مائده در بیمارستان مدرس بستری شد/ تشکیل کمپینگ مهربانی

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
کرمان - خبرگزاری مهر: سرانجام با پیگیریهای مستمر خبرگزاری مهر و کمک خیران داخل و خارج از کشور مائده هفت ساله که از بیماری شدید قلبی رنج می برد ساعاتی قبل در بیمارستان مدرس تهران بستری شد.


به گزارش خبرنگار مهر، مائده دختر هفت ساله ای که به دلیل بیماری مادرزادی قلبی و ریوی سالهای گذشته زندگیش را به تلخی سپری کرده است این روزها به ادامه زندگی امیدوار شده است.

مائده امید دارد با عملی شدن کمکهای خیرین بتواند لبخند زندگی را برای اولین بار در طول عمرش ببیند.

با انتشار گزارش بیماری مائده در خبرگزاری مهر طی یک هفته خیرین در داخل و خارج از کشور تماسهای زیادی با دفتر خبرگزاری مهر در استان کرمان گرفتند و آمادگی خود را برای کمک به این بیمار کوچک اعلام کردند.

تماسهای خیرین از شهرهای مختلف کشور، همچنین لندن، نروژ، چین و امارات نشان می دهد ایرانی در هر کجای دنیا به یاری یکدیگر می شتابند.

هم اکنون با مشارکت گروههای مختلف خیرین کمپینگی تحت عنوان مهربانی ها در حال شکل گیری است و تنها امید مائده و خانواده اش نیز کمکهای مردمی خیران است که بار دیگر عملا این نکته را به جهانیان اثبات می کند که ایرانی ها سمبل این بیت معروف هستند که
"بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند* چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار".

خیران برای کمک به مائده به بیمارستان مدرس مراجعه کنند

سرانجام پس از گذشته سه روز از در خواست خبرگزاری مهر برای کمک به مائده هفت ساله که تنها 13 کیلو وزن دارد در نهایت صبح سه شنبه وی در بیمارستان مدرس تهران بستری شد و بزودی عمل آنژیو بر روی وی انجام می شود.

عملی که به عنوان یک درمان موقت باید مدتها قبل به روی این بیمار انجام می گرفت اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی هر ماه به تعویق می افتاد.

تامین هزینه های بالای عمل مائده نیاز به مساعدت عملی خیران دارد

با این وجود هزینه عمل اصلی مائده آنقدر بالاست که نیاز به مساعدت عملی و جدی خیران دارد که امیدواریم با کمک های مردمی داخل و خارج از کشور به زودی عملی شود.

بستری شدن مائده نیز با کمک انجمن زنجیره امید که از طریق بخش خصوصی حمایت می شود صورت می گیرد که امیدواریم با ورود سایر خیرین به زودی شاهد تحولی در درمان مائده کوچک باشیم و او نیز بتواند همانند دیگر هم سالانش بازی کند و از زندگی لذت ببرد در غیر این صورت مائده چند صباحی بیشتر مهمان ما نخواهد بود.

احمد قاسمی، پدر مائده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: طی روزهای اخیر با کمک خبرگزاری مهر تعداد قابل توجهی از خیران برای کمک با ما تماس گرفتند و ابراز همدردی کردند.

مائده به ادامه زندگی امیدوار شده است/ امیدمان به خیران است

وی افزود: صبح امروز برای درمان مائده به بیمارستان دی رفتیم اما به دلیل هزینه های بالای این بیمارستان و کمبود شدید بودجه نتوانستیم مائده را در این بیمارستان بستری کنیم و با کمک چند نفر از خیران به ویژه انجمن زنجیره امید مائده را برای آنژیو در بیمارستان مدرس بستری کردیم.

قاسمی ادامه داد: هزینه های عمل مائده بسیار بالاست اما با توجه به تماسهای گرفته شده و قولهای خیران مائده بسیار امیدوار شده و باور دارد که در صورت عمل قلب می تواند زنده بماند.

وی اضافه کرد: ما به امید کمک خیران مائده را برای بستری به تهران آورده ایم و امیدواریم به زودی با تامین هزینه عمل بتوانیم نور امید را در چشمان مائده ببینیم.

قاسمی با اشاره به مشکلات شدید مالی از خیران خواست با توجه به زمان اندکی که برای درمان مائده باقی مانده است با تماس با بیمارستان مدرس در این عمل مائده را یاری کنند.

پدر مائده ادامه داد: پزشکان نیز امیدواری داده اند که در صورت عمل می توان به سلامت دخترم امید داشت.

وی گفت: به امید خیران مائده را بستری کرده ایم و امیدواریم بعد از عمل آنژیو و عملی شدن کمکهای مردمی بتوانیم عمل نهایی را انجام دهیم.

وی در خصوص کمکهای بخش دولتی نیز گفت: قبل از این بهزیستی کرمان به صورت ماهانه 50 هزار تومان کمک می کرد که برخی مواقع نیز این کمک قطع می شد اما در چند روز اخیر برای هماهنگی با انجمن زنجیره امید با ما همکاری کردند.

پیش از این نیز خانواده مائده قاسمی برای کمک به مائده شماره حساب 0328016893005 بانک ملی به نام احمد قاسمی پدر مائده را برای جمع آوری کمکهای مردمی برای عمل نهایی قلب اعلام کرده بود.
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین وضعیت بیماری مائده

آخرین وضعیت بیماری مائده

فردا قرار است "مائده قاسمی" کودک هفت ساله سیرجانی که به بیماری نادر قلبی دچار است آنژیوگرافی شود تا پزشکان درباره ادامه روند بیماری‌اش تصمیم بگیرند. پزشک او می‌گوید بیماری‌اش بسیار پیچیده است و بعید می‌دانم بتوانیم برای او کاری کنیم، اما از مردم بخواهید که برای مائده دعا کنند.




به گزارش خبرنگار مهر، مائده دختر بچه سیرجانی هر چند تنی رنجور و کوچک دارد اما در قلب خود درد سنگینی را جای داده است. او به دلیل بیماری مادرزادی تنها نیمی از قلب خود را در سینه دارد و هفت سال گذشته را با درد ناشی از این کمبود سپری کرده است.

او اگرچه هفت سال دارد اما همچون کودکی سه ساله می ماند که رشدش متوقف شده است؛ هفت سال دارد اما به جای مدرسه این روزها روی تخت بیمارستان است و به جای بازی با همسالانش با پزشکانی سر و کار دارد که به قول خودش به او آمپول می زنند و دستش را سوراخ می کنند. بیماری او آنقدر حاد است که زمستانها از سرما بسیار سرفه می کند و تابستانها از گرما به یخچال پناه می برد.

مائده امروز سه شنبه هجدهم بهمن ماه به واسطه کمک خیرینی همچون انجمن زنجیره امید که توسط خبرگزاری مهر در جریان آخرین وضعیت بیماری وی قرار گرفته بودند، در بخش اطفال بیمارستان مدرس تهران و زیر نظر یک پزشک فوق تخصص اطفال بستری شده و قرار است فردا آنژیوگرافی شود تا پزشکان ببینند آیا می توان این کودک را عمل کرد یا خیر.




"دکتر سعید مجتهد زاده" فوق تخصص قلب اطفال و پزشک معالج مائده با بیان اینکه بیماری این کودک مادرزادی و از نوع بسیار نادر در جهان است، می گوید: فردا آنژیو مائده را انجام می دهیم ولی امید کمی دارم که بتوانیم او را تحت عمل جراحی قرار دهیم.

دکتر مجتهد زاده در توضیح بیماری مائده افزود: قلب مائده در طرف راست بدنش قرار گرفته و دریچه میترال آن تشکیل نشده است؛ عروق بزرگ مائده جابه جا ست و به جای اینکه دو بطن داشته باشد یک بطن دارد؛ به طور کلی قلب و ریه های مائده در فشار است و به همین دلیل دچار کبودی شدید در ناحیه بدن می شود.

مائده به همراه پدر و مادرش در کنار دهها کودک دیگر که به بیماری قلبی دچار هستند، در اتاق است اما زیر تخت؛ او با دوربین عکاس غریبگی می کند؛ وقتی دکتر از او می خواهد که با هم عکس بگیرند با اخم کنار او می نشیند و به زمین خیره می شود.

دکتر مجتهدزاده با بیان اینکه بیماری مائده پیچیدگی فراوانی دارد و کودک را در رنج زیاد قرار داده، می گوید: معمولا درمان بیماری های قلبی مادرزادی در چند ماه ابتدایی زندگی و قبل از یکسالگی و در چندین مرحله انجام می شود اما در مورد مائده چون که در هفت سالگی قرار دارد و فشار ریه و قلبش بالاست امکان اینکه بتوانیم به او کمکی کنیم کم است.


مائده زیر پتو قایم شده و دائم می گوید که باید عکاس از این جا برود، مادرش می گوید که کل دیشب با اتوبوس از سیرجان تا اینجا در راه بودیم و مائده خسته است؛ او با وعده وعید پرسنل بیمارستان از زیر پتو بیرون می آید و یواشکی به اطرافش نگاه می کند.

پزشک معالج مائده ادامه می دهد که بعید می دانم که بتوانیم مائده را عمل کنیم اما برای درمان قطعی او به پیوند یک قلب و ریه احتیاج دارد که البته این امکان هم پس از آنژیو فردا مشخص می شود.

او می گوید که اگر نتوان مائده را عمل کرد زندگی او به کمک دارو و درمان دوره ای، طی سالهای آینده کج دار و مری خواهد بود و هرچقدر مائده بزرگ تر شود بیماریش حادتر و ریه و قلبش تحت فشار بیشتری قرار می گیرند.

حالا او کم کم از زیر پتو بیرون می آید و با عروسکش بازی می کند و بعد از دقایقی هم برای عکاس ژست می گیرد و با زبان محلی شعرهایی را که بلد است می خواند؛ وقتی از او می پرسیم که اسم عروسکش چیست می گوید :"علی اکبر"؛ پدر و مادر مائده اطراف تخت او ایستاده اند و با نگاه خسته به او نگاه می کنند؛ " دکتر گفته کار زیادی برایش نمی شود کرد" این را پدر مائده می گوید.

مائده اگرچه وزن کمی دارد اما از هوش بالایی برخوردار است و برخلاف تصور از توانایی جسمی خوبی برخوردار است، مادرش می گوید که " از 6 ماهگی متوجه بیماری اش شدم و در سیرجان و کرمان دکترهای مختلفی رفتیم اما هیچ کدام نتوانستند کاری برای مائده انجام دهند".

او در حالی که از مائده می خواهد یک شعر برای ما بخواند می گوید که " حتی زمانی که قرار بود برای درمان پیش دکتر مجتهدزاده بیایم دکتر مائده گفت که حالا شما بروید اما بعید می دانم نتیجه بگیرید؛ اما من توکلم به خداست و امیدوارم که با دعا و کمک مردم فرزندم بهبود پیدا کند".

بخش اطفال پر از تخت هایی از کودکانی است که به واسطه مریضی قلبی در بستر اند و مادرانی که با لباسهای بیمارستانی دور تخت فرزندشان همچون پروانه ای می سوزند؛ پرستاران از ما می خواهند که هرچه زودتر کارمان را انجام دهیم و برویم چون سر و صدا برای این کودکان خوب نیست؛ به همین دلیل با مائده خداحافظی می کنیم؛ او به ما قول می دهد که برای آنژیو شجاع باشد و ما هم به او قول می دهیم که برایش عروسک بزرگ بخریم.

وقتی دکتر مجتهد زاده به بدرقه مان می آید تنها یک جمله می گوید: به مردم بگویید برای مائده دعا کنند.



پیش از این نیز خانواده مائده قاسمی برای کمک به مائده شماره حساب 0328016893005 بانک ملی به نام احمد قاسمی پدر مائده را برای جمع آوری کمکهای مردمی برای عمل نهایی قلب اعلام کرده بود.
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای مائده دعا کنید/ آغاز عمل آنژیو دختر سیرجانی

برای مائده دعا کنید/ آغاز عمل آنژیو دختر سیرجانی

برای مائده دعا کنید/ آغاز عمل آنژیو دختر سیرجانی
کرمان - خبرگزاری مهر: در حالی عمل آنژیو قلب مائده از لحظاتی قبل آغاز شده که کادر درمانی بیمارستان مدرس بهبود این بیمار کوچک را به نتایج عمل آنژیو مرتبط دانسته اند و این درحالی است که گروهی از پزشکان خارج از کشور نیز آمادگی خود را برای کمک به مائده اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، از دقایقی پیش عمل آنژیو مائده دختر هفت ساله سیرجانی که از ناراحتی شدید قلبی رنج می برد آغاز شد.
مائده که به طور مادر زادی تنها نیمی از قلب یک انسان معمولی را در سینه دارد پیش از این به دلیل مشکلات مالی امکان درمان نداشت که با همکاری انجمن زنجیره امید که به صورت تخصصی به درمان بیماریهای قلب کودکان می پردازند روز گذشته در بیمارستان مدرس تهران بستری شده است و هم اکنون در حال گذراندن آزمایشهای قبل از عمل و همچنین عمل آنژیوگرافی است و درمان این بیمار کوچک تنها به نتیجه آنژیو این بیمار بستگی دارد.
گفته می شود به دلیل شدت بیماری مائده احتمال درمان این بیماری از طریق عمل 10 درصد است و در صورت عدم بهبود طی سالهای آینده با مشکل جدی مواجه خواهد شد.


اعلام آمادگی برای کمک علمی به درمان مائده
صبح امروز نیز یک پزشک متخصص قلب مقیم اروپا با تماس با دفتر خبرگزاری مهر در استان کرمان آمادگی خود را برای همکاری با گروه درمانی مائده اعلام کرد.
وی گفت: با توجه به مصاحبه هایی که از کادر درمانی منتشر شده است و وجود یک مورد مشابه که مورد عمل قرار گرفته است می توان از تجارب گذشته در عمل مائده استفاده کرد.
این پزشک مقیم خارج از کشور افزود: طی روزهای آینده در خصوص روند درمانی و مسیری که تا کنون مائده طی کرده است با کادر درمانی وی مذاکره می شود و در صورت امکان به مائده کمک خواهیم کرد.
برخی گروههای تشکیل شده از جمله کمپ مهربانی ها نیز با ایمیلهای متعدد آمادگی خود را برای کمک عملی به درمان مائده اعلام کرده اند.


دکتر از مردم خواست برای دخترم دعا کنند
گفته می شود در صورت عدم امکان جراحی مائده تنها راه باقیمانده پیوند قلب است.
احمد قاسمی پدر مائده لحظاتی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: عمل آنژیو مائده 30 دقیقه قبل تحت نظر دکتر مجتهد زاده آغاز شده است و دکتر مائده امکان درمان دخترم را به نتایج این آنژیو مرتبط دانسته است.
وی گفت: دکتر مجتهد زاده از مردم خواست که برای مائده دعا کنند تا بتواند سلامتی خود را به دست آورد.
قاسمی از هم دردی خیران با دخترش تشکر کرد و گفت: به خدا توکل داریم و منتظر نتایج آنژیو هستیم.
وی در خصوص شرایط روحی و جسمی مائده گفت: به دلیل بیماری قلبی و ریوی مائده بسیار ضعیف شده است اما با همراهی هایی که در مورد دخترم صورت گرفته است بسیار به بهبودش امیدوار است.
 

sanila

عضو جدید
دوست عزيز بابت اطلاع رسانيت ممنونم..
ايشالا حال اين دختر ناز خيلی زود خوب خوب شه:gol:
 
بالا