فقد برای خودمه.............

nasa-agency

عضو جدید


هستی مهدوی فر ـ فریبا کوثری ـ شقایق فراهانی




هومن برق نورد ـ امیر حسین رستمی ـ بهنام تشکر




عباس غزالی





هستی مهدوی فر




مهدی سلطانی





هومن برق نورد




فریبا کوثری




هستی مهدوی فر ـ فریبا کوثری ـ شقایق فراهانی




نگار عابدی




مهدی سلطانی




شهاب عباسی و کارگردان خنده بازار




 

taranom.s

عضو جدید
خدایی فقط یه پروژه مال تو ایران پیدا میشه اونم همینه....پایگاه مراقبت و رصد فضایی






















البته باعث تاسفه که اینو بگم ولی این پایگا وبسایتی نداره که ماهام بتونیم ازش استفاده کنیم...ساختن واسه خودشون

ولی بازم حرکت جالبی بود..دمشون گرم

ولی هر کدوم تو استان فارس هستینو این پایگاهو میبینین بهم خبر بدین یه خواهشی ازتون دارم

مرسی
بازم دستشون درد نکنه
بلاخره یه غیرتی از تحصیل کرده ها دیدیم!!
تو دانشگاه ما یه ساختمون بزرگ هست به نام " پژوهشکده ی هوا-خورشید"
و تنها کاری که توی این این ساختمون انجام نمیشه پژوهش در مورد هوا و خورشیده!!!
یه روز رفتم پیش مسئولشون، که میخوام یه نمونه solar cell بسازم
اوقدر با تعجب نگاه کرد که فکر کردم دانشگاه رو اشتباه اومدم!:cool:
 

nasa-agency

عضو جدید
مرسی ترنم جان...داستان داریم با این گاگولا دیگه....تو یه جارو معرف کن که مثه بچه آدم سرشون تو کارو پژوهش باشه...دقیقا تو این مملکت باس از جیبت خرج کنی خودتم باید دوندگی کنی یا یه علمی تولید بشه...وگر نه فضلا انقد جنگولک بازی دارن که به این چیزا نمیرسن



.
.
.
.
.
.
.

فناوریه بسیار ارزشمند"تاج نگاری"

Click here to view the original image of 804x665px and 76KB.


تا حالا فکر کردین ستاره هایی که میبینین سیاره ای به دورش میچرخه یا نه؟در صورت وجود،آیا مثل زمین مسکونی هستند یا نه؟




ولش کنین زیاد فکر نکنین،به مغزتون آسیب میرسه:biggrin:

جدایه از شوخی دانشمندا شدیدا دارن روی این قضیه که بتونن از اطراف ستاره عکس برداری کنن تا بدونن آیا سیاره ای مثل زمین دور اون ستاره هست یانه کار میکنن؟
اما یه مشکل:
اونم نور خیره کننده اون ستارس
و مشکل بعدی اینکه سطح خود اون سیاره انعکاس دهنده نور ستاره مادریش هست.

اما خوش بختانه مهندسین جوانی مثه داداشتون اومدنو یه فناوریه خیلی خیلی مهم رو به جامعه دوست داشتنیه اختر فیزیک و نجوم تقدیم کردن تحت عنوان"تاج نگار"
دیگه باید بدونین این تکنولوژی چیکار میکنه

جلو نور مزاحم رو سد میکنه تا بتونیم اطراف ستاره رو ببینیم.

حالا به اون عکس دوباره نگاه کنینو با خودتون فکر کنید که موجودات فضایی چطور زمینو پیدا میکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اون نقطه سفیده توی عکس یه سیاره ای که چندین برابر بزرگتر از زمینه ماست والبته خیلی خیلی دورتر از ستاره مادر (به نسبت فاصله ما تا خورشید)
ولی به هر حال ببینین که چقدر به اون ستاره نزدیکه

بیچاره منجمان سیاره های دیگه که با چه بدبختی میخوان مارو پیدا کنن

اگه جوابو میخوایین بدوننین مقاله زیرو بخونین.این مقاله رو از زمانی که puorya1368 جوانی بودم و بی دلیل اخراج شدم تاااااااااااااااااااااااا اااااااااااااا حالا که هشتمین اکانت رو ساختم همینجور گذاشتم بخونین،،ولی هیچ شنگولی پیدا نشد که بخونه


http://s1.picofile.com/file/74367989..._fazayi_1_.jpg 8.887kb
http://s3.picofile.com/file/74368016..._fazayi_2_.jpg 7.765kb
http://s1.picofile.com/file/74368032..._fazayi_3_.jpg 9.107kb
http://s1.picofile.com/file/74368040..._fazayi_4_.jpg 4.583kb
http://s3.picofile.com/file/74368058..._fazayi_5_.jpg 9.760kb
http://s3.picofile.com/file/74368065..._fazayi_6_.jpg 7.514kb

و کلام آخر اینکه
یکبار دیگه اون عکسو ببینین و برای سلامتیه تمامیه مهندسین جوانی که اینجوری به خلق کمک میکنن هر کاری دوس دارین بکنین:w15:
 

nasa-agency

عضو جدید
وقتی زمین را از روی مریخ نگاه کنیم

وقتی زمین را از روی مریخ نگاه کنیم

این تصویر جدیدی نیست و در واقع در هشتم مارس سال ۲۰۰۴ گرفته شده است. اما به احتمال زیاد تا به حال آن را ندیده اید، چرا که به نظر می رسد همین چند روز پیش توسط ناسا منتشر شده است. این نخستین عکس از کره زمین است که از روی سیاره ای دورتر از ماه گرفته شده. این عکس را مریخ نورد اسپیریت یک ساعت قبل از طلوع خورشید از روی سطح مریخ گرفته. تا پیشرفت هایمان به مان نشان بدهد که چقدر کوچک هستیم.

آن نقطه ی کم رنگ در وسط تصویر ما هستیم. همه ما!
 

nasa-agency

عضو جدید
وداع ابدی ویجر۱ با منظومه‌ی شمسی
کمتر از یک ماه پیش گروه مأموریت ویجر نموداری را منتشر کرده بود که نشان می‌داد ویجر۱ در آستانه‌ی خروج از منظومه‌ی شمسی قرار گرفته اما نموداری که به‌تازگی منتشر شده است حاکی از آن دارد که اکنون ویجر در فضای میان‌ستاره‌ای به سر می‌برد و منظومه‌ی شمسی را برای همیشه ترک کرده است. به نقل از Universe Today ٬ ناسا هنوز به طور رسمی خبر خروج ویجر را تأیید نکرده اما این نمودار خود گواهی محکم بر ادعای خروج ویجر۱ از منظومه‌ی شمسی است. این نمودار نشان‌دهنده‌ی میزان پروتون‌هایی است که ویجر از سوی خورشید دریافت کرده‌است. همان‌گونه که می‌بینید از ماه آگوست به بعد به‌یک‌باره افت بسیاری در تعداد پروتون‌های دریافتی مشاهده می‌شود که این به معنی حضور ویجر در فضای میان‌ستاره‌ای است. همچنین در یکی دیگر از نمودارهایی که در ۲۸ جولای منتشر شد شاهد آن بودیم که میزان ذرات کم‌انرژی داخلی منظومه‌ی شمسی که به فضاپیمای ویجر برخورد می‌کردند به نصف کاهش پیدا کرده است. هرچند تا ۳ روز پس از آن دوباره به حالت اولیه بازگشت اما دوباره افت شدیدی پیدا کرد. دانشمندان مأموریت می‌گویند که دو نشانه از نشانه‌‌های خروج ویجر ۱ از مرز منظومه‌ی شمسی را دریافت کرده‌اند. یکی کاهش میزان ذراتی که از سوی خورشید به ویجر۱ می‌رسیدند و دیگری هم افزایش ناگهانی پرتوهای پرانرژی کیهانی از خارج از منظومه‌ی شمسی است. اما نشانه‌ی سوم مسیر میدان‌های مغناطیسی است که ویجر۱ با آن روبرو است. در صورت خروج ویجر از مرز٬ این مسیر باید تغییر کند. این فضاپیما از بدو ورودش به فضا تاکنون -که بیش از ۳۵ سال می‌گذرد- همچنان شگفت‌انگیز بوده است. بدون شک اعضای گروه مأموریت لحظات نفس‌گیری را سپری می‌کنند و باید منتظر تأیید نهایی آن‌ها بمانیم.

منبع:اول http://canot.ir
بدم http://noandishaan.blogfa.com
 

nasa-agency

عضو جدید
موشک شهاب 6 با برد 6200 مایل در راه است

موشک شهاب 6 با برد 6200 مایل در راه است

6200مایل حدودا 10000km میشه
فاصله ایران تا دورترین نقطه اروپا(انگلستان)حدود
km 3700
نزدیکترین نقطه ایران به نیویورک
km 9000


فقط اینو بگم هنوز تصویری از این غول قاره پیمای ایرانی منتشر نشده.چون فشارسنگینی رو ماست تا به این کلاس از موشک شهاب نرسیم.وزارت دفاع ماهم هنوز اینو رسمامنتشر نکرده.فقط همه میدونن احتمال وجود چنین موشکی99.9999999999%.به خاطر همینعکس شهابی رو میذارم که کمه کمش قراره اسرائیلو مثل کره ماه سوراخ سوراخ کنه.

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=100723&d=1338820228​
اینم ببینین بد نیست.ممکنه مراحل پرتابش یه چیز تو این مایه ها باشه

http://uplod.ir/r6ur5qvql9bg/silu.flv.htm 5MB



فقد ببخشید دیگه..یه خورده قدیمیه
 

nasa-agency

عضو جدید
نحوه ارسال کاوشگر به مریخ
نحوه ارسال کاوشگر "کنجکاوی" به مریخدوستای عزیز نمیخواییم در رابطه با لانچر ویا نحوه ساخت Quriosity صحبت کنیم.در این مقاله قصد داریم نحوه پرتاب و فرود محموله ناسارو توضیح بدیم.فقطاینو بگم که MSL توسط موشک اطلس-5 پرتاب شد.

Click here to view the original image of 1200x1500px and 1056KB.



Click here to view the original image of 1096x632px and 120KB.


MSL در تاریخ25/11/2011 زمینرو به مقصد سیاره سرخ ترک کرد..خوب دوستان ببینید ارسال یک کاووشگر به سیاره ای دور مثل مریخ درست شبیه پرتاب یک توپ بیس بال تو یک تور بسکتبال از یک سر زمین فوتبال به سمت دیگشهپس ببینید که واقن کار بسیار بسیار دشواریه.تاحالا میدونستین که چطور کاووشگری رو به مریخ میفرستن؟به نظر میرسه که شما تاحالا فکر میکردین مریخی که تو آسمون میبینید،کاوشگر قراره به صورت مستقیم به سمت اون پرتاب بشه.
خوب ، خدمت شما عرض کنم که اینطور نیست.به شکل زیر که مدار حرکت MSL به سمت مریخه توجه کنین.(مسیر حرکت سیارات و کاوشگر بصورت ccw یعنی خلاف جهت عقربه های ساعت میباشد)

Click here to view the original image of 2000x1661px and 276KB.


نقطه آبی رنگ که زمین ماست دارای مداری بیضویست.نقطه قرمز رنگ هم مدار بیضوی شکل سیاره مریخ میباشد. Liftoff (ینی جدایش موشک از سکوی پرتاب) دقیقا باید در یک زمان معین انجام بشه در غیر اینصورت مریخ برای یکسال غیرقابل دسترسه. دوستان همونطور که میبینید ، مسیر حرکت محموله به گونه ایه که پس از طی مسافتی طولانی در تاریخ 08/06/2012 مریخ را ملاقات خواهد کرد.
دوستان به شکل زیر توجه کنید:

Click here to view the original image of 1034x747px and 134KB.


مرحله آخر موشک حامل کاووشگر، که وظیفه تصحیح مدار تزریق(همون مداری که با خط مشکی در شکل مدار ملاحضه نمودید ، بچه ها دقت کنین که این مدار ویژگیهای بسیار خاصی داره که اگه چیزی غیراین باشه کاوشگر هرگز سالم بهمریخ نمیرسه) رو به عهده داره که پس از تایید اصلاح مدار، محموله حاوی آزمایشگاه علمی مریخ (MSL) را به سمت مریخ پرتاب میکنه.


Click here to view the original image of 1024x576px and 65KB.

حالا 8 ماه انتظار به پایان رسیده .هم اکنون کاووشگر آماده انجام پرتنش ترین مرحله سفر خود است.ورود به جو سیارهسرخ.

اجازه بدید یه مساله بسیار مهمو همینجا مطرح کنیم.میدونین کاوشگر به چه طریقی وارد جو مریخ میشه؟
با یه مثال ساده موضوع قابل حله.ما باید کاوشگر رو با یک زاویه کاملا محاسبه شده و دقیق وارد جو کنیم.اگر این زاویه زیاد و یا کم باشه چی رخ میده؟تصور اینکار رو، که حتما بارها انجام دادین بکنین که مثلا با دوستاتون رفتین سفرو برای استراحت کنار رودخونه ای توقف کردین(واقن چه همه چیزم حاضرو آمادس) و هر کدوم مشغول انجام فعالیتی هستین.شیطنت شما فوران کرده ،عجیب و میخوایین کنار رودخونه برینو و سنگی رو ور دارینو رو سطح آب پرتاب کنید.دیدین که چی میشه؟.نیروی شناوری و نیروی عکس العمل هر دو جلوی فرورفتن سنگ به داخل آبو میگیرن.مشابه این رویداد برای کاووشگر ماهم اتفقاق میفته.اگر زاویه حمله(همون زاویه ای که کاوشگر وارد جو میشه) از حد پیش بینی شده کمتر باشه مانند سنگی که مثال زدیم روی جو مریخ سر میخوره و به سمت فضا کمونه میکنه و عملا کاووشگر ما در فضای بیکران معلق و غیر قابل دسترس میشه.
اگر زاویه از حد استاندارد بیشتر باشه چی؟قطعا استخر رفتین.کساییرو هم دیدین که بصورت کاملا ناشیانه به داخل آب شیرجه میرن.چه حالتی دارن؟شیرجه استاندارد موجب شکافته شدن آب توسط شناگر میشه ولی افراد ناوارد با تمام سطح بدن خود روی آب میپرنو میترکن.این کار فشار بسیار زیادی به بدن اونها وارد میکنه.مشابه این امر زمانیکه کاوشگر با تمام سطح مقطع خودش وارد جو میشه اتفاق میفته که نتیجه اون متلاشی شدن 100٪کل سازه ست.(رفقا توجه کنین که این مثال بود.لزومی نداره حتما کاملا عمودی بره تو جو.همون یه تغیر زاویه کوچیک که باعث بشه سطح زیاد درگیر بشه ، برای نابودی فضاپیما کافیه)
خوب فرض کنین بر این مشکل هم مثه تمام چالشای قبلو حین پرتاب و ...غلبه کردیمو کاوشگر رو با زاویه مورد نظر به داخل جو فرستادیم.کاوشگر ماا تا به حال با سرعتی حدودا 6.1 کیلومتر برثانیه (که این سرعت فقط به خاطر عدم وجود گرانش و هواست)در حال پیمایش مسیر بوده.حالا با همون سرعت وارد یک محیط غلیظ(جو دارای مولکولهای هوا)میشه؟میدونین که چی میشه؟آفرین بر شما جوانان کوشا و زبل..کاوشگر باید دمایی حدود 2100 درجه سانتی گراد رو تحمل کنه.


ولی چطور؟به قسمت مخروطیه شکلبالا توجه کنین.heat shield سپر حرارتی.

Click here to view the original image of 844x571px and 155KB.



به جزئیات ساختار این محافظ حرارتی فعلا نمی پردازیم.ولی این فناوریه ارزشمند که حتی سفینه های فضایی مثل شاتل از اون بهره میبرن، موجب حفظ امنیت فضاپیما در برابر حرارت فوق العاده زیاده حین ورود میشه.
تمامی حالات سیال(هوا نوعی سیال به شمار میره) پیرامون کاوشگر حینورود به جو(دقت کنید لحظه ورود به جو و کمی پس از اون)قابل پیش بینیه.اما همینکه کمی بیشتر به داخل جو نفوذ کنه شرایط دیگه قابل پیش بینی نیست(به دلیل شرایط جوی متغیر مثه بادو ذرات معلقو و...)لذا باید سیستم پایدار سازی وجود داشته باشه تا وضعیت کاوشگر رو کاملا مطلوب نگه داره.
حین طراحی و ساخت سپر حرارتی با توجه به پیش بینیها و آنالیزهای انجام شده هفت سنسور اندازه گیری فشار اتمسفر

Mars Entry Atmospheric Data System(MEADS)pressure sensor
و هفت سنسور اندازه گیری درجه حرارت

MEDLI Integrated Sensor Plug (MISP)




روی نقاطی معین از محافظ حرارتی قرار داده شده.

Click here to view the original image of 869x647px and 115KB.


وظیفه این سنسورها چیه؟ببینید کاوشگر با یک وضعیت کاملا پایدار از لانچر خودش ( که در مدار زمین اونو به سمت مریخ رها کرد) جدا شده.قبلا گفتیم که به خاطر شرایط خاص فضا این پایداری تا لحظه ای که وارد محیط غلیظ(و ناپایدار مریخ) نشده، ادامه پیدا میکنه. لحظه ورود به جو و کمی پس از اون دارای شرایط نسبتا پایدار است ولی کمی زمان به جلوتر بره این وضع کاملا غیر قابل پیش بینی میشه.این امر موجب میشه که کاوشگر وضعیتی رو که از قبل براش پیش بینی شده بود ( تا فرودی بی خطر داشته باشه) از دست بده که باید کاوشگرو از این مخمصه نجات داد.سنسورهای (t1-t7)و(p1-p7) در آزمایشگاه دیتاهایی دادن که حین فرود واقعی کاوشگر به داخل جو همان دیتا ها باید بدست بیاد(مثلا سنسور شماره 2 اندازه گیری حرارت ، قبل از پرتاب عدد 2000 درجه سانتی گراد رو ثبت میکنه که همین سنسور باید حین ورود به جو این مقدار رو نشون بده تا مطمئن شیم کاوشگر به طرز صحیحی ادامه مسیر میده). ولی قطعا اینطوری نیست که کاوشگر از لحظه ورود تا لحظه جدایش سپر حرارتی همون وضعیتی رو داشته باشه که از قبل مدنظر بود.چون تلاطم سیال پیرامون کاوشگر باعث تغییراتی در موقعیت کاوشگر میشه به خاطر همین موضوع تغییراتی در فشار و درجه حرارت روی سپر حرارتی ایجادمیشه (این یعنی اینکه کاوشگر از حالت اولیه خارج شده). اطلاعات مجموع این سنسورها و آنالیز اونها توسط واحد کنترل باعث میشه تا همواره کاوشگر با حالت مناسب و بی خطری پیمایش بکنه تا لحظه ای که سپر از اون جدا شه..
همونطور که تو شکل زیر میبینین فضا پیما داره خودشو متعادل نگه میداره.یه انحراف کوچیک =دود شدن میلیونها دلار پولو سالها تلاش



بعد از رسیدن سرعت کاوشگر به حد مورد انتظار چتر کاهنده سرعت سقوط باز شده ودر ارتفاع 8 کیلومتری ودر سرعت 125 متر بر ثانیه سپر حرارتی از مجموعه جدا میشه.(بچه ها همین چتری که اینقد خوشگل باز شده یه چالش خیلی خیلی بزرگه برای مهندسا ، دسته کمش نگیرین)




رادار موجود در Descent Stage محل فرود رو شناسایی کرده و کاوشگر رو به سمت اون محل هدایت میکنه.در ارتفاع 1.6کیلومتری و در حالیکه سرعت سقوط 80متر بر ثانیه ست عملیات جداسازی از Back Shell صورت میگیره.




Click here to view the original image of 2000x1125px and 308KB.



به محض جداشدن جت پک ، موتورهای تراست معکوس روی اون جهت کاهش سرعت نزول عمل میکنن و همزان به سمت محل فرود پرواز میکنه.پس از رسیدن به موقعیت فرود ، کاوشگر کنجکاوی توسط کابل از Descent Stage جدا شده(در این لحظه ارتفاع 20 متر و سرعت جدایش 0.75 متر بر ثانیه ست) و آرام آرام به سطح مریخ نزدیک میشه.

Click here to view the original image of 1024x576px and 40KB.


پس از برخورد چرخها با سطح مریخ جت پک جداشده و به نقطه ای دورتر از محل فرود کنجکاوی سقوط میکنه

Click here to view the original image of 1031x717px and 181KB.



و نهایتا حاصل تمام فعالیتهای علمی بی وقفه و انصافا بی نظیر میشه کاوشگر علمی "کنجکاوی"

Click here to view the original image of 2000x1125px and 1628KB.




و در آخر، توجه شمارو به تصویر زیر جلب میکنم

Click here to view the original image of 2000x1286px and 2609KB.

و در نهایت دوستان عزیز مقاله خوشگلتریو خواستین برین تو وبلاگم هست..حتما فیلماشم ببینین چون خیلی مهمه

دیگه دیگه

هیچی دیگه سالمو تن درستو میزون باشین

آهان یادم اومد قراره چنتا فیلم دیگرو هم بذارم تو وبلاگم.پیگیر باشین که نره از دستتون


به درود

اوه نه راستی بعدش امتحانم میگیرم ازتونا

حالا به درود​
 

nasa-agency

عضو جدید
ممنونم بسیار عالی بود

ممنونم عزیزم

پوري ژون مث هميشه عالي;)

قربون تو یکی شم اساسی...خرتم به مولا

اسم اون بازیگرا چیه؟

من دربند این چیزا نیستم..بیشتر برا دوستان اینکارو کردم و به خاطر کمی تنوع

از تاپیکت هیچی سر در نمیارم

خاصه دیگه...از اسمش ملومه..مطالبیو که قراره واسه همه دوستام بفرستمو اینجا میذارم..چون نیست تعداد کاراکتراش زیاده سیستم اخطار میده.....مرسی که نظر دادی
 

nasa-agency

عضو جدید
روشی برای جلو گیری از ویروسی شدن فلش مموری ها

روشی برای جلو گیری از ویروسی شدن فلش مموری ها

Click here to view the original image of 1152x864px and 224KB.



اینم کده آماده

فقط copy&pastکنین

fsutil file createnew J:\dashpuory


دوستای گلم فقط به فاصله ها توجه کنین که شر نشه بگین پوریا گاگول بود


دیگه هر کی نتونه اجراش کنه باید مثه دوربین عنکبوتیه استادیوم آزادی از 8 نقطه استراتژیک آویزونش کرد
 

nasa-agency

عضو جدید
قربون تو محمد گل...خیلی باحالی داداش....ممنونم ازت

بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس
 

nasa-agency

عضو جدید
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...ون-75-میلیون?p=6764452&viewfull=1#post6764452

http://www.www.www.iran-eng.ir/show...ون-75-میلیون?p=6764485&viewfull=1#post6764485


عشقمه این گلگسی..اووووووووووووووووووووووووووووووووف بوخورمش :biggrin:









تست سرعت لامبور گینی

سرعت وحشتناک کامیون

رقابت لامبور با جنگنده تو شتاب

:heart:
:heart:
:heart::heart::heart::heart:
تقدیم به همه دختر پسرای عاشق














.
.
.
.
.
.
.

قبول داری هیچ ماشینی به پای لامبور نمیرسه..من که به عنوان عضوی از جامعه مهندسی مکانیک این ماشینو تایید میکنم..فوق العادسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس








.
.
.
.
.

رفقا همونطور که میدونین فور شیر هرهفته یه بامبول جدید واسه دانلودو آپلود کردن از سرورش داره..این سری اینجوریه که میگم..اون کلیپای بالارو هر کدومشو که خواستین دانلود کنین..روش کلیک کنین یه نرم افزار براتون دان میشه با حجم تقریبی 5 مگ

برنامه فورشیر دسکتاپه
بعد نصب ازتون یوزر پس میخواد..وارد نرم افزار که شدین اون پایین دوتا گزینس..
download upload

دانلودو که بزنین دقت کنین دو تا فلش بالا پایین کنار همو میبینین..کنار دستشو یهگزینه هست نوشته
download item by url
بزنیدو آدرس لینکیو که گذاشتم بذارین توشو دانلودش کنین...تموم که شد کنار دست اونجایی که گفت دانلود کنید با استفاده از آدرس نوشته
view download hiestory

بزنینو رو اون چیزی که دانلود شده کلیک کنید..اون پایین آدرس جایی که فیلم توشه رو میبینین


موفق باشین رفقا
 

سرسخت

عضو جدید
عاقا داداشم از این گوشیا داره هرچی میگم داداش گلم بیا گوشیامونو باهم عوض کنیم خسیس هی میگه برو بچه پرو :razz: :cry:
نمیدونم اخه چرا شما پسرا انقده خسیسین؟! :mad: :w12:
:w27:
 

*وروجک

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اي كدو اينو ك خودم صب ديدم تشكرم كردم .خو چرا وختمو ميگيري عاقااااااا؟:cool:
.
.
.
.
.
.
:D
مقسي;)
 

nasa-agency

عضو جدید
واااااااااي چه عكساي خوشملي

ناقابله مینا جووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون...

عاقا داداشم از این گوشیا داره هرچی میگم داداش گلم بیا گوشیامونو باهم عوض کنیم خسیس هی میگه برو بچه پرو :razz: :cry:
نمیدونم اخه چرا شما پسرا انقده خسیسین؟! :mad: :w12:
:w27:

خو بنده خدا حق داره....این گوشی سالاره...مثه این میمونه که به یارو بگی لامبورگینیتو با پیکانم عوض میکنی؟خخخخخخ
شوخی کردم

من نمیفهمم مساله ایو که میشه با کتک و زور حل کرد چرا مذاکره میکنی بخاطرش؟:razz:بگو بده ندا دییییییییییییییییش یه کله بیا :D

اي كدو اينو ك خودم صب ديدم تشكرم كردم .خو چرا وختمو ميگيري عاقااااااا؟:cool:
.
.
.
.
.
.
:D
مقسي;)

پشمک جون تو که صب مثه یه کرگدن پیر خواب بودی..کی باشگا اومدی؟خخخخخ

من خرتم به مولا;)
 

nasa-agency

عضو جدید
افزایش متان جو زمین

افزایش متان جو زمین




این انیمیشن دستاورد Sciamachyموجود بر ENVISAT از سال 2002 تا 2012 و TANSO موجود بر GOSATژاپنی از سال 2009 تا 2012

با گذشت زمان مقدار متان از سایه های آبی و سبز(که نشان دهنده سطوح پایین هستند) افزایش پیدا کرده و به سایه های زرد وقرمز(که نشان دهنده سطوح بالا هستند) میرسند.

در نمودار متان با "واحد بر بیلیون ppb" بیان شده است.

منبع:اسا
http://www.esa.int/Our_Activities/O...th_s_carbon_dioxide_breathing_seen_from_space
 

nasa-agency

عضو جدید
اگر عاشـق کسی هستیـد از ابـراز عشـق غافـل نشویـد

اگر عاشـق کسی هستیـد از ابـراز عشـق غافـل نشویـد


هدف از ابراز عشق، انجام دادن کاری برای سعادت کسی است که دوستش دارید. پس اگر عاشق کسی هستید، باید زبان صحبت کردن با او را یاد بگیرید...

ما آدم ها به روش های متفاوت نسبت به همدیگر ابراز عشق یا آن را دریافت می کنیم اما اگر نفهمیم که همسرمان چه چیزی را ابراز عشق می داند، میزان موفقیت مان در زندگی زناشویی مان به تدریج کم فروغ می شود و علتش را هم متوجه نمی شویم.

اینجاست که باید زبان عشق همسرمان را یاد بگیریم و بفهمیم. همه زوجین، زبان مشترکی برای درک عشق ندارند. ممکن است زبان محبت شما با همسرتان متفاوت باشد و از این مساله غافل باشید. ممکن است زبان محبت شما، هدیه گرفتن و زبان محبت همسرتان صرفا تایید کردن باشد. خیلی از مردان با کارهایی مانند تعمیر میز شکسته آشپزخانه، علاقه خود را به همسرشان نشان می دهند؛ در صورتی که زنان با بیان کلمات، این کار را می کنند. بالاخره زنان و مردان راه های متفاوتی برای بیان احساسات خود دارند. پس به شکلی که همسرتان از طریق آن ابراز احساس می کند، احترام بگذارید.


زبان اول؛ تایید و تشویق

شاید همسر شما از آن دسته افرادی باشد که دوست دارد با تاییدکردنش به او ابراز علاقه کنید. به عنوان نمونه، برای اینکه شب ها کیسه زباله را بیرون از خانه می برد، از او تشکر کنید. اما توجه داشته باشید که این تشکر شما باید به شیوه ای درست باشد: "ممنونم از اینکه کیسه زباله را بردی"؛ نه اینکه: "حالا که داری کیسه زباله رو می بری، تازه بوی بدش بلندشده!" بهتر است که لحن سخن تان طعنه آمیز نباشد. به یاد داشته باشید که تشویق ها، همگی بر ارزشمندی همسرتان صحه می گذارند و رابطه ای نزدیک و صمیمی بین تان خلق می کنند.

با استفاده از کلام تاییدآمیز به طور شفاهی از همسرتان تعریف کنید و از اینکه برای شما کاری انجام داده، قدردانی کنید. صمیمانه به حرف هایش گوش دهید و تمام تلاش تان را برای تحقق آرزوها و اهدافش به کار برید. اگر روی نقاط ضعف همسرتان تکیه کرده اید، حتما مساله را هرچه زودتر حل و فصل کنید. هرگز با تحکم یا تهدید، درخواست یا پیشنهاد خود را منعکس نکنید و بدانید که راه های ارتباط کلامی پرمهر بسیاری وجود دارند. فهرستی از نکاتی را که همسرتان می پسندد، تهیه و بر اساس آن فهرست، از او تعریف کنید.
زبان دوم؛ اختصاص وقت
آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که همسرتان در گله و شکایتی که از شما در زندگی زناشویی اش داشته، مدام در صحبت هایش به این مساله اشاره کرده که: "چرا وقتی برای او نمی گذارید؟!" این یعنی زبان محبت و عشق ورزی به همسرتان، "وقت گذاشتن برای اوست". شاید با خودتان بگویید که شما همیشه با او بوده اید اما وقت گذاشتن به معنای توجه و تمرکز شما به همسرتان است؛ نه به معنای کنار هم بودن. بهتر است زمانی که با همسرتان هستید، او را در کانون توجه خود قرار دهید. حال که زبان محبت همسرتان را فهمیده اید، بهتر است وقتی با او هستید کاملا حواس تان به او باشد و حین صحبت با او تمرکز بیشتری داشته باشید؛ کارهای مورد علاقه همسرتان را انجام دهید و از انجام فعالیت های مشترک، لذت ببرید.

هر روز حداقل ۱۰ دقیقه در مورد مسایلی غیر از کار، خانواده، وظایف و رابطه تان صحبت کنید. برخی افراد فکر می کنند همیشه در حال برقراری ارتباط با همسرشان هستند؛ در حالی که در واقع در حال انجام کارهای روزمره اند. ارتباط برقرار کردن واقعی یعنی اینکه شما در رابطه با موضوعات خصوصی، اهداف و رویاهایتان با همسرتان صحبت کنید. به عنوان نمونه، موضوعاتی مانند اینکه آیا شده برای چیزی حسرت بخوری؟ وقتی بچه بودی، مامان را بیشتر دوست داشتی یا بابا را؟ سال گذشته، بهترین کاری که انجام دادی و حالا به آن افتخار می کنی چه بوده است؟ هرچه سوالات خصوصی تر باشد، درجه صمیمیت شما بالاتر می رود.

زبان سوم؛ هدیه دادن
شاید شما برای همسرتان وقت می گذارید و مدت زمانی را به او اختصاص می دهید یا اینکه از کارهایی که برای زندگی تان انجام داده است به صورت شفاهی تشکر می کنید اما هنوز نتوانسته اید به همسرتان ابراز عشق کنید. شاید زبان محبت کردن به همسر شما، دادن هدیه باشد.برخی از هدایا گران قیمت هستند و برخی ارزان قیمت، از نظر کسی که زبان اصلی محبت او دریافت هدیه است، قیمت هدیه اهمیت چندانی ندارد؛ بلکه اعطای آن به عنوان نمادی از عشق برایش اهمیت دارد.

شاید انتخاب هدیه برایتان مشکل باشد اما بدانید که حتی دادن یک شاخه گل نیز می تواند مخزن عشق او را پر کند. علایق و سلیقه همسرتان را بهتر بشناسید و تصمیم بگیرید هر ماه هدیه ای هرچند کوچک به او بدهید. بهترین هدیه برای کسی که زبان محبت او دریافت هدیه است، حضور فیزیکی شما در زمان بحران است.

زبان چهارم؛ خدمت کردن
هر کدام از شما به نوعی عشق خود را نسبت به همسرتان با انجام کارهایی نشان می دهید؛ به عنوان نمونه با پخت و پز یا چیدن میز، شستن ظرف و... و برعکس این قضیه، با بردن زباله به بیرون، نظافت پنجره ها، شستن ماشین و.... اما اگر می بینید از این مساله انتقاد دارید که همسرتان نتوانسته کاری برای شما انجام دهد، نشان می دهد که زبان اصلی محبت شما، خدمت کردن است. خدمت نباید اجباری باشد بلکه باید آزادانه صورت بگیرد.

خدمت عاشقانه یعنی برآورده ساختن انتظارات همسر. اما فراموش نکنید که به جای امر، درخواست کنید؛ چراکه این ۲ واژه تفاوت معنایی بسیاری دارند. شما با درخواست، به نوعی ابراز عشق می کنید. فهرستی از کارهایی را که همسرتان دوست دارد، مطابق میل او انجام دهید. همان گونه که قبل از ازدواج مدام با خدمت کردن به یکدیگر احساس عشق می کردید در زندگی زناشویی تان نیز از این روش غافل نشوید. اگر زبان محبت به همسر شما خدمت کردن باشد، با این کار خواهید دید که چگونه رابطه تان بهتر و صمیمی تر خواهد شد.

زبان پنجم؛ لمس کردن
لمس کردن هم یکی از راه های ابراز محبت است. گرفتن دست یکدیگر، در آغوش کشیدن و رابطه زناشویی در زوجین از راه های ابراز علاقه به یکدیگر است. در صورتی که زبان همسر شما لمس کردن باشد، شاید اگر او از چیزی دلگیر یا دلتنگ باشد و گریه کند، در آغوش کشیدن او بهترین نوع عشق ورزیدن به او باشد. از شیوه های مثبت و لذت بخش برای این منظور استفاده کنید. توجه داشته باشید که همسر شما قادر به خواندن ذهن شما نیست پس بهتر است درباره نیازهای عشقی تان صحبت کنید و زبان محبتی را که باعث می شود بیشتر یکدیگر را درک کنید با همسرتان در میان بگذارید.



 

سرسخت

عضو جدید
نخیرم خو گوشی منم htc هسش! :mad: خو خوبواااا نیس؟ هسشا؟! اوکی نیس :razz: :weirdsmiley:
ن اولش مذاکره میکنم اگه نشد کتک کاری اغاز میشود :Dدر این موردم موهاشو کشیدم نشگونشم گرفتم تا دلم خنک شه :redface:ولی درعوضش ی چن تا پس گردنی نوش جون کردم:( خخخخخخخخخخخخ :biggrin:
 
آخرین ویرایش:

taranom.s

عضو جدید
عاقا داداشم از این گوشیا داره هرچی میگم داداش گلم بیا گوشیامونو باهم عوض کنیم خسیس هی میگه برو بچه پرو :razz: :cry:
نمیدونم اخه چرا شما پسرا انقده خسیسین؟! :mad: :w12:
:w27:
خداییییییشششش خودت بودی عوض می کردی؟؟؟؟؟؟
عجب........چه دور و زمونه ایی شده ها!!
 

*وروجک

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
پشمک جون تو که صب مثه یه کرگدن پیر خواب بودی..کی باشگا اومدی؟خخخخخ

من خرتم به مولا;)
تو ا كجا ميدوووووووني من خواب بودم؟:surprised:
ب زرس قاطع ميگم همينجا بودم صوبتم نباشه

:d
.
.
.
.
خو لينك بعديو چرا واسم نذاشتي؟ نا ميزوني ها:w20:
خدا عقلت بده.:lol:
.
.
.
.
سالاري شوما;)
البته دروخكي:d
 

nasa-agency

عضو جدید
نخیرم خو گوشی منم htc هسش! :mad: خو خوبواااا نیس؟ هسشا؟! اوکی نیس :razz: :weirdsmiley:
ن اولش مذاکره میکنم اگه نشد کتک کاری اغاز میشود :Dدر این موردم موهاشو کشیدم نشگونشم گرفتم تا دلم خنک شه :redface:ولی درعوضش ی چن تا پس گردنی نوش جون کردم:( خخخخخخخخخخخخ :biggrin:

بابا اچ تی سیییییییییییییییییییییییییییییی!!!!دست مارم بگیر..خو موکشیدن دیگه قدیمی شده..تازه رو آقایون جوابگو نیست..شوما باید از گاز استفاده کنی..مثه ببر بپر گلوشو گاز بگیر
خخخخخخخخخخخخخ

خداییییییشششش خودت بودی عوض می کردی؟؟؟؟؟؟
عجب........چه دور و زمونه ایی شده ها!!

آقا اصن من میگم بیاد با گوشی من تاخت بزنه!!!چطوره
اینجوری نه سیخ میسوزه نه دمبه


قربون تو

تو ا كجا ميدوووووووني من خواب بودم؟:surprised:
ب زرس قاطع ميگم همينجا بودم صوبتم نباشه

:d
.
.
.
.
خو لينك بعديو چرا واسم نذاشتي؟ نا ميزوني ها:w20:
خدا عقلت بده.:lol:
.
.
.
.
سالاري شوما;)
البته دروخكي:d


چنتا درمیون لینک میذارم
اینجوری خیلی زیاد میشه

کپککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک

گربه ی پیر

شتر سه کوهانه
خخخخخخخخخخخخخخخخ

پشششششششششششششششششششششششمک
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
behzadk2019 بیا داخل .. نیا داخل . حرفای خودمه زنگ تفريح 4

Similar threads

بالا