مشاوره براي كارشناسي ارشد ... تا ارشد

وضعیت
موضوع بسته شده است.

honia

عضو جدید
درصدهای ارشد

درصدهای ارشد

سلام دوستان :
کسی می دونه میانگین رتبه های تک رقمی ارشد امسال چند بوده؟
 

honia

عضو جدید
تاثیر معدل کارشناسی

تاثیر معدل کارشناسی

سلام دوستان :
تاثیر معدل کارشناسی در نتیجه کارشناسی ارشد به چه صورت است :que:
 

محمد فرزانه

عضو جدید
من یه بار خوندم اواسط آبان ماه

اینا دفترچه های پارساله

دانلود دفترچه شماره يک سازمان سنجش ، آبان 86 (فهرست رشته ها و عناوين امتحاني آزمون کارشناسي ارشد سراسري)

http://nasir.ir/uploaded_files/2391/1/3.exe


دانلود دفترچه شماره دو سازمان سنجش، ارديبهشت 87 (فهرست رشته شهرهاي آزمون کارشناسي ارشد سراسري)

http://nasir.ir/uploaded_files/2391/1/4.exe


دانلود کارنامه برخي از داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد


http://nasir.ir/uploaded_files/128671/1/01.pdf
 

kittleboy_87

عضو جدید
سلام بچه ها
من امروز ماهان ثبت نام کردم،رشته برق،8 تا آزمون، چون پدرم رفته بود واسه ثبت نام جزوه هاشم سفارش داد(من کلی کتاب خریده بودم) این دو تا با هم شد 300 تومن
امیدوارم بتونم با کمک این موسسه امسال قبول شم و به سال بعد نکشه
شمام دعا کنید
 

ebi749

عضو جدید
سلام دوستان
من تازه واردم.نوشته ها تون رو خوندم .من ساله دوم که تو کنکور ارشد برق میخوام شرکت کنم.در کنکور 87 ابزار دقیق 55 شدم(غیر مجاز شدم) وکنکور اصلی 1700 شدم.
کنکور اصلی رو خیلی خراب کردم.
خوشحال میشم بتونم تجربیاتم رو در اختیارتون بزارم .
 

gggg

عضو جدید
انتخاب گرایش

انتخاب گرایش

سلام
میخوام برای ارشد بخونم یه مشکل اساسی دارم و اونم اینه که تو گرایشهای ابزاردقیق الکترونیک مخابرات و کنترل
تردید دارم:(
گرایش فعلی من الکترونیکه (سال سومم)
بهشم علاقه دارم:D
کسی میتونه راهنماییم کنه
(یا جای رو معرفی کنه که در مورد تعیین گرایش کامل بحث کرده باشه)
ممنون میشم
قصد کردم این ترم رو خوب بخونم جوری که بفهممش (گرچه که ترم های قبل هم همین تصمیم رو داشتم ولی به جایی نرسید
ولی ایندفعه مصمم ترم)
این ترم زبان تخصصی دارم به نظرتون چه طور بخونمش که برای ارشد هم ردش کرده باشم

امید وارم این تاپیک برای رسیدن هممون به ارشد راه گشا باشه;)
 

fateme345

عضو جدید
وضعيت نياز كشور به هر گرايش
  • گرايش مخابرات
مهندسي برق شاخه ي مخابرات داراي سه گرايش مخابرات ميدان ، مخابرات سيستم و مخابرات رمز است . دانشجويان گرايش مخابرات سيستم عمدتا در طراحي سيستم هاي مخابراتي فعاليت مي‌کنند.طراحي سيستم‌هاي رادار و جنگ الکترونيک که جزو پروژه‌هاي نظامي محسوب مي‌شوند ، از زمينه ها ي ويژه‌ي کاربرد گرايش مخابرات سيستم هستند. طراحي شبکه‌هاي مخابراتي جهت ارتباط اطلاعاتي(مانند شبکه هاي ارتباطي بانک ها) و نصب و راه اندازي شبکه‌هاي ارتباط از راه دور (موبايل ) نيز در تخصص دانشجويان اين گرايش است. دانشجويان گرايش مخابرات ميدان در زمينه‌ي طراحي اجزاي فرستنده – گيرنده هاي مخابراتي مانند طراحي آنتن‌ها ، طراحي موج بر و شبيه سازي آن‌ها تخصص دارند. گرايش رمز در زمينه‌ي مخابرات امن كه از مسائل حياتي در پروژه هاي نظامي است، کاربرد دارد. تهيه‌ي پروتکل هاي مخابرات امن و تست و ارزيابي ميزان امنيت شبکه‌هاي مخابراتي نياز به متخصصان در اين زمينه دارد. بحث طراحي امنيتي کارت‌هاي هوشمند که در راستاي ايجاد دولت الکترونيک نقش اساسي دارد در زمره‌ي فعاليت‌هاي مهم اين گرايش است. در مجموع دانشجويان هر سه گرايش نيازهاي مخابراتي پروژه‌هاي نظامي را تامين مي کنند اگر چه زمينه‌ي انجام پروژه‌هاي مخابراتي غير نظامي هم که نمونه‌هايي از آن‌ها آورده شد، براي متخصصان اين رشته جود دارد.
  • گرايش الکترونيک
مهندسي برق شاخه‌ي الکترونيک داراي سه گرايش طراحي آنالوگ، مدارهاي ديجيتال، ادوات ميکرو و نانو الکترونيک است. طراحي آنالوگ، گرايشي است که در گذشته‌ي نه چندان دور به عنوان نمادي براي يک مهندس الکترونيک بوده است. به گونه‌اي که وقتي نامي از مهندس الکترونيک برده مي‌شد، مدارات الکترونيکي آنالوگ شامل سلف، خازن، مقاومت و تقويت کننده‌هاي عملياتي در ذهن تداعي مي‌شد. امروزه اين شاخه از مهندسي الکترونيک با حفظ کاربري خود در طراحي مدارهاي آنالوگ براي استفاده در وسايل خانگي، سيستم‌هاي ارتباطي و پروژه‌هاي عمدتا تجاري به تدريج شاخص بودن خود را از دست مي‌دهد. برتري ويژه‌ي سيستم‌هاي ديجيتال بر آنالوگ، امروزه باعث شده تمايل بسياري براي طراحي بر پايه‌ي سيستم‌هاي ديجيتال به‌وجود آيد و اگر اين عصر را عصر ديجيتال بگوييم، سخني به گزافه نگفته‌ايم. مهندس برق در شاخه‌ي الکترونيک ديجيتال در کنار مهندسين مخابرات در انجام پروژه‌هاي مخابراتي و پياده‌سازي بهينه‌ي طرح‌هاي مخابراتي نقش عمده‌اي ايفا مي‌کند. طراحي بردهاي FPGA، طراحي بردهاي کنترلي با استفاده از ميکرو کنترلرهاي عمومي يا خاص از جمله فعاليت‌هايي است که در تخصص اين گرايش است. علاوه بر کاربردهاي نظامي، با توجه به ديجيتالي شدن اکثر وسايلي که به صورت روزمره با آن ها سروکار داريم، نياز ويژه‌اي در کشور به مهندسين توانا در اين زمينه ديده مي‌شود. گرايش ادوات ميکرو - نانو الکترونيک از گرايش‌هاي نو ظهور است که بحث‌هاي آن در مرزهاي دانش واقع است. بيشتر فعاليت‌ها در اين زمينه در کشور جنبه‌ي تحقيقاتي دارد و از اهداف تاسيس چنين گرايشي در کشور نيز رشد علمي و پرورش نسلي از دانشمندان متخصص در زمينه ي تکنولوژي‌هاي نانو است. اين گرايش در حال حاضر در برخي دانشگاه‌هاي مطرح کشور از جمله دانشگاه شريف و دانشگاه تهران ارائه مي‌شود و فعاليت‌هاي تحقيقاتي آن به آزمايشگاه‌هاي موجود در اين دانشگاه‌ها محدود است.
  • گرايش قدرت
مهندسي برق شاخه‌ي قدرت داراي دو گرايش ماشين‌هاي الکتريکي و سيستم‌هاي قدرت است. مهندسين قدرت در گرايش سيستم‌هاي قدرت و طراحي و نظارت بر شبکه‌ي قدرت تخصص دارند. با توجه به نياز روز افزون کشور به انرژي برق و توسعه‌ي شبکه‌ي برق از اين جهت کشور به متخصصان اين گرايش نيازمند است. اين مهندسين در طراحي نيروگاه‌ها و مشاوره در زمينه‌ي احداث نيروگاه‌هايي که با انرژي‌هاي نو کار مي‌کنند، توانمند هستند. در گرايش ماشين‌هاي الکتريکي، طراحي موتورهاي الکتريکي مورد استفاده در صنايع مختلف، مشاوره در نصب و راه اندازي ژنراتورهاي نيروگاهي، طراحي درايو (مدارهاي الکترونيک قدرت مورد استفاده جهت راه اندازي و کنترل ماشين‌هاي الکتريکي) در تخصص مهندسين اين گرايش است.

توانايي‌هاي لازم براي داوطلبان اين رشته
علاوه بر علاقه که عامل مهمي در موفقيت به حساب مي­آيد،با توجه به تنوع دروس مجموعه مهندسي برق در مقطع کارشناسي ارشد، دانشجو در هر گرايش احتياج به توانايي­هاي خاصي دارد. در زير شاخه­ ماشين گرايش قدرت با وجود اين که رياضيات قوي مورد نياز نيست، شخص علاوه بر فهم مفاهيم پايه الکترومغناطيس احتياج به قدرت تجسم ذهني بالا براي درک اصول کار ماشين‌هاي دوار و شار پيوندي دارد. در زير شاخه سيستم نيز نياز به درک مسايل اقتصادي وجود دارد. زيرشاخه مخابرات سيستم احتياج به فهم رياضيات قوي دارد که بيشتر در ارتباط با آمار واحتمال و تجزيه و تحليل سيستم (درس سيگنال‌ها و سيستم‌ها) است. در بعضي از مباحث لايه فيزيکي مربوط به شبکه­ها، تسلط بر فيزيک الکتريسيته براي دانشجو اهميت دارد. زير شاخه مدار(circuit) گرايش الکترونيک ديد مداري قوي مي­طلبد. در زيرشاخه ابزار (device ) تسلط بر مفاهيم فيزيک کوانتوم اهميت دارد و در ديجيتال برنامه نويسي قوي مورد نياز است.
گرايش کنترل با توجه به کاربرد زياد رياضيات،تسلط بر رياضيات و آمادگي ذهني دانشجو را براي درگير شدن با مباحث محض رياضي مي­طلبد. گرايش مهندسي پزشکي که بين رشته­اي محسوب مي­شود علاوه بر ديد مداري قوي احتياج به آشنايي با علم مواد و حرکت اجسام دارد.

سلام بچه ها:D.خوبين؟اين مطالبو از سايت پارسه پيدا كردم:eek:
 

fateme345

عضو جدید
توضيحي پيرامون هر گرايش
· گرايش الكترونيك
گرايش الكترونيك به دو زير بخش عمده تقسيم مي شود. بخش اول ميكروالكترونيك است كه شامل علم مواد، فيزيك الكترونيك و طراحي و ساخت قطعات، از ساده ترين شكل آن‌ها تا پيچيده‌ترين شكل است. بخش دوم مدار و سيستم ناميده مي شود و هدف آن طراحي و ساخت سيستم‌ها و تجهيزات الكترونيكي با استفاده از قطعات ساخته شده توسط متخصصان ميكروالكترونيك است. گرايش الكترونيك يكي از گرايش‌هاي جالب مهندسي برق است كه محور اصلي آن آشنايي با قطعات نيمه هادي، توصيف فيزيكي اين قطعات، عملكرد آنها و در نهايت استفاده از اين قطعات براي طراحي و ساخت مدارها و دستگاه‌هايي است كه كاربردهاي فني و روزمره زيادي دارند.
· گرايش مخابرات
هدف از مخابرات ارسال و انتقال اطلاعات از نقطه اي به نقطه ديگر است كه اين اطلاعات مي تواند صوت، تصوير يا داده هاي كامپيوتري باشد. مخابرات از دو گرايش ميدان و سيستم تشكيل شده است. در گرايش ميدان، دانشجويان با مفاهيم ميدان هاي مغناطيسي، امواج، ماكروويو، آنتن و ... آشنا مي شوند تا بتوانند مناسب‌ترين وسيله را براي انتقال يك موج از نقطه‌اي به نقطه ديگر پيدا كنند. يكي از فعاليت‌هاي عمده مهندسي مخابرات گرايش سيستم، طراحي فليترهاي مختلفي است كه مي‌توانند امواج مزاحم شامل صوت يا پارازيت را از امواج اصلي تشخيص و آن‌ها را حذف كرده و تنها امواج اصلي را از آنتن دريافت كنند. گفتني است كه امروزه با توسعه مخابرات بي سيم، ارتباط نزديكتري بين دو گرايش ميدان و سيستم ايجاد شده است. براي نمونه در گوشي تلفن همراه، هم تجهيزات مربوط به مدارهاي مخابراتي، هم تجهيزات مربوط به فرستنده و هم آنتن گيرنده را داريم. از همين رو يك مهندس مخابرات امروزه بايد از هر دو گرايش به‌خوبي اطلاع داشته باشد تا بتواند يك دستگاه بي سيم را طراحي كند.
· گرايش كنترل
اگر بخواهيم يك تعريف كلي از كنترل ارائه دهيم مي‌توانيم بگوييم كه هدف اين علم، كنترل خروجي‌هاي يك سيستم بر مبناي ورودي‌هاي آن با توجه به شرايط ويژه و نكات مورد نظر طراحي آن سيستم است. علم كنترل فقط در مهندسي برق مورد استفاده قرار نمي‌گيرد. بلكه در شاخه هاي ديگري از علوم مهندسي و حتي علوم انساني كاربرد دارد. به عنوان نمونه كنترل فرآيند تصفيه نفت در يك پالايشگاه، كنترل عملكرد يك نيروگاه برق، سيستم كنترل ناوبري يك كشتي و يا كنترل تحولات و تغييرات جمعيتي نمونه هاي متنوعي از كاربرد علم كنترل هستند. گرايش كنترل داراي زير بخش‌هاي متنوعي مانند كنترل خطي، غيرخطي، مقاوم، تطبيقي، ديجيتالي، فازي و غيره است. در رشته‌هاي مهندسي مكانيك، مهندسي شيمي، مهندسي هوافضا، مهندسي سازه و مهندسي‌هاي ديگر نيز ما شاهد علم كنترل هستيم اما نوع سيستم كنترلي در هر رشته مهندسي متفاوت است. براي مثال در مهندسي مكانيك نوع كنترل، مكانيكي و در مهندسي شيمي براساس فرآيندهاي شيميايي است. اما در كل هدف مهندسي كنترل، طراحي سيستمي است كه بتواند عملكرد يك دستگاه را در حد مطلوب حفظ كند. خودكار كردن يا اتوماتيك كردن خط توليد، يكي ديگر از فعاليت‌هاي مهندسي كنترل است. يعني مهندس كنترل مي‌تواند به گونه‌اي خط توليد را هماهنگ و كنترل كند كه محصول توليد شده طبق برنامه تعيين شده و با بهترين كيفيت به دست آيد.
· گرايش قدرت
هدف اصلي مهندسين اين گرايش، توليد برق در نيروگاه‌ها، انتقال برق از طريق خطوط انتقال و توزيع آن در شبكه‌هاي شهري و در نهايت توزيع آن براي مصارف خانگي و كارخانجات است. بنابراين يك مهندس قدرت بايد با روش‌هاي مختلف توليد برق، خطوط انتقال نيرو و سيستم‌هاي توزيع، آشنا باشد. گرايش قدرت به آموزش و پژوهش در زمينه طراحي و ساخت سيستم‌هاي مورد استفاده در توليد، توزيع، مصرف و حفاظت از برق مي پردازد. به عبارت ديگر دانشجويان اين رشته در شاخه توليد با انواع نيروگاه‌هاي آبي، گازي، سيكل تركيبي و ... آشنا مي‌شوند. در بخش انتقال و توزيع نيز، روش‌هاي مختلف انتقال برق اعم از كابل‌هاي هوايي و زيرزميني را مطالعه مي كنند و در شاخه حفاظت نيز انواع وسايل و تجهيزات حفاظتي كه در مراحل مختلف توليد، توزيع، انتقال و مصرف انرژي، انسان‌ها و تاسيسات را در برابر حوادث مختلف محافظت مي كنند، مورد بررسي قرار مي‌دهند كه از آن ميان مي‌توان به انواع رله‌ها، فيوزها، كليدها و در نهايت سيستم هاي كنترل اشاره كرد. يكي ديگر از شاخه هاي قدرت نيز ماشين هاي الكتريكي است كه شامل ژنراتورها، ترانسفورماتورها و موتورهاي الكتريكي مي شود كه اين شاخه از زمينه‌هاي مهم صنعتي و پژوهشي گرايش قدرت است.
  • گرايش مهندسي پزشکي
کاربرد اين گرايش در کشورمان در حال حاضر محدود مي­باشد و اميد است در سالهاي آتي با گسترش صنايع ساخت ادوات مهندسي پزشکي مانند لوازم بيمارستاني،آزمايشگاهي و توان­بخشي زمينه کاري بيش از پيش براي متخصصين اين گرايش فراهم آيد. در حال حاضر مهندسين اين گرتيش بيشتر در زمينه نصب و پشتيباني دستگاههاي حساس بيمارستاني و آزمايشگاهي و نيز ساخت محدود ادوات توان­بخشي مشغول به کار مي­باشند.
 

fateme345

عضو جدید
سلام به همگي:gol:
اينم ظرفيت هاي پذيرش سال 87

قدرت:روزانه=377/شبانه=145

كنترل:روزانه137/شبانه=81

الكترونيك:روزانه=289/شبانه=136

مخابرات:روزانه=364/شبانه=122

بيو الكتريك:روزانه=61/شبانه=32

رآه آهن برقي:روزانه=6/شبانه=4
 
  • Like
واکنش ها: p_sh

kittleboy_87

عضو جدید
سلام به همگي:gol:
اينم ظرفيت هاي پذيرش سال 87

قدرت:روزانه=377/شبانه=145

كنترل:روزانه137/شبانه=81

الكترونيك:روزانه=289/شبانه=136

مخابرات:روزانه=364/شبانه=122

بيو الكتريك:روزانه=61/شبانه=32

رآه آهن برقي:روزانه=6/شبانه=4

سلام اول اینکه میشه بگین از کجا اینارو گرفتین،منظورم اینه منبعش کجاست؟مطمئنه؟

خب اگه مطمئنه!بچه های عزیز!ببینید ظرفیتهارو
قدرت خیلی خیلی خیلی سخته،کمترین ظرفیت رو هم داره:cool:،دردسرش زیاده،لباساتون همش کثیف میشه،پولای صورت وضعیت هاتون رو به موقع نمی دن و ... هزاران دردسر و بدبختیه دیگه،
پس این رو انتخاب نکنین،این اصلا اصلا خوب نیست
مخابرات یا الکترونیک اینا بهترن
آره
آفرین;)
 

p_sh

عضو جدید
:thumbsup2:
سلام اول اینکه میشه بگین از کجا اینارو گرفتین،منظورم اینه منبعش کجاست؟مطمئنه؟

خب اگه مطمئنه!بچه های عزیز!ببینید ظرفیتهارو
قدرت خیلی خیلی خیلی سخته،کمترین ظرفیت رو هم داره:cool:،دردسرش زیاده،لباساتون همش کثیف میشه،پولای صورت وضعیت هاتون رو به موقع نمی دن و ... هزاران دردسر و بدبختیه دیگه،
پس این رو انتخاب نکنین،این اصلا اصلا خوب نیست
مخابرات یا الکترونیک اینا بهترن
آره
آفرین;)
داداش شما خودت می خوای قدرت بدی چرا داری مشتری می ÷رونی با اینکارا شرکت کننده کمتر که نمیشه،بیشترم میشه ...حالا که اینجوریه دوستان گرایش قدرت خیلی خیلی خوبه ولی گرایش کنترل جیزه بهتره گرایشه دیگه ای انتخاب کنید:biggrin:;)
 

kendab

عضو جدید
سلام
فکر کنم بهترین گرایش قدرت بعد کنترل باشه که همه هدفشان همین دو رشته هست ولی من میگم مخابرات عالیه چون هر کس نمی تونه ادامه اش دهد
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

fateme345

عضو جدید
سلام اول اینکه میشه بگین از کجا اینارو گرفتین،منظورم اینه منبعش کجاست؟مطمئنه؟

خب اگه مطمئنه!بچه های عزیز!ببینید ظرفیتهارو
قدرت خیلی خیلی خیلی سخته،کمترین ظرفیت رو هم داره:cool:،دردسرش زیاده،لباساتون همش کثیف میشه،پولای صورت وضعیت هاتون رو به موقع نمی دن و ... هزاران دردسر و بدبختیه دیگه،
پس این رو انتخاب نکنین،این اصلا اصلا خوب نیست
مخابرات یا الکترونیک اینا بهترن
آره
آفرین;)
سلام.اينارو تو سايت پارسه زده بود:smile:.البته حدوده 20 نفر هم غير انتفاعي بودن.
والا ما هر چي نگاه ميكنيم گرايش قدرت از همه بيشتر ظرفيت داره!!!:surprised::biggrin:
 

kittleboy_87

عضو جدید
اول ممنون از فاطمه خانوم
نهههههههههههههههههههههههههه:cry:
بی انصافا،اینا رو نگین:(
بگین
قدرت جیزه ، قدرت بده، قدرت نگووووو
نه فاطمه خانوم،یک خورده دقیقتر ببینید،مفهومی تر،سختیهاشم ببینید خب دیگه
دیدید کمتره :D
بچه ها، چون P_SH (پریسا خانوم)خیلی بچه(بچه که نه دیگه،خانوم مهندس) خوبیه و رشتش کنترل هست،خیلی هم تعریف کرده،میگه خوبه،
پس ، بیاین همه با هم،دست در دست هم، برین! کنترل :D
;)
آسونترم هست انصافا

*سخن روز: در صورتيکه فورا با نااميدي مقابله نشود مي تواند احساس بسيار مخربي باشد. آنتوني رابينز*
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: p_sh

p_sh

عضو جدید
شما دقت نکردین من رشتم الکترونیکه همون الکترونیکم می خوام امتحان بدم ولی گفتم کنترل تا ذهنها منحرف بشه و دست زیاد نشه ولی اینا همش حرفه کنترل جیزه ،قدرت بده...به هر گرایشی که نمرمون برسه و شانس قبولیمون بیشتر باشه همون خوبه اصلا هم بد نیست ....ولی ایشاا...هر کی هر گرایشی دوست داره قبول شه
 

kendab

عضو جدید
سلام
امیدوارم هرلایق هست قبول بشه چون جا برای همه نیست
فقط مخابرات نزنید که من حیرون بشم
 

محمد فرزانه

عضو جدید
تو رو خدا همتون قبول شید !
نیایید سال بعد رقیب ما شید که بد بخت میشیم!!
ما هم امید و آرزو داریم ،ولی اگه خدایی نکرده موندید سال بعد ،دیگه ولش کنید دنیا که همش اینا نیست!!!!
یا اصلا نخونید تا رقابت جوانمردانه باشه!!!
.
.
.
.
ان شاء الله همتون سال بعد مارو فراموش نمی کنید،من به این تاپیک خیلی علاقه دارم، از قبولیتون انرژی مضاعف میگیرم ، پس تو را به خدا همتون قبول شید!!
 

asiabadboy

عضو فعال
کاربر ممتاز
تو رو خدا همتون قبول شید !
نیایید سال بعد رقیب ما شید که بد بخت میشیم!!
ما هم امید و آرزو داریم ،ولی اگه خدایی نکرده موندید سال بعد ،دیگه ولش کنید دنیا که همش اینا نیست!!!!
یا اصلا نخونید تا رقابت جوانمردانه باشه!!!
.
.
.
.
ان شاء الله همتون سال بعد مارو فراموش نمی کنید،من به این تاپیک خیلی علاقه دارم، از قبولیتون انرژی مضاعف میگیرم ، پس تو را به خدا همتون قبول شید!!

محمد جان دیر گفتی.....:cry: ....برای سال بعد می خوام برنامه ریزی کنم ...... :w01::biggrin:
یه چیزی.....
می دونی میدون مسابقه بدون رقیب حال نمیده ..... هر چه رقبیب بیشتر بشه ..... تلاش هم بیشتر میشه و پیروزی و موفقیت ....بیشتر می چسبه .....پس تا میتونی رقیب جمع کن:w16:
البته می دونم که همه حرفات شوخی بود .....:w12:
ارزوی موفقیت دارم برات ....:gol:;)
 

محمد فرزانه

عضو جدید
پسر بد آسیا هنوز جملت رو دیواره ،اسمت زیرش :smile:
من از این مصاحبه خوشم اومد ! شما هم بخونید:




مصاحبه شونده : آقای سجاد زادخواست
موضوع مصاحبه :مهندسي برق
خلاصه : مصاحبه با رتبه 1رشته برق گرایش قدرت


" در جلسه آزمون احساس می کردم که مشابه همه تست ها را دیده ام ."




باسلام. ابتدا بیوگرافی کامل خود را بفرمایید.

من سجاد زادخواست، متولد 1364، دزفول و در حال حاضر ساکن اهواز هستم. در دوره کارشناسی، با رتبه 553، در دانشگاه خواجه نصیر در رشته برق مشغول به تحصیل شدم. در کنکور سال 86هم رتبه 1را در رشته برق گرایش قدرت کسب کردم.

در کل وضعیت تحصیلیتان چه طور بود؟


معدل دبیرستان بین18و19بود. در دانشگاه هم همین طور بود و باتوجه به این که نفرات ممتاز هر رشته می توانند بدون کنکور وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خود شوند برای من این امکان وجود داشت که بدون کنکور هم ادامه تحصیل بدهم.

از انگیزه هایی که برای ادامه تحصیل داشتید، بگویید.

انگیزه خاصی نداشتم.(با خنده) وقتی وارد دانشگاه می شوی از همان اول سال بالایی ها را می بینی که برای کنکور می خوانند، چیزی عادی می شود که تو هم به کنکور ارشد فکر کنی.

خانواده فضایی به وجود می آورد که در ترغیب شما به ادامه تحصیل نقشی داشته باشد؟

راستش من چون از خانواده ام دور بودم(در مدت تحصیل بیشتر خوابگاه بودم) کار خاصی نمی توانستند انجام دهند، اما مادرم همه را از تلفن کردن به من در طول مدتی که برای کنکور می خواندم منع می کرد، طوری که برادر کوچکم گاهی دور از چشم مادرم به من زنگ می زد.

والدینتان تحصیلات دانشگاهی دارند؟

پدرم لیسانس برق دارد و مادرم دیپلمه و پرستار است.

و نقش اطرافیان و دوستان؟

من و چند نفر دوستانم در خوابگاه یک گروه تشکیل داده بودیم و با هم مطالعه می کردیم (البته در اتاق مطالعه)، ابتدا ساعات مطالعه مان کم بود ولی کم کم آن را افزایش دادیم، به طوری که در اواخر آبان حدود10 تا 11 ساعت در دروز مطالعه می کردیم و این روند را تا روزهای آخر ادامه دادیم.

از چه زمانی شروع کردید؟

از اواسط شهریور شروع کردم. اما وقتی که به تهران آمدم و ترم جدید شروع شد، درس خواندنم برای کنکور جدی شد.( آن موقع من دانشجوی ترم 7 بودم.) البته من دو روز به دانشگاه می رفتم ولی در بقیه روزها سعی می کردم همین حدود 10الی 11ساعت را درس بخوانم.

رتبه بقیه بچه های گروه چطور شد؟

فکر می کنم همه قبول شدند، ما حدودا 10 نفر بودیم که بعد از من پایین ترین رتبه 55 و بالاترین 673 بود.

پس گروه موفقی بوده اید؟

بله، واقعا گروه خوبی بودیم، حس خوبی که بین بچه ها داشتیم باعث می شد درس خواندن برای ما لذت بخش شود و از درس خواندن خسته نشویم. گاهی در همان سالن مطالعه یک دو ساعتی را هم به شوخی و گفتگو با یکدیگر می گذراندیم اما بقیه وقت را جدی می خواندیم. (البته وقتی بقیه بچه ها نبودند.)

آيا شما در آزمون هاي آزمايشي شرکت کرديد؟


بله

چه طور بود؟

جز یک مورد که 2 شد در بقیه آزمون ها در گرایش قدرت نفر اول بودم.

نظر شما در مورد آزمون های آزمایشی چیست؟

به نظر من اگر کسی در آزمون های هر موسسه ای ثبت نام می کند، نباید فقط روی آزمون ها تکیه کند، چون نتیجه خاصی نمی گیرد. منظورم این است که باید مطالعه خود را با برنامه ازمون های همان موسسه هماهنگ کند، با برنامه ریزی و منظم درس بخواند و از کنکور آزمایشی به عنوان محک زدن آموخته هایش بهره ببرد. از طرفی به نظر من نباید نتایج این آزمونها را خیلی جدی گرفت و نا امید شد ولی به هر حال در همان حدود خود نیز مفید هستند. آزمون ها باعث می شوند تا روند مطالعه یکنواخت نباشند و در واقع تنوعی در راه درس خواند ایجاد می کنند.

چه کتاب هایی را مطالعه می کردید؟

همان کتاب ها و جزواتي که بقيه استفاده مي کردند ، برخي را خودم تهيه کرده بودم و برخي را از دوستانم مي گرفتم؛ مثلاً درس ماشین و مغناطیس انتشارات پردازش، کتاب کنترل آقای اریاز برادرانی و درس مدار جزوات استاد عبدالعلی خانم واسقی.

روی تست ها چه طور کار می کردید؟

من با توجه به اینکه از کتابهای کنکوری نیز استفاده می کردم در واقع در همان زمان درس خواندن و در پایان هر فصل تست هایی را که در آزمون های مختلف مطرح و گردآوری شده بود را حل می کردم. خوشبختانه تستهای این کتابها اکثرا مربوط به آزمونهای قبل از 82 بود و تست های سال های آخر را چون تا به حال در کتاب ها ندیده بودم، تازگی خود را برایم حفظ کرده بود و حدود یک ماه و نیم آخر را بیشتر به مرور و حل تست های 76 به بعد اختصاص دادم، و البته کنکورهای سال های اخیر را به صورت زمان دار حل می کردم و سعی می کردم سرعتم را هم بالا ببرم. البته در مورد درس الکترومغناطیس احساس می کردم که به تمرین بیشتری احتیاج دارم و تستهای قبل از 76 را نیز حل کردم.تست های آزمون های آزمایشی موسسات هم از منابع من برای تست زنی بود. حل تست های فراوان باعث شده بود که در جلسه آزمون احساس کنم که مشابه همه تست ها را دیده ام و تقریبا هیچ تستی برایم جدید نبود.

المپیاد چه طور بود؟

همان طور که می دانید مرحله اول المپیاد علمی دانشجویی همان آزمون کارشناسی ارشد است و من هم با توجه به رتبه ای که کسب کرده بودم به مرحله دوم راه یافتم. ولی در حقیقت مشکلی که در المپیاد وجود دارد این است که تقریبا انگیزه ای برای موفقیت در آن وجود ندارد و من هم به همین دلیل مطالعه مجددی برای مرحله بعدی انجام ندادم و با همان اطلاعات قبلی به سر جلسه رفتم، سوالات هم خوب بود نه خیلی سخت و نه خیلی ساده. ولی زمان بندی آن به گونه ای بود که حوصله آدم سر می رفت. امیدوارم مسئولان برای سالهای بعد انگیزه های خوبی برای بچه ها ایجاد کنند.

به عنوان حرف آخر چه توصیه ای به داوطلبان آزمون امسال دارید؟

پیشنهاد می کنم که علاوه بر اینکه خوب درس می خوانند تست هم زیاد حل کنند. اگر نگاه کنید روند کلی تست در سالهای مختلف تقریبا ثابت است و این طور نیست که مثلا یک سال سبک سوالات به کلی تغییر کند. در واقع با توجه به وقت محدود در سر جلسه داوطلبان باید وقت خود را تنها بر روی تست های آشنا متمرکز کنند و از تلاش برای حل تست های جدید خودداری کنند چون وقت زیادی از آنها خواهد گرفت.
منبع:سایت نصیر
 
آخرین ویرایش:

kendab

عضو جدید
سلام دوستان
بچه ها همه بیاید فضای رقابتی ایجاد کنیم تا بیشتر ترغیب بشیم برای خوندن
 

HOTY

عضو جدید
جزوه بررسی

جزوه بررسی

[mahdihoty@ymail-:)سلام دوستان :
کسی جزوه بررسی1و2 شریف داره
 

fateme345

عضو جدید
سلام به همگي;)
اينم زمان ثبت نام و تاريخ آزمون به گفته ي دكتر توكلي
ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1388 در ساعت 9 صبح یکشنبه 12 آبان ماه 1387 به صورت اینترنتی آغاز می شود و در دوشنبه 20 آبان ماه پایان می یابد.
معاون سازمان سنجش از برگزاری این آزمون در روزهای 24،23، 25 و 26 بهمن ماه 1387 خبر داد

خوب بخونين:)
موفق باشين;)
 

kittleboy_87

عضو جدید
اينم زمان ثبت نام و تاريخ آزمون به گفته ي دكتر توكلي
ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1388 در ساعت 9 صبح یکشنبه 12 آبان ماه 1387 به صورت اینترنتی آغاز می شود و در دوشنبه 20 آبان ماه پایان می یابد.
معاون سازمان سنجش از برگزاری این آزمون در روزهای 24،23، 25 و 26 بهمن ماه 1387 خبر داد

وااااااااایییی
تا چشم رو هم گذاشتیم رسید:crying::crying::crying:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا