مایکروسافت عامل انتشار بدافزارهای دورگه را پیدا کرد

Arman 512™

عضو جدید
بر اساس گزارش جدیدی که از سوی شرکت مایکروسافت منتشر شده ، بسیاری از بدافزارهایی که قادر هستند در چند محیط مختلف (مانند Windows، Mac و Linux) فعالیت های مخرب خود را انجام دهند، از نقاط ضعف نرم افزارهای ثالث، نظیر Java ،Flash و Office مایکروسافت، سوء استفاده می کنند.



به گزارش نت گارد از افتانا، در نموداری که مایکروسافت ارائه داده، نشان می دهد بدافزارهای فعال در دو یا سه سیستم عامل مختلف، از نقاط ضعف نرم افزارهای رایجی که در همه سیستم های عامل کاربر دارند، سوء استفاده کرده اند.



طبق جدولی که مایکروسافت منتشر کرده، در حال حاضر دوازده نقطه ضعف در Java، هفت نقطه ضعف در Adobe Flash و سه نقطه ضعف در نرم افزار Office به طور گسترده توسط نفوذگران و افراد خلافکار مورد سوء استفاده قرار می گیرند. میزان سوء استفاده از نقاط ضعف Java به حدی بوده است که هفته گذشته، شرکت مایکروسافت یک هشدار جدی و شدید اللحن برای کنار گذاشتن Java توسط کاربران منتشر کرد.






آمار ارائه شده در گزارش مایکروسافت با نظرات و دیدگاه های شرکت های امنیتی هم مطابقت دارد. استفاده از نرم افزارهای ثالثی که در همه محیط ها کار می کنند و تهیه بدافزارهایی که قابل استفاده در چندین سیستم عامل مختلف باشد، از لحاظ اقتصادی و میزان درآمد بسیار مقرون به صرفه تر از هدف قرار دادن یک سیستم عامل خاص است. البته ناگفته نماند که تمام این نقاط ضعف در Java ،Flash و Office اصلاح شده و برای همه آنها اصلاحیه و نسخه های به روز شده وجود دارد. برخی از این نقاط ضعف مانند نقاط ضعف Office بیش از سه سال است که ترمیم شده اند.ولی متاسفانه بی توجهی و عدم بروز رسانی این نرم افزارها توسط کاربران، همچنان باعث بروز مشکلات شده و هر روز شاهد قربانیان بیشتری هستیم.

منبع: shabakeh
 
بالا