مباحث مرتبط با آزمون طراحی معماری

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خب شما فرض آزمون که همکف +1.20 باشه رو تغییر دادید.
من اگه تو آزمون بودم اینکارو میکردم و خیلی راحت پارکینگها و انباری ها و موتورخونه رو تو زیرزمین جا میدادم.فکر کنم فضا هم زیاد بود کلا.

از اون قسمتی که با فلش قرمز نشون دادم هم دسترسی از زیرزمین به حیاط رو تامین میکردم.


مشاهده پیوست 189782
بله من فکر کردم شما کل همکف رو گفتید ولی طبق سوال آزمون اگر بخواهید میشه این البته سریع کشیدم ولی فکر کنم منظورم رو برسونه فاصله 10.4 بقل باکس پله رو دقیقا مثل
چیزی که تو آزمون کشیدم در نظر گرفتم تا هم تجاری و هم ورودی و هم باکس پله رو جواب بده
البته از لحاظ اجرا شاید و شاید گزینه شما بهتر باشه چون نیلز به گود برداری کمتری برای زیرزمین دارد . ولی همونطور که قبلن گفتم ورودی زیرزمین تو طرح شما خیلی سخت شده ( منظرم سه تا رمپه) ممنون
Drawing1-Model.jpg
 

ج.ع

عضو جدید
من خودم تو حیاط در نیاوردم رمپو ، اما به نظر من مشکلی نداشت تو حیاط در بیاریم طرحو چون توی سایت پلان طول 34 مترو با خط اندازه نشون داده بود پس مشکلی نبوده، و تو همه ی ساختمونا تو اجرای واقعی خب حیاط دارن همشون



اخه مشکل اینجاست که طراحی رمپ توی حیاط رو باید توی کدوم شیت در آزمون نشون می دادیم؟ جایی نبود برای این کار.

وگرنه از لحاظ طراحی که منم فکر می کنم طرحی که آقای فرزاد کشیده خیلی بهتره.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
بله من فکر کردم شما کل همکف رو گفتید ولی طبق سوال آزمون اگر بخواهید میشه این البته سریع کشیدم ولی فکر کنم منظورم رو برسونه فاصله 10.4 بقل باکس پله رو دقیقا مثل
چیزی که تو آزمون کشیدم در نظر گرفتم تا هم تجاری و هم ورودی و هم باکس پله رو جواب بده
البته از لحاظ اجرا شاید و شاید گزینه شما بهتر باشه چون نیلز به گود برداری کمتری برای زیرزمین دارد . ولی همونطور که قبلن گفتم ورودی زیرزمین تو طرح شما خیلی سخت شده ( منظرم سه تا رمپه) ممنون
مشاهده پیوست 189835

فقط لابی رو +1.20 گرفتید؟گفته بود لابی رو با این کد در نظر بگیرید؟
اگه اینطوره اینطوری هم که شما ترسیم کردید هم میشه فقط کد مغازه که باید +0.20 باشه چی؟
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
من خودم تو حیاط در نیاوردم رمپو ، اما به نظر من مشکلی نداشت تو حیاط در بیاریم طرحو چون توی سایت پلان طول 34 مترو با خط اندازه نشون داده بود پس مشکلی نبوده، و تو همه ی ساختمونا تو اجرای واقعی خب حیاط دارن همشون




آقا فرزاد طول رمپتون شده 16.4؟! ارتفاع زیر زمینو با سقفش چند در نظر گرفتین؟؟؟

سلامممم هلو خانم.
این مقداریه که تو حیاط میفته.هر چقدر کم داره تو زیر زمین یا همکف میشه در نظر گرفت.من محاسبه نکردم.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلام به دوستان عزیز
البته ببخشید یه چیزی بگم که اصلاً توی پاسخ نامه محدوده ترسیم فقط ابعاد 11*20.40 پیش بینی شده بود و اصلاً توحیاط نمیشد کار طراحی انجام داد چون ابعاد پاسخنامه فقط 11*20.40 بود حتی برای برش طولی به زور جا میشد. اصلاً بیخال این راه حل بشید

سلاممم.
ممکنه شما درست بگید.
ولی اینکه امکان ترسیمش تو برگه وجود نداشت منطقی نیست.البته نه حرف شما بلکه اقدام نظام مهندسی.
فکر کنم کارشناس نظام مهندسی یه راه حل رو در نظر گرفته و فکر کرده حالت دیگه ای وجود نداره.
ممنون:gol:
 

rahbar49

عضو جدید
سلام دوست خوبم

ممنون از پیشنهاد خیلی خوبتون. بسیار موافقم.
این طوری می تونیم خیلی از اشتباهاتمون رو متوجه بشیم.

یکی از دوستان در یکی از پست های قبل گفته بودند که بعضی ها در طراحی شون برای این آزمون رمپ اتومبیل رو از حیاط دادن. به این صورت که یک ورودی از همکف برای ماشین در نظر گرفتن و مسیر ماشین رو به سمت حیاط بردن و رمپشون رو در حیاط طراحی کردن. می خواستم خواهش کنم اگر هم دوستی به این شکل طراحی کرده لطف کنه و کارشو بذاره که ببینیم چه طور بوده.

با تشکر

با سلام به دوستان
به نظر بنده این کار منطقی نیست چون در طراحی مجاز نیستیم فضای سبز حیاط را با رمپ اشغال نماییم.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
با سلام به دوستان
به نظر بنده این کار منطقی نیست چون در طراحی مجاز نیستیم فضای سبز حیاط را با رمپ اشغال نماییم.

سلام.
تو حالتی که همکف و زیرزمینتون پارکینگه شما رمپ زیرزمینتون رو چیکار میکنید؟
کل سطح حیاط فضای سبز در نظر گرفته نمیشه.
تو طراحی های واقعی هم همین کار انجام میشه.
 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
فقط لابی رو +1.20 گرفتید؟گفته بود لابی رو با این کد در نظر بگیرید؟
اگه اینطوره اینطوری هم که شما ترسیم کردید هم میشه فقط کد مغازه که باید +0.20 باشه چی؟
دوست عزیز من تو این نقشه منظورم جواب شما برای تامین 8 پارکینگ بوده
و الا طبق سوال بدیهیه که باید کد تجاری 0.1 + باشه
خوب قسمت جلوی کار یک دهنه سازه به اندازه تجاری ( مثلا 5*5 ) که رعایت فاصله ستونها هم بشه در نظر میگیریم
البته سوال رو هیچ وقت اینقدر نمیپیچونن در ثانی من خودم با رعایت فاصله ستونها و اندازه سرگیری ،رمپ رو از معبر دادم نه حیاط
 

rahbar49

عضو جدید
سلام.
تو حالتی که همکف و زیرزمینتون پارکینگه شما رمپ زیرزمینتون رو چیکار میکنید؟
کل سطح حیاط فضای سبز در نظر گرفته نمیشه.
تو طراحی های واقعی هم همین کار انجام میشه.

میزان فضای سبز در حیاط حداقل باید 25% باقی بماند.
 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
با سلام لطفا در مورد طرح ها و پیشنهاد بنده نظر بدین
مشاهده پیوست 189855مشاهده پیوست 189856

در پارکینگ
1- فضای پشت پارکینگ باید 5 متر باشه
2- برای حیاط تو پارکینگ های متوسط و بزرگ حتما خروجی به حیاط لازمه
3- داکت موتورخانه رو کجا در نظر گرفتید و احتمالا داکت رایزراتون
البته طراحی کلی بجز جایگیری پارکینگ ها شبیه طرح من شده
 

ج.ع

عضو جدید
سلام

می شه لطفا لینک اون پستی که کارتون رو توش گذاشتید رو اینجا بگذارید. من کارتون رو پیدا نکردم.
با تشکر

در پارکینگ
1- فضای پشت پارکینگ باید 5 متر باشه
2- برای حیاط تو پارکینگ های متوسط و بزرگ حتما خروجی به حیاط لازمه
3- داکت موتورخانه رو کجا در نظر گرفتید و احتمالا داکت رایزراتون
البته طراحی کلی بجز جایگیری پارکینگ ها شبیه طرح من شده
 

ج.ع

عضو جدید
سلام ممنون که کارتون رو دوباره گذاشتید. ولی من از دوستمون MAT ARCHITECT خواهش کردم که لینک کارشون رو مجددا بذارن. چون در جواب شما نوشتن که طرز قرار گرفتن پارکینگهاشون با مال شما متفاوت است. می خواستم ببینم مال ایشون به چه صورته. البته اگر ایشون قبلا در پست های قبل کارشون رو گذاشتن.

با تشکر



 

rahbar49

عضو جدید
در پارکینگ
1- فضای پشت پارکینگ باید 5 متر باشه
2- برای حیاط تو پارکینگ های متوسط و بزرگ حتما خروجی به حیاط لازمه
3- داکت موتورخانه رو کجا در نظر گرفتید و احتمالا داکت رایزراتون
البته طراحی کلی بجز جایگیری پارکینگ ها شبیه طرح من شده

ممنونم جناب مهندس
در مورد مورد 1 حق با شماس اما مدرسین ذوره های آمورشی که در آن شرکت داشتم حداقل 4.5 رو قابل قبول دونستن!!!!!!!!!!
در مورد بند 2 متونیم دسترسی دوم را به فضای باز از رو بروی رمپ سواره تعبیه نماییم ( از جلوی پارکینگ معلول)
بند 3 نیز از کنار راه پله قابل تعبیه است من فرصت نکردم طرحو کامل کنم


طرح شمارو پیدا نکردم لطفا بذارینش
در مورد دسترسی از طریق حیاط من به ذلیل از بین رفتن فضای باز و سبز که نبایذ کمتر از 25% باشه مخالفم

به نظر شما این طرح راحلی داره که همه ظوابط کاملا رعایت شده باشه؟
 

rahbar49

عضو جدید
سلام ممنون که کارتون رو دوباره گذاشتید. ولی من از دوستمون MAT ARCHITECT خواهش کردم که لینک کارشون رو مجددا بذارن. چون در جواب شما نوشتن که طرز قرار گرفتن پارکینگهاشون با مال شما متفاوت است. می خواستم ببینم مال ایشون به چه صورته. البته اگر ایشون قبلا در پست های قبل کارشون رو گذاشتن.

با تشکر

ایشون یه پلان با دو رمپ گذاشتن که من متوجهش نشذم منظور چیه شاید منظورشون دسترسی از طریق حیاظه!!!
 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ممنونم جناب مهندس
در مورد مورد 1 حق با شماس اما مدرسین ذوره های آمورشی که در آن شرکت داشتم حداقل 4.5 رو قابل قبول دونستن!!!!!!!!!!
در مورد بند 2 متونیم دسترسی دوم را به فضای باز از رو بروی رمپ سواره تعبیه نماییم ( از جلوی پارکینگ معلول)
بند 3 نیز از کنار راه پله قابل تعبیه است من فرصت نکردم طرحو کامل کنم


طرح شمارو پیدا نکردم لطفا بذارینش
در مورد دسترسی از طریق حیاط من به ذلیل از بین رفتن فضای باز و سبز که نبایذ کمتر از 25% باشه مخالفم

به نظر شما این طرح راحلی داره که همه ظوابط کاملا رعایت شده باشه؟

من ضابطه مربوط به رعایت 25 درصد روخاطرم نیست کجای ضوابط هست و چقدر الزام به رعایت اون وجود داره
ولی همینطور که میدونید مهمترین قسمت سوال نظام و طراخی مربوط به حل پارکینگ و ضوابط مربوط به اون هست یعنی حل پارکینگ و مسائل مربوط به اون مهمتره تا فضای باز شاید نبود فضای باز کافی و فضای سبز اینقدر نمره منفی نداشته باشه که ضوابط پارکینگ داره
در ضمن اگر راه پله رو از همون جایی که فرمودید در نظر بگیرید این مشکل برطرف میشه اگر هم خیلی روی ابعاد و فضای پارکینگ معلول دقت دارید میشه فضایی که پله های حیاط قرار دارند رو از گوشه حیاط گرفت
ولی در کل عرض کردم خدمتتون پلان پارکینگ و همکفتون شبیه طرح من شده با این تفاوت که جهت پارکینگ من بین راه پله شما و حیاط است و من از جک به جای رمپ استفاده کردم
 

rahbar49

عضو جدید
من ضابطه مربوط به رعایت 25 درصد روخاطرم نیست کجای ضوابط هست و چقدر الزام به رعایت اون وجود داره
ولی همینطور که میدونید مهمترین قسمت سوال نظام و طراخی مربوط به حل پارکینگ و ضوابط مربوط به اون هست یعنی حل پارکینگ و مسائل مربوط به اون مهمتره تا فضای باز شاید نبود فضای باز کافی و فضای سبز اینقدر نمره منفی نداشته باشه که ضوابط پارکینگ داره
در ضمن اگر راه پله رو از همون جایی که فرمودید در نظر بگیرید این مشکل برطرف میشه اگر هم خیلی روی ابعاد و فضای پارکینگ معلول دقت دارید میشه فضایی که پله های حیاط قرار دارند رو از گوشه حیاط گرفت
ولی در کل عرض کردم خدمتتون پلان پارکینگ و همکفتون شبیه طرح من شده با این تفاوت که جهت پارکینگ من بین راه پله شما و حیاط است و من از جک به جای رمپ استفاده کردم

بحث 25 % مربوط به سطح اشعالم میشه هر چند برای تامین پارکینگ میتونیم از قضای زیر زمپی که از حیاط میاد استفاده کنیم در واقع تو ضوابط نطام مهنذسی و شهرداری نیز هست
در مورد جک من مخالفم چون اگه جواب با یه جک حل میشد اینقدر سخت در نظر گرفته نمیشد حتا تاکید مدرسین بر این باوره که محاز نیست تو ضوابط معلول نیز تاکید بر رمپ هست و اشاره ای به جک و ... نشده
متاسفانه هیچ منبع معتبری نیست که تکلیف همه رو روشن کنه که کلا مجازه یا نه چون تو حل مسله خیلی کمک میکنهو هرکی یه چیزی میگه...!!!
لطفا طرحتونو بذارین ببینمش
ممنون
 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام

می شه لطفا لینک اون پستی که کارتون رو توش گذاشتید رو اینجا بگذارید. من کارتون رو پیدا نکردم.
با تشکر

ایشون یه پلان با دو رمپ گذاشتن که من متوجهش نشذم منظور چیه شاید منظورشون دسترسی از طریق حیاظه!!!
این طرح خیلی فوری از طرحی که تو جواب آزمون زدم اندازه ها و درب و ... نرسیدم سریع بزنم ، فقط برای جایگیری اینطرحو زدم
پلان قبلی مربوط به سوال دوست گرامی FARZAD بود که 8 تا پارکینگ خواسته بودن و بحث سر ورودی زیرزمین از حیاط بودDrawing1-Model.jpg
 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
بحث 25 % مربوط به سطح اشعالم میشه هر چند برای تامین پارکینگ میتونیم از قضای زیر زمپی که از حیاط میاد استفاده کنیم در واقع تو ضوابط نطام مهنذسی و شهرداری نیز هست
در مورد جک من مخالفم چون اگه جواب با یه جک حل میشد اینقدر سخت در نظر گرفته نمیشد حتا تاکید مدرسین بر این باوره که محاز نیست تو ضوابط معلول نیز تاکید بر رمپ هست و اشاره ای به جک و ... نشده
متاسفانه هیچ منبع معتبری نیست که تکلیف همه رو روشن کنه که کلا مجازه یا نه چون تو حل مسله خیلی کمک میکنهو هرکی یه چیزی میگه...!!!
لطفا طرحتونو بذارین ببینمش
ممنون

در مورد جک تو پست های قبلی خیلی بچه ها بحث کردن
بله هیچ وقت تو سوال نمیگن از جک یا رمپ استفاده کنید ولی این طراحه که باید ببینه چی به درد میخوره پیشنهاد میکنم بحث های مربوط به جک رو ببینید شماره 1238
 

shab khanoom

عضو جدید
در مورد جک تو پست های قبلی خیلی بچه ها بحث کردن
بله هیچ وقت تو سوال نمیگن از جک یا رمپ استفاده کنید ولی این طراحه که باید ببینه چی به درد میخوره پیشنهاد میکنم بحث های مربوط به جک رو ببینید شماره 1238
قابل توجه دوستانی که اصرار داشتند استفاده از جک در آزمون غلط بوده:
در جلسه ای که روز دوشنبه در سازمان نظام مهندسی برای رسیدگی به اعتراضات آزمون تشکیل شد و معاون رییس دفتر مقررات ملی هم حضور داشتند، در مورد جک از ایشون پرسیده شد و ایشون گفتند که دسترسی معلول به ساختمون باید تامین می شد و جک و رمپش فرقی نمی کرد.
استفاده از جک موردی نداشته و نمره ای بابتش کم نمیشه
 

nini_nj

کاربر فعال
قابل توجه دوستانی که اصرار داشتند استفاده از جک در آزمون غلط بوده:
در جلسه ای که روز دوشنبه در سازمان نظام مهندسی برای رسیدگی به اعتراضات آزمون تشکیل شد و معاون رییس دفتر مقررات ملی هم حضور داشتند، در مورد جک از ایشون پرسیده شد و ایشون گفتند که دسترسی معلول به ساختمون باید تامین می شد و جک و رمپش فرقی نمی کرد.
استفاده از جک موردی نداشته و نمره ای بابتش کم نمیشه
منبع این خبر کجاست؟ آیا شما توی این جلسه شرکت داشتید؟ و اگه اطلاعات دیگه ای در مورد این جلسه دارید لطفا اینجا مطرح کنید
 

shab khanoom

عضو جدید
منبع این خبر کجاست؟ آیا شما توی این جلسه شرکت داشتید؟ و اگه اطلاعات دیگه ای در مورد این جلسه دارید لطفا اینجا مطرح کنید

بله. من تو جلسه بودم و خودم راجع به رمپ سوال کردم.
یک نماینده از وزارت راه اومده بود که فکر کنم معاون رییس دفتر مقررات ملی بود و یک نفر هم از اعضای هییت مدیره سازمان بود
انقدر همه شرکت کننده ها دلشون پر بود و انقدر شاکی بودند که یکی که تریبون به دستش می رسید از همه دری اعتراض می کرد. از نحوه ثبت نام آزمون گرفته تا زمان آزمون و طریقه آزمون و نحوه تصحیح و .... هزار تا مشکل دیگه که اصلا نوبت به اعتراض به آزمون امسال نرسید
فقط من آخر جلسه (اون هم بدون نوبت ) پریدم وسط و در خصوص استفاده از جک سوال کردم که ایشون گفتند: در این سوال دسترسی معلول به ساختمان مد نظر بوده و جک و رمپش بستگی به طرحتون داره و بابت جک هم نمره کم نمیشه. گفت اگه تو صورت سوال تصریح شده بود با رمپ، در اون صورت باید حتما از رمپ استفاده می کردید
 

azadehka

عضو جدید
دوست عزیز.من خودم در این جلسه شرکت کردم و صحبت شبنم خانم کاملا درست است.البته آقای مهندس شیخ انصاری عزیز هم تبحر خاصی در اداره کردن جلسه به نفع نظام مهندسی و دفاع از این آزمون و کلا پیچوندن شرکت کنندگان و تلف کردن وقت جلسه با توضیح واضحات داشتند . و هر انتقادی رو پاس میدادند به وزارت مسکن و شهرسازی .و این که آزمون را آنها برگزار میکنند و ما دخل و تصرفی در سوالات آزمون نداریم.کلا به سه نفر اجازه صحبت داده شد.که تا حدودی هم مسائل شخصی رو مطرح میکردند که ربطی به این آزمون نداشت.از مهمترین مسائل نمره دار که ایشان تاکید کردند سرگیر نشدن و رعایت حداقل ارتفاع ها و ابعاد-نمایش داکت در طبقات و بام-نمایش صحیح شیب بام و اینکه ترسیم با مداد ایرادی ندارد
شرکت کنندگان هم انتقاد میکردند به نحوه تصحیح برگه ها و این که بر چه اساسی نمره داده میشود -نرم افزاری نبودن آزمون-قرار ندادن طرح های تایید شده به عنوان بهترین طرح های قابل قبول در آزمون در سایت نظام مهندسی - تایید نشدن بسیاری از شرکت کنندگان جهت دریافت کارت ورود به جلسه به جهت استعلام ریز نمرات آنها-مغایرت داشتن ضوابط شهرداری با نظام مهندسی در بسیاری از موارد و اینکه ملاک جهت تصحیح اوراق در این آزمون کدام است-
در نهایت هم آقای مهندس کلی دلگیر شدند که چرا همش انتقاد میکنیم و زحمات ایشان را نادیده میگیریم و اینکه چرا جلسه دوستانه نیست
 

rahbar49

عضو جدید
این طرح خیلی فوری از طرحی که تو جواب آزمون زدم اندازه ها و درب و ... نرسیدم سریع بزنم ، فقط برای جایگیری اینطرحو زدم
پلان قبلی مربوط به سوال دوست گرامی FARZAD بود که 8 تا پارکینگ خواسته بودن و بحث سر ورودی زیرزمین از حیاط بودمشاهده پیوست 189902


سلام
برای چهار پارکینگ 10 متر رو در نظر گرفتین اگه پارکینگا دوتایی باشه میشه 5 *5 اونوقت پارکینگ معلول چی ؟چط.ور تامین شده اگه شد طرحو یکم بیشتر تکمیل کنید و باکس پله و آسانسورو تعبیه کنید.
ممنون
 

rahbar49

عضو جدید
دوست عزیز.من خودم در این جلسه شرکت کردم و صحبت شبنم خانم کاملا درست است.البته آقای مهندس شیخ انصاری عزیز هم تبحر خاصی در اداره کردن جلسه به نفع نظام مهندسی و دفاع از این آزمون و کلا پیچوندن شرکت کنندگان و تلف کردن وقت جلسه با توضیح واضحات داشتند . و هر انتقادی رو پاس میدادند به وزارت مسکن و شهرسازی .و این که آزمون را آنها برگزار میکنند و ما دخل و تصرفی در سوالات آزمون نداریم.کلا به سه نفر اجازه صحبت داده شد.که تا حدودی هم مسائل شخصی رو مطرح میکردند که ربطی به این آزمون نداشت.از مهمترین مسائل نمره دار که ایشان تاکید کردند سرگیر نشدن و رعایت حداقل ارتفاع ها و ابعاد-نمایش داکت در طبقات و بام-نمایش صحیح شیب بام و اینکه ترسیم با مداد ایرادی ندارد
شرکت کنندگان هم انتقاد میکردند به نحوه تصحیح برگه ها و این که بر چه اساسی نمره داده میشود -نرم افزاری نبودن آزمون-قرار ندادن طرح های تایید شده به عنوان بهترین طرح های قابل قبول در آزمون در سایت نظام مهندسی - تایید نشدن بسیاری از شرکت کنندگان جهت دریافت کارت ورود به جلسه به جهت استعلام ریز نمرات آنها-مغایرت داشتن ضوابط شهرداری با نظام مهندسی در بسیاری از موارد و اینکه ملاک جهت تصحیح اوراق در این آزمون کدام است-
در نهایت هم آقای مهندس کلی دلگیر شدند که چرا همش انتقاد میکنیم و زحمات ایشان را نادیده میگیریم و اینکه چرا جلسه دوستانه نیست

بهتون قول می دم این بحث جک رو آقایون تصحیح کننده هم عین بچه های فروم با هم اختلاف دارن و کاملا شانسی خواهد بود که چه کسی با چه الگو و بارمی میخاد نمره بده اگه هم امسال بخان به جک نمره بدن مطمینم فقط و فقط بخاطر اینه که گند کارشون در نیاد تا حالا طرحی ندیدم که بدون ایراد آیین نامه ای و سازه ای باشه اصلا کلا سوال ذاتا یه مشکلی داره .آقایون باید اول صحت سوالو ثابت کنن بعد رو ایرادات ترسیمی بحث کنن .
در مورد ظوابط هم مشکلات اساسی و گنگ هست واقعا !!!!
ازتقاع سرگیری تو شهرداری 1.90 هست نظام مهندسی تا 1.80 رو قبول داره !!!! در حالی که تو مبحث چهار حداقل سرگیری 2.05 هست و برای معلول 2.40 !!!!!!!! خب چه کنیم ؟؟؟؟ چه کسی ارتفاع سزگیری رو 2.40 تعبیه کرده؟؟؟ مگه میشد؟؟؟
در مورد رمپ هم مسئله به این مهمی چرا هیچ جا اشاره ای نمیشه !!! یا در سوال یا پیش از آزمون بایدها و نبایدها باید کاملا مشخص بشه!!! در مورد جک معلول هیچ استاندارد خاصی ندیدم و در ظوابط کعلول اشاره ای به آن نشده !!! پس چطور میشه گفت مجاز هست اگه من مطمین نبودم که قبول نیست با کسب حداقل نمزات ترسیمی با احتساب افتضاح بودن طرحم باز امید به قبولی داشتم
این آزمون طراحی معماری غیر منصفانه ترین آرمونی هست که تو ایران برگذار میشه .
همشم زیر نظر نظام مهندسیه بازم میگم نظام مهندسی باید از رفتارش خحالت بکشه و از نظام پزشکی یاد بگیره و شخصیت یاد بگیره این حرفو به اون آقایونی میگم که طبق گفته دوستان حاظر در جلسه میگن انتقاداتو به مسکن و شهرسازی پاس میدادن

کلا متاسفم براشون واقعا
 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام
برای چهار پارکینگ 10 متر رو در نظر گرفتین اگه پارکینگا دوتایی باشه میشه 5 *5 اونوقت پارکینگ معلول چی ؟چط.ور تامین شده اگه شد طرحو یکم بیشتر تکمیل کنید و باکس پله و آسانسورو تعبیه کنید.
ممنون
دوست عزیز دزسته توی طراحی باید به ضوابط مربوط به معلولین دقت کرد و رعایت یکسری نکات توی طراحی اجباریه
ولی دقت زیادی برای طراحی ضوابط معلولین برای وقتیه که توی صورت سوال ذکر بشه یک واحد برای معلول طراحی بشه و لی وقتی بصورت کلی ( مثل امسال ) فقط به این بسنده میکنند که ضوابط مربوط به معلولین در نظر گرفته شود منظور ضوابط کلی معلولین است مثل ارتفاع پله 17 سانتی که حتما باید استفاده بشه ولی مواردی مثل رمپ و پارکینگ معلولین اگه توی طرح باشه یه پوئن مثبته ولی نبودش اونقدر تاثیر منفی نداره به همین دلیل من و خیلیای دیگه از جک استفاده کردیم
ولی در کل من هم مثل شما به سبک و سیاق این آزمون اعتراض دارم
هم به نحوه برگزاری هم به شکل سوال و مهمتر از همه این نکته که هر سازمان مرتبط با این موضوع برای خودش ضوابط جداگانه دارد مثل موضوع سرگیری که اشاره کردید
این چه آزمونیه که توی اون ضوابط مقررات ملی ( طبق اعلام منابع خود سایت ) باید رعایت بشه اما بعد از قبولی باید طبق ضوابط شهرداری طراحی کرد
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
دوست عزیز دزسته توی طراحی باید به ضوابط مربوط به معلولین دقت کرد و رعایت یکسری نکات توی طراحی اجباریه
ولی دقت زیادی برای طراحی ضوابط معلولین برای وقتیه که توی صورت سوال ذکر بشه یک واحد برای معلول طراحی بشه و لی وقتی بصورت کلی ( مثل امسال ) فقط به این بسنده میکنند که ضوابط مربوط به معلولین در نظر گرفته شود منظور ضوابط کلی معلولین است مثل ارتفاع پله 17 سانتی که حتما باید استفاده بشه ولی مواردی مثل رمپ و پارکینگ معلولین اگه توی طرح باشه یه پوئن مثبته ولی نبودش اونقدر تاثیر منفی نداره به همین دلیل من و خیلیای دیگه از جک استفاده کردیم
ولی در کل من هم مثل شما به سبک و سیاق این آزمون اعتراض دارم
هم به نحوه برگزاری هم به شکل سوال و مهمتر از همه این نکته که هر سازمان مرتبط با این موضوع برای خودش ضوابط جداگانه دارد مثل موضوع سرگیری که اشاره کردید
این چه آزمونیه که توی اون ضوابط مقررات ملی ( طبق اعلام منابع خود سایت ) باید رعایت بشه اما بعد از قبولی باید طبق ضوابط شهرداری طراحی کرد

سلام.
کاملا درست میگید.
اونطور باشه باید واحد معلول هم تعبیه بشه.
تو ظوابط شهرداری و طرح تفصیلی تعداد واحدها از یه حدی بیشتر بشه نیاز به واحد و پارکینگ معلول هست.(فکر کنم 20 واحد بیشتر)
 

rahbar49

عضو جدید
سلام.
کاملا درست میگید.
اونطور باشه باید واحد معلول هم تعبیه بشه.
تو ظوابط شهرداری و طرح تفصیلی تعداد واحدها از یه حدی بیشتر بشه نیاز به واحد و پارکینگ معلول هست.(فکر کنم 20 واحد بیشتر)


اما من این حرف شمارو قبول ندارم چون وفتی گفته میشه ظوایط معلول یعنی حداقل یک واحد معلول لازمه حدشم 4/1 هست این شامل طراحی یک واخد کامل با رعایت شرایطه که یکیش ارتفاغ پله هست بقیه هم باید رعایت بشه اکه قرار بشه نصفش رعایت بشه نصفش نه نمیشه یا باید کامل طراحی کنین یا کلا بیخیالش بشین و نمرشو نگیرین اینم میشه تغییر صورت مساله !!!!

شما دارین از طراحی خودتون دفاع میکنین و این چواب کلی نیست سال بعد که شرکت کردیم مجددا باید با همین ابهامت ظراحی کنیم !!!!
به جرات میگم طراخی امسال طبق نظر شما و لحاظ نکردن ظوابط معلول و رمپ ساده ترین سوال تا بحال بوذه اما مشکل همین بایدها و نبایدهاست که چی مجازه چی مجاز نیست !!!

سعی کنیم این مدت به راهکاری برسیم واقعا منظقی باشه یا باید تو سوال ذکر کنن ببایدها و نبایدهارو یا یه روال معلوم بدون حدس و گمان باشه

هیچکس یه اقلیم اشاره نکرد که بااین که ذکر نشده باید بر چه اساسی طراحی نشه اما از قیل عرف بودی وقتی اسم شهر یا اقلیم ذکر نشه اقلیم معتذله پس نمیشه سقف شیب داذ گذاشت و در نتیجه میشه موتورخونه آسانسورو پشت بام در نظر گرفت و موتور خانه تاسیساتو زیرزمین
در شیب بندی بحث اقلیم خیلی مهمتره و نحوه جاگذاری RD ها خیلی مهمه همین طور ارتفاعات طبقات و سطح بازشو ها و ...

حالا کی میتونه بگه طراحی بذون در نظر گرفتن اقلیم درسته؟؟؟
اصلا شما ها رو چه افلیمی کار کردین؟
پس خواهشا وقتی ساده میگین اون پارکینگ مهم نیست حتما برا معلولم تامین بشه کل صورت مسله رو تعییر میدین در واقع سوال رو آسونتر میکنین
مطمینم او شبهه مهندسی هم که گفته جک مجازه فقط بخاطر این گفته که تو جلسه صدای کسی درنیاد من تا این لحظه مطمینم سوال مشکل داره

 

shab khanoom

عضو جدید
اما من این حرف شمارو قبول ندارم چون وفتی گفته میشه ظوایط معلول یعنی حداقل یک واحد معلول لازمه حدشم 4/1 هست این شامل طراحی یک واخد کامل با رعایت شرایطه که یکیش ارتفاغ پله هست بقیه هم باید رعایت بشه اکه قرار بشه نصفش رعایت بشه نصفش نه نمیشه یا باید کامل طراحی کنین یا کلا بیخیالش بشین و نمرشو نگیرین اینم میشه تغییر صورت مساله !!!!

شما دارین از طراحی خودتون دفاع میکنین و این چواب کلی نیست سال بعد که شرکت کردیم مجددا باید با همین ابهامت ظراحی کنیم !!!!
به جرات میگم طراخی امسال طبق نظر شما و لحاظ نکردن ظوابط معلول و رمپ ساده ترین سوال تا بحال بوذه اما مشکل همین بایدها و نبایدهاست که چی مجازه چی مجاز نیست !!!

سعی کنیم این مدت به راهکاری برسیم واقعا منظقی باشه یا باید تو سوال ذکر کنن ببایدها و نبایدهارو یا یه روال معلوم بدون حدس و گمان باشه

هیچکس یه اقلیم اشاره نکرد که بااین که ذکر نشده باید بر چه اساسی طراحی نشه اما از قیل عرف بودی وقتی اسم شهر یا اقلیم ذکر نشه اقلیم معتذله پس نمیشه سقف شیب داذ گذاشت و در نتیجه میشه موتورخونه آسانسورو پشت بام در نظر گرفت و موتور خانه تاسیساتو زیرزمین
در شیب بندی بحث اقلیم خیلی مهمتره و نحوه جاگذاری RD ها خیلی مهمه همین طور ارتفاعات طبقات و سطح بازشو ها و ...

حالا کی میتونه بگه طراحی بذون در نظر گرفتن اقلیم درسته؟؟؟
اصلا شما ها رو چه افلیمی کار کردین؟
پس خواهشا وقتی ساده میگین اون پارکینگ مهم نیست حتما برا معلولم تامین بشه کل صورت مسله رو تعییر میدین در واقع سوال رو آسونتر میکنین
مطمینم او شبهه مهندسی هم که گفته جک مجازه فقط بخاطر این گفته که تو جلسه صدای کسی درنیاد من تا این لحظه مطمینم سوال مشکل داره

شما که کلا هیچ چیزو قبول نداری و با همه چی مخالفی.خدا رو شکر که شما مصحح آزمون نیستی وگرنه یک نفرهم نمی تونست این آزمون و قبول بشه
 
بالا