محاسبه استاندارد توان دیزل ژنراتور باتوان مصرف کننده

m.mahboub

عضو جدید
توان یک ژنراتور بر اساس استانداردچند درصد بزرگتر ازمصرفکننده انتحاب میشود وچگونه توانهای اکتیو وراکتیو در نظر گرفته میشود
 

honor

عضو جدید
برای انتخاب یک دیزل ژنراتور:بایستی به نکات زیر توجه نمود1:کل الکتروموتورها در وحله اول راه اندازی بستگی به نوع ان بین 4 تا 7 برابر جریان نامی خود از شبکه جریان دریافت می کنندالبته حد متوسط میتوان عدد 5 را مد نظر قرار داد منتها این زمان کوتاه و در حد 2 ال 3 ثانیه می باشد.ولی باید توجه داشت که ژنراتورها تا 2 برابر توان اسمی خود را یعنوان استارت اولیه می توانند بدون هیچ مشگلی تحمل کنند و روشنائیها هم که مسئله ندارد اما با احتساب ذکر شده اگر قدرت توان زیاد می باشد و ژنراتور نمی توان این بار را تحمل کند می شود وسائل پر مصرف را بتدریج و بصورت پله کانی وارد مدار کرد تا اسیبی دیده نشود . در مورد توان اکتیو و راکتیو :اکتیو که شرح داده شد اما راکتیو بایستی از دستگاه کوسینوس فی متر در مدار استفاده شود و اگر مقدار ان از 0.9 کمتر است از خازن اصلاح ضریب قدرت استفاده شود.
 

honor

عضو جدید
برای انتخاب یک دیزل ژنراتور:بایستی به نکات زیر توجه نمود1:کل الکتروموتورها در وحله اول راه اندازی بستگی به نوع ان بین 4 تا 7 برابر جریان نامی خود از شبکه جریان دریافت می کنندالبته حد متوسط میتوان عدد 5 را مد نظر قرار داد منتها این زمان کوتاه و در حد 2 ال 3 ثانیه می باشد.ولی باید توجه داشت که ژنراتورها تا 2 برابر توان اسمی خود را یعنوان استارت اولیه می توانند بدون هیچ مشگلی تحمل کنند و روشنائیها هم که مسئله ندارد اما با احتساب ذکر شده اگر قدرت توان زیاد می باشد و ژنراتور نمی توان این بار را تحمل کند می شود وسائل پر مصرف را بتدریج و بصورت پله کانی وارد مدار کرد تا اسیبی دیده نشود . در مورد توان اکتیو و راکتیو :اکتیو که شرح داده شد اما راکتیو بایستی از دستگاه کوسینوس فی متر در مدار استفاده شود و اگر مقدار ان از 0.9 کمتر است از خازن اصلاح ضریب قدرت استفاده شود.با توجه به اطلاعات ذکر شده اگر بعنوان مثال 50% از بار سلفی و 50% هم اهمی باشد از 75% توان دستگاه می توان استفاده کرد البته در هیچ حالتی از حداکثر دستگاهی ما نباید استفاده کنیم .
 

Amirabadi

عضو جدید
توان دیزل: توان واقعی بارهای ثابت + توان استارت بزرگترین موتور می بایست در انتخاب توان standby دیزل در نظر گرفته شود. موتورها در زمان استارت ممکن است تا ۳ برابر توان نامی خود از شبکه توان بکشند. راندمان ژنراتور و ضرایب دما و ارتفاع محیط نسبت به شرایط ISO و همچنین ضرایب مارجین و بار آینده نیز به توان حاصله اضافه گردد. توان ژنراتور : در محاسبه توان ژنراتور توان واقعی الکتریکی و توان مجازی هر دو می بایست محاسبه شود. افت ولتاژ در زمان استارت بزگترین موتور می بایست بر اساس منحنی های افت ولتاژ ژنراتور محاسبه شود. ضرایب دما و ارتفاع محیط نسبت به شرایط استاندارد IEC و همچنین ضرایب مارجین و بار آینده نیز به توان حاصله اضافه گردد.
 

Similar threads

بالا