http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100900548094
وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه با توجه به تفاوت نيازهاي دانشآموزان در ردههاي سني مختلف، بايد در برنامه درسي ملي به نيازهاي دانشآموزان پسر و دختر به طور مجزا، توجه و محتواي تعليم و تربيت در اين برنامه براي دانشآموزان دو جنس متفاوت ديده شود، گفت: محتواي برخي كتب درسي دختران و پسران با توجه به شرايط جغرافيايي و زبان بومي بايد متفاوت نگاشته شود تا تاثير و اثربخشي لازم را داشته باشد.
عليرضا علياحمدي همچنين گفت: بايد در برنامه درسي ملي كشور در زمينه آداب و سنن زندگي دانشآموزان عشايري، روستايي و شهري نگاه متفاوتي وجود داشته باشد.
به گزارش ايسنا، وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: برنامه درسي ملي بايد به گونهاي اجرا شود كه با تغييرات مديريتي دچار دگرگوني و لغزش نشود.
وي با اشاره به اين كه دانشآموزان تواناييها و استعدادهاي مختلفي دارند، خاطرنشان كرد: معلمان بايد نيازهاي فردي دانشآموزان را كشف كنند و براي رفع مشكلات آنها وقت بگذارند كه برايناساس، توجه به نيازها و استعدادهاي مختلف دانشآموزان از جمله استعدادهاي ورزشي و هنري آنها از سوي آموزش و پرورش ضروري است.
علياحمدي گفت: اگر برنامه درسي ملي فقط براي آموزش و پرورش و كلاس و مدرسه ديده شود، موفقيتآميز نخواهد بود، زيرا برنامه درسي ملي كشور بايد پاسخگوي همه اقشار با نيازهاي مختلف باشد.
وي با تبيين راهكارهاي عملي و اجراييشدن برنامه درسي ملي، بر توليد محتواي الكترونيكي كتب درسي تاكيد كرد و با اشاره به برخي نواقص در نظام تعليم و تربيت كشور، به «سليقهاي و بدون برنامه متمركز عمل كردن» مراكز آموزشي چون دارالقرآنها اذعان كرد و گفت: آموزش كارآمد مربيان اين مراكز بايد مدنظر قرار گيرد.