مسقف کردن خانه ها با پنل های خورشیدی

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مسقف کردن خانه ها با پنل های خورشیدی


فعالان بخش مسکن به این نتیجه رسیده‌اند که قراردادن پنل‌های خورشیدی بر روی سقف خانه‌های جدیدالاحداث علاوه‌ بر این‌که موجب بالارفتن ارزش خانه خواهد شد، در درازمدت نیز موجب صرفه‌جویی مالی خواهد گردید. یک مجتمع آپارتمانی ۶۹ واحدی در دیویس کالیفورنیا که توسط شرکت Mutual Housing ساخته شده است شاهدی بر این مدعاست. این مجتمع مسکونی امکان زندگی مقرون به‌ صرفه را برای مردمی که درآمد محدودی دارند می‌سر می‌سازد.
این مجتمع مسکونی، که «هارمونی نوین» نام گرفته است، به دلایلی مانند استفاده از مصالح سبز، به‌کار بردن تجهیزات و لامپ‌های با بازدهی انرژی بالا و سود جستن از یک سیستم فیلتراسیون آب موجب ذخیره‌سازی انرژی می‌گردد. به‌علاوه، این مجتمع توسط ۷۸۰ پنل خورشیدی شرکت SunPower که بر روی سقف نصب شده‌اند به تولید انرژی می‌پردازد.


این سیستم فتوولتائیک از هفت آرایه که بر روی سقف سه ساختمان قرار گرفته‌اند تشکیل شده است و بیشینه تولید آن ۱۸۹. ۶ کیلووات دی‌سی می‌باشد. این هفت آرایه به دو اینور‌تر مرکزی (۱۰۰ و ۷۵ کیلووات) متصل‌اند. و در ‌‌نهایت از خروجی اینورتر‌ها برق متناوب دریافت می‌شود. این سیستم دارای مونیتورینگ آنلاین است و به مشتری این امکان را می‌دهد که تولید واقعی را در هر زمانی و از هر کامپیوتری مشاهده نماید.
انتظار می‌رود این سیستم فتوولتائیک سالانه ۳۰۲هزار کیلووات‌ساعت برق تولید کند که موجب عدم انتشار ۴۵۹۱۰۳ پوند کربن خواهد شد. علاوه‌ بر این فواید زیست‌ محیطی، تاسیسات خورشیدی این مزیت را به ساکنین می‌دهد که نرخ برق در قبض‌هایشان در طول ۳۰ سال آینده تغییری پیدا نکند، که این امر اصلیترین عامل برای استفاده از سیستم‌های خورشیدی در ساختمان‌های مسکونی خواهد بود زیرا موجب حذف هزینه‌های متغیر خواهد شد.

منبع: سایت انرژی های تجدیدپذیر
 
بالا