و
LINK بـه سايت‌هـاي مرتبط با مواد غذايی از مطالب موجود در اين سايت مي‌باشند.


http://www.ausfoodnews.com.au/flapa/laws.htm

قوانين و استانداردهاي مواد غذايي در اين سايت معرفي مي‌شوند. استانداردهاي صنعتي مواد غذايي، محصولات خانگي و استاندارد و قوانين حاکم بر آن‌ها را نيز مي‌توان در اين سايت مشاهده کرد.


http://www.extension.iastate.edu/foodsafety/

اين سايت دانشگاهي به اطلاع‌رساني معرفي مقاله‌هاي تحقيقاتي و محققان و هم‌چنين روش‌هاي معرفي شده توسط اين محققان درمورد حفظ و نگهداري مواد غذايي مربوط مي‌شود. در سايت با مواردي هم‌چون آموزش محافظت از مواد غذايي، راهنماي توليد سالم و امکان جستجو در مطالب موجود در سايت مواجه مي‌شويم.

 
آخرین ویرایش:

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.nioclibrary.ir/

در اين سايت با مرکز اطلاع‌رساني و کتابخانه مرکزي شرکت ملي نفت ايران آشنا مي‌شويم. اين مرکز يکي از مراکز و کتابخانه‌هاي عظيم در سراسر دنيا در زمينه کتب تخصصي صنعت نفت و گاز محسوب مي‌شود. در اين سايت به معرفي منابع الکترونيکي، انتشارات، جستجو، معرفي کتاب‌
برتر و اطلاعاتي در مورد خود کتابخانه پرداخته شده است.


http://www.bp.com

در اين سايت با شرکت نفت بريتانيا
PB آشنا مي‌شويم. اين شرکت يکي از مهم‌ترين و قديمي‌ترين شرکت‌هاي نفت محسوب مـي‌شود. در سـايت اين شرکت مواردي از قبيل توليدات شرکت، انتشارات، جستجو، فعاليت در کشورهاي مختلف، سرويس‌هاي ارائه شده و اخبار و رويدادهاي جديد را براي آشنائي هرچه بيش‌تر مراجعه‌ کنندگان ارائه مي‌کند.


http://www.mobil.com

شرکت نفت
MOBIL يکي از شرکت‌هاي نفتي آمريکايي است که سهم بزرگي در توليد و پخش مواد سوختي در اين کشور بر عهده دارد. در اين سايت مطالبي از قبيل سلول‌هاي انرژي، توليدات، صنايع مرتبط و مشتريان اصلي ارائه مي‌شود.


http://www.total.com/

شرکت نفت
TOTAL يکي از معتبرترين شرکت‌هاي توليد و پخش محصولات نفتي در فرانسه مي‌باشد. هم‌چنين اين شرکت يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي خارجي سرمـايه‌گذاران در صنعت نفت و گاز ايران محسوب مي‌شود.


http://www.exxon.com

در اين سايت با شرکت نفت
EXXON يک شرکت توليدکننده محصولات نفتي آشنا مي‌شويم. اين شرکت آمريکايي اطلاعاتي درباره خود شرکت، محصولات آن، نحوه پخش محصولات و کيفيت و قيمت آن‌ها دراختيار بازديدکنندگان از اين سايت قرارمي‌دهد.


http://www.aip.com.au/

شرکت نفت استراليا اين سايت را براي اطلاع‌رساني، معرفي شرکت، محصولات و فعاليت‌هاي انجام شده در اين شـرکت ايجـاد کـرده است. در اين سايت اطلاعات مورد نياز در موارد ذکر شده در اختيار مراجعه‌کنندگان قرار مي‌گيرد.


http://www.oilonline.com/

سايت
OILONLINE يک مرجع اطلاعاتي براي صنايع نفت محسوب مـي‌شود. در اين سـايت مـي‌توان بـه اطلاعات و LINK به سايت‌هاي مهم دسترسي پيدا کنيم از قبيل مجله OFFSHORE، شرکت نفت و گاز آسيا، پايگاه اطلاع‌رساني همايش‌ها وکنفرانس‌هاي نفت و گاز و بسياري سايت‌ها و مراکز اطلاعاتي ديگر.


http://www.oil.net/

سايت
OIL.NET معرفي‌کننده مجله‌اي تخصصي درباره نفت مي‌باشد که مي‌توان به وسيله عضويت در سايت مورد نظر آن را دريافت کرد. هم‌چنين مي‌توان مطالبي از قبيل مراکز تجهيزات و مراکز اطلاعاتي را در سايت مشاهده کرد.


http://www.opec.org/home/

سايت
OPEC. اين سايت مي‌تواند مرجع مطلوبي براي دريافت اطلاعات و اخبار درمورد نفت و صنايع گاز باشد. در اين سايت با عناويني مثل اخبار، کتابخانه، امکانات جستجو در منابع سايت، قيمت نفت، مقايسه اقتصادي قيمت نفت در دوره‌هاي سالانه مواجه مي‌شود

 
آخرین ویرایش:

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.ourfoodstories.com/

سايت
OUR FOOD يک مرجع و DATABASE براي ارائه کردن اطلاعاتي در مورد سلامت نگه داشتن مواد غذايي مي‌باشد. انواع مواد غذايي در اين سايت به‌صورت INDEX موجود هستند و مـي‌توان بـا خواص و نحوه نگهداري آن‌ها آشنا شد.


http://www.epic-spain.com/libro.html

سايت
EPIC به معرفي محصولات و استانداردهايي براي مواد غذايي پرداخته است. در اين سايت مي‌توان مقاله‌ها و نشرياتي را که در اين مؤسسه انتشار يافته است را به‌صورت فايل‌هاي PDF دريافت کرد و مورد استفاده قرار داد.


http://www.cdr.wisc.edu/

اين سايت به معرفي و بررسي مواد غذايي لبني پرداخته است. همانطور که مي دانيم مواد لبني از موادي مي‌باشند که سرعت فساد بالايي دارند و هم‌چنين توليد آن‌ها در ابعاد صنعتي به تکنولوژي نسبتاً بالايي احتياج دارد که در اين سايت به تمامي اين موارد اشاره مي‌شود.


www.fil-idf.org
اين سايت متعلق به فدراسيون بين‌المللي صنايع لبنيات
IDF مي‌باشد. در اين سايت مواردي چون اطلاعات، آموزش، انتشارات، امکان جستجو در سايت و مطالب آن وجود داشته و هم‌چنين امکان عضو شدن هم براي افراد علاقمند فراهم آمده است. نتايج تحقيقات به عمل آمده در اين فدراسيون و مراکز تحت نظارت آن در اين سايت در دسترس علاقمندان قرار داده شده است.


http://www.extraordinarydairy.com/

سايت تحقيقاتي
EXTRAORDINARY تحقيقات و مقالات بسياري را در زمينه مواد غذايي لبني را در سايت خود ارائـه مـي‌کند. در اين سـايت مي‌توان موارد زير را مشاهده کرد: تحقيقات لبنيات، برنامه‌هاي توليدي و تحقيقاتي، کتابخانه، انتشارات مؤسسه، تکنولوژي به‌کار گرفته شده در توليد صنعتي لبنيات.


http://www.brucetharp.com/

سايت:
THARPS FOOD TECHNOLOGY يک سايت اطلاع‌رسانی در زمينه مواد غذايي لبني مي‌باشد. در اين سايت در مورد انواع محصولات غذايي لبني از قبيل خامه و بستني و فرآورده‌هاي شيري مقاله‌ها و نتايج تحقيقات علمي به‌عمل‌آمده مي‌توان به کسب اطلاعات پرداخت.


http://www.dairynetwork. com

سايت:
DAIRYNETWORK.COM سايت بين‌المللي اطلاع‌‌رساني در زمينه صنايع مواد غذايي لبني مي‌باشد. در اين سـايت مـي‌توان به آخرين اطلاعات و اخبار درباره تکنولوژي توليد مواد لبني دست پيدا کرد. هم‌چنين امکانات جستجو، مجله رايگان، امکان ثبت نام در سايت، معرفي دستگاه‌ها و لوازم مرتبط با مواد لبني در اين سايت به صورت گزينه‌هايي دردسترس عموم قرار داده شده است.


http://www.dairyscience.info/

زمينه فعاليت اين سايت درباره علوم صنايع غذايي و مواد لبني و تکنولوژي صنايع غذايي مي‌باشد. اين سايت به معرفي نتايج تحقيقات به‌عمل ‌آمده در زمينه آلودگي‌هاي موجود در مواد غذايي و به‌خصوص لبنيات مي‌باشد. تصاوير ميکروسکوپي و دقيقي از انتشار آلودگي و ميکروب‌ها در مواد غذايي در اين سايت قرار داده شده است.


http://www.afns.ualberta.ca/

دانشگاه آلبرتا که يک مرکز دانشگاهي مواد غذايي و تکنولوژي توليد مواد غذايي مي‌باشد.

در اين سايت به معرفي خود و فعاليت‌هاي انجام گرفته در اين دانشگاه پرداخته است. اخبار و اطلاعات روز، مقالات علمي و LINK به سايت‌هاي مرتبط از مواردي مي‌باشند که در اين سايت دردسترس علاقمندان قرار گرفته است.


http://www.foodingredientsfirst.com/

اين سايت به ترکيبات مواد لبني اشاره دارد. ويتامين‌ها‌، مواد معدني و مواد ديگر موجود در لبنيات را مـي‌توان در اين سـايت شناخت و در مورد هر کدام از اين موارد به کسب اطلاعات پرداخت. در اين سايت مي‌توان به اخبار جديد،
LINK به سايت‌هاي مرتبط، توليدات صنعتي و تکنولوژي آن و امکاناتي از قبيل جستجو و عضويت در سايت و غيره دست پيدا نمود.

 
آخرین ویرایش:

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
www.pulpandpaperonline.com

در اين سـايت بـا تکنولوژي جديد صنايع خمير و کاغذسازي و نتايج تحقيقات به‌عمل‌آمده در اين رابطه آشنا مي‌شويم. هم‌چنين جستجو در سايت، اخبار و اطلاعات، پروژه‌ها، کتابخانه‌هاي قابل DOWNLOAD شدن و منابع اطلاعاتي را مي‌توان در اين سايت در پيش روي ديد.


http://www.cppri.org.in/

اين سايت مربوط به انستيتوي مرکزي خميرکاغذ وکاغذ مي‌باشد. در اين سايت نتايج تحقيقات و پيشرفت‌هاي فني صنايع کاغذ ارائه مي‌شود. سرويس‌هـاي تکنيکي، انتشارات، برنامه‌هاي آموزشي، رويدادها و امکان برقراري ارتباط زنده CHAT از امکانات و مواردي مي‌باشند که در اين سايت قرار داده شده‌اند.



http://www.eka.com/eka/

اين سايت را شرکت EKA تأسيس کرده است.

اين شرکت سازنده کاغذهاي اسکناس مي‌باشد. در سايت اين شرکت به تکنولوژي ساخت اين نوع کاغذها اشاره شده است و مي‌توان با اين صنعت آشنا شد.



http://www.lpmtech.com/

در اين سايت با شرکت LPM که محقق در زمينه کاغذهاي پليمري است آشنا مي‌شويم. در سايت شرکت مي‌توان مواردي از قبيل: اخبار، توليدات و موارد استفاده، معرفي گروه‌کاري و بررسي فعاليت‌هاي انجام شده شرکت را مشاهده کرد.




http://www.chouka.com

در اين سايت با شرکت صنايع چوب وکاغذ ايران (چوکا) آشنا مي‌شويم. در اين سايت مي‌توان درمورد مواردي چون معرفي شرکت، فعاليت‌ها، محصولات و آدرس شرکت اطلاعاتي به ‌دست‌ آورد.



http://www.acechem.com/aboutus.html

در اين سايت مي‌توان با شرکتي آشنا شد که در امر ساخت مواد پاک‌کننده فعاليت دارد. اين مواد در بازيافت کاغذ کاربرد فراواني دارند و استفاده وسيعي از اين مواد به‌عمل ‌مي‌آيد.




اين سايت به مرکز تحقيقاتي دانشکده مهندسي چوب و کاغذ دانشگاه AUBURN تعلق دارد. در اين سايت اطلاعات زيادي در زمينه روش‌هـا و سيستم‌هـاي توليد کاغذ ارائه شده است. تحققات به عمل آمده در اين مؤسسه و نتايج حاصل از آن‌ها را مي‌توان در سايت مشاهده کرد و از بخش آموزشي سايت نيز بهره برد.



http://www.innventia.com/en/
این سایت در زمینه آنالیزانواع کاغذ فعالیت می‌كند. روش‌های شیمیائی مورد استفاده در سایت توضیح داده شده است . در این سایت می‌توان عناوینی چون امکان جستجوی مطالب مورد نظر کاربر، اخبار‌، گزارش رویدادها‌، آموزش‌، برنامه‌های تحقیقاتی‌، مرکز اطلاعات‌، تحقیقات و LINK را مشاهده کرد.




در این سایت روش بازیافت کاغذ آشنا می‌شویم. کاغذهای بازیافت شده را می توان دوباره به کاغذهای سفید و قابل استفاده تبدیل کرد. در سایت توضیحاتی درباره روش تبدیل کاغذ به محصول بازیافتی ارائه شده است .



اين سايت به يک شرکت توليد‌کننده انواع کاغذ به نام
Jeff Lindsay تعلق دارد. در سايت اين شرکت مي‌توان اطلاعاتي پيرامون کاغذ، خمير کاغذ، معرفي دانشگاه‌هاي فعال در زمينه کاغذ، گروه‌هاي تحقيقاتي و محققان متخصص در زمينه کاغذ، توليد کاغذ و خمير، ابزارآلات و معرفي کارخانجات توليد ماشين کاغذ، اخبار، تکنولوژي بهره‌وري چوب، بازيافت چوب و کاغذ و بسياري مطالب ديگر درباره چوب و کاغذ را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرد.



http://www.tappi.org

اين سايت به انجمن تخصصي کاغذ، خمير کاغذ و فرآورده‌هاي چوبي تعلق دارد. آموزش، گزارش رويدادها، معرفي محصولات بازيافت کاغذ، امکانات عضويت در سايت، برنامه‌هاي تحقيقاتي مؤسسه، انتشارات، فروشگاه کتاب، استانداردهاي کاغذ و خمير کاغذ، منابع اطلاعاتي و تحقيقي و آخرين اخبار صنعت چوب و کاغذ را مي‌توان از عناوين مندرج در اين سايت نام برد.




این سایت به آزمایشگاه TCR تعلق دارد که در زمینه آزمایش و تست روی مواد تخصص دارد.
لابراتوار آزمايش مواد، تست خواص مکانيکي مواد، تجزيه شيميايي مواد، امکانات مطالعه و تشخيص مواد، امکانات لابراتواري مؤسسه، سرعت واکنش‌ها، آخرين اخبار و امکانات دانلود مطالب وتحقيقات به صورت فايل را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.



www.press.umich.edu/jep/03-04/hicks.html

اين سايت به ارائه و معرفي استانداردهاي حاکم بر صنعت کاغذ مي‌پردازد. معرفي استاندارد، نوع تست و کيفيت کاغذ، انواع کاغذ و استاندارد آن‌هـا، امکانـات جستجو در سايت و مطالبي ديگر درباره کاغذ و روش‌هاي تست آن براي دريافتن کيفيت را مي‌توان از مطالبي دانست که در اين سايت برشمرد.




www.chemheritage.org

اين سايت به يک کتابخانه معتبر در زمينه آزمايشگاه‌هاي شيمي در انگلستان به نام OTHMER تعلق دارد. معرفي و ارائه تاريخچه علم شيمي در جهان،گالري‌ها و کلکسيون‌هاي مرتبط با شيمي، انتشارات مؤسسه، منابع اطلاعاتي و آموزشـي براي تدريس در کلاس‌هاي درس، تحقيقات به‌عمل‌آمده در زمينه شيمي، رويدادها، فعاليت‌هاي انجام گرفته در مؤسسه، امکان مشاهده کاتالوگ کتب موجود در کتابخانه، گرايش‌ها و زيرمجموعه‌هـاي شيمي، خدمات ارائه شده توسط کتابخانه، بولتن مخصوص دانشجويان و علاقمندان به يادگيري شيمي و تازه‌هاي کتاب در زمينه آزمايشگاه‌هاي شيمي را مي‌توان از مطالبي ياد کرد که در سايت مزبور به آن‌هـا پرداخته شده است.




http://www.slac.stanford.edu/library/

مؤسسه تحقيقات آزمايشگاهي SLAC در اين سايت به معرفي خود و فعاليت‌هاي انجام شده در آن مؤسسه مي‌پردازد. فوتون‌ها، اخبار، لابراتوارها، امکانات جستجو در سايت، منابع اطلاعاتي الکترونيکي، کاتالوگ خدمات مؤسسه، معرفي ‌Linkهاي مفيد، اطلاعات مربوط به کتابخانه مؤسسه، ژورنال تخصصي آزمايشگاه مواد و ليست آخرين کتب مربوط به آزمايشگاه‌هاي شيمي را مـي‌توان از مطلبـي خواند که در سايت به آن‌هـا اشاره شده است.




http://www.aip.org

اين سايت به مرجع اطلاعاتي و کتابخانه نيلز بوهر، دانشمند و شيميدان معروف تعلق دارد. امکانات جستجو در سايت ميسر مي‌باشد، هم‌چنين پرسش و پاسخ Online، ژورنال‌ها، کتاب‌ها، رفرنس‌هاي قوانين شيمي، آرشيو مطـالب دست‌نويس بوهر، مرجع اطلاعاتي و زندگي‌نامه بوهر را مي‌توان از مطالبي دانست که در اين سايت به آن‌ها اشاره مي‌شود.



www.tkk.fi/Units/Forest/index. html

اين سايت به دپارتمان محصولات توليدي از جنگل و چوب دانشگاه هلسينکي تعلق دارد. معرفي دپارتمان، تحقيقات، آموزش، دانشجويان مرکز، کتابخانه مؤسسه، مجله منتشر شده و انواع محصولات کاغذي را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.




http://www.stfi.se/

اين سايت به معرفي و ارائه خواص انواع کاغذ، روش‌هاي توليد کاغذ، مواد اوليه مورد نياز براي توليد کاغذ، استفاده‌هاي کاغذ در جامعه و غيره مي‌پردازد. جنگل، کارخانه کاغذ رازي، ماشين کاغذ، استفاده‌هاي کاغذ، بازيافت کاغذ، آخرين اخبار، رويدادها و امکانات جستجو در سايت را مي‌توان از مطالبي دانست که در سايت به چشم مي‌خورند.




www.howtoadvice.com/PaperRecycling/

اين سايت به ارائه مطالب آموزشي درباره روش‌ها و نحوه بازيافت کاغذ به‌عنوان يک فعاليت اقتصادي مي‌پردازد. با مراجعه به سايت و مطالعه بيش‌تر مطالب آن مي‌توان با اين فناوري و روش‌هاي آن بيش‌تر آشنا شد.




http://www.recyclexchange.com/

اين سايت به ارائه مطالبي درباره بازيافت ضايعات کاغذ و تبديل آن به کاغذ مورد استفاده جديد مي‌پردازد. ژورنال بازيافت، انتشارات مؤسسه پيرامون بازيافت مواد، مرجع علمي درباره روش‌ها و مطالب آموزشي بازيافت مواد، مجله بازيافت کاغذ، بازيافت کاغذهاي استفاده نشده، کاغذهاي ضايعاتي، کاغذهاي جوهري و ساير انواع کاغذ در زمينه‌هاي استفاده مختلف و روش بازيافت آن‌هـا را مـي‌توان از مطالب مندرج در اين سايت برشمرد.




http://www.middleschoolscience.com/

اين سايت به معرفي و آموزش برنامه‌هاي آزمايشگاهي شيمي مي‌پردازد. Index الفبايي آزمايشات، معرفي ابزارهاي آزمايشگاه، ساختار اتمي و مولکولي مواد، حالات ماده، انواع واکنش‌هاي شيميايي و کنترل و موازنه آن‌ها، عناصر شيميايي و خواص مربوط به هر عنصر را مي‌توان مطالب عنوان شده در اين سايت دانست که مي‌توان درباره هرکدام از اين عناوين مطالب زيادي را به صورت ليست مشاهده و در صورت علاقه مطالعه نمود.



www.iit.edu/~smile/cheminde.html

اين سايت به دپارتمان پليمر و رنگ دانشگاه شيمي و پليمر ليدز انگلستان تعلق دارد. اطلاعات اوليه درباره دانشگاه، اساتيد دانشگاه، تحقيقات به‌عمل ‌آمده، خدمات تجزيه شيميايي، امکانات جستجو، آخرين اخبار پيرامون دانشگاه و معرفي فعاليت‌هاي اين مؤسسه را مي‌توان از مطالب عنوان شده در سايت برشمرد.




http://nobelprize.org/physics/laureates/1903/

در اين سايت به‌ معرفي افرادي پرداخته مي‌شود که افتخار دريافت جايزه بين‌المللي نوبل را کسب نموده‌اند. اين فصل سايت به ماري و پير کوري تعلق دارد. در اين سايت مي‌توان فعاليت‌هاي اين دو دانشمند بزرگ را از نظر علم مشاهده کرد و درباره آن‌ها مطالب ارزنده‌اي را خواند.




http://en.wikipedia.org/wiki/John-Dalton

اين سايت به معرفي شيميدان بزرگ، جان دالتون مي‌پردازد. در اين سايت امکانات جستجو قرار داده شده است، هم‌چنين مي‌توان زندگي‌نامه، قوانين و اکتشافات، شيمي و فيزيک و مطالب علمي به جا مانده از وي و بسياري مطالب ديگر پيرامون دالتون را در سايت مشاهده نمود.




http://www.bbk.ac.uk/boyle/

در اين سايت به معرفي شيميدان بزرگ، رابرت بويل پرداخته مي‌شود. اطلاعاتي درباره زندگي بويل، آخرين اخبار درزمينه قوانين بويل، تحقيقات انجام گرفته درباره قوانين بويل، مطالب و نکته‌هايي براي معلمان را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.




www.aip.org/history/heisenberg/p09.htm

اين سايت به معرفي دانشمند شيميدان و فيزيک‌شناس، ماکس بورن مي‌پردازد که در زمينه مکانيک کوانتوم فعاليت مي‌کرد. زندگي‌نامه بورن، گفته‌هاي بورن، فعاليت‌هاي انجام گرفته توسط بورن، زمينه‌هاي تحقيقاتي و فعاليت‌ها و مطالب ديگري درباره ايشان را مي‌توان در سايت مطالعه کرد.



http://www.nba.nbi.dk/

اين سايت به معرفي و ارائه مطالبي درباره نيلز بوهر، شيميدان بزرگ مي‌پردازد. تصاوير و عکس‌ها، معرفي سايت‌هاي مرتبط، مقالات بوهر، سمينارهاي برگزارشده درباره بوهر، زندگي‌نامه، کتابخانه و ارائه قوانين و اکتشافات بوهر را مي‌توان از مطالب مندرج در اين سايت نام برد.




http://www.hyle.org/

اين سايت به ژورنال بين‌المللي فلاسفه شيمي تعلق دارد. مطالب شماره جديد، آرشيو مطالب گذشته، Index الفبايي، امکانات جستجو، زندگي‌نامه‌ها، کنفرانس‌ها، ژورنال‌هاي ديگر، معرفي Link را مي‌توان از عناوين مندرج در سايت برشمرد.



http://ispc.sas.upenn.edu/

در اين سايت با انجمن فلاسفه علم شيمي آشنا مي‌شويم. سمپوزيوم‌هاي شيمي، امکانات عضويت در سايت و معرفي بزرگان و فلاسفه شيمي مطالب مندرج در سايت را تشکيل مي‌دهند.



www.aquaholic.com/gasses/dalton.htm

در اين سايت به معرفي قوانين کشف شده توسط شيميدان بزرگ، جان دالتون پرداخته مي‌شود. قوانين و مطالب اکتشافي اين دانشمند را مي‌توان در اين سايت مشاهده نمود.




www.kyantec.com/tipstricks.htm

اين سايت به يک آزمايشگاه و مرکز خدمات آزمايشگاهي به نام ANTEC تعلق دارد که در زمينه اين گونه خدمات فعاليت مي‌کند. در اين سايت مي‌توان اطلاعاتي درباره اين مؤسسه و فعاليت‌هاي آن را به دست آورد، هم‌چنين فعاليت‌هاي صنعتي، شيشه‌سازي و ابزار آزمايشگاهي، طيف‌سنجي و امکانات جستجو را مي‌توان به‌عنوان بخشي از مطالب مندرج در سايت برشمرد.



www.monomerchem.com/display4.html

اين سايت که يکي از سايت‌هاي مرجع براي مونومرهاي آلي مي‌باشد، به ارائه روش نام‌گذاري اين مواد مي‌پردازد. ساختار مواد آلي و نحوه چيدمان آن‌ها و روش‌هاي معمول براي نام‌گذاري آن‌ها و بسياري مطالب ديگر در اين زمينه را مي‌توان از مطالب عنوان شده در سايت برشمرد.



http://www.organicdivision.org/

اين سايت به تقسيم‌بندي و معرفي انواع مواد آلي مي‌پردازد. انواع مواد آلي، چکيد مطالب، اطلاعاتي درباره مواد آلي، مقالات، کنفرانس‌ها و همايش‌ها، امکانات عضويت در سايت، خبرنامه سايت، جدول اطلاعات مواد آلي، ژورنال‌هاي مواد آلي، واکنش‌هاي مواد آلي، معرفي Link‌هاي مرتبط به مواد آلي و واکنش‌ها و مسائل وابسته به آن‌ها، معرفي گروه‌هاي تحقيقاتي و مطالب آموزشي پيرامون مواد آلي را مي‌توان از مطالب عنوان شده در اين سايت برشمرد.



http://www.mdpi.com/journal/molecules

اين سايت به مجله تخصصي شيمي به‌نام مولکول تعلق دارد. آخرين اخبار شيمي، مشاهدات، نويسندگان مقالات مجله، فراخوان مقاله، نرم‌افزارهاي مرتبط، امکانات جستجو‌، امکانات ثبت نام و عضويت در سايت، ژورنال تخصصي و رايگان شيمي و امکان دسترسي به شماره‌هاي گذشته مجله را مي‌توان از مطالب عنوان شده در سايت برشمرد




 
آخرین ویرایش:

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.sjr.com/


شرکت SJR يکي از پالايشگاه‌ها و مراکز پخش مواد سوختي در آمريکا محسوب مي‌شود. اين پالايشگاه که در کاليفرنيا قرار دارد مواد سوختي و مشتقات نفتي، آسفالت خيابان، پوشش‌هاي سقفي، و انواع رنگ‌هاي صنعتي و هنري را توليد مي‌کند.


http://www.hollycorp.com/

مؤسسه HOLLY واقع در دالاس تگزاس يکي از شرکت‌هاي پالايش کننده و فروشنده محصولات نفتي در ايالت تگزاس آمريکا محسوب مي‌شود. در سايت اين شرکت مي‌توان اطلاعاتي در زمينه آمار و اخبار کارکرد اين شرکت در سال، نحوه فروش محصولات شرکت و ارتباط با سايت را دردسترس مشاهده کرد.




http://www.westernrefining.com/

پالايشگاه WESTERN REFINING توليد کننده مواد پالايشگاهي و نفتي مي‌باشد. اين شرکت در اين سايت به معرفي خود پرداخته است. محصولات توليدي شرکت را در معرض ديد مراجعه‌ کنندگان قرار داده است.


http://www.nzrc.co.nz/

شرکت پالايش ملي کشور نيوزيلند اين سايت را ايجاد کرده است. در اين سايت توليدات و محصولات به دست آمده و ميزان توليدات اين شرکت به‌صورت آماري قرار داده شده و امکان بازديد براي عموم ميسر مي‌باشد. در اين سايت هم‌چنين قسمتي تحت عنوان آموزش وجود دارد که به آموزش بعضي از الزامات کار در پالايشگاه‌ها مثل ايمني و غيره پرداخته است.


http://www.amerigas.com/

شرکت AMERIGAS شرکت توليدکننده گاز پروپان در آمريکا مي‌باشد. اين شرکت مطالبي از قبيل نوع و سيستم فر‌آوري محصولات خود، نحوه پخش و توزيع، برنامه‌هاي در دست انجام و امکـان جستجو را در سـايت جاي داده است.


http://www.gashydat.org/

اين سايت مربوط به پروژه‌اي تحت عنوان GAS HYDRATE مي‌باشد. در اين سايت DATABASE مربوط به اين سايت قرار داده شده است تا علاقمندان بتوانند از پيشرفت برنامه اطلاع حاصل کنند و در صورت نياز سؤالات مطرح شده براي تحقيق از محققان اين پروژه مطرح کنند.



http://www.nioc.ir/

شرکت ملي نفت ايران سايت اطلاع‌رساني خود را به نام NIOC ايجادکرده است. در اين سايت مي‌توان اخبار، اطلاعات، همايش‌ها، تازه‌هاي صنعت نفت کشور، ميزان فروش نفت و گاز کشور و بسياري اطلاعات مفيد و جالب به‌دست‌آورد. هم‌چنين انتشارات سازمان، کتابخانه، اخبار وDOWNLOAD در اين سايت جاي داده شده است.



http://www.nigc.ir/

شرکت ملي گاز ايران در اين پايگاه اينترنتي به اطلاع‌رساني در مورد اين سازمان پرداخته است. در اين سايت به مواردي از قبيل: آيا مي‌دانيد...، خبرهاي مهم، آب و هوا، شرکت‌هاي گاز استاني، شرکت‌هاي پالايشي، سيستم اتوماسيون اداري، بانک نرم‌افزار، کتابخانه‌ها و بسياري موارد ديگر برخورد مي‌کنيم. اين سايت از نظر خبري يکي از قوي‌ترين سايت‌هاي خبري صنعت نفت کشور محسوب مي‌شود.


http://www.nipc.ir/

اين سايت متعلق به شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران مي‌باشد. در اين سايت اطلاعات فعاليت‌هـاي کشور در زمينه پتروشيمي و صنايع جانبي آن ارائه مي‌شود. در اين سايت اخبار، LINK، فن‌آوري اطلاعات، مرکز اطلاع‌رساني، تالار گفتگو، محيط زيست و ايمني و موارد ديگري قرار داده شده‌اند تا مراجعه‌کننده بتواند هرگونه اطلاعات مورد نياز خود را از طريق اين سايت دريافت کند.



http://www.arpc.ir/
اين سايت معرف شرکت پتروشيمي اراک مي‌باشد. اين سايت ارائه دهنده اطلاعاتي در زمينه اين واحد پتروشيمي معتبر ايراني مي‌باشد. مي‌توان مواردي از قبيل مشخصات مکاني، توليدات، اخبار سـايت، اطلاعـات بيش‌تـر و برقراري ارتباط با سايت را در اين سايت مشاهده کرد و به آن‌ها دسترسي داشت.


http://www.akpc.ir/

اين سايت به معرفي شرکت پتروشيمي اميرکبير پرداخته است. در سايت مي‌توان اطلاعات مفيدي درباره پيشرفت‌ها و دستاوردهاي مهندسين در صنعت نفت و گاز را مطالعه کرد. هم‌چنين اطلاعاتي درباره شرکت، مکان شرکت، محصولات توليدي، LINKها، تصاوير و تور بازديد از پتروشيمي را مي‌توان از عناوين مطرح شده در اين سايت نام برد.



http://www.epciran.com/

شرکت پتروشيمي اصفهان در اين سايت به معرفي خود و محصولات خود پرداخته است. در اين سايت جستجو، گزارشات ساليانه، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته، اخبار و رويدادها، منابع و مستندات، پرسش‌هاي متداول، محصولات و خدمات، طرح‌هاي توسعه و پروژه‌ها و بسياري مطالب ديگر در دسترس کاربران و مراجعه‌کنندگان به اين سايت قرار دارد.


http://www.bipc.org/fa/default.htm

شركت سهامي پتروشيمي بندر امام در اين سايت به ارائه اطلاعات درباره خود و محصولات اصلي و فرعي توليد شده در اين مجتمع عظيم پرداخته است. در اين سايت مي‌توان به مواردي چون شرکت‌هاي تابعه، تازه‌ها، توليدات، فروش و بازاريابي، مناقصه/ مزايده، خط مشي، دستاوردها، محيط زيست و بسياري اشاره کرد که براي اطلاع مراجعه‌کنندگان به اين سايت در نظر گرفته شده است. هم‌چنين نقشه هوائي اين مجتمع در سايت قرار داده شده است که نشان دهنده عظمت آن مي‌باشد.



http://www.spc.co.ir/
شرکت سهامي پتروشيمي شيراز در اين سايت به معرفي شرکت، محصولات و خدمات خود پرداخته است. اين سايت براي ارائه اطلاعات به مراجعه‌کنندگان بخش‌هايي از قبيل معرفي مجتمع، واحدهاي توليدي، محصولات، فروش، پروژه‌ها، گواهينامه‌ها و شرکت مادر را در اين سايت قرار داده است


http://www.razip.com/fa/home

شرکت سهامي پتروشيمي رازي در اين سايت به معرفي خود و محصولاتش پرداخته است. در اين سايت مواردي مثل جستجو در سايت، پرسش و پاسخ، سايت‌هاي مرتبط، آگهي‌ها و مناقصه‌ها، اخبار پتروشيمي رازي، نشريه مدبر، مقالات. نمودار خط توليد پتروشيمي رازي براي اطلاع‌رساني به مراجعه‌کنندگان به اين سايت قرار داده شده‌اند.


http://www.stpc.ir/Pages/Home.aspx

مجتمع پتروشيمي شهيد تندگويان اين سايت را به منظور اطلاع‌رساني برپا کرده است. در اين سايت مي‌توان گزينه‌هايي هم چون معرفي شرکت، پيشرفت پروژه‌ها، خبرنامه، محصولات توليدي، گزارش‌هاي ويژه، سايت‌هاي مرتبط و اخبار و اطلاعات شرکت را مشاهده کرد و در مورد اين مطالب به کسب اطلاعات پرداخت.



http://www.jpcomplex.ir/

در اين سايت با شرکت پتروشيمي جم آشنا مي‌شويم که مجري بزرگ‌ترين طرح اُلفين دنيا مـي‌بـاشد. در اين سـايت مـي‌توان عناويني ازقبيل: تاريخچه و اهداف شرکت، توليدات، يوتيليتي، خوراک مورد نياز شرکت، گزارشات، نيروي انساني، برنامه زمان‌بندي، مشکلات و تنگناها، سرمايه‌گذاري ارزي، قراردادها و پروژه‌ها را درباره اين پتروشيمي مشاهده کرد.

http://www.bpciran.com/

در اين سايت با شرکت پتروشيمي برزويه آشنا مي‌شويم. اين پتروشيمي که در منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي واقع شده است محصولات آروماتيک توليد مي‌کند. در اين سايت شرکت مـي‌توان به اطلاعـات بيش‌تري در مورد محصولات و توليدات شرکت دست يافت.



http://www.fajrco.com/

شرکت پتروشيمي فجر به منظور تأمين و توزيع يوتيليتي طبق مشخصات و نيازمندي‌هاي مشتريان و ارائه سرويس‌هاي جانبي در شبکه يوتيليتي متمرکز و نيز تصفيه پساب مجتمع‌هاي پتروشيمي منطقه ويژه اقتصادي بندر امام احداث شده است. در سايت اين شرکت مي‌توان مواردي از قبيل واحدها، نظام‌نامه، گزارش عملکرد، چارت سازماني، جستجوي سايت استانداردها و غيره را مشاهده کرد.



http://www.mpc.ir/
شرکت پتروشيمي مارون در اين سايت به معرفي محصولات و فعاليت‌هاي انجام گرفته در آن مؤسسه پرداخته است. در سايت مي‌توان به اخبار مطرح شده درباره اين پتروشيمي دسترسي پيدا کرد. هم‌چنين مـي‌توان عناوينـي از قبيل فهرست مطالب سايت، واحدها، تصاوير، نگاه فني به پروژه‌ها، دياگرام توليد و ساختار پروژه‌ها را در اين سايت مشاهده کرد.



http://www.pccint.com/

شرکت بين‌المللي تجارت محصولات پتروشيمي PCCINT در اين سايت به معرفي خود پرداخته است. اين شرکت سعي در پخش توليدات مواد شيميائي و پتروشيمي ايراني در خاورميانه و آسياي مرکزي دارد.



http://www.npc-rt.ir/

در اين سايت با شرکت پژوهش و فن‌آوري پتروشيمي ايران آشنا مي‌شويم. شركت پژوهش و فن‌آوري پتروشيمي متولي اصلي تعريف، تصويب و مديريت اجراي فعاليت‌هاي پژوهشي مورد نياز شركت ملي صنايع پتروشيمي بوده و داراي سه مركز پژوهش و فن‌آوري درتهران، اراك و منطقه ويژه اقتصادي بندر امام مي‌باشد. در سايت اين شرکت مواردي براي اطلاع‌رساني قرار داده شده که به شرح زير مي‌باشند: درباره شرکت، ساختار پژوهش و فن‌آوري، گروه‌هاي پژوهشي، خم‌کاري‌هاي پژوهشي، دانش فني، کادر پژوهشي، گزارشات علمي، پيشنهاد پروژه و اخبار و رويدادها.


http://www.pidmco.ir/

اين سايت به شرکت مديريت توسعه پتروشيمي ايران تعلق دارد. در سايت مي‌توان اطلاعاتي درباره شرکت، معرفي طرح‌ها، اخبار و رويدادها و کميته بهره‌وري را مشاهده کرد.


http://www.piecc.net/

در اين سايت با شرکت عمران و ساختمان صنايع پتروشيمي ايران آشنا مي‌شويم. اين شرکت وظيفه ساخت و نگهداري و تعميرات ساختمان‌هاي صنايع پتروشيمي ايران را بر عهده دارد. در اين سايت مي‌توان به اطلاعاتي درباره موارد زير دست يافت: مقدمه‌اي بر شرکت و فعاليت‌هاي شرکت و پروژه‌ها.


http://www.put.ac.ir/

در اين سايت با دانشگاه صنعت نفت آشنا مي‌شويم. اين دانشگاه يکي از مراکز مهم تربيت نيروهاي متخصص در زمينه صنعت نفت و گاز کشور مي‌باشد. در سايت اين دانشگاه اين موارد به چشم مي‌خورد: کنفرانس‌ها، اخبار، هيأت علمي، فعاليت‌هاي بين‌المللي، رياست دانشگاه، بخش‌هاي مختلف، اساتيد و مدرک فوق ليسانس بين‌المللي.





 
آخرین ویرایش:

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.emicad.it/
اين شرکت خدمات محاسباتي و طراحي فرآيندها را در صنايع نفت و گاز برعهده دارد. محاسبات انجام شده در اين شرکت بر پايه کامپيوتر بوده و از لحاظ دقت از درجه بالائي برخوردار است. در سايت شرکت مي‌توان به پروژه‌هايي که در جاي‌جاي دنيا توسط اين شرکت به انجام رسيده دسترسي داشت.

http://www.netl.doe.gov/
شرکت NETL يک شرکت با تخصص در اکتشاف، استخراج و انتقال نفت و گاز مي‌باشد. اين شرکت عضو دپارتمان انرژي ايالات متحده نيز مي‌باشد، در سايت اين شرکت مي‌توان به اطلاعاتي چون تازه‌هاي شرکت، اخبار سايت، پروژه‌هاي انجام شده، پالايشگاه‌ها، دفتر گاز طبيعي، پتروشيمي و کنترل فرآيند در صنايع تحت پوشش اين شرکت دست يافت.

http://www.offshore-technology.com/
مجله oFFSHOR در زمينه صنايع نفت و گاز يکي از معتبرترين مجله‌هايي است که در دنيا منتشر مي‌شود. در سايت اين مجله مي‌توان به بخش‌هايي مثل پروژه‌هاي صنعتي، توليدات، اخبار دنياي صنعت، يک منبع اطلاعاتي قدرتمند، امکانات جستجو، LINK به سايت‌هاي صنايع و چکيده‌اي از مطالب نشريات چاپ شده دسترسي پيدا کرد.

http://www.ngsa.org

شرکت NGSA يکي از شرکت‌هايي است که در زمينه انتشار اخبار و مقالات در زمينه مهندسي شيمي و نفت و گاز فعاليت گسترده‌اي دارد. در اين سايت مي‌توان يک موتور جستجوي قوي را در اختيار داشت، هم‌چنين اطلاعات فراواني را مي‌توان در موارد فني و تکنيکي در اين سايت فرا گرفت. هم‌چنين امکان DOWNLOAD کردن مجله‌هاي اين شرکت نيز موجود است.

http://www.gasandoil.com/news/2004/05/cne41801
اين سايت را مي‌توان يک مرجع و منبع اطلاعاتي قدرتمند در رشته مهندسي شيمي گرايش‌هاي نفت و گاز دانست. در اين سايت امکان جستجوي تقريباً هرگونه مطلبي در رابطه با اين رشته‌هـا فراهم آمده است. آموزش، تقويم کاري،
LINK و اخبار دنياي نفت و گاز از ساير گزينه‌هايي هستند که در اين سايت قرار داده شده‌اند.

http://www.oilandgasreserves.com/

اين سايت در مورد ذخاير و مخازن کشف شده نفت و گاز به بحث و بررسي پرداخته است. براي استفاده از امکانات اين سايت بايد در آن سايت عضو شد و فرم عضويت مخصوص را پر کرد. بعد از عضو شدن در سايت مي‌توان از منابع اطلاعاتي اين سايت بهره برد.

http://www.chinaoilweb.com

سايت COW مربوط به شرکت نفت چين مي‌باشد. در اين سايت مي‌توان مطالب خواندني بسياري در زمينه‌هاي مرتبط با صنايع نفت و گاز در چين و کل جهان يافت. ابزارهاي توليدي براي اين صنايع به‌خصوص مته‌هـاي الماسـه براي حفاري، پمپ‌هاي قدرتمند، ژنراتورهاي گازي و بسياري از ملزومات اين صنعت در کشور چين توليد مي‌شود و در اين سايت به آن‌ها اشاره شده است.

http://www.northeastgas.org

شرکت گاز شمال شرقي آمريکا NGA براي معرفي خود و خدمات خود سايت زير را بنا کرده است. اين شرکت در قسمت‌هاي شمالي و هم‌چنين شرق و شمال شرقي آمريکا در ساخت و نگهداري خطوط انتقال گاز براي مصارف شهري و صنعتي، ايستگاه‌هاي تقويت فشار گـاز فعـاليت مـي‌کند. اين شرکت در سايت خود مطالبي از قبيل تقسيم‌کاري شرکت، موتور جستجوي سايت، کنفرانس و آموزش مطالب علمي در مورد گاز و انتقال آن، انتشارات شرکت و نحوه لوله کشي گاز را در معرض ديد بازديدکنندگان قرار داده است.


http://www.sol-tech.net

اين سايت متعلق به گروه SOLTECH مي‌باشد که در امر توزيع گاز و نيز سوخت در امريکا فعاليت دارد. اين شرکت محصولاتي از قبيل خودروهاي حمل گاز مايع، مخازن ذخيره گاز تحت فشار بالا در پتروشيمي‌هـا، حمل و نقل سوخت و تانکرهاي مخصوص، تانکرهاي مخصوص سوختگيري هواپيما و ابزار سوختگيري کشتي‌ها را توليد مي‌کند. مي‌توان درباره محصولات اين شرکت از طريق همين سايت اطلاعات کامل و جامعي را به دست آورد.



http://www.icerp.ro/

اين سايت به مؤسسه پخش مواد سوختي به نام PETROM S.A تعلق دارد. در اين سايت مي‌توان عناويني چون اطلاعاتي درباره مؤسسه، مراحل توليد مواد سوختي، پالايشگاه، محصولات، خدمات ارائه شده و محيط زيست را مشاهده کرد.

http://www.oilnergy.com/

اين سايت مخبرقيمت نفت در دنيا مي‌باشد. مي‌توان روزانه قيمت نفت را در اين سايت به‌صورت عدد، چارت و گراف مشاهده کرد. هم‌چنين در اين سايت LINKهايي به شرکت‌هاي نفتي معتبر دنيا قرار داده شده است. اين سايت آمريکايي تمامي اين اخبار و اطلاعات روزانه قيمت نفت را به‌صورت رايگان عرضه مي‌کند.



http://www.cepmagazine.org/

مجله CEP سايت اطلاع‌رساني خود را در اين آدرس قرار داده است. اين مجله يک مجله تخصصي مهندسي شيمي مي‌باشد. در اين سايت مي‌توان شماره‌هاي اين مجله را از آرشيو فراخواند و به صورت فايل‌هاي PDF آن‌ها را DOWNLOAD کرد. امکان جستجو در سايت قرار داده شده است، اخبار جديد دنياي مهندسي شيمي، ليست کتاب‌هاي تازه منتشر شده تخصصي نيز در اين سايت در دسترس مراجعه کنندگان قرار گرفته است.


http://www.aiche.org/aichejournal/

انتشارات AICHE منتشر کننده کتاب‌ها و مجلات تخصصي در زمينه مهندسي شيمي مي‌باشد و اين مؤسسه براي معرفي آثار خود اين سايت را ايجاد کرده است. در اين سايت مي‌توان به اطلاعاتي در مورد کنفرانس‌ها، کتب و مجله‌هاي منتشر شده، کميته‌هاي تحقيقاتي اين مرکز، تحقيقات صنعتي به عمل آمده و آموزش برخي نکات به مهندسان جديد دست يافت. در اين سايت هم‌چنين امکان جستجو در مطالب موجود در آرشيو سايت امکان‌پذير است.


http://www.pharmpro.com/

اين سايت در زمينه کاربرد مهندسي شيمي در توليد و ساخت داروهاي شيميائي فعاليت مي‌کند. فرآيند توليد صنعتي داروهايي که در بازار ارائه مي‌شوند با توليد آن‌ها در آزمايشگاه متفاوت مي‌باشد. بايد يک گروه از مهندسين شيمي فرآيند توليد را طراحي و اجرا نمايند. در اين سايت به توضيح فرآيندهاي اجرا شده در ساخت اين گونه داروها اشاره شده و مي‌توان مقالات و نتايج تحقيقات به‌عمل‌آمده در اين زمينه را مشاهده کرد.


http://www.hydrocarbonprocessing.com/index. html?

اين سايت ارائه‌کننده مجلاتي در زمينه فناوري فرآيند بر روي هيدروکربن‌ها و توليد مواد و محصولات آلي از آن‌ها مي‌باشد. فرآيندهاي پالايشگاهي و انواع عملياتي که روي مواد آلي و هيدروکربن‌ها در واحدهاي پتروشيمي انجام مي‌گيرد در قلمرو مقالات و موضوعات اين مجله قرار دارند. در اين سايت مراجعه کننده مي‌تواند با استفاده از موتور جستجوي قرار داده شده در سايت به جستجوي مطالب مورد نظر خود بپردازد.


http://www.process-worldwide.com/

مجله PROCESS يک مجله تخصصي مهندسي شيمي مي‌باشد که حاوي مطالب مفيد و جديد در مورد اين رشته مي‌باشد. در سايت اين نشريه مي‌توان به مطالبي از قبيل اخبار سايت، انتشارات جديد، LINK، شماره‌هاي قديم مجله و امکان جستجو در آرشيو سايت دست يافت.


http://www.tcetoday.com/
سايت TCETODAY يک پايگاه اطلاع‌رساني در زمينه فعاليت‌هاي انجام شده در زمينه مهندسي شيمي در سرتاسر دنيا مي‌باشد. در اين سايت اطلاعات و اخبار جديد درباره اکتشافات و فن‌آوري‌هاي به‌دست آمده در زمينه‌هاي مربوط به مهندسي شيمي و نفت و گاز عرضه مي‌شود. هم‌چنين اخبار و مقالات فني و تحقيقاتي فراواني در اين سايت در دسترس علاقمندان قرار دارد.


http://www.wiley-vch.de/publish/en/journals/

سايت انتشارات WILEY عرضه کننده اخبار و اطلاعات دست اول مهندسي شيمي برروي WEB مي‌باشد. در اين سايت مي‌توان به تازه‌هاي اين علم دست يافت. مجله‌هاي منتشر شده اين شرکت در اين سايت قابل دريافت مي‌باشند. علاوه ‌بر اين تعداد زيادي مقالات و نتايج تحقيقات محققان در زمينه مهندسي شيمي در اين سايت به صورت گزارش فهرست شده‌اند که مي‌توان به آن‌ها دسترسي داشت.


http://www.aiche.org/chapterone/

اين سـايت يک سـايت آموزشـي درباره رشته مهندسي شيمي مي‌باشد. دراين سايت توضيح داده شده است که يک مهندس شيمي چه کاري انجام مي‌دهد و وظايف اصلي آن چيست. در کل اين سايت به اطلاع رساني در مورد اين رشته پرداخته است.


http://www.elsevier.com
انتشارات ELSEVIER يکي از ناشران مشهور و نامدار در نشرکتاب‌هاي فني و تخصصي در سرتاسر دنيا محسوب مي‌شود. در اين سايت اين ناشر کتاب‌هاي جديد و هم‌چنين ليست کل کتاب‌هايي را که منتشر کرده است را در معرض ديد بازديدکنندگان از سايت قرار داده است. به‌جز انتشارات خود اين ناشر مقالات بسياري در زمينه مهندسي شيمي در اين سايت موجود مي‌باشد. DATABASE قدرتمند سايت و موتور جستجوي آن امکان يافتن مطالب مورد نياز هر پژوهشگري را فراهم مي‌آورد.


http://mmmgrouplimited.com/
مرکز تحقيقاتي MMM که يک مرکز تحقيقات در اندونزي مي‌باشد اين سايت را ايجاد کرده است. زمينه فعاليت مؤسسان اين سايت بيش‌تر در مورد مهندسي شيمي و مطالب مربوط به آن مي‌باشد و مي‌توان در اين سـايت مقالات منتشر شده اين گروه و هم‌چنين تحقيقات در دست انجام آن‌ها را مشاهده کرد.


http://www.pge.com/

شرکت گاز و نيروي الکتريکي پاسيفيک در اين سايت به معرفي خود و خدماتي که ارائه مي‌کند پرداخته است. اين شرکت در امور توزيع و انتقال گاز و برق فعاليت دارد. در سايت اين شرکت مي‌توان به اطلاعاتي در زمينه ايمني در زمينه فعاليت اين شرکت، نحوه انجام کار، پروژه‌هاي انجام شده اين شرکت و بسياري مطالب ديگر دست يافت.


http://www.cleanenergysystems.com/

شرکت CES سازنده مولدهاي برق گازي بدون آلودگي محيط زيست مي‌باشد. در سايت اين شرکت تکنولوژي به کار گرفته شده در اين فن‌آوري را توضيح مي‌دهد. اخبار و اطلاعات در مورد محصولات اين شرکت نيز در اين سايت قابل دريافت مي‌باشد.


http://www.bydesign.com/
اين سايت يک سايت آموزشي درباره چگونگي استفاده از منابع سوخت‌هاي فسيلي در آمريکاي شمالي است. نفت، گاز، نيروي الکتريسيته و زغال سنگ اين سوخت‌ها را شامل مي‌شوند.


http://www.usgs.gov/themes/energy.html

گروه حفظ منابع انرژي USGS گروهي هستند که درباره سوخت‌هاي فسيلي تجديد شونده در روي کره زمين تحقيق مي‌کنند. اين گروه در سايت خود انتشارات، منبع اطلاعاتي براي کيفيت سنجي زغال سنگ و نفت، آرشيو تحقيقات در زمينه نفت و گاز و پروژه‌هاي در حال انجام انرژي در سطح جهان را درمعرض ديد مراجعه‌کنندگان قرار مي‌دهد.


http://www.fe.doe.gov/

دفتر انرژي‌هاي فسيلي آمريکا مؤسس اين سايت به شمار مي‌آيد. اين سايت مطالبي درمورد توليد انرژي پاک از هيدروژن، سيستم‌هاي توليد نيرو توسط گاز طبيعي، صنايع پتروشيمي و پالايشگاهي و هم‌چنين امکان جستجوی مطالب در اين سايت گنجانده است.


http://www.giant.com/

صنايع توليدي GIANT فعال در زمينه پالايش نفت و توليد محصولات سوختي و مصرفي را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرد. اطلاعاتي درباره مؤسسه، آخرين اخبار، منابع اطلاعاتي مالي و پالايشگاه را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرد.


www.coptechnologysolutions.com

اين شرکت با نامTECHNOLOGYSOLUATIONتوليد کننده ابزار و لوازم کار و تجهيزات صنايع نفتي از قديم تا آينده مي‌باشد. در سايت اين شرکت مـي‌توان پروژه‌هاي انجام شده توسط اين شرکت را مورد بررسي و بـازديد قرار داد.


http://www.hindustanpetroleum.com/

انرژي است که چرخ‌هاي صنعت هر کشوري را به حرکت در مي‌آورد. امروزه نفت و گاز طبيعي از مهم‌ترين منابع انرژي محسوب مي‌شوند. شرکت HPCL دومين پالايشگاه و مرکز پخش محصولات نفتي و گاز طبيعي در هندوستان مي‌باشد. در اين سايت مي‌توانيد اطلاعات مفيدي در مورد اين شرکت کسب کنيد. هم‌چنين اطلاعاتي در مورد اخبار نفتي، آمار و قيمت نفت در سرتاسر دنيا و LINK به سايت‌هاي معتبر نفتي جهان در اين سايت در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار مي‌گيرد.


http://www.amref.com/Default.aspx

شرکتAMERICAN GROUP REFINERY پايه‌گذار اين سايت مي‌باشد. اين سايت دربـاره ميدان‌هـاي نفتي و گازي در آمريکا به اطلاع‌رساني پرداخته است. هم‌چنين منابع تحقيقاتي زيادي در اين سايت درباره مسائل فني و مالي نفت در سرتاسر دنيا بحث مي‌شود. امکانات جستجوي قرار داده شده در اين سايت نيز کمک شاياني به علاقمندان و محققان براي يافتن اطلاعات مورد نظر خود میکند
 
آخرین ویرایش:

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.chegg.com/homework-help

در اين سايت مي‌توان به مباحثي درباره شيمي فيزيک و مثال‌هاي حل شده‌اي در همين زمينه دسترسي پيدا کرد. امکان عضويت در سايت به منظور دسترسي به منابع و حل مسائل فراهم آمده است. هم‌چنين مي‌توان کتاب‌هاي الکترونيکي شيمي فيزيک و حل المسائل آن‌ها را در اين سايت مشاهده کرده و در صورت نياز آن‌ها را دريافت نمود.

http://www.pafko.com/history/index.html

این سايت بسيار مفيد به معرفي رشته مهندسي شيمي مي‌پردازد. انواع گرايش‌هاي اين رشته در اين سايت توضيح داده مي‌شوند و مراجعه‌کنندگان به اين سايت مي‌توانند مطالب جالب و مورد توجهي را درمورد رشته‌ی فوق از اين سايت فراگيرند.

http://www.chemistry.uoguelph.ca/cgi-bin/ucon.exe?ac=v_index

در اين سايت مي‌توان مراحل حل يک مسئله در رشته مهندسي شيمي را از طريق چارت ارائه شده آموخت. اين سايت با کمک چارت آموزشي گسترده در حل بسياري از مسائل مي‌تواند ياري‌رسان به مهندسين شيمي باشد.

http://www.chemspecevents.com/

سايت OPD يک سايت مرجع براي تحقيقات و جستجو در مسائلي است که در رشته مهندسي شيمي امکان انجام شدن دارد. در قسمت جستجوي اين سايت مي‌توان با وارد کردن کلمه کليدي مناسب به نتايج تحقيقات به‌عمل آمده در آن زمينه دست يافت، اين موتور جستجو داراي منابع اطلاعاتي گسترده‌اي است که امر جستجو را تسهيل مي‌بخشد.

http://www.askache.com/

سايتASK A CHE يک سايت راهنما براي محققان و علاقمندان به رشته مهندسي شيمي مي‌باشد. اين سايت به مسائل مطرح شده درباره پالايش نفت، عمل‌آوري گاز، نرم‌افزارهاي مرتبط با مهندسي شيمي و ايمني در سايت‌هاي صنعتي اشاره دارد و مي‌توان اطلاعات گسترده و خوبي را در اين موارد کسب کرد. هم‌چنين دو موتور جستجو در اين سايت جاي داده شده‌اند تا بازديد‌کنندگان از سايت بتوانند با وارد کردن کلمات کليدي مناسب به موضوع مورد نظر خود دست‌ پيدا کنند.

http://www.wiley-vch.de/publish/dt/

اين سايت به انتشارات WILEY تعلق دارد که يکي از موفق‌ترين و مشهورترين ناشران کتاب‌هاي تخصصي رشته مهندسي شيمي محسوب مـي‌شود. در اين سـايت امکان مشاهده کتاب‌هاي منتشر شده جديد، ليست کل کتب منتشر شده و هم‌چنين چکيده‌ای از کتب را مشاهده و مطالعه کرد. در ضمن امکان خريد کتب از طريق اين سايت نيز با استفاده از کارت‌هاي اعتباري بين‌المللي ميسر مي‌باشد.

http://urila.tripod.com/Seawater.htm

در اين سايت آموزشي اطلاعات و روش‌هاي بسيار مفيدي در مورد بالا بردن راندمان پمپ‌ها بيان شده است. با استفاده از آموزش‌ها و فرمول‌هايي که در اين سايت مطرح شده است مي‌توان راندمان پمپ‌هايي را که در مراحل طراحي و استفاده در صنايع مي‌باشند را تا حد ممکن بالا برد.

http://www.howstuffworks.com/oil-refining.htm

اين سايت امکان اطلاع رساني در مورد مطـالب موجود در مهندسـي شيمي را براي کاربراني که به اين سايت مراجعه مي‌کنند فراهم مي‌کند. مطالبي از قبيل پروسه پالايش نفت، اعمالي که در پتروشيمي‌ها برروي مواد اوليه براي رسيدن به محصول مورد نياز انجام مي‌شود و ساير عمليات انجام شده در اين رشته را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرد.

http://www.composite-agency.com/

اين سايت به انواع کاربردهاي پلاستيک‌ها و پليمرها در صنايع اشاره دارد در اين سايت مي‌توان با انواع مختلف پلاستيک و کاربرد آن‌ها آشنا شد.

http://www.ornl.gov/ornlhome/radioch...chnology.shtml

اين سايت يک کتابخانه تخصصي براي مهندسي شيمي فراهم مي‌آورد که مي‌توان در آن با انتخاب حرف اول موضوع مورد نظر آن موضوع را پيدا کرده و به مطالعه مطالب آن پرداخت. هم‌چنين مي‌توان ليست کتاب‌هاي اين کتابخانه را نيز دريافت کرد و مورد استفاده قرار داد.
 
آخرین ویرایش:

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://secondlaw.oxy.edu/

در این سایت قانون دوم ترمودینامیک و کاربردهای آن در شیمی توضیح داده شده است . همچنین از طریق این سایت می توان به اطلاعاتی در زمینه کتاب های الکترونیکی منتشر شده در اینترنت برای علوم شیمی ، انرژی اکتیواسیون مواد ، قوانین مرفی و جهت های زمانی دست یافت .

http://www.ch.cam.ac.uk/c2k/cj/tech.html

پایگاه جامعی ازمجلات مهندسی شیمی


http://www.ippi.ac.ir/

شامل کتابخانه مرجع پلیمر ایران ، لیست محصولات ، جزئیات سمینار صنعت پلیمر ایران ، بانک اطلاعاتی پلیمرها و غیره به زبان انگلیسی
 
آخرین ویرایش:

tearless

عضو جدید
معرفي سايت ها فعال در زمينه مهندسي شيمي

معرفي سايت ها فعال در زمينه مهندسي شيمي

اينم چندين تا از اون بانك هاي اطلاعاتي با حال و پر مايه تو زمينه ي مهندسي خودمون:thumbsup2:

باران باش و ببار نپرس پياله هاي خالي ازآن كيست:gol:
 

پیوست ها

  • chemistry-eng.pdf
    419.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

sadeg68

عضو جدید
2

2

Chemistry Articles


يكي از سايتهايي ميباشد در ضمينه شيمي فعاليت ميكند و به قسمت هاي متلف تقسيم بندي شده است و ميتواند براي كساني كه ميخواهند در ضمينه شيمي به صورت عملي كار بكنن مفيد واقع بشود .
------
البته اين سايت داراي قسمت هاي مختلفي ميباشد كه يكي از قسمت هاي آن شيمي ميباشد . اين سايت داراي بخش شيمي - فيزيك - زيست- رياضي - پزشكي و ... ميباشد .
پيشنهاد ميكنم براي يك بار هم كه شده از اين سايت زيبا ديدن فرماييد.:)
http://www.the*akedscientists.com/HTML/articles/----------< لطفا به جاي حرف * (ستاره) در آدرس سايت حرف N را قرار دهيد
اين جايگزاري به دليل *****ينك اشتباه نام سايت توسط سايت مهندسان ميباشد .
 
آخرین ویرایش:

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سایت های مرتبط با صنعت انتقال نفت

سایت های مرتبط با صنعت انتقال نفت

http://www.fmctechnologies.com/

مجله FMCTECHNOLOGIESیکی از مجلات معتبر در زمینه مهندسی شیمی و ملزومات این رشته می باشد که به معرفی تکنولوژی های جدید در این راستا می پردازد که می توان به مواردی چون سازه های زیر دریائی ، سیستم های جوشکاری برای لوله های انتقال و توزیع ، سیستم های کنترل سیالات و سازه های شناور دریائی اشاره کرد


http://www.redvalve.com/

شرکت RED VALVE در این سایت اطلاعات مفیدی درباره VALVEها در اختیار علاقمندان قرار می دهد . همچنین با استفاده از فرمت PDFمی توان منابع آموزشی و اطلاعاتی زیادی در موارد مرتبط را از این سایت دریافت کرد .


http://www.bighornvalve.com/

شرکت VOSTپیشرو در تکنولوژی تولید VALVEدر دنیا می باشد . در سایت این شرکت می توان تکنولوژی جدید و نوینی برای ساخت و طراحی VALVEهای صنعتی را مشاهده کرد. همچنین می توان توضیحات جالبی در باره این تکنولوژی جدید که توسط این شرکت در نمایشگاه EXPO 2004ارائه شده را از این سایت دریافت نمائید .


http://www.engnet.co.uk/p/p.aspx/Pet/val01

این سایت به عنوان مرجعی برای علاقمندان و متخصصان VALVEها به شمار می آید . انواع و اقسام VALVEها و انواع کارزبری آنها در این سایت توضیح داده می شود . با انتخاب هر کدام از انواع VALVEهایی که در سایت مشاهده می شود اطلاعات فنی گسترده ای در مورد آن از جانب سایت به کاربر داده می شود .

http://www.engvalves.com/Home/

این سایت با نام FLUID CONTROL SOLUATIONارائه کننده انواع و اقسام VALVEهای صنعتی و گازی و نفتی می باشد . پمپ ها و سایر محصولاتی که در خطوط انتقال سیالات به کار می روند نیز در این شرکت تولید می شوند . علاقموندان می توانند با انتخاب موردی که در نظر دارند به اطلاعات مناسبی در مورد آن دست پیدا کنند . همچنین مجلات الکترونیکی منتشر شده توسط این شرکت در اختیار علاقمندان قرار می گیرد و امکان استفاده و کسب اطلاعات فنی در مورد محصولات این شرکت فراهم می شود .


http://www.md5crk.com/valves/petrochemical_valves.html

این سایت به عنوان یک درگاه ارتباطی برای سایت های مرتبط با VALVEهای نفتی و صنعتی شناخته می شود .LINKهای موجود در این سایت می توانند کاربر را به شرکت های تولید کننده این محصولات پیوند دهد .


http://www.belvalves.co.uk/

در این سایت شرکت BEL VALVESتولیدات خود را که VALVE های صنعتی می باشند را عرضه می کند . در سایت این شرکت می توان مواردی همچون تولیدات شرکت ، توانمندی های شرکت ، سرویس هایی که به مشتریان ارائه می شود و نحوه ارتباط با مسئولان سایت را مشاهده کرد .


http://www.thomasnet.com/browsecategories

در این سایت با نوع جنس VALVEها ، روش ساخت مواد پوشش دهنده ، جنس قطعات آنها آشنا می شویم . در اکثر VALVE ها پوسته را از طریق روش آهنگری می سازند تا هم در برابر فشار و هم دما مقاومت داشته باشد .این سایت اطلاعات مفیدی در زمینه موضوعاتی که به آنها اشاره شد در اختیار علاقمندان قرار می دهد ، امکانSEARCHدر این سایت وجود دارد و می توان مدل VALVEمورد نظر را جستجو کرد .



http://www.kimble-kontes.com/html/pg-652230.html

این سایت یک منبع اطلاعاتی قوی برای متخصصان و مهندسان صنایع نفت و گاز برای دریافت خصوصیات فنی دریچه ها و VALVEها می باشد . در این سایت می توان گستره بزرگی از انواع VALVEها را مشاهده کرد و در مورد مشخصات فنی آنها مثل فشار ، قطر و جنس آنها به اطلاعات مفیدی دست یافت .




http://www.valve-world.net/

این سایت ژاپنی معرفی کننده انواع زیادی از VALVEهای صنعتی است . بازدیدکنندگان از این سایت می توانند انواع VALVEرا که مورد نظرشان است را انتخاب کرده و اطلاعاتی در مورد آنها و خصوصیات فنی آنها کسب کنند . همچنین ماه نامه تخصصی در مورد VALVEها در این سایت منتشر می شود که به صورت الکترونیکی می باشد و افراد علاقمند می توانند آن را دریافت کنند . امکان جستجو نیز در این سلیت برای انواع و مدل های گوناگون VALVE موجود می باشد که به توانائی سایت افزوده است .



http://www.griswoldcontrols.com/

در این سایت راه حلی برای یکی از مشکلات قدیمی صنعت نفت که مشکل دریچه ای ROTARY SELECTORباشد ارائه شده است . نوعی VALVE جدید در این سایت معرفی می شود که بدون داشتن مشکلات انواع قدیمی با راندمان بیشتری کار می کنند و در این سایت می توان خصوصیات این VALVEجدید را به صورت شماتیک مشاهده کرد .
 
بالا