مسائل مربوط به فایل های PDF

النازا

عضو جدید
سلام ببخشید من بعضی فایلا که دانلود میکنم باز نمیشن نمیدونم مشکل از adobredere یاwinrarهمش پیغام میده فایل اسیب دیده چندین بارهم دوباره دانلود کردم فایل قبلیرو ولی باز بازش نمیکنه
 

hoda22

عضو جدید
سلام دوستان تبدیل pdf فارسی به ورد غیر از ocr راه دیگه ای نداره ؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان تبدیل pdf فارسی به ورد غیر از ocr راه دیگه ای نداره ؟

سلام. من فقط يك نرم افزار ايراني شنيدم اين كار رو ميكنه كه پوليه و خيلي هم گرونه. اسمشو يادم نيست

كلا بيخيال تبديل PDF فارسي به ورد بشين ;)
 

it_solver

عضو جدید
سلام دوستان تبدیل pdf فارسی به ورد غیر از ocr راه دیگه ای نداره ؟

سلام. چرا میخواهید به word تبدیلش کنید اگر برای ایجاد تغییر در اون متن میخواهید اینکار رو انجام بدید بهتره بدون تغییر فرمت وبا نرم افزار Foxit PhantomPDF این کار رو انجام بدهید. این برنامه برایedit پی دی اف استفاده میشه.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش تبدیل Word به PDF با نرم افزار Nitro PDF (قسمت اول)

آموزش تبدیل Word به PDF با نرم افزار Nitro PDF (قسمت اول)

Nitro PDF Professional نرم افزاری قدرتمند از كمپانی ARTS-PDF است كه جهت ایجاد و ویرایش انواع فایل های PDF و تامین امنیت آن ها بكار می رود. این نرم افزار قادر است انواع فایل های مختلف از جمله فورمت های Word, Excel, PowerPoint®, Photoshop®, HTML, rich text, BMP, TIFF, GIF, JPEG, JPEG2000, PNG و ... را تنها با یك كلیك ساده (با عمل Drap&Drop) به اسناد PDF تبدیل كند. پس از نصب این نرم افزار، یک Toolbar به بالای محیط كاربری نرم افزار Office ویندوز شما اضافه میشود كه جهت دسترسی سریع به این نرم افزار و تبدیل سریع این فایل ها به فرمت PDF به كار می رود.در ادامه به طور کامل این نرم افزار را برای کاربرانی عزیز و دانشجویانی که درخواست ساخت و آموزش تبدیل فایل Word به PDF را کرده بودند آموزش میدهم.

روش کار نرم افزار Nitro PDF به این صورت هست که شما می توانید فایل های خودتان را در قالب فرمت های مشخص شده تبدیل به فایل PDF کنید :
اول : فایل خودتان را در قالب فرمت های Word.Excel.image,txt و... ذخیره کنید بعد نرم افزار را اجرا و فرمت مورد نظر را وارد نرم افزار Nitro PDF کنید.
دوم : هنگامیکه دارید فایل مورد نظر خودتان را ذخیره کنید می توانید کلید Print را بزنید و مستقیما از نرم افزار ورد یا نرم افزار های دیگه خروجی PDF بگیرید .سعی میکنم هر دو مورد را برای شما به طور کامل آموزش بدهم.
شما می توانید نرم افزار Nitro PDF Professional را از اینجا دانلود کنید .1. بعد از نصب ، نرم افزار را اجرا کنید . یک صفحه همانند تصویر زیر باز می شود .
2. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید نرم افزار دارای 7 قسمت اصلی می باشد که روی هر کدام کلیک کنید وارد سایت اصلی نرم افزار نیترو می شوید که به طور کامل آموزش هر قسمت داده شده است (توضیح 7 قسمت از بالا سمت چپ)1 : قسمت اول به معرفی ابزارهای نرم افزار می پردازد2 : در قسمت دوم می توانید کیفیت فایل های PDF یا فرمت های دیگر را تا حد قابل ملاحضه ای افزایش بدهیم3 : بعد از وارد کردن فایل مورد نظر ابزار طراحی ، نقاشی ، اضافه کردن متن و... در اختیار شما قرار میگیرد که می توانید تغییرات لازم را بر روی فایل مورد نظر اعمال کنید .4 : در قسمت بعدی می توانید فایل های PDF خودتان را تبدیل به فرمت مورد نظر نمایید فقط دقت داشته باشید که فایل های فارسی بعد از تبدیل به PDF اگر بخواهید تبدیلشان کنید به فرمت ورد یا ... بهم می ریزد.5 : ویرایش کردن فایل های PDF6 : امنیت و ایجاد رمز روی فایل PDFبسیار خوب برای شروع می خواهیم یک فایل Word را تبدیل به PDF کنیم و در مراحل بعدی روی فایل مورد نظر پسورد و از لحاظ امنیتی تا حد قابل ملاحضه ای دسترسی به فایل PDF را محدود نماییم.دقت داشته باشید که در این قسمت من فقط ابزارهای اصلی و پرکاربرد رابرای شما توضیح میدهم و معرفی ابزارهایی که دارای کاربرد کمی هستند پرهیز میکنم.من نرم افزار Word را اجرا میکنم،سپس یک متن را داخل نرم افزار تایپ و خروجی PDF میگیرم.
3. روی منوی File کلیک کنید و گزینه Print را انتخاب نمایید .( ورژن های قبلی نرم افزار Word هم به همین صورت هست) شورتکات کلید پرینت Ctrl+P
4. به صورت پیش فرض اگر چاپگری به کامپیوتر شما وصل شده باشه در قسمت Printer نمایش داده می شود برای اینکه خروجی printer را روی PDF قرار دهیم روی لیست زیر مجموعه Printer کلیک کنید و گزینه Nitro Pdf Crator را انتخاب نمایید .
5. در مرحله بعدی اگر روز گزینه Print کلیک کنید فایل Word شما تبدیل به فرمت PDF می شود . لود شدن و تبدیل فایل بستگی به تعداد صفحات شما دارد .
6. بعد از تبدیل فایل Word به PDF نرم افزار Nitro PDF اجرا و فایل شما را در قالب نرم افزار نمایش میدهد
تا این مرحله تبدیل فایل Word به PDF کار خیلی راحتی بود . در مرحله بعد میخواهم کمی در مورد ابزارهای کاربردی نرم افزار برای شما توضیح بدهم .تب HOMEیکی از ابزارهای پر کاربرد Snapshot می باشد، با کمک این ابزار می توانید هر قسمت از فایل PDF خودتان را نمونه برداری کرده سپس وارد یک فایل به عنوان مثال Word بشوید و فایل خود را در آن محل کپی کنید .به تصاویر زیر دقت کنید .ابتدا یک ناحیه را انتخاب میکنم
سپس وارد نرم افزار Word شده و کلید Ctrl+Vرا میزنم
همانطور که مشاهده کردید قسمت انتخاب یا نمونه برداری شده را وارد فایل Word کردیمگزینه Quicksign : در این قسمت می توانید امضای خودتان را در قالب فرمت های مشخص شده روی فایل PDF قرار دهید . (امضا می تواند به صورت فایل اسکن شده یا طراحی شده در نرم افزار فتوشاپ یا کرل باشد )
در قسمت create می توانید فایل های خودتان را در قالب Word.txt.img,.. به فایل PDF تبدیل کنید .( در این قسمت دیگر نیازی نیست که تبدیل را از قسمت Word انجام دهید می توانید بعد از ذخیره فایل خود روی کامپیوتر از این قسمت فایل خودتان را تبدیل کنید)
بسیار خوب گزینه اول PDF دارای 2 نوع تبدیل می باشد :
اول : تبدیل فایل های ذخیره شده روی کامپیوتر به PDF
دوم : تبدیل تصاویر و فایل های مورد نظر از روی اسکنر به PDF
در قسمت اول کافیست فایل خودتان را از روی کامپیوتر انتخاب کرده سپس روی کلید create کلیک کنید.


تنظیمات Output را در حالت پیش فرض قرار میدهیم و هیچ تغییری اعمال نمی کنیم
روی کلید create کلیک کنید
تبدیل PDF به WORDدر قسمت Convert می توانید فایل های PDF را در قالب فرمت های مشخص شده تبدیل کنید یعنی برعکس کاری که تا به حال انجام میدادیم تبدیل PDF به WORDنحوه کار این قسمت هم مانند مراحل قبلی می باشد ولی فایل های که به زبان فارسی می باشد خروجی فایل بسیار بهم ریخته می باشد
قسمت دوم آموزش پسورد گذاری روی فایل PDF و Edit کردن فایل تبدیل شده در درس بعدی آموزش داده می شود.

منبع
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
افزایش سطح دسترسی فایل های PDF | قرار دادن پسورد روی فایل PDF

افزایش سطح دسترسی فایل های PDF | قرار دادن پسورد روی فایل PDF

در درس اول آموزش تبدیل فایل Word به PDF را به طور کامل آموزش داده ام و در درس دوم نیزویرایش فایل های PDF با نرم افزار Nitro PDF را به طور کامل و تصویری شرح داده ام .
امروز روش افزایش سطح دسترسی همراه با معرفی چند ابزار کاربردی دیگر در نرم افزار Nitro PDF را به طور کامل توضیح میدهم .

نرم افزار
Nitro PDF را اجرا کرده و یک فایل PDF را به دلخواه باز کنید .
روی تب Review کلیک کنید ، من خلاصه بار آیکون هایی که در این قسمت وجود دارد را توضیح میدهم .
دقت داشته باشید که ابزارهایی که در تب
Review وجود دارد کار با آنها بسیار بسیار راحت می باشد به همین دلیل از توضیحات اضافی در این قسمت خودداری میکنم.

(کاربرانی که مشکل سرعت اینترنت دارند فایل PDF آموزش را با حجم 470 کیلوبایت ، پایین همین صفحه دانلود کنند)
Add Note : با این گزینه می توانید یک قسمت از فایل خود کلیک کرده و توضیحاتی را در کادر باز شده در قسمت سمت راست فایل تایپ کنید .Markup Text : این گزینه دارای 4 زیر مجموعه ی رنگ کردن خط ، روی متن تایپ شده خط انداختن ،متن را زیر خط دار کردن و وسط متن تایپ شده یک خط را قرار دادن می باشد . روش کار هم به این صورت هست که اگر میخواهید یک قسمت از متن تایپ شده شما در فایل PDF به صورت زیر خط دار یا به صورت پرنگ تر به نظر برسد کافیست ابزار را انتخاب کرده و روی قسمت مورد نظر بکشید .Shape: با انتخاب این گزینه می توانید در قسمت های مورد نظر از اشکال پیش فرض استفاده کنید .drawing : با انتخاب این گزینه می توانید به صورت آزاد خطهایی را ترسیم کنیدText: با اینتخاب این گزینه می توانید در قسمت دلخواه یک متن را تاییپ کنیدStamp : با انتخاب این گزینه می توانید از مهرهایی که به صورت پیش فرض وجود دارد روی کادر استفاده کنید . می توانید از لوگوی شرکت خودتان نیز استفاده کنید .Attach Files : با انتخاب این گزینه می توانید یک فایل یا تصویر را به فایل خودتان پیوست کنید.Hide Comments : برای غیر فعال کردن تمام تغییرات تب Review می توانید از این گزینه استفاده کنید . قسمت بعدی تب Form می باشد . من در این قسمت هم خلاصه بار گزینه هایی که وجود دارد را توضیح میدهم .دقت داشته باشید که برای فعال کردن تنظیمات این قسمت باید روی کادر کشیده شده دابل کلیک کنید تا یک تب دیگه فعال شود .
Text Field : با انتخاب این گزینه و درگ کردن یک قسمت از فایل PDF می توانید یک متن را تایپ کنید .
Check Box: با انتخاب این گزینه می توانید چند فیلد جهت تیک زدن ایجاد کنید به عنوان مثال جنسیت : مرد . زنRadio Button : با انتخاب این گزینه می توانید چند کلید برای انتخاب در فایل خود ایجاد کنیدCombo Box: با انتخاب این گزینه می توانید یک کادر چند سطری برای تایپ متن خود ایجاد کنیدبسیار خوب اما اصلی ترین بخش یعنی تب Protect . در این قسمت به صورت کاملا تصویری روش پسورد گذاری روی فایل PDF وعدم دسترسی کاربران به کپی کردن یا تغییرات در فایل را به پایین ترین سطح دستری کاهش دهید .من اول یک پسورد روی فایل قرار میدهم و بعد از آن سطح دسترسی را تا حد قابل ملاحضه ای کاهش میدهم . به تصاویر زیر دقت کنید1. روی گزینه Password Security کلیک کنید تا صفحه تنظیمات باز شود . سپس تیک گزینه require a Password To open the document را بزنید و یک پسورد را به دلخواه در کادرهای مشخص شده تایپ و در مرحله بعدی روی گزینه Finish کلیک کنید .
2. در مرحله بعد می خواهم دسترسی کاربران جهت کپی و تغییرات در فایل را محدود کنم به همین دلیل روی گزینه Certificate Security کلیک کنید .همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کاربران اجازه پرینت ، تغییر در متن، کپی و... را دارند من می خواهم کاربر بعد از وارد کردن پسورد اجازه کپی و تغییر در متن را نداشته باشد .
3. یکبار دیگر روی گزینه Password Security کلیک کنید . اینبار قسمت دوم را که دارای تنظیمات سطح دسترسی هست را کامل میکنیم .قسمت اول و دوم مربوط به پسورد و تکرار آن می باشد . قسمت سوم مربوط به خروجی گرفتن از فایل PDF می باشد . چهارم ، با انتخاب گزینه Commenting ,Filling-in form fields and signing دسترسی کاربران به کپی . ویرایش فایل را محدود میکنید
بعد از اعمال تغییرات فایل را بسته و مجددا باز میکنم حال سطح دسترسی را مشاهده کنید


منبع
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
قفل گذاری و ویرایش فایل PDF با نرم افزار Nitro PDF

قفل گذاری و ویرایش فایل PDF با نرم افزار Nitro PDF

در قسمت اول مباحث زیر به طور کامل آموزش داده شد :
1. معرفی نرم افزار Nitro PDF Professional
2. تبدیل فایل Word به PDF با نرم افزار Word3. نمونه برداری از یک قسمت فایل PDF و کپی روی فایل Word.Excel.TXT.ing و ...4.تبدیل انواع فرمتها به فرمت PDF در خود نرم افزاردراین قسمت ، روش ویرایش فایل PDF به طور کامل آموزش داده می شود.اجازه دهید قسمت دوم که مربوط به ویرایش فایل PDF بود را شروع کنیم . به طور کلی با نرم افزار Nitro PDF Professional در تب Edit می توانید هر طوریکه بخواهید متن را در فایل پی دی اف خودتان جابجا کنید ، یک عکس را وارد و در قسمت مورد نظر قرار دهید ، یک قسمت از متن را حذف کنید ،هدر و فوتر برای فایل خود ایجاد کنید ، صفحات خود را شماره گذاری کنید و در هر کجای صفحه یک لینک را اضافه و کاربر را به صفحه مورد نظر هدایت کنید .به طور کلی در این قسمت مباحث زیر آموزش داده می شود :
1. ویرایش یک قسمت از فایل PDF
2. انتخاب یک ناحیه مشخص و کوچک ، بزرگ و حذف کردن آن
3. اضافه کردن یک تصویر و قرار دادن آن در جای دلخواه
4. انتخاب یک قسمت و حذف قسمت های اضافی
5. ایجاد هدر
6. شماره گذاری صفحات
1.نرم افزار را اجرا و یک فایل PDF را باز کنید .روی تب Edit کلیک کنید
2. پشت سرهم کاربرد ابزارهای قسمت Edit را با تصویر برای شما توضیح میدهم .
با ابزار Edit می توانید یک ناحیه را انتخاب و عرض و طول آن را کمی کوچک یا بزرگتر کنید یا می توانید ناحیه انتخاب شده را به جای دیگری از صفحه منتقل کنید .(هر دو روش در تصویر زیر مشخص شده است)
گزینه بعدی تکنولوژی OCR می باشد که می تواند فایل های PDF اسکن شده را با دقت بالایی به فرمت متنی قابل ویرایش تبدیل کند3.با انتخاب گزینه Add Image می توانید یک عکس را از داخل کامپیوتر خود انتخاب و در قسمت مشخص شده روی فایل PDF قرار دهید .
با کلیک بر روی گزینه Insert می توانید یک فایل PDF را به فایل اصلی خود اضافه کنید (پیوست فایل جدید در ادامه فایل اصلی)با کلیک بر روی گزینه Delete می توانید صفحات دلخواه خودتان را حذف کنید4. با انتخاب گزینه Crop می توانید یک قسمت از فایل را انتخاب وقسمت های دیگر را حذف کنید . روش کار هم به این شکل می باشد که بعد از انتخاب ناحیه مورد نظر روی کادر دابل کلیک کرده و گزینه crop را بزنید .به تصویر زیر دقت کنید که لوگو را بعد از انتخاب حذف میکنم.
5. در قسمت Page Mark می توانید برای فایل PDF خود هدر و فوتر همراه با شماره صفحات را اضافی کنید .برای اضافه کردن یک تصویر به هدر روی گزینه Manage header & footer کلیک کنید .
صفحه تنظیمات هدر و فوتر همانند تصویر زیر فعال می شود . در این قسمت می توانید یک متن ،عکس یا فایل PDF را در قسمت هدر یا فوتر قرار دهید ولی پیشنهاد ما به شما برای ایجاد فوتر و هدر در خود نرم افزارهای منبع مثل ورد می باشد که دارای قابلیت و انعطاف بیشتری برای طراحی دارد
روی گزینه Add کلیک کرده و گزینه Image را انتخاب کنید
6. بعد از انتخاب گزینه Image صفحه design Your Image باز می شود . کافیست با کلیک بر روی گزینه Browse یک تصویر را به دلخواه انتخاب کنیدو روی کلید Save کلیک نمایید .همانطور که مشاهده می کنید عکس به لیست شما در قسمت سمت چپ اضافه شده است با انتخاب کلیدApply تصویر انتخاب شده در بالای صفحه قرار می گیرد .
7.با انتخاب گزینه bates Number می توانید برای صفحات خودتان شماره قرار دهید . روی گزینه bates Number کلیک کرده و شماره گزینه Start At (شماره شروع) را برابر با 1 یا عدد دلخواه خود قرار داده سپس جهت نمایش شماره صفحه را می توانید در قسمت Layout تنظیم کنید .


منبع
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش رمزگذاری بر روی فایل PDF با WORD 2010

آموزش رمزگذاری بر روی فایل PDF با WORD 2010

یکی دیگر از امکاناتی که به صورت پیش فرض در ورژن های قبلی نرم افزار Word وجود نداشت رمز گذاری بر روی فایل PDF بود .در ورژن 2010 نرم افزار ورد این امکان وجود دارد که بدون هیچ نرم افزار جانبی فایل مورد نظر خودتان را به PDF تبدیل کرده و بر روی آن برای امنیت بیشتر یک رمز عبور با خود نرم افزار Word 2010 قرار بدهید . این یک امکان خوب برای کسانی است که بعد از ذخیره فایل TXT خودشان می خواهند بر روی آن پسورد قرا بدهند .در ادامه روش انجام رمز گذاری بر روی فایل PDF با نرم افزار Word 2010 را برای شما آموزش میدهم
1. ابتدا نرم افزار Word را اجرا کنید .
2. بعد از تایپ متن مورد نظر ابتدا فایل را در یک پوشه ذخیره کنید سپس بر روی منوی File کلیک کرده و گزینه Save as را انتخاب نمایید .
3. بعد از انتخاب گزینه Save as یک صفحه همانند تصویر زیر نمایش داده می شود . در قسمت File name یک عنوان برای فایل خودتان انتخاب و در قسمت Save as Type از لیست باز شده گزینه PDF را انتخاب نمائید .
4.بعد از انتخاب گزینه Save as سه گزینه به تنظیمات صفحه ذخیره سازی اضافه می شود . بر روی کلید Option کلیک کنید .
5. بعد از کلیک بر روی کلید Option صفحه تنظیمات نمایش داده می شود . کافیست پایین صفحه تیک گزینه Encrypt the document with a password را زده و بر روی کلید OK کلیک کنید ، بعد از چند ثانیه یک صفحه نمایش داده می شود که باید رمز عبور خودتان را که حتما باید بین 6 تا 32 کارکتر باشد در دو کادر وارد کرده و فایل را ذخیره کنید .

همانطور که مشاهده کردید به راحتی فایل WORD را تبدیل به PDF و بر روی آن رمز عبور قرار دادیم . حال اگر بخواهید فایل ذخیره شده را باز کنید با صفحه زیر روبرو می شوید .

منبع
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش تبدیل PDF فارسی به Word

آموزش تبدیل PDF فارسی به Word


این مطلب از دو جنبه حائز اهمیت می باشد . اول برای کسانیکه فکر می کنند آیا نرم افزاری هست که بشود اینکار را انجام داد یا خیر ؟ دوم پاسخ به تمام تیکت های ارسالی بخش آموزش .
حدود یک ماهی هست که هر روز یک سری نرم افزار فارسی و انگلیسی که توسط سایت های دانلود نرم افزار و خبرگذاری ها برای تبدیل فایل PDF فارسی به Word جهت دانلود قرار میدهند را بررسی کرده و به یک نتیجه کلی رسیده ام ، اما در میان همه برنامه هایی که دانلود و تست کرده ام یک نرم افزار هست با نام Xilisoft PDF to Word Converter که بر خلاف بقیه برنامه ها در صورتیکه فایل PDF شما با فونت استاندارد Arial ذخیره شده باشد ، بدون هیچ مشکلی فایل PDF فارسی را تبدیل به WORD می کند .بله بدون هیچ مشکلی .
شاید بعضی از کاربران این سوال برایشان پیش بیاید که فایل های PDF ای که با فونت فارسی ذخیره شده اند چه می شود ؟ درست است . این نرم افزار فقط قابلیت تبدیل فایل PDF ای را دارد که با فونت Arial تبدیل شده باشد برخلاف تمام نرم افزارها که هیچ فونتی را پشتیبانی نمی کند ، Xilisoft PDF to Word Converter تنها برنامه ای است که بعد از تبدیل فونت را بهم نمی ریزد و این یک ویژگی خوب برای آن به حساب می آید . سایت های دانلود به این نکته نیز اشاره کرده بودند که Xilisoft از تمام فونتهای استاندارد پشتیبانی می کند که من همه آنها را بررسی کرده ام و فقط Arial است که بدون هیچ مشکلی تبدیل به Word می شود .

کاربرد این نرم افزار چیست و با توجه به توضیحاتی که داده شد آیا اصلا به کار می آید یا خیر ؟ جواب بله هست .
دقت داشته باشید که سایتهایی که فایل PDF جهت دانلود قرار میدهند در بیشتر مواقع فونت پیش فرض را تغییر نداده و اجازه میدهند فایل WORD با همان Arial ذخیره شود .
دوم کاربرانی که قصد ارسال فایلی را دارند که باید حجم آن کم شود . تنها راه حل ، تبدیل فایل Word به PDF می باشد . خوب این نرم افزار این امکان را در اختیار 2 طرف (هم گیرنده هم فرستنده)قرار میدهد که در صورتیکه فایل را با فونت Arial ذخیره کند ، کاربر مقصد می تواند فایل را با نرم افزار نام برده شده تبدیل به Word کرده و ویرایش مورد نظر را انجام بدهد .
در ادامه روش انجام اینکار آموزش داده می شود .

دانلود برنامه Xilisoft PDF to Word Converter

راهنمای نصب و فعال سازی:
1. برنامه را نصب کنید. اما آن را اجرا نکنید و اگر اجرا شده است از آن خارج شوید.
2. از محتوای دانلود شده، فایل Patch را در محل نصب برنامه کپی کرده و اجرا نمایید. (در ویندوز 7 و 8 ، باید روی فایل Patch کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را بزنید)
3. روی دکمه Patch کلیک کنید. (پیغام Patching Successfull ظاهر میشود)
4. نرم افزار Xilisoft PDF to Word Converter را اجرا کنید. از منوی Help گزینه Enter License Code را بزنید و برنامه را با هر اسم و سریال دلخواهی رجیستر کنید.
1. نرم افزار Xilisoft PDF to Word Converter را اجرا کنید . همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید دارای قسمت های زیادی نمی باشد . دلیل اصلی آن هم تک کاره بودن نرم افزار بوده که فقط کار اصلی آن تبدیل PDF به Word می باشد .
برای شروع چند فایل PDF را از قسمت Add File به لیست اضافه میکنم . شما می توانید فقط یک فایل را به لیست اضافه کنید .

2. روی هر فایل که کلیک کنید ، پیش نمایش آن در سمت راست نمایش داده می شود .
3. بدون هیچ تنظیماتی پایین صفحه بر روی کلید PDF کلیک کنید .
در قسمت Profile فرمت فایل و از قسمت Output می توانید محل ذخیره فایل را انتخاب نمائید .

4. بعد از تکمیل تبدیل کافیست در قسمت Status بر روی نام فایل کلیک کنید .
5. به اولین فایل دقت کنید که با فونت Arial به راحتی به Word تبدیل شد .
اما فونتهای دیگر همه مثل هم دارای بهم ریختگی متن می باشد
همانطور که مشاهده کردید این نرم افزار فقط با فونت Arial می تواند متن PDf فارسی را تبدیل به Word کند . در کل برنامه خوب و کاربردی می باشد و می تواند نیاز کاربران را تا حد قابل ملاحضه ای بر آورده نماید .

منبع
 

AmirEfrit

عضو جدید
درود بر دوستان

من یک فایل پی دی اف دارم میسازم که تمام مطالبش کاملا تخصصی و ترجمه هستند و میخوام که کسی نتونه کپی کنه یا وقتی کپی میکنه کلمات جابه جا بشن ، اصلا هم نیازی نیست که حتما خیلی خاص و پیچیده باشه فقط اینکه نتونن کپی کنن یا کپی ناخوانا صورت بگیره کافیه...دوستان بسیار نیاز دارم و لطفا کمکم کنید.

سپاس
 

*mahdie*

عضو جدید
سلام وقتی متن ورد رو که اعداد فارسی داخلش داره رو تبدیل به پی دیاف می کنم اعدادش انگلیسی میشه چیکار باید بکنم که داخل پی دی اف هم اعداد فارسی باشن؟
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سلام وقتی متن ورد رو که اعداد فارسی داخلش داره رو تبدیل به پی دیاف می کنم اعدادش انگلیسی میشه چیکار باید بکنم که داخل پی دی اف هم اعداد فارسی باشن؟
سلام


ابتدا از نوار منو tools را کلیک کنید سپس گزینه word options را کلیک کرده گزینه advansed را انتخاب کنید سپس در قسمت Numeral گزینه Hindi را انتخاب کرده ok کنید . تمام اعداد در کل متن چه با فونت فارسی باشد چه با فونت انگلیسی باشد به صورت اعداد فارسی نمایش داده می شود


و اگر به جای Hindi گزینه Context را انتخاب کرده باشیم بااستفاده از کلیدهای ctrl+shift اعداد بصورت فارسی نوشته می شود و با ctrl+shift مجدد اعداد به صورت انگلیسی نوشته می شود

در مورد تبدیل ورد به pdf مشکل اینجاست که فایل اصلی تبدیل میشود و اعدادی که با فونت انگلیسی نوشته شده اند و شما الان اونها رو فارسی میبینید در هنگام ذخیره همچنان اینگلیسی میماند.
به نظر من راه ساده برای حل مشکل شما استفاده از یک نرم افزار دیگه برای تبدیل فایلتون به pdf است. نرم افزاری که همان ظاهر فایل را pdf میکند .. برای مثال نرم افزار
نرم افزار خوبیست.

 

mohad93

عضو جدید
سلام دوستان. چطور میشه هایلت متن pdf فعال کرد؟ با نرم افزار adobe reader قسمت هایلایتش برا من فعال نیست!
 

*ATI

عضو جدید
واقعا ممنون از راهنمایی تون -خیلی استفاده بردم-مررررسی
 

nafis...

مدیر بازنشسته
سلام دوستان. چطور میشه هایلت متن pdf فعال کرد؟ با نرم افزار adobe reader قسمت هایلایتش برا من فعال نیست!
سلام.
اگر فعال نیست مربوطه به خوده فایلتون هست نه نرم افزار.
مثلا پی دی افی که دارین عکسه! یا قفل گذاری شده و نمیشه ویرایشی روی اون انجام داد!
 

mohad93

عضو جدید
سلام دوست عزیز. البته همون فایل روی سیستم دیگه هایلایت میشد!
 

پروانه سفید

عضو جدید
سلام دوستان
اگر بخواهیم یک فایل ورد را به پی دی اف تبدیل کنیم چه تنظیماتی انجام بدیم تا کسی نتونه نوشته های فایل پی دی اف رو کپی کنه؟و نوشته ها قابل کپی نشن؟
 

nafis...

مدیر بازنشسته
سلام دوستان
اگر بخواهیم یک فایل ورد را به پی دی اف تبدیل کنیم چه تنظیماتی انجام بدیم تا کسی نتونه نوشته های فایل پی دی اف رو کپی کنه؟و نوشته ها قابل کپی نشن؟
من معمولا وقتی با خوده ورد تبدیل به پی دی اف میکنم قابل کپی شدن نیست!
 

Similar threads

بالا