لزوم تغییر پسورد GMail

Red Hat 80

عضو جدید
گوگل در وبلاگ امنیتی خود مینویسد:
در پی خبر هفته گذشته مبنی بر گواهینامه های تقلبی صادر شده به نام یک شرکت هلندی، ما احتمال دادیم که این اتفاق میتواند امنیت ارتباطات کاربران ایرانی اینترنت از جمله اکانت جی میل آنها را با خطر مواجه سازد.
در حالیکه سیستم های داخلی گوگل در اثر آن اتفاق، آسیب ندیده اند اما از آنجاییکه حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران اولویت اول ماست، ما در حال برقراری ارتباط مستقیم با آن دسته از کاربرانی هستیم که احتمال میدهیم امنیت آنها با خطر مواجه شده است.
اگرچه کاربران گوگل کروم از هرگونه آسیب احتمالی مصون مانده اند اما ما قویا از کاربران ایرانی خود میخواهیم تا گامهای موثر زیر را جهت حفظ امنیت اکانت گوگل خود بردارند.
  1. از شما میخواهیم که پسورد اکانت گوگل خود را تغییر دهید. ممکن است تاکنون گوگل در حین ورود به جی میل از شما خواسته باشد پسورد خود را تغییر دهید، اگر هنوز آن را تغییر نداده اید به اینجا مراجعه کنید.
  2. نسبت به تایید گزینه های بازیابی اکانت خود اقدام کنید. ارائه یک ایمیل ثانویه، شماره های تلفن و یا اطلاعات شخصی دیگر میتواند در هنگام از دست دادن پسورد، به شما جهت دسترسی مجدد به اکانتتان یاری برساند. مطمئن شوید که گزینه های بازیابی اکانتتان به روز و صحیح هستند.
  3. برنامه ها و وبسایت هایی را که مجوز دسترسی به اکانتتان را دارند بررسی و نسبت به مسدود نمودن اجازه دسترسی برنامه ها یا وبسایت های غریبه اقدام نمایید.
  4. تنظیمات اکانت گوگل خود را جهت کشف آدرس های فوروارد کننده احتمالی یا اکانت های دارای مجوز دسترسی، بررسی نمایید.
  5. توجه کافی نسبت به پیام های اخطاری که بر صفحه مرورگرتان ظاهر میشوند مبذول داشته و از گذشتن سرسری از آنها خودداری کنید.
منبع
 

Similar threads

بالا