لعنت به زلزله که انگار فقط از ما می کشد

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
نجات دو تن از زير آوار پس از 21 ساعت
افزايش شمارمصدومان به 5000 تن


وي در تشريح آخرين اقدامات انجام شده از سوي تكنيسينهاي اورژانس براي درمان مصدومان زلزله عصر روز گذشته به ايسنا گفت: آمبولانس و تكنيسينهاي اورژانسهاي اردبيل، اروميه و تبريز به مقرهاي خود برگردانده شدند و تقريبا بحث انتقال مصدومان و رسيدگي به آنان به اتمام رسيده است.
وي با بيان اينكه براساس آخرين گزارشهاي دريافتي يكهزار و 180 مصدوم براي انجام معاينات درماني بيشتر به بيمارستانها منتقل شدند، گفت: چهار هزار و 500 تن نيز به صورت سرپايي و در محل توسط تكنيسينهاي اورژانس درمان شدند كه برخي از اين افراد درمانهاي جزيي داشتهاند.
رييس اورژانس كشور با بيان اينكه با مكاتبات صورت گرفته با مديركل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، هماهنگ شده است كه تيمهاي بهداشت روان به مناطق زلزلهزده اعزام شوند، گفت: يكي از عوارض زلزله تاثيرات رواني است كه بر بازماندگان بر جاي ميگذارد.
وي با اشاره به عملكرد خوب تيمهاي بهداشت و روان در زلزلههاي پيشتر گفت: حضور اين تيمها پس از پايان يافتن مرحله جستوجو و انتقال در منطقه موثر است.
احمدرضا شجيعي، قائم مقام سازمان جمعيت هلال احمر كشور نيز با بيان اينكه آواربرداري در اكثر مناطق زلزلهزده به اتمام رسيده است، گفت: يكهزار و 10 روستا در اين منطقه درگير زلزله بودند كه از اين ميان 130 روستا بين 70 تا 100 درصد و 20 روستا نيز به طور 100 درصد تخريب شد.
وي با بيان اينكه شمار مجروحان اين حادثه به 2600 تن رسيد، گفت: 97 دستگاه آمبولانس، 53 دستگاه خودروي عملياتي، شش فروند بالگرد، 20 دستگاه زندهياب و 15 تيم آنست به مناطق زلزلهزده اعزام شد.
به گفته قائم مقام سازمان جمعيت هلال احمر، 1100 نيرو از سوي سازمان هلالاحمر كشور به مناطق زلزلهزده اعزام شدهاند.
شجيعي با بيان اينكه 5600 چادر، 44 هزار بستهغذايي و 16 هزار پتو ميان زلزلهزدگان توزيع شده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيازي به دريافت كمكهاي غيرنقدي نداريم، اما شهرونداني كه قصد كمك نقدي به زلزلهزدگان را دارند، ميتوانند مبالغ خود را به شماره حساب 99999 بانك ملت واريز كنند.
قائم مقام سازمان جمعيت هلال احمر با بيان اينكه از عصر گذشته تاكنون 60 پسلرزه كه 20 مورد آن بيشتر از چهار ريشتر قدرت داشته، منطقه را لرزانده است، تصريح كرد: شهروندان حتيالامكان از تردد غير ضروري در مسير جادههاي منتهي به مناطق زلزلهزده خودداري كنند و راه را براي عبور وسايل نقليه امدادي باز بگذارند.
شجيعي چادر، پتو، بستههاي بهداشتي، موكت، اقلامغذايي و ... را از مهمترين نيازهاي مردم زلزله زده دانست كه هماكنون از سوي جمعيت هلالاحمر كشور تامين شده و كمبودي از جانب آن احساس نميشود.انتهای پیام/
 

parastoo_sam

عضو جدید
تلویزیون بی شرف خنده بازار نشون میده! این مردم به اندازه سوریه ارزش ندارن؟؟؟؟؟ یا حتی اندازه یه راهپیمایی برای مرده باد گفتن یا انتخابات که صدا و سیما با حرارت پوشش میده؟؟؟
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
محمد ابراهیمی در گفتگو با نصر عنوان کرد:
پیام تسلیت بازیکن تیم ملی و تراکتورسازی به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی


به گزارش نصرنیوز، محمد ابراهیمی از جمله بازیکنانی است که در اردوی تیم ملی در مجارستان حضور دارد. این بازیکن که تعصب زیادی به تراکتور و هوادارانش دارد پس از شنیدن خبر وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی به شدت ناراحت شد و در گفتگویی به خبرنگار ورزشی نصر گفت: متاسفانه من هم امروز از این موضوع با خبر شدم.
وی افزود: اصلا انتظار شنیدن این خبر را نداشتم و از شنیدن این خبر شوکه شدم و خیلی ناراحتم که چنین اتفاقی برای مردم خوب آذربایجان رخ داده است. اینان مردمانی با مهر و محبت برای ما بودند و برایم شنیدن چنین خبری سخت بود.
ابراهیمی ادامه داد: من با هیچ زبانی نمی توانم احساسم را به مردم آذربایجان برسانم و عمق این فاجعه به حدی است که دل هر انسانی را غمگین می کند. من این مصیبت وارده را با مردم عزیم تسلیت می گویم و خود را در این مصیبت بزرگ شریک می دانم و از خداوند برای مردم آذربایجان صبر و تحمل می خواهم.
وی در خصوص اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: اردو تیم ملی با کیفیت خوبی در حال برگزاریست و همه بازیکنان به تمرینات منظم می پردازند و امیدواریم بتوانیم به هماهنگی های لازم برسیم و با تیم ملی موفق شویم.
بازیکن تراکتور در خصوص دیدار هفته آینده تیم مقابل نفت تصریح کرد: تراکتور این هفته یک بازی سخت مقابل نفت دارد ولی ما همه تلامان را خواهیم کرد که تمامی امتیازات را نسیب تیم خود کنیم. آنچه الان بیش از هر چیزی ذهنم را درگیر کرده است زلزله رخ داده در آذربایجان شرقی است و پذیرش این اتفاق ناگوار برایم سخت است.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
سکوت تلخ اهالی فوتبال درباره زلزله آذربایجان

درمیان اهالی فوتبال هم به غیر ازعلی دایی که شخصا به مناطق زلزله زده سفر کرده تنها علی کریمی و فرهاد مجیدی با زلزله زدگان ابرازهمدردی کرده اند.

سایت گل – حرکت جالب مانوئل ژوزه در تمرین عصر دیروز پرسپولیس بازیکنان و عوامل اجرایی حاضر در محل تمرین را شگفت زده کرد.مانوئل با اعلام یک دقیقه سکوت به خاطر قربانیان زلزله آذربایجان درباره این اتفاق تلخ هم صحبت کرد تا به نوعی با هموطنان زلزله زده مان ابراز همدردی کرده باشد.
اتفاقی که در تمرین دیروز افتاد از این حیث ویژه بود که درسایر تیم های لیگ برتری ظاهرا خبری از این همدردی ها نبوده درحالی که یک مربی پرتغالی نسبت به این اتفاق تلخ که کل کشور را تحت تاثیر قرار داده واکنش نشان داده و حرکتی انسانی را به تصویر کشیده است.
درمیان اهالی فوتبال هم به غیر ازعلی دایی که شخصا به مناطق زلزله زده سفر کرده تنها علی کریمی و فرهاد مجیدی با زلزله زدگان ابرازهمدردی کرده اند.
تا کنون باشگاه پرسپولیس هم تنها باشگاهی بوده که برای کمک به آسیب دیدگان و بازماندگان زلزله آذزبایجان پا پیش گذاشته است.
این درحالی است که انتظار می رفت اهالی فوتبال که بشدت درمنظرعمومی قرار دارند نسبت به این اتفاق تلخ واکنشهای بهتر وسریع تری نشان بدهند وحس همدردی شان با آسیب دیده ها و داغداران زلزله بیشتر ازاین نمود داشته باشد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو ای فرزند آذربایجان به راستی چه در سر داری؟ به چه می اندیشی که این چنین فارغ از دنیایی؟ آری، اندیشه ات هر چه باشد حق با توست...
به هر آن چه که در فکر داری و به هر آن چه که نتیجه گرفتی ایمان دارم؛ ایمان دارم به افکار کودکانه و پر از احساس تو. اکنون که در نبود پدر مسئولیت فردایت را سنگین تر از امروز می یابی و در اندیشه ی آغاز فردایی به باورهایت ایمان داشته باش. تو اکنون فرزند آذربایجانی هستی که بیش از گذشته مورد بی مهری ها قرار گرفته است. گویا تو و خاک تو را به اجبار وصله ی تن بعضی ها کرده اند... شاید چنین هم باشد ولی تاریخ گویای واقعیت های دیگری است. برخیز و ایمان داشته باش به باورهایت... تو فرزند آذربایجانی.


نه تنها خانه ام، دلم هم لرزید،برای همدردی با تو...خشت خشت خانه ات را خواهیم ساخت%
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
دستجردی در صحن علنی مجلس اعلام کرد:
کشته شدن 306 نفر در زلزله آذربایجان/ نجات تمام مصدومین از زیر آوار


روز شنبه دو زلزله در آذربایجان شرقی اتفاق افتاد که اولی در ساعت 16:23 در 23 کیلومتری شهرستان اهر و دومی در ساعت 17 در شهرستان ورزقان رخ داد.
وی افزود: از زمان وقوع این ۲ زلزله، 116 پس لرزه با شدتهای متفاوت که بزرگترین آنها 4.8 ریشتر بود، اتفاق افتاد.
وزیر بهداشت ادامه داد: ورزقان با جمعیت 83 هزار نفری، شهرستان اهر با جمعیت 147 هزار نفری و هر سه شهرستان ورزقان، اهر و هریس روی هم رفته با جمعیت 300 هزار نفری در معرض این مصیبت بزرگ قرار گرفتند.
به گفته وی، پس از وقوع زلزله، از طریق تلفن 115 در ساعت 18:59 به همه اورژانسهای استان آمادهباش اعلام شد و تمام تکنیسینهای شاغل در اورژانس در استان برای امدادرسانی فراخوان شدند و دبیرخانه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان نیز به سرعت تشکیل و برآورد اولیه از شدت و میزان آسیبها به سرعت انجام شده و به همه بیمارستانهای استان اعلام شد که بیماران غیراورژانسی خود را ترخیص کرده و ارتباط مستمری با اتاق مدیریت بحران داشته باشند.
دستجردی بیان کرد: پس از وقوع حادثه، 137 آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد. از ساعت 17:30 اعزام این آمبولانسها صورت گرفت و بیمارستان صحرایی نیز برپا شد و حتی سالنهای ورزشی شمارههای یک و دو دانشگاه برای خدمات اورژانس آماده شدند.
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: روز یکشنبه که از مناطق زلزله زده بازدید داشتیم، شاهد بودیم تمام مصدومین و مجروحین از زیر آوار نجات یافته اند و به سرعت به بیمارستانها و مراکز درمانی اعزام و بستری شدند.
وزیر بهداشت با یادآوری اینکه در حوزه بهداشت و درمان به سرعت پیگیریها به نتیجه رسیده است، گفت: بیمارستان صحرایی روز یکشنبه در شهرستان ورزقان برپا شد اما متاسفانه بیمارستانهای اهر و هریس به دلیل اشکالاتی که در ساختمانشان وجود داشت، قابلیت بهرهبرداری را نداشتند البته اکیپهای بهداشت را از روز گذشته در روستاها مستقر کردیم.
دستجردی اعزام اکیپهای بهداشت محیط را از دیگر اقدامات انجام شده توسط وزارتخانه متبوعش در این زمینه دانست و تصریح کرد: با توجه به قطع ارتباطات مخابرات، بیسیمها و تلفنها نیز قطع شدند و این ضعف ارتباطات منجر به طولانی شدن فواصل اطلاعگیری از وضعیت مناطق زلزله زده میشد.
وی هم چنین اظهار داشت: "تیمهای ستادی از سه دانشگاه همگی در منطقه حاضر شدند و در این جا لازم است از پرسنلی که در تمامی بیمارستانها در خدمت مردم عزیز بودند، تشکر کنم".
وزیر بهداشت در خاتمه با بیان اینکه دو هزار مورد اعزام مصدومین و مجروحین بیمارستانی داشتیم، گفت: 2 هزار و 11 درمان سرپایی داشتیم و تعداد فوتیهای زن و کودک در بیمارستانها 219 نفر و تعداد فوتیهای مذکر در بیمارستانها 49 مورد بود که در مجموع 268 مورد فوتی در بیمارستانها داشتیم و تعداد کل فوتیهای زلزله اخیر آذربایجان شرقی 306 نفر بوده است.
به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس پس از اتمام سخنرانی وزیر بهداشت، از اهتمام جدی این وزارتخانه برای ارائه خدمات پزشکی به زلزله زدگان، تشکر کرد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
از سوی مدیر عامل آرامستان های شهرداری تبریز تکذیب شد
دریافت هزینه های میلیونی برای دفن زلزله زدگان در تبریز

، فرخ جلالی در گفت و گویی با خبرنگار نصر نیوز این موضوع را تکذیب کرد و گفت: دریافت مبالغ میلیونی برای قبور قربانیان زلزله اخیر کذب محض است.
وی اضافه کرد: سازمان آرامستان های شهرداری تبریز محلی ویژه برای به خاک سپاری این قربانیان در نظر گرفته است که برای دفن در ان محل هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.
جلالی اذعان داشت: برخی از اقوام قربانیان خواستار دفن در برخی محل های خاص در وادی رحمت هستند که دریافت هزینه از آن بابت و با رضایت همراهان متوفیان صورت می گیرد.
وی همچنین با اشاره به دریافت هزینه حمل قربانیان با خودروهای حمل اموات بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته قرار است مبلغ 15 هزار تومان حمل کشته شدگان این ضایعه دردناک نیز از سوی شهرداری تبریز پرداخت شود.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعلام آمادگی انجمن جراحان ارتوپد برای کمک به زلزله زدگان

سایر مطالب - واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس انجمن جراحان ارتوپد ایران آمادگی این انجمن و اعضای آن را برای کمک به زلزلهزدگان آذربایجان شرقی اعلام کرد .
دکتر غلامعلی عکاشه با ابراز تأسف از حادثه رخ داده برای هموطنانمان افزود: در عمل به وظیفه علمی، انسانی و ملی خود آمادگی این انجمن را برای هر نوع کمک پزشکی و اعزام نیروی جراح ارتوپد به مناطق آسیب دیده از زلزله اعلام می کنیم و در صورت نیاز برای عمل جراحی آسیب دیدگان در برخی بیمارستانهای تهران نیز ، پزشکان این حوزه آماده خدمت رسانی هستند.

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
ستارگان ورزش ایران: هموطنان زلزله زده آذری ؛ ما در کنارتان هستیم

حوادث - ستارگان ورزش ایران دست در دست هم آماده اند تا به کمک مردم زلزله زده آذری بشتابند.


فرهاد عشوندی :علی دایی ، کریم باقری ، بهداد سلیمی ،حسین رضازاده ،علی کریمی ، سید مهدی رحمتی ، سجاد انوشیروانی ، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان تنها بخشی از ستاره های ورزش ایران هستند که در پیام هایی ، همدردی خود را با مردم داغدیده آذربایجان اعلام کردند.
حادثه ساعت 5 عصر روز شنبه به قدری تلخ بود که داغش تا سال ها بر دل ایرانیان باقی ماند. در ساعاتی که بسیاری از هموطنان مان چشم به تلویزیون دوخته بودند تا دلاوری های اعضای تیم ملی کشی آزاد ایران را نگاه کنند ، ناگهان رانش زمین در اهر ، هریس و ورزقان جان بسیاری از هموطنان آذری مان را گرفت و بسیاری دیگر را مجروخ یا بی خانمان کرد. این غم تلخ اما سبب شده تا بسیجی همگانی میان ورزشکاران کشورمان برای کمک به این مردم داغدیده ایجاد شود.
سجاد انوشیروانی قهرمان آذری سنگین وزن وزنه برداری کشورمان در المپیک می گوید:« واقعا هنوز شوک زده هستیم. به همه مردم داغدیده آذربایجان تسلیت می گویم و مطمئن باشید که من هم در کنارتان هستم.» . علی دایی دیگر قهرمان آذری ورزش کشورمان است . او اردبیلی ست که فاصله شهرش تا اهر و هریس ، کمتر از 200 کیلومتر می شود:« این حادثه تلخ ، دل مردم را به درد آورده. هر جای دیگر از دنیا که این اتفاق می افتاد ، ما ایرانی ها برای کمک پیش قدم بودیم تا چه رسد برای مردم خوب آذری خودمان. این غم متعلق به همه مردم ایران است.» و حسین رضازاده حرف های او را اینچنین تکمیل می کند:« متاسفانه فعلا امکان حضور در این شهرها برای افراد عادی نیست چون مانع کمک رسانی می شود اما مردم خوب آذری مطمئن باشند نه ورزشکاران تنهای شان می گذارند ، نه مردم. همان طور که غم بم ، غم همه مردم ایران بود ، این بار هم همه ما کنار مردم خوب اهر و آذربایجان هستیم.»
کریم باقری ، کاپیتان سابق تیم ملی و چهره دوست داشتنی مردم تبریز هم در این باره می گوید:« الان می دانم مردم شهر و استانم چه غمی دارند. امیدوارم مرا هم در این غم شریک بدانند. هر کاری از دستم بر بیاید ، بی دریغ در کنارشان هستم.» به این جمع باید مهدی رحمتی را هم اضافه کرد که در پیامی آذری از مردم شهرش خواسته او را هم در این غم این مصیبت شریک بدانند و گفته از اردوی مجارستان ، تمام حواسش پیش مردم اهر است و هریس. اینکه می خواهد درکنار شان باشد و اگر شد کمکی کند.
این تنها قهرمانان آذری ورزش ایران نیستند که برای کمک به مردم استان شان پیش قدم شدند که دیگر ستاره های ورزش کشور چون بهداد سلیمی قوی ترین مرد جهان هم خود را آماده کرده برای کمک به مردم آسیب دیده آذربایجان:« خبر اینقدر تلخ بود که خوشحالی قهرمانی المپیک یادمان رفت. تسلیت می گویم و از خدا برای بازماندگان صبر مسئلت می کنم. من به عنوان عضو کوچک جامعه ورزش کشور آماده ام تا هر کمکی از دستم بر می آید ، در خدمت شان باشم. »
مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان دیگر ستارگان فوتبال ایران بودند که در پیام هایی امادگی شان را برای کمک به آسیب دیدگان اعلام کردند و از مردم خواستند تا در کنار هموطنان آسیب دیده باشند:« هر کمکی حتی هرچقدر کوچک مرهمی است بر درد هموطنان آسیب دیده مان.» این جمله نه فقط حرف حسین رضازاده که حرفی است از اعماق وجود همه ستارگان ورزش کشور.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعضای تیم فوتبال راه آهن به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی می روند

اردبیل - علی دایی سرمربی تیم راه آهن اعلام كرد كه به همراه اعضای این تیم از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی دیدن می كند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی دایی كه تیمش در اردبیل اردوی آمادگی زده است یكشنبه شب در حاشیه دیدار با استاندار اردبیل ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان گفت: آنها برادران و خواهران ما هستند و من وظیفه خود می دانم كه در سخت ترین زمان برای ابراز همدردی و تسكین بخشی از آلام آنها در كنارشان باشم .
دایی همچنین از ارایه كمك به زلزله زدگان خبر داده و گفت : در جریان بازدید از مناطق زلزله زده كمك نقدی وغیرنقدی را در اختیار زلزله زدگان قرار خواهد داد .
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقای ضرغامی!دو سطراطلاعیه بدهید و خلاص

مهاجری، محمد - از پریروز هر که واقعه تلخ زلزله آذربایجان شرقی رخ داده تا همین حالا ، شبکه های اجتماعی در رسانه ای ضد انقلاب پر است از حمله و هتاکی و فحاشی به سازمان صدا و سیما .


چند نماينده مجلس هم ،امروز صبح از تريبون مجلس ، از پوشش خبري ضعيف صداوسیما انتقاد كردند و از اينكه تلويزيون حتي برنامه طنزش را به روال عادي پخش كرده گلايه كردند .
الان صدا و سيما متهم به كم كاري و بي ملاحظگي ،بي توجهي به احساسات مردم و ... شده است . متاسفانه سكوت رسانه ملي در برابر این حجم از حملات ،باعث شده سايت هاي اپوزیسیون و رسانه اي بيگانه فضای جامعه را ملتهب کنند و هر حق و ناحقی را به هم بيامیزند و از احساسات پاك مردم در برابر حادثه اخير بهره برداري كنند و احيانا شايعات و اخبار نادرست را به خورد مخاطبان بدهند .
اگر صدا وسيما خودش را - به خصوص در روز اول حادثه - مقصر مي داند با صدور يك بيانيه دو سطري عذرخواهي كند و جانش را خلاص کند.باور كنيم حتي بيانيه اي كه عذر بدتر از گناه را تداعي كند از وضعيت سكوت فعلی بهتر است .
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروين: زلزله، المپيک را به کاممان تلخ کرد

رئيس کميته فني باشگاه پرسپوليس گفت: اتفاقاتي که براي هموطنانمان در زلزله شمال غرب کشور افتاد المپيک را به کاممان تلخ کرد.

علي پروين در خصوص زلزله اخير که منجر به کشته شدن بيش از 300 نفر از هموطنانمان شد، اظهار داشت: در حالي که از موفقيت ورزشکارانمان در المپيک خوشحال بوديم خبر زلزله تمام ايران را ماتم زده کرد. اين اتفاق موفقيت در المپيک را به کام همه تلخ کرد.


وي خاطرنشان کرد: آمادگي خودم را براي هر گونه کمک به هموطنان عزيزم اعلام ميکنم و انشاالله سعي خواهيم کرد در اين شرايط سخت به افرادي که خانه و زندگي خود را از دست دادهاند کمک کنيم. من مطمئن هستم مردم ايران مثل هميشه باز هم در صحنه حضور پيدا خواهند کرد و در يک عزم ملي اين مشکل را هم پشت سر خواهند گذاشت.


پروين افزود: از تمام ورزشکاران ميخواهم به مردم آسيب ديده کمک کنند. من هم کاري از دستم بر آيد انجام خواهم داد و اگر قرار باشد مسابقهاي براي کمک به اين عزيزان برگزار شود خودم به ميدان خواهم رفت.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
جلال حسینی: انتقادهایی که میشود منطقی نیست / هشت ملیپوش پرسپولیس اولین بارشان نیست که دعوت میشوند / این مصیبت را به مردم آذربایجان تسلیت میگویم

ما تمرینات خوبی را زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشتیم ولی متأسفانه اتفاقی که در ایران افتاد بازیکنان را تحت تأثیر قرار داد و ما بابت زلزلهای که مردم آذربایجان را داغدار کرد ناراحتیم.
ok

سایت گل- تیم ملی در شرایطی در اردوی مجارستان به سر میبرد که هشت بازیکن پرسپولیس در این اردو حضور دارند و البته دعوت از هشت بازیکن باعث شده تا برخی از کارلوس کیروش انتقاد کنند و بگویند که چرا پرسپولیس با این وضعیت بحرانی و نتایج نه چندان خوب، هشت نماینده در تیم ملی دارد.
سیدجلال حسینی، مدافع میانی تیم ملی در گفتوگو با خبرنگار سایت گل در مورد انتقادهایی که در این زمینه مطرح شده میگوید: «من این انتقادها را منطقی نمیدانم چون سرمربی تیم ملی بهتر از هر فرد دیگری میتواند از بازیکنان شناخت داشته باشد در ضمن هر مربی تفکرات و سلیقههای خاص خودش را دارد. همه میدانند که پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی را گرفت که در تیم ملی حضور داشتند و سال گذشته در تیمهایی مثل سپاهان، ذوبآهن، سایپا و ... بازی میکردند. این هشت نفر بار اولشان نیست که به اردوی تیم ملی دعوت میشوند و مدتهاست که در فهرست کیروش قرار دارند.»
حسینی در ادامه حرفهایش در مورد شرایط تیم ملی در اردوی مجارستان میگوید: «ما تمرینات خوبی را زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشتیم ولی متأسفانه اتفاقی که در ایران افتاد بازیکنان را تحت تأثیر قرار داد و همه ما بابت زلزلهای که مردم آذربایجان را داغدار کرد ناراحت هستیم. ما به آنها تسلیم میگوییم و از خدا میخواهیم که به بازماندههای زلزلهزدگان صبر بدهد. هر کمکی هم از دستمان بر بیاید برای آنها انجام خواهیم داد.»
از حسینی در خصوص اضافه شدن بازیکنان دورگه به اردوی تیم ملی و این که بعضیها با این موضوع مخالف هستند، سئوال میکنیم که او اینگونه جواب میدهد: «کیروش به دنبال دعوت کردن بهترینها به اردوی تیم ملی است و نباید نسبت به این موضوع ایراد بگیریم. سرمربی تیم ملی بهتر از هر فرد دیگری میتواند تصمیم بگیرد و من معتقدم که این بازیکنان هم میتوانند به ما کمک کنند.»
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
نتقاد از عملکرد صدا و سیما در صحن علنی مجلس(2)
اسدی:مسوولان صداوسیما خجالت بکشند


به گزارش نصر نیوز، یونس اسدی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۳ مرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری با یادآوری وقوع زلزله در شمال غرب کشور، گفت: پخش برنامه طنز خنده بازار در رسانه ملی آن هم زمانی که دو روز عزای عمومی اعلام شده است چه معنایی دارد؟
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من تاسف میخورم و مسوولان رسانه ملی باید خجالت بکشند. کجای دنیا چنین است به جای همدردی با زلزلهزدگان، صداوسیمای آن کشور برنامه طنز پخش کند.
علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر اسدی تصریح کرد: این تذکر را سایرنمایندگان پیش از شما مطرح کرده بودند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرتضی اسدی : همراه مصیبت دیدگان هستیم / مارا در غم خود شریک بدانید
تصمیم دارم به سهم خود نسبت به یاری به زلزله زدگان اقداماتی انجام دهم

خلعتبری: بازماندگان زلزله ما را در غم خود شریک بدانند / اینجا همه چیز خوب بود ولی حالا همه ما ناراحت هستیم
همه چیز در اردوی مجارستان خوب پیش میرفت ولی شنید
قاضی پور:چرا رییس جمهور اعلام عزای عمومی نکرد؟ + پزشکیان: پخش برنامه خنده بازار در چنین شرایطی چه توجیهی دارد+ نماینده مشکین شهر:مسئولان صداوسیما خجالت بکشند مجلس - نمایندگان آذربایجان در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد صداوسیما و همراهی نکردن مناسب با زلزله آذربایجان انتقاد کردند.به گزارش خبرآنلاین نادر قاضی پور نماینده ارومیه با اشاره به حادثه زلزله آذربایجان شرقی، گفت: چرا صداوسیما و رییس جمهور اعلام عزای عمومی نکردند اگر این حادثه در شاهرود یا سمنان رخ می داد عزای عمومی اعلام نمی کردند.قاضی پور تصریح کرد: آیا جان ما آذربایجانی ها عزیز نیست، جان ما به اندازه یک مسابقه فوتبال و حاشیه های آن مهم نیست.مسعود پزشکیان نماینده تبریز نیز از عملکرد صداوسیما در پوشش خبری زلزله ورزقان انتقاد کرد و گفت: صداوسیما اطلاعرسانی درستی از زلزله ورزقان نداشته است. انگار که نه انگار بین 70 تا صددرصد 200 روستا تخریب شد و 300 نفر کشته شدند و جمع زیادی بیخانمان شدند. وی افزود:در سایت ها آمده است تلویزیون حتی برنامه خنده بازار را در چنین شرایطی پخش کرده است و این جای تاسف دارد و از رییس مجلس میخواهم به صداوسیما تذکر دهد.اسدی نماینده مشکین شهر نیز در تذکری نسبت به اقدام صداوسیما در پخش خنده بازار تذکر داد و گفت: پخش خنده بازار در زمانی که دو روز عزای عمومی اعلام شده است چه توجیهی دارد. هیات رییسه باید شدیدا به صداوسیما تذکر دهد.وی تصریح کرد: مسئولان صداوسیما خجالت بکشند آنجا مردم جان خود را از دست داده اند و اینجا خنده بازار پخش می کنند، بیگانگان با ما ابراز همدردی می کنند ولی صداوسیمای ما نه.ن این خبر همه ما را شوکه کرد و حالا ناراحت هستیم..
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
استاندار آذربایجان شرقی:
مردم مناطق زلزله زده صبر پیشه کنند


به گزارش نصر نیوز به نقل از ایسنا، احمد عليرضا بيگي در حاشیه بازدید از مصدومان بستری شده در بیمارستان اهر درگفتوگویی، گفت: مرحله بعدي عمليات ما به سمت تغذيه و اسكان موقت و آواربرداري پيش ميرود.
وي با بيان اينكه فردا با حضور نمايندگان دولت براي تامين امكانات لازم و كمكهاي تجهيزاتي تصميم گيري مي شود، ابراز اميدواري كرد: در زمان باقيمانده تا فصل سرد سال بتوان نسبت به اسكان پايدار زلزلهزدگان اقدامات لازم را انجام داد.
بيگي همچنين گفت: تمامي تجهيزات امدادي شامل چادر و ساير اقلام مورد نياز تدارك ديده شده و بخش عمده آنها در بين حادثهديدگان توزيع شده است و بخش ديگر نيز در حال توزيع در بين مردم ميباشد.
وي به مردم مناطق زلزلهزده توصيه كرد كه صبر و شكيبايي پيشه كنند و مطمئن باشند كه مسئولين تا آخرين لحظه حل تمامي مشكلات آنها در كنارشان خواهند بود.


رییس جمهوری وارد مدینه منوره شد
اقای رئیس جمهور شما دنبال خوش گذرونی باش .دریغ از حتی یه تسلیت
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایران - تونس با روبان مشکی

بازیکنان تیم ملی ایران و تونس برای ادای احترام به بازماندگان زلزله آذربایجان شرقی ، با روبان مشکی بر روی لباس خود به میدان خواهند رفت.
ok

سایت گل-تیم ملی ایران در دیداری دوستانه به مصاف تونس خواهد رفت و در این بازی بازیکنان ایران و تونس برای همدردی با زلزله زدگان آذر بایجان شرقی و برای ادای احترام به درگذشت گان این فاجعه ناگوار روبان های مشکی را روی لباس خود خواهند زد تا به نوعی بازیکنان تیم ملی همدردی خود را با مردم آذربایجان به جا بیاورند .
تیم تونس نیز برای احترام به زلزله زدگان ایران روبان سیاه روی پیراهن خود قرار خواهند داد .
زلزله متاسفانه باعث مرگ عده زیادی از هموطنان ما در استان آذربایجان شرقی شده و هرکسی به نوعی قصد دارد با این اتفاق تلخ براز همدری کند و خود را کنار این هموطنان مصیبت زده ببیند
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس از پیام تسلیت الهام علیف، كاروان كمكهای جمهوری آذربایجان به زلزله زدگان عازم ایران شد


باكو – وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان اعلام كرد: به دستور'الهام علی اف 'رییس جمهوری آذربایجان نخستین كاروان كمك های این كشور به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی عازم ایران شد.



وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام كرد: كمك های جمهوری آذربایجان شامل آرد، چای، برنج ، قند، روغن، ماكارونی، آب میوه ، بطری آب و دیگر لوازم ضروری، متشكل از 35 كامیون آذری روز گذشته عازم ایران شده است.
وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان همچنین بیش از سه هزار پتو، هزار كیسه خواب و 460 چادر اسكان نیز برای زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی به كشورمان ارسال كرده است.
در زلزله شدید روز 21 مرداد ماه جاری در اهر، ورزقان وهریس در آذربایجانشرقی، بیش از 250 نفر از هموطنان كشته و دو هزار 500 نفر دیگر زخمی شدند.
خاورم/1108

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80273660
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
احسان حدادی : مدالم هدیه به کودکان سرطانی؛ همین امروز می روم دیدن زلزله زدگان/عکس


دیگر ورزشها - احسان حدادی با استقبال بی نظیر مردم ، وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد./ عکس ها : ایسنا


به گزارش خبرآنلاین ؛ حدادی بلافاصله بعد از حضور در فرودگاه مهرآباد درحالی که جمعیت بسیاری به استقبالش رفته بودند در جمع خبرنگاران گفت:« مدالم را به کودکان سرطانی هدیه می کنم و امیدوارم خیلی از این کودکان دردمند با کمک هایی که بنیادهای خیریه برای درمان شان انجام می دهند ، به سلامت به آغوش خانواده های شان برگردند. همچنین باید بگویم خبر تلخ زلزله آذربایجان کام همه ما را تلخ کرده. می خواهم همین امروز به تبریز بروم تا در مناطق زلزله زده در کنار مردم باشم.»
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
پيشنهاد بازي دوستانه ملوان و تراکتورسازي

مديرعامل باشگاه ملوان انزلي گفت: براي کمک به زلزلهزدگان آذربايجان شرقي به جز ارسال کمکهاي نقدي و غيرنقدي پيشنهاد انجام يک بازي دوستانه را به تراکتورسازي ميدهيم.



صادق درودگر در گفتگويي عنوان کرد: باشگاه ملوان انزلي ضمن ابراز همدردي و تسليت به بازماندگان زلزله اخير آذربايجان شرقي به زودي کمک هاي نقدي و غير نقدي خود را براي زلزله زدگان ارسال مي کند. جلسه اي با بازيکنان و مربيان خواهيم داشت و پس از آن ميزان اين کمک ها را اعلام مي کنيم.


وي افزود: به باشگاه تراکتورسازي تبريز نيز پيشنهاد برگزاري يک ديدار دوستانه را مي دهيم تا عوايد حاصل از اين بازي خيرخواهانه به زلزله زدگان آذربايجان شرقي اختصاص پيدا کند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
در گفت و گو با ایسنا

تیموریان: از شنیدن خبر زلزله شوکه شدم/ لبنان را ببریم کارمان آسان می شود


» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 91052314437
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴



بازیکن ملی پوش تیم الخریطیات قطر می گوید از شنیدن خبر زلزله در شمال غرب ایران شوکه شده و آماده کمک به هموطنان آذری زبان است.

آندرانیک تیموریان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: وقتی در قطر خبر زلزله در اهر و شهرستانهای اطراف را شنیدم شوکه شدم. تصاویری که این زلزله منتشر شد غم من را بیشتر کرد و واقعا از این اتفاق ناراحتم و باید به مردم ایران به خاطر این زلزله تسلیت بگویم. امیدوارم هر چه زودتر شرایطی فراهم شود تا وضعیت در این شهرها سر و سامان پیدا کند. من هر چند در ایران نیستم اما حاضرم هر کمکی از دستم بر می آید برای هموطنانم انجام بدهم.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
درخواست باشگاه تراکتورسازی از سازمان لیگ/یک دقیقه سکوت به یاد زلزله زدگان

فوتبال ایران/باشگاه تراکتورسازی با ارسال نامه ای به سازمان لیگ،درخواست کرد بازیهای هفته پنجم لیگ با دقیقه سکوت به منظور همدردی با زلزله زدگان شمال غرب کشور برگزار شود.
به گزارش اوج نیوز،این نامه به سازمان لیگ ارسال شده و به احتمال زیاد مورد موافقت قرار می گیرد.از سوی دیگر بازیکنان تراکتورسازی برای کمک به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرده و قرار است در این خصوص جلسه ای تشکیل دهند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اختصاص حقوق يك ماه اعضاي باشگاه استقلال به مردم زلزله زده


» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 91052314404
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸


باشگاه استقلال اعلام كرد، حقوق يك ماه اعضاي خود را براي كمك به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي اختصاص ميدهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اعضاي باشگاه استقلال، بازيكنان و كادر فني اين تيم براي ابراز همدردي با زلزله زدگان استان آذربايجان شرقي و كمك به آنها تصميم گرفتند تا حقوق يك ماه خود را به آنها اختصاص دهند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
دبيركل روابط عمومي جمعيت هلالاحمر خبر داد:
اسكان اضطراري بيش از 48 هزار زلزلهزده / توزيع 21 هزار چادر و پتو ميان زلزلهزدگان تاكنون



» سرویس: اجتماعي - حوادث
کد خبر: 91052314325
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹



مديركل روابط عمومي جمعيت هلالاحمر از اسكان بيش از 48 هزار زلزلهزده خبر داد.
پويا حاجيان در گفتوگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در تشريح جزئيات امدادرساني به زلزلهزدگان شهرستانهاي اهر و ورزقان با بيان اينكه امدادگران اين جمعيت 48 هزار و 370 تن را اسكان اضطراري دادهاند، گفت: 9674 چادر و 11 هزار و 942 تخته پتو ميان زلزلهزدگان توزيع شد.
وي با بيان اينكه 3042 تخته موكت و 1444 شعله چراغ والور ميان زلزلهزدگان توزيع شده است، گفت: 1080 امدادگر در قالب 92 تيم، وظيفه امدادرساني به زلزلهزدگان را بر عهده دارد.
مديركل روابط عمومي جمعيت هلالاحمر با بيان اينكه 97 دستگاه آمبولانس در محل حادثه وجود دارد، گفت: شش بالگرد عملياتي نيز براي انجام عمليات امداد و نجات در منطقه حضور دارد كه تاكنون در 36 سورتي پرواز، پنج تن محموله را جابجا كردهاند.
حاجيان در پاسخ به برخي انتقادات مبني بر امدادرساني و توزيع غذاي نامناسب بين زلزلهزدگان گفت: ظهر روز گذشته مرحله اول عمليات جستوجو و نجات به پايان رسيد و همزمان با آن بحث اسكان اضطراري و تعيين اقلام زيستي و غذايي زلزلهزدگان در دستور كار قرار گرفت.
وي با بيان اينكه شهرستانهاي زلزلهزده، منطقهبندي شده است، گفت: ممكن است تاخيري در توزيع اقلام زيستي و غذايي وجود داشته باشد، اما اين مسئله برطرف ميشود ما نميگوييم مشكلي در امدارساني نداريم.
مديركل روابط عمومي جمعيت هلالاحمر با بيان اينكه نميتوان مدعي شد كه در پرسه امدادرساني كمبود و مشكلي وجود ندارد، گفت: بحث تغذيه اضطراري و اسكان آن بر عهده جمعيت هلالاحمر است.
حاجيان با اشاره به اعلام شماره حساب 99999 از سوي جمعيت هلالاحمر براي كمك به زلزلهزدگان آذربايجانشرقي، گفت: بحث اسكان و تغذيه اضطراري بر عهده هلالاحمر بوده و پس از آن بحث بازسازي و نوسازي منازل تخريب شده بر عهده دولت است، اما مطمئنا زلزلهزدگان پس از بازسازي منازل، براي تامين لوازم زندگي دچار مشكل خواهند شد، به همين دليل جمعيت هلالاحمر با اعلام اين شماره حساب كمكهاي مردمي را براي تامين لوازم پس از بازسازي در نظر خواهد گرفت.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
هجوم مردم اورمیه جهت اهدای خون برای زلزله زدگان اهر و ورزقان



اخبار رسیده حکایت از هجوم مردم اورمیه برای اهدای خون برای زلزله زدگان اهر دارد.

نکته قابل توجه این که اکثر اهدا کنندگان جوانان بین ۲۰ تا ۲۵ سال بودند. به گفته یکی از کارکنان سازمان انتقال خون اورمیه تنها در طی ۶ ساعت گذشته ۸۰ واحد خون اخذ شده است. همچنین وی افزود دیشب نیز طی ۳ ساعت ۱۸۰ واحد خون اهدا شده به مناطق حادثه زده ارسال گردیده است. وی افزود انتظار می رود در ساعات پاسانی امروز و بعد از افتار با سیل جمعیت مواجه شویم.

از تبریز نیز خبر می رسد که حرکتی مشابه انجام شده است.سازمان انتقال خون تبریز با ازدحام شدیدی مواجه گشته است. همچنین پیامک هایی در سطح شهر تبریز در حال ارسال است که از شهروندان درخواست مراجعه به سازمان انتقال خون و اهدای خون را دارد. یکی از مسئولین اداره انتقال خون تبریز گفت در صورت ادامه روند به این صورت انشا الله مشکل خون نخواهیم داشت اما از مردم خواهش می کنیم که حتمی در صورت امکان به این اداره مراجعه فرمایند.




اینجا مرکز اهدا خون در تهران است
اینها دختران و پسران حوشتیپ و خوش لباسی هستند که از طریق فیس بوک مطلع شدند و آمده اند برای کمک
اینها جوانانی هستند از نسل سوخته ای که بارها تهمت شنیده اند و دشنام
به سلامتی تک تک شون ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ —


 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئیس اورژانس کشور اعلام کرد:
افزایش تعداد مصدومان زلزله به ۴۵۰۰ نفر/احتمال شیوع بیماریهای عفونی


به گزارش نصر نیوز به نقل از فارس، غلامرضا معصومی در گفت و گویی، افزود: کار اصلی تخلیه و انتقال مصدومان زلزله آذربایجان شرقی طی 24 ساعت به اتمام رسید از مجموع 4500 مصدوم نیز تاکنون 1200 نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شدهاند که بیشتر در بیمارستانهای تبریز بوده است. حدود 3300 مجروح دیگر نیز به صورت سرپایی در منطقه و در اتوبوس آمبولانسها به صورت سرپایی درمان شدند.
وی ادامه داد: هنوز 16آمبولانس اورژانس و 50 تکنسین اورژانس در منطقه زلزله زده حضور دارند و مأموران بهداشت محیط و کارشناسان سلامت روان نیز برای جلوگیری از شیوع بیماریها و کاهش شوک و آسیبهای روانی زلزله زدگان در منطقه حضور دارند.
معصومی گفت: از مجموع مصدومان این حادثه 378 نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند. طی دو روز گذشته نیز بیشترین تعداد مصدومان به دو بیمارستان شهدا( با 403 نفر) و امام رضا(ع) ( با 355) نفر در تبریز بستری شدند، بیمارستانهای اهر و هریس نیز با وجود آسیب دیدگی در خارج از فضای بسته بیمارستان و در فضای باز به پذیرش و درمان بیماران اقدام می کردند.
رئیس اورژانس کشور افزود: یکی از مشکلات فعلی بهداشتی در منطقه کمبود توالتهای صحرایی بهداشتی و آب آشامیدنی سالم از جمله آب بطری است که ممکن است خطر بروز بیماریهای عفونی را افزایش دهد.
وی گفت: مسئله مهم دیگر این است که تعداد زیادی از احشام روستائیان منطقه مرده و لاشه و جسد آنها در منطقه و از جمله در آبها پخش شده است که ممکن است باعث بروز و شیوع برخی بیماریهای عفونی از جمله بیمارهای روده ای،گوارشی و کلیوی بشود.
وی ادامه داد: از سازمان دامپزشکی و سازمان مدیریت بحران میخواهیم که هر چه زودتر نسبت به جمع آوری احشام مرده در این منطقه اقدام کنند. البته جمعیت هلال احمر نیز در این زمینه همکاری خوبی دارد.
معصومی اضافه کرد: مسئله مهم دیگر این است که اکنون حدود 30 هزار روستایی که با شهرنشینان این منطقه بالغ بر 100 هزار نفر هستند دچار خسارت مالی یا از دست دادن عزیزان خود شدهاند و به هر حال تعدادی از آنها به خدمات مشاوره و بهداشت روان نیازمند هستند و حتی ممکن است برخی آنها دچار شوک بعد از بحران بشوند.
وی گفت: گروههای بهداشت روان شامل روانپزشکان و روانشناسان نیز برای کمک به زلزله زدگان در منطقه حضور یافته اند و با توجه به تجربه موفقی که در زلزله لرستان داشتند امیدواریم بتوانیم در این زلزله نیز هر چه زودتر مردم را به شرایط عادی زندگی برگردانیم.
رئیس اورژانس کشور افزود: تجربه اورژانس کشور برای نجات مصدومان حوادث نسبت به سالهای گذشته از جمله زلزله بم بهتر شده به طوری که توانستیم ظرف 24 ساعت کار جست و جو و تخلیه مصدومان با تمام کنیم، البته زمان این زلزله با زلزله بم متفاوت بود زیرا زلزله بم در شب اتفاق افتاد و بیشتر مردم در خانه و خواب بودند اما این زلزله در روز و زمان بیداری رخ داد و بسیاری از مردم سر زمین و بیرون از خانه بودند.
انتهای پیام/
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تخريب 115 روستا تا60درصد
آغاز بازسازي مناطق زلزلهزده شمال غرب كشور از امروز


به گزارش نصر نیوز به نقل از ایسنا، حسين قدمي در تشريح آخرين اقدامات صورت گرفته براي نجات و ساماندهي زلزله زدگان شهرستانهاي اهر، ورزقان با بيان اينكه پس از وقوع زلزله و با توجه به بافت روستايي و خشتي محل وقوع زلزله، بلافاصله با تشكيل جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران تمامي دستگاههاي مرتبط به حالت آماده باش درآمدند گفت: بر اساس آخرين اطلاعات دريافتي اين زمين لرزه موجب كشته شدن 227 نفر و مصدوم شدن يك هزار و 380 تن شده است.
رييس سازمان مديريت بحران كشور با بيان اينكه پس از وقوع زلزله بلافاصله بيمارستان صحرايي در شهرستان ورزقان كه بيمارستاني نداشت برپا شد، گفت: با توجه به نوع حادثه بلافاصله كليه مكانهاي بيمارستانهاي موجود در اين شهرستانها از جمله كتابخانه، نمازخانه و حتي ناهارخوري تخت گذاري شد تا در صورت لزوم از اين قسمتها براي پذيرش بيماران استفاده شود كه خوشبختانه اين اتفاق رخ نداد.
به گفته وي پس از وقوع زلزله ارتش جمهوري اسلامي نيز اعلام آمادگي كرد كه با توجه به پوشش مناسب اورژانس كشور از توانايي اين دستگاه استفاده نكرد.

5 ساعت طلايي زلزله اهر

وي در پاسخ به اين سوال كه اميدي براي نجات افرادي كه در زير آوارها مدفون شدهاند وجود دارد، گفت: 5 ساعت اول پس از وقوع حادثه به عنوان زمان طلايي محسوب ميشود و هرچقدر از اين ساعت بگذريم احتمال افزايش فوت مدفون شدگان زير آوارها وجود دارد.
به گفته قدمي اين ساعت بر اساس آمارهاي بينالمللي به دست آمده است.
وي در مورد برخي انتقادات در مورد طولاني شدن زمان حضور امدادگران آنرا نپذيرفت و گفت: جمعيت هلال احمر و همچنين اورژانس كشور اقدامات خوب و موثري در پوشش هرچه سريعتر زلزله زدگان انجام دادهاند به گونهاي كه جمعيت هلال احمر ايران پس از اعلام وقوع زلزله دو فروند بالگرد را از تهران براي اعزام هرچه سريعتر تيمهاي ارزياب به منطقه اعزام كرد و علاوه بر آن تعداد 67 دستگاه آمبولانس در محل حادثه حضور داشت.
به گفته وي اورژانس كشور نيز علاوه بر استقرار 91 تيم اورژانسي، 220 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس براي انتقال مجروحان در محل حادثه داشت.

تخريب 115 روستا تا 60 درصد

قدمي همچنين در مورد ميزان خسارتهاي وارده ناشي از وقوع زلزله گفت: بر اساس آمارهاي اوليه حدود 115 روستا بين 40 تا 60 درصد تخريب شده است البته تخريب برخي از اين روستاها را به دليل بافت فرسوده و نامقاوم خشت و گل بايد صد در صد حساب كنيم.
وي با بيان اينكه اگر ضوابط فني و مهندسي ساده ساختمان سازي در ساختمانهاي زلزله زدگان رعايت ميشد، قطعا ميزان خسارات و تلفات كاهش چشمگيري مييافت اظهاراميدواري كرد كه در بحث بازسازي و بهسازي مشكل بافت فرسوده اين منطقه برطرف شود.

در پنجاه سال اخير در اهر تنها 3 زلزله سه ريشتري رخ داده بود!

رييس مديريت بحران كشور با بيان اينكه گسل اهر زلزله خيز نبود گفت: از حدود 50 سال پيش تنها سه زلزله بالاي 3 ريشتر در اهر به وقوع پيوسته بود و گسل اهر، از لحاظ دسته بنديها در گروه گسلهاي خطرناك و حتي نيمه خطرناك قرار نداشت.
قدمي با بيان اينكه پس از وقوع حادثه مهمترين مساله بازتواني و بهداشت روان و دلجويي از بازماندگان است گفت: در جلسه روز گذشته شوراي مديريت بحران از روحانيت و از سازمان بهزيستي خواسته شد تا براي بازتواني و دلجويي از بازماندگان زلزله نيروهاي خود را بسيج كنند.
به گفته وي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز كه روز گذشته از مناطق زلزله زده بازديد كرد در دستوري براي بهداشت محيط و منطقه دستوراتي داده است.
به گزارش ايسنا، قدمي در تشريح اقدامات انجام شده براي اسكان اضطراري بازماندگان اين زمين لرزه گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر عمليات امدادي زلزله زدگان در فاز آوار برداري و اسكان اضطراري قرار دارد تا كنون 8 هزار و 750 چادر، 11 هزار و 950 تخته پتو و تغذيه 12 هزار و 167 نفر تامين شده است.

امروز فاز بازسازي شروع ميشود

وي با بيان اينكه پس از اسكان اضطراري بازماندگان زمين لرزه، بايد به فكر اسكان دائم آنان چارهاي انديشيد گفت: با توجه به اظهارات وزير كشور فاز بازسازي دائم مناطق زلزله زده از امروز (دوشنبه) آغاز خواهد شد.
قدمي در مورد آسيبهاي احتمالي وارده به تجهيزات زيربنايي شهرستانهاي زلزله زده گفت: خوشبختانه زمين لرزه با وجود شدت و گستردگي زياد، به تاسيسات زير بنايي آسيب چنداني نرسانده است.
وي با بيان اينكه در دقايق اوليه وقوع زمينلرزه مردم با مشكل قطعي برق روبرو بودند گفت: يكي از دكلهاي برق دچار مشكل شده بود كه اين مساله به فوريت رفع شد.
به گفته وي در شهرستان اهر نيز از آنجايي كه در دقايق اوليه احتمال خطر وجود داشت بنا به صلاحديد مسئولان برق منطقه قطع شد.

حجم و بار ترافيكي تماسها، موجب اخلال در تلفن شده
رييس مديريت بحران كشور در مورد مشكل خطوط تلفني نيز گفت: اختلال ايجاد شده در خطوط تلفن به دليل حجم و بار ترافيكي است كه به دليل حضور مردم و امدادگران در منطقه به وجود آمده است كه در جلسه شوراي هماهنگي و مديريت بحران رفع اين مسئله به كارگروه مخابرات اعلام شده است.
اجراي طرح جابجايي روستاهاي در معرض خطر

قدمي كه در يك برنامه تلويزيوني سخن ميگفت در بخش ديگري از سخنان خود در مورد طرح جابجايي برخي روستاها گفت: در فاز بازسازي برخي روستاها كه در معرض خطر هستند در طرح جابجايي قرار ميگيرند اما برخي روستاها كه مشكلي در جاماني ندارند در فاز بازسازي قرار خواهند گرفت.
به گفته وي پس از وقوع زلزله تا كنون 140 پسلرزه بالاي 2.5 ريشتر در منطقه به وقوع پيوسته است.
وي در بخش پاياني سخنان خود با بيان اينكه مردم علاوه بر پيشگيري و افزايش آگاهيهاي خود در مورد بروز حوادث و سوانح بايد به بيمه نيز مقيد باشند گفت: فرهنگ بيمه و بيمه حوادث بايد در كشور جا بيفتد چرا كه مردم ميتوانند در شرايط عادي اموال خود را با صرف هزينهاي ناچيز بيمه كنند تا در صورت بروز حادثه احتمالي از فوايد آن استفاده كنند.




طرحی زیبا برای اتحاد مردم ایران در کمک به هموطنان آذربایجانیمون
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
کریم باقری: به خانواده قربانیان زلزله تسلیت میگویم/ وقتی در فوتبال نیستم، دلیلی ندارد مصاحبه کنم

لیگ برتر - کریم باقری هم از زلزله آذربایجان شرقی حسابی ناراحت است.


به گزارش خبرآنلاین؛ کریم باقری سه ماه است که مصاحبه نکرده. او از وقتی فوتبال را کنار گذاشته سعی میکند کمتر حرف بزند. مثل بقیه پیشکسوتان نیست که دائم در مورد فوتبال صحبت کند و از تیمها و مربیان و بازیکنان ایراد بگیرد. کریم باقری در گفتوگوی خود با خبرآنلاین در مورد زلزله آذربایجان شرقی صحبت میکند.
*حتما خبردار شدهاید که در آذربایجان شرقی زلزله آمده؟
این اتفاق بسیار دردناک و تلخی است. همه جامعه ایران را متاثر کرده. وظیفه خودم میدانم به خانواده قربانیان این زلزله تسلیت بگویم. همچنین برای آنهایی که مجروح شدهاند آرزوی شفای عاجل دارم. شنیده بودم که وقتی زلزله میآید چند تا پس لرزه دارد اما این زلزله خیلی عجیب و باورنکردنی بود. چون از ظهر شنبه که زلزله آمد تا شب، دائم خبر میرسید که این پس لرزهها ادامه دارد. اخبار هم تعداد پس لرزهها را اعلام کرد که تعدادش بالا و عجیب بود. این نشاندهنده فاجعهای است که اتفاق افتاده است. الان آنجا تعدادی از هموطنان ما عزادار شدهاند. یک سری خانه و زندگیشان از بین رفته. تعدادی مصدوم و مجروح شدهاند. این نیاز به یک عزم ملی دارد که به مردم مناطق زلزلهزده کمک کنند. جامعه ورزش هم همیشه در چنین مواقعی همراه مردم کار کرده است.
*از شهرهای زلزله زده شناختی داری؟
من زیاد به اهر رفتهام. اما دو شهر دیگر را نرفتهام. میدانم که زلزله خیلی از روستاها را ویران کرده. مردمی که آنجا زندگی میکنند کارشان دامداری و کشاورزی بوده. این خیلی دردناک است.
*کار خاصی میخواهی انجام بدهی؟
وظیفه خودم میدانم که کمکی بکنم اما نمیخواهم چیزی را در رسانهها بگویم.
*در مورد کمک به زلزله زدگان چه انتظاری از جامعه ورزش داری؟
من کسی نیستم که بخواهم انتظاری داشته باشم. اینها هموطنان من هستند. هم استانی من هستند. خوب است که اگر کسی قولی را مطرح میکند به آن عمل کند و شعار نباشد. البته من میدانم که جامعه ورزش همیشه پیش قدم بوده. باید بیایند در بطن کار و کمک کنند. کسی نگوید کمک ناچیز من که چیزی نیست و کمکی نمیکند چون همینها جمع شود، کمک قابل توجهی میشود.
*در سه ماه گذشته حاضر به پاسخگویی در مورد سوالات ورزشی نبودی. دلیلش چیست؟
دلیل خاصی ندارد. وقتی فوتبال بازی نمیکنم و سمتی هم ندارم چه فایدهای دارد که حرف بزنم؟ مگر حرف زدن من دردی را دوا میکند؟
*اما خیلی از پیشکسوتان انتقاد میکنند و مسائل مختلفی را را مطرح میکنند؟
من لزومی نمیبینم مصاحبه کنم وگرنه سکوتم دلیل خاصی ندارد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتفاقی نادر در زلزله شمال غرب ایران
روستایی که 100 درصد تخریب شد ولی یک نفر هم مصدوم نداد!
ولی همه اهالی در سلامت کامل به سر می برند وحتی از دماغ یک نفر خون هم نیامد.
این گزارش حاکی است، ماجرا از این قرار است که هنگام وقوع زلزله اکثر مردان خانه در مزارع و کشتزارها مشغول فعالیت بودند و زنان نیز بر حسب اتفاق در بیرون از خانه به سر می بردند.
البته حضور سبزی فروش روستا نیز دلیلی دیگر بر خارج از خانه بودن خانم های روستا بود.
این گزارش حاکی است، در انبوه خبرهای ناگوار و اندوهناک انتشار چنین خبرهایی نیز در نوع خود نادر به شمار می رود.
 
بالا