مسابقات معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

BIODESIGN

عضو جدید
متاسفانه کار من یه کم دیر اماده شد امیدوارم هنوز وقت باشه:redface:

اول یه سری دیگه از WIP و وایر کارهامو میزارم و توضیحاتو رو خود رندرهای نهایی میدم

:WIP





 
آخرین ویرایش:

BIODESIGN

عضو جدید
:FINAL RENDER

این کلیتی از کارمه که البته چون خیلی قبل تر از اینکه کار کامل شه برای تست درستش کرده بودم اشتباه زیاد داره مثلا هنوز نورهای نئونی که دور تا دور حجم ها هست داده نشده بود یا مقیاس ادم ها اشتباهه و باید خیلی کوچیکتر شن و خود سطح ارتباط بین BUBBLE SPA ها هنوز کامل نشده بود اما چون دیگه وقت نداشتم دوباره درستش کنم فقط صرفا برای اینکه یه ذهنیتی نسبت به کلیت کارم و فضایی که قرار بود توش قرار بگیره داشته باشید(با توجه به همه کانسپت هام که قبلا توضیح دادم)دیگه بدون ادیت گزاشتمش



 

BIODESIGN

عضو جدید
:FINAL RENDER

اول پلانمو میزارم چون هر چند تا دیگه رندر از داخلم میگرفتم بازم تقسیم بندیش طوری بود که فقط تو پلان مشخص میشد
یه بار بدون پوسته و یه بار با پوسته حجم کلی رو میتونید تو این عکس ببینید همونطور که تو عکس سمت چپ معلومه(بدون پوسته)فضای داخل تقسیم شده به 4 قسمت و 4 تا استخر و فضای اسپا که داخل 2 تا از اونها یکی در میون فضاهایی برای خدمات ماساژ و... اسپا وجود داره داخل خود اب استخر که تو مرکزشون فضای خدماتی اصلیتره که خوب صندلیش هم صندلی مجهزتریه اگه تو رندرام ببینید(البته واضح نیافتاده متاسفانه) + 3تا فضای دیگه برای خدمات فرعی تر که با زاویه 120 حول اون فضای اصلی هستند(این زاویه 120 چیدن هم یه جور کنایه به قرارگیری BUBBLEها در طبیعت با زاویه 120 هست) که صندلیهاش معمولیتره و کلا تو 4 قسمت دیگه فضا هم که استخر نیستن تو هر قسمت 2 تا فضا و صندلی معمولیتر هست برای سایر خدمات یا استراحت و....

 

BIODESIGN

عضو جدید
:FINAL RENDER


همونطور که تو پلان بالا و تو بعضی دیگه از رندر هام مشخصه کلا تصمیم گرفتم به جای استفاده از دیوار و پارتیشن و... برای تقسیم بندی فضاها از نور استفاده کنیم اون حلقه های ابی رنگ که با خطوط 2 تایی فضا رو به 4 قسمت تقسیم کردن یه سری لاین های نورانی هستن که ایده اصلی این موضوع رو از دیزاینهای داخلی فیلم TRON گرفتم اینجوری فضا یه فضای کاملا انعطاف پذیر در عین حال کاملا تقسیم بندی شده هستشو توی شب هم این نورهای نئونی منظره جالیبو داخلش ایجاد میکنه





 
آخرین ویرایش:

BIODESIGN

عضو جدید
:FINAL RENDER

توی مرکز فضا هم یه ستون مرکزی بزرگ هست که ایده کلیم این بود که از حفره داخلیش برای جمع اوری اب بارون استفاده بشه
و همونطور هم که تو رندر ها مشخصه خود این ستون یه فضای سبزی رو برای فضای داخلی ایجاد کرده با گیاهان رونده ای که روی شاخه هاش قرار گرفتن مثل یه جنگل سازه ای







 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
کار طراحیش میتونه بهتر از این باشه وتلاشتون قابل تحسینه--یه چیزیم بگم که داخلی رو خوب نشون ندادی یه جورایی مبهمه واین لوگو ها رو هم وردار--تصویر بهتر دیده میشه
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
به نظر من بهتر بود فقط رو تصویر ردیف اول دومی کار میکردی چون تصاویر بعدی یه جورایی تکراریه--ومعنی رو نمیرسونه--اما تصویر گفته شده به موضوع نزدیکتره وقابل درک

نحوه نشون دادن محیط هم خوب شده
 
  • Like
واکنش ها: vdi

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
به شخصه از طراحی استخر خوشم اومد--ولی اگه پنجره های سمت راست رو با ارتفاع کمتری در نظر مگرفتی --میتونست حس حرکت خوبی رو نشون بده
وحتی خطوط سقف رو منحنی و همانگ با دیوار --
و به جای شیشه در طبقه بالا میتونستی از دوردیف استیل گرد استفاده کنی که هر چند متر یه محل استراحت یا پذیرایی رو نشون میدادی دید باز تر میشد-در ضمن پرسوناژ یادتون نره--
نورهای سقفی رو خط در نظر بگیر -شکلی که در نظر گرفتی مناسب این محیط نیست--رنگ رو هم در نظر بگیر -یه دست شده
البته بیشتر از اینا نمیشه خط داد :)
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
خوب شده آفرین-
ولی یه پیشنهاد دارم -بهتره ار تفاع حوض ها رو کم کنی تا صندلی ها خودشون رو نشون بدن--ارتفاعشون خیلی زیاده..
سقف رو خلوت کن و سعی کن نور رو اطراف آبجکتها قرار بدی(نور مخفی) وزیادی اومدن پایین بهتره ارتفاع اینم کم کنی
تو تصاویر اول و دوم مشخصه

بوته ها رو کم کن به جاش یه چیزه دیگه قرار بده -ریتم یکنواخت رو از بین ببر-

و...:)
 

BIODESIGN

عضو جدید
کار طراحیش میتونه بهتر از این باشه وتلاشتون قابل تحسینه--یه چیزیم بگم که داخلی رو خوب نشون ندادی یه جورایی مبهمه واین لوگو ها رو هم وردار--تصویر بهتر دیده میشه
ممنون که رو کارم نظر دادین:gol:
راجع به این که گفتین طراحیش میتونه بهتر از این باشه میشه بیشتر توضیح بدین؟چون با توجه به همه کانسپتام کلا هدف اصلیم این بود که طراحیم سادگی در عین پیچیدگی رو نشون بده البته اگه بیشتر وقت بود فکرای دیگه ای هم برای اضافه و الحاق کردن بهش داشتم
راجع به نحوه نمایش داخلش هم کلا یه جوری هست فضا ی داخل که هیچ جوری نمیشه اونجور که باید و شاید نشونش داد چون دیگه از همه جهات دوربین گزاشتم و رندر گرفتم برای همین پلانشو بدون پوسته گزاشتم اما اگه کسی اول پلان رو نگاه کنه بعد رندرها رو ببینه و توضیحات رو هم بخونه کاملا فضا ملموس میشه براش یه کم قوه تخیل میخواد;)
راجع به رندرها هم اگه نظری داشتید و پیشنهادی خیلی خوشحال میشم بدونم چون فورس بودو ایراد زیاد داره
بازم ممنون:gol:
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
ممنون که رو کارم نظر دادین:gol:
راجع به این که گفتین طراحیش میتونه بهتر از این باشه میشه بیشتر توضیح بدین؟چون با توجه به همه کانسپتام کلا هدف اصلیم این بود که طراحیم سادگی در عین پیچیدگی رو نشون بده البته اگه بیشتر وقت بود فکرای دیگه ای هم برای اضافه و الحاق کردن بهش داشتم
راجع به نحوه نمایش داخلش هم کلا یه جوری هست فضا ی داخل که هیچ جوری نمیشه اونجور که باید و شاید نشونش داد چون دیگه از همه جهات دوربین گزاشتم و رندر گرفتم برای همین پلانشو بدون پوسته گزاشتم اما اگه کسی اول پلان رو نگاه کنه بعد رندرها رو ببینه و توضیحات رو هم بخونه کاملا فضا ملموس میشه براش یه کم قوه تخیل میخواد;)
راجع به رندرها هم اگه نظری داشتید و پیشنهادی خیلی خوشحال میشم بدونم چون فورس بودو ایراد زیاد داره
بازم ممنون:gol:



-منظور رندرایی که گذاشتین و لوگوی کار هستش که حواس رو پرت میکنه ودرک رو ضعیف! هاله نور که باعث سفیدی بیش از حد فضا شده رو کم کنید تصاویر بهتر دیده میشن در هر حال درک چنین تصاویری نیازی به بزرگترین امتیاز بشر نداره:)
رندرهای بیرون واضحه..........
و در مورد طراحی نظری ندارم...خوبه
 
آخرین ویرایش:

BIODESIGN

عضو جدید
-منظور رندرایی که گذاشتین و لوگوی کار هستش که حواس رو پرت میکنه ودرک رو ضعیف! هاله نور که باعث سفیدی بیش از حد فضا شده رو کم کنید تصاویر بهتر دیده میشن در هر حال درک چنین تصاویری نیازی به بزرگترین امتیاز بشر نداره:)
رندرهای بیرون واضحه..........
و در مورد طراحی نظری ندارم...خوبه
اخه اول گفتین طراحیش میتونه بهتر باشه!!پس رندر منظورتون بود اره نور زیاد شده خودمم اشکال رو تو این میبینم
بزرگترین امتیاز بشر!!!منظورتونو نفهمیدم!
 
ممنونم از راهنماییتون..می دونم کارم خیلی اشکال داره.راستش این اولین کاری هست که من بیرون از دانشگاه ارائه میدم و می دونم که خیلی جای کار داره..
بیشتر سعی کردم اون چیزی که توی فکرم بود رو نشون بدم.اگه وقت داشتم حتما اشکالاتمو برطرف می کردم.سعی می کنم تو طرح های بعدیم این مسائل رو هم در نظر داشته باشم.
بازم ممنون از نظرتون..خوشحال میشم نطراتتون رو راجع به کارم بدونم :smile:
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
اخه اول گفتین طراحیش میتونه بهتر باشه!!پس رندر منظورتون بود اره نور زیاد شده خودمم اشکال رو تو این میبینم
بزرگترین امتیاز بشر!!!منظورتونو نفهمیدم!

بله طراحی هم جا کار داره--در مورد سه بعدی هم همینطور
--منظورم خلاقیت بود ;)
 
  • Like
واکنش ها: vdi

BIODESIGN

عضو جدید
بله طراحی هم جا کار داره--در مورد سه بعدی هم همینطور
--منظورم خلاقیت بود ;)
خب برای همین گفتم اگه منظورتون طراحی بود خوشحال میشم نظرتونو بگید که بعد البته گفتید منظورتون رندر بود!و منظورتون از اینکه 3بعدی جای کار داره رو هم توضیح بدین خیلی خوشحال میشم نظرشما و باقی دوستان رو بدونم ,منظورتون اینه که مثلا مدلینگ اجزاش مشکل داره یا چی؟چون از نظر مدلینگ همونی شد که دقیقا میخواستم اما بله طراحیش اگه فرصت داشتم دوست داشتم الحاقات دیگه ای هم داشته باشه همونطور که قبلا گفتم
بازم متوجه نشدم کلا جملتون این بود که درک چنین فضایی نیاز به خلاقیت نداره!!!اگه منظورتون تخیل بود که باید بگم قطعا ربط داره حتی درک یه قوطی کبریت هم به نظرم وقتی فقط داره از یه زاویه رندر داده میشه قوه تخیل احتیاج داره چه برسه به این فرم که به هر حال نه اینکه حالا بهتر یا بدتر باشه اما به هر حال نامتعارفتره و چیزی نیست که هر روز ببینیم:smile:
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: vdi

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

این دوتا رندرها خیلی زیباست متاسفانه تشکر نداشتم تا تشکر کنم!
نمی دونم مسابقه تموم شده یا نه اما یکی دوتا نقد کوچولو داشتم.
اون پنجره ی دفرمه ی که تکه های رنگی داره خیلی به کار میاد و قشنگه اما اگر رنگهای معمولش رو استفاده می کردی یکم پررنگتر از رنگی که انعکاسش افتاده در آب خیلی کار به نما میومد
شاید بهتر بود برای دور تا دور کار اون متریال آجر رو استفاده نمی کردید.
پایه های ستون:یکم فکر می کنم خواستی از جرز قطور بودن در بیاد اون حفره های مکعبی رو درونش ایجاد کردی و با وجود اینکه ستون اقتدار داره اون حفره ها اگر عمودی می بود بهتر بود.
به نظرم طرح ساده و قابل فهمه
از نظر من اینطور بود.
موفق باشی مهندس
 
آخرین ویرایش:

Samaneh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب شده آفرین-
ولی یه پیشنهاد دارم -بهتره ار تفاع حوض ها رو کم کنی تا صندلی ها خودشون رو نشون بدن--ارتفاعشون خیلی زیاده..
سقف رو خلوت کن و سعی کن نور رو اطراف آبجکتها قرار بدی(نور مخفی) وزیادی اومدن پایین بهتره ارتفاع اینم کم کنی
تو تصاویر اول و دوم مشخصه

بوته ها رو کم کن به جاش یه چیزه دیگه قرار بده -ریتم یکنواخت رو از بین ببر-

و...:)

من هم فکر می کنم اگر عمق استخر تو زمین بود و حاشیه هاش فقط اندکی بیرون می موند کار خیلی زیباتر می شد.
رندر سوم پست 15 واقعا زیباست.اون پنجره گرد با ویویش محشره
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
توضیحات : ریتم ، تکرار و ضرب آهنگ

ریتم ، به تکرار منظم یا هماهنگ خطوط، اشکال، فرمها یا رنگها گفته می شود، و شامل نظریه بنیادی تکرار است که به عنوان تدبیری برای سازماندهی فرم ها و فضاها در معماری محسوب می شود. تقریبا تمامی انواع بناها از اجزائی تشکیل شده اند که بالطبع تکرار می گردند ؛ تیرها و ستونها تکرار می شوند تا دهنه های تکراری سازه و مدول های فضا را تشکیل دهند. درها و پنجره ها به طور مکرر سطح بنا را سوراخ می کنند تا ورودی نور، هوا، مناظر و مردم را به آن میسر سازند. تکرار فضاها اغلب برای تامین نیاز های عملکردی مکرر یا مشابه در برنامه ی بنا حاصل می شود.
ساده ترین شکل تکرار نوع خطی آن است که از اجزای زیادی تشکیل می شود.


» در هر حال برای این که اجزا به طریقه ی تکرار دسته بندی شوند لازم نیست کاملا مشابه باشند ؛ آنها ممکن است دارای یک خصیصه مشترک یا یک مخرج ِمشترک باشند و در عین حال که تک تک منحصر به فرد هستند ، متعلق به یک خانواده باشند .






با سلام و احترام حضور دوستان خوب تالار معماری . . .
:gol:
پس از چندی وقفه که به دلایل متعددی رخ داد ، مرحله ی ششم از سلسله تاپیک های عکاسی ِ موضوعی ِ معماری رو با تغییراتی مثبت در نحوه ی برگزاری،نقد، داوری و هدایا آغاز می کنیم ، و امیدوارم که مثل همیشه شاهد حضور ِ دوستان ِ هنرمند و معمار باشیم ، و از تجربیات و هنر دوستان بهره مند بشیم .


__________________________________________________
موضوع مرحله ی پنجم :
ریتم و تکرار در معمــــــاری

شما می توانید استنباط و برداشت های مفهومی - هنری - حرفه ای - معمارانه و ... خود را از نگاه دوربین ، ثبت کنید و تصویر رو در اینجا به اشتراک بگذارید . با توجه به توضیحاتی که در ابتدای تاپیک عرض کردم ، فکر می کنم بیش از این نیازی به شرح ِ موضوع نیست ، چرا که همه ی ما به نحوی با این موضوع آشنا هستیم .

__________________________________________________

نحوه برگزاری :
از این به بعد ، همزمان با ایجاد این تاپیک ها ، یک تاپیک دیگر به موازات این تاپیک افتتاح می شود که دوستان عزیز میتوانند که هر نوع نظری، نقدی ، پیشنهادی ، و...و... که در مورد عکسها، تاپیک ، داوری ، و ... و... داشتن رو در اون تاپیک مطرح کنند ؛
بعد از خاتمه ی این تاپیک و ارسال کامل تصاویر توسط دوستان ، این تاپیک قفل شده ، و منتخب ِ آثار ارسال شده به تاپیک نقد منتقل میشه و در اونجا برای انتخاب آثار برتر ، نظرسنجی ِ عمومی برگزار خواهد شد ، و بعد از میانگین گیری بین نظرات عمومی و نظرات داوران محترم ، تصاویر برتر معرفی می شوند .

تاپیک نقد و نظر : [نقد و نظر ] - عکاسی موضوعی معماری شماره 6 - ریتم و تکرار در معمــــــاری
__________________________________________________
قوانین مرحله ی پنجم :


  • ذکر توضیحات و مشخصات تصویر – لطفا مشخصات کامل هر تصویر رو بیان کنید ( از قبیل زمان ، مکان ، نوع دوربین ، و توضیحات ِ لازم ) .
  • کاهش حجم عکس - برای سنگین نشدن صفحات لطفا حجم و سایز عکس های خود را کاهش دهید .
  • آپلود در باشگاه مهندسان – لطفا برای حفظ عکس هایتان آن را در باشگاه آپلود و ضمیمه پست کنید ( البته در کنار آن میتوانید از آپلود سنتر مطمئن دیگری نیز استفاده بفرمائید )
  • تعداد عکس - لطفا حداکثر تا 4 عکس خود را انتخاب و ارسال بفرمائید ( ترجیحا یک تصویر )

__________________________________________________


هدایای در نظر گرفته شده : ( این بخش در آینده تکمیل می گردد )


  • نفر اول . . .
  • نفر دوم . . .
  • نفر سوم . . .


__________________________________________________

آرشیو دوره های قبل :


 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
با سلام حضور اعضای محترم تالار معمـــــــاری . . .:gol:

با استناد به صبحت های قبلی در تاپیک عکاسی مرحله ی 6 :

نحوه برگزاری :
از این به بعد ، همزمان با ایجاد این تاپیک ها ، یک تاپیک دیگر به موازات این تاپیک افتتاح می شود که دوستان عزیز میتوانند که هر نوع نظری، نقدی ، پیشنهادی ، و...و... که در مورد عکسها، تاپیک ، داوری ، و ... و... داشتن رو در اون تاپیک مطرح کنند ؛
بعد از خاتمه ی این تاپیک و ارسال کامل تصاویر توسط دوستان ، این تاپیک قفل شده ، و منتخب ِ آثار ارسال شده به تاپیک نقد منتقل میشه و در اونجا برای انتخاب آثار برتر ، نظرسنجی ِ عمومی برگزار خواهد شد ، و بعد از میانگین گیری بین نظرات عمومی و نظرات داوران محترم ، تصاویر برتر معرفی می شوند .



در این تاپیک به نقد و نظر و بررسی تصاویر ارسالی در مرحله ی 6 خواهیم پرداخت ، و پس از پایان دوره ، در همین تاپیک یک نظرسنجی برگزار خواهد شد و تصاویر منتخب این دوره ، به نظرسنجی قرار خواهند گرفت و معدل ِ نظرات عمومی با معدل نظرات داوران ، تعیین کننده ی آثار برتر این دوره خواهد بود.

برای دیدن تاپیک اصلی ِ مسابقه ، کلیک کنید ...



قوانین تاپیک :
1- حتما ً حتماً با توجه به موضوع عکاسی هر دوره ، به نقد عکس ها بپردازید .
2- به آیتم های مهمی که در قضاوت عکاسی معماری تاثیر گذار هستند ، کمال توجه رو داشته باشید .
3- در صورت تمایل ، می توانید یک موضوع برای دوره های بعدی ِ مسابقات عکاسی انتخاب کنید ؛ نظرات و آراء دوستان در نهایت بررسی خواهد شد .
4- از بیان مطالبی که باعث دلسردی یا کاهش انگیزه دوستانتون بشه ، اکیداً خودداری کنید .
5- هرگونه پیشنهاد یا انتقاد در مورد "تاپیکهای عکاسی ِ معماری" و "جزئیات برگزاری" و "نحوه داوری" اون رو در هر مرحله در همین تاپیکهای نقد و بررسی، مطرح بفرمائید .
.

.
.
.

آرشیو تاپیک های نقد و بررسی:
تاپیک: نقد و بررسی ِ مسابقات عکاســــی ِ معمـــــاری شماره 04 - نور و سایه
تاپیک: نقد و بررسی ِ مسابقات عکاســــی ِ معمـــــاری شماره 05 - تزئینات
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
عکاسی موضوعی : ریتم و حرکت در معماری

عکاسی موضوعی : ریتم و حرکت در معماری

01
دوربین : iphone4
مکان : خراسان جنوبی-گناباد-قریه بیدخت - بازارچه
زمان : روزهای آخر تابستان 1392
موضوع : تکرار و توالی ِ ستون ها و ایجاد ریتم و ضرب آهنگ
ایده تصویر: تاکید بر نقطه گریز در انتهای ستونها، برای تاکید و وضوح تکرار و ریتم

IMG_3002.jpg







02

دوربین : iphone4
مکان : مشهد - میدان ملک آباد ( فلسطین) - اِلمان شهری
زمان : نوروز 1392
موضوع : تکرار پنجره ها در اشکال مختلف و ایجاد ریتم و تکرار در نما
توضیح: هیچ نوع ادیت و ویرایشی روی تصویر صورت نگرفته ، و فقط لنز ِ دوربین سیاه و سفید انتخاب شده که داری این افکت خاص هست.

IMG_1852.jpg
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا