فرهنگسرا ها و مراکز فرهنگی - هنری Cultural Buildings

وضعیت
موضوع بسته شده است.

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
باشگاه تفریحی SPARK در Chongqing

..
.
این باشگاه اولین بخش از سری امکانات تفریحی است که SPARKبرای مجتمع بزرگ ویلایی در حومه طراحی کرده است.

جدا از 5500 متر مربع باشگاه، طرح جامع پیشنهادی شامل 12000 مترمربع هتل و 1300 متر مربع مسیر تجاری است که در اوایل سال 2013 تکمیل خواهد شد.

به گفتهJan Clostermann مدیر SPARK: منحصر به فرد بودن سایت منبع الهام ما برای طراحی بود. هدف طراحی تجسم شیب توپوگرافی، فضای سبز و مناظر زیبای سایت در تجربه فضایی معماری بود.

هتل، باشگاه و بازار بخشی از را خوش منظره از دور نمایی پانورامیک دارد که 50 متر بالاتر از مجتمع و در پایین دره قرار میگیرد.


..



این طراحی از طریق استفاده موقت از این فضای مشترک و به عنوان نمایشگاه و طبقات تجاری برای ویلا ها، نیاز کارفرما را پاسخ می دهد. در اطراف این نمایشگاه یک دریاچه کم عمق با نیلوفر و ماهی کپور است.

سطوح چوبی در حاشیه اطراف بنا و در سرتاسر دریاچه کشیده شده اند و لابی را به ویلاهای مسکونی متصل می کند.

SPARKتلاش می کند باشگاه را همانند هتل و بازار درون توپوگرافی موجود جای دهد. حدود 5 متراختلاف سطح بین بخش کنار خیابان و بخش کنار دریاچه وجود دارد.

سقف به سمت پایین و به سوی ورودی اصلی تا می شود و نشیمن خارجی را شکل می دهد و مسیر تماشایی را در طول سقف به سمت پایین و دریاچه ادامه می دهد، از این رو به نظر می آید این باشگاه از زمین برخاسته است و وقتی به ورودی اصلی نزدیک می شود و به سمت بالا می رود، سطح آب را بازتاب می نماید که 5 متر پایین تر و در طرف دیگر بنا قرار دارد.

این فضای تراس بندی شده در داخل نیز تکرار شده است و جایی که بازدیدکنندگان به یک فضای کم ارتفاع وارد می شوند. تا به سمت یک فضای مرتفع که در حال حاضر محل فروش است، پایین روند.

مصالح با هدف آمیختن با بستر طبیعی آن و با استفاده از ترکیب ساده گرانیت بافت دار و شیشه صورت گرفته است. با در بر گرفتن توپوگرافی موجود و یکپارچه سازی لبه های آب از ویژگی های طراحی است. این پروژه یک تجربه فضایی به یاد ماندنی از فضای درون و بیرون برای ساکنان و بازدیدکندگان ایجاد کرده است.








 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]سینمـای شنـاور در تایلنـد[/h]
این سینما بصورت شناور در بین دو کوه در یکی از جزایر تایلند واقع شده است. تنها راه رسیدن به این سینما از طریق قایق است. طراح این سینما توسط معمار آلمانی اول اسچرن ساخته شده است.












 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه فرهنگ نوردیک، جواهری میان شاهکارهای آلوار آلتو

خانه فرهنگ نوردیک، جواهری میان شاهکارهای آلوار آلتو




مرکز فرهنگی نوردیک (مربوط به شمال اروپا) در ریکیاویک یک موسسه فرهنگی است که در سال ۱۹۶۸ بازگشوده و توسط شورای وزیران شمال اروپا اداره می گردد. این خانه فرهنگ یکی از آخرین کارهای آلوار آلتو است. جواهری پنهان میان در میان شاهکارهای شناخته شده و ویژگی های بسیار و صفات برجسته آلوار آلتو .
این ویژگی ها همگی در سرامیک های آبی سیر بالای سقف مشهود اند که شکل ارگانیک خود را از سلسله کوه های پشت سر خود گرفته اند، فضای مرکزی در کتابخانه و استفاده گسترده از کاشی و چوب سفید در سراسر ساختمان مؤید این صفات برجسته هستند. علاوه بر این آلوار آلتو در بسیاری از ساختمان هایی که طراحی کرده، شخصاً طراحی مبلمان را انجام داده است.
در این خانه نیز تمام تجهیزات نصب شده، لامپ ها و مبلمان توسط آلوار آلتو طراحی شده اند.


نمای ساخنمان


نمای شب


جزییات طراحی شده توسط آلوار آلتو

منبع: اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مرکز فرهنگی کاملوت از معماران RAK

مرکز فرهنگی کاملوت از معماران RAK




استودیو سوئدی RAK-Arkitektur برنده مسابقه ای برای طراحی یک مرکز فرهنگی برای سایتی در شمال لندن با باوری بر قلمرو افسانه ای شاه آرتور ، شدند . طرح پیشنهادی شامل یک ساختمان چند وجهی شیشه ای با 36 متر ارتفاع است که در نظر دارد شبیه به سنگی باشد که به گفته شاه در قرن پنچم توسط شمشیر او شکسته شده . شواهدی که نشان می دهد این سایت می تواند مکان تاریخی برای کاملوت Camelot باشد عبارتند از یافته های باستان شناسی از دیوارهای سنگی ضخیم ، یک پل متحرک بزرگ و یک سیاه چال زیرزمینی . یک نورگیر در بالای ساختار قرار خواهد گرفت که یک صدف شیشه ای تیز را در داخل سقف شکل می دهد . در شب ، نور از طریق این حفره به بیرون هدایت می شود و یک خط روشن در سراسر آسمان بر بالای پارک ترنت ایجاد می کند . قرار است که این مرکز به عنوان محل ملاقات برای ادیان مختلف –پناهگاه معنوی- و همچنین محلی برای اجرای تئاتر و موسیقی و سایر رویدادهای فرهنگی استفاده شود .




مرکز فرهنگی کاملوت از معماران RAK


-


-


-


-

منبع : اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مركز فرهنگي دي كيو زي از دفتر معماري هلم؛ فضای منفیِ متعامل

مركز فرهنگي دي كيو زي از دفتر معماري هلم؛ فضای منفیِ متعامل




مركز فرهنگي دي كيو زد، با تبعيت از فرمهاي توپوگرافي منطقه در شهر داكيوژانگ واقع در 200 كيلومتري پكن واقع شده است. اين مركز با تركيبي از طراحي سايت، پوشش گياهي و فضاي شهري در ميداني غني از گونه هاي گياهي قرار گرفته است. نوع شناسي دهليزي ساختمان ار ميدانهاي سنتي چيني مشتق شده است كه از دو طرف مقابل به هم به سمت بالا كشيده شده و ورودي هايي به حياط مركزي آن درست كرده است.


اين سازه، به عنوان يك نمايشگاه عمومي و ساختمان اجتماعي طراحي شده است و طيف وسيعي از برنامه ها و كاربري ها را پوشش مي دهد. حياط داخلي ساختمان، با درختان گيلاس و تراسهاي گسترده، چشم اندازي باشكوه را ارائه مي دهد و مي تواند به عنوان يك مكان روباز براي اجراي تئاترها و رويدادهاي محلي مورد استفاده قرار گيرد. نمايشگاه اصلي ساختمان با نمايي شيشه اي، ارتباط بصري خود را با حياط حفظ كرده است و فضاي داخلي را با حياط بيروني متصل مي كند.


فولاد روزنه دار نما، تهويه طبيعي ساختمان را ميسر مي سازد. اين بنا به گونه اي طراحي شده است كه از طريق گرمايش طبيعي، دماي محيط داخلي را كنترل كند و همچنين توسط نصب سلولهاي pv بر روي سقف و مناطقي از حوزه عمومي كامل شده است.





نماي خارجي


ورودي ساختمان


حياط داخلي

منبع : اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
معماری خانه موسیقی در دانمارک

معماری خانه موسیقی در دانمارک

خانه موسیقی توسط شرکت Coop Himmelbطراحی شده است.

این فضا که در آلبورگ دانمارک واقع شده یک فضای ترکیبی الهام بخش به وجود آورده است که هردو از رفتار توأم مشترک میان فرم و بیان معماری الهام می پذیرد. این فضا از توابع مشترک آموزشی و فرهنگی در عملکرد بهره جسته و به ایجاد یک شبکه ای از تعامل میان عموم مردم،هنرمندان،دانشجویان و مربیان بهره گرفته است.

این مکان در یک شبکه پویا از شهر واقع شده که باعث گسترش شهر و ارتباط اجتماعی بین عموم و سالن موسیقی را فراهم آورده است.این خانه موسیقی شرایط همکاری و اشتراک گذاری را با توجه به منفعت اجتماعی و فرهنگی سازماندهی کرده است. معماری مجتمع آموزشی به صورت یک ساختمان دو طبقه Uشکل طراحی شده است که به عنوان یک فرمت ارتباطی از سالن،دیدی متفاوت را از شهر به ما میدهد.

هسته پلان Uشکل ردیف قرارگیری 1300 صندلی شنوندگان و بازدیدکنندگان است. این طرح Showbox (Uشکل) به ایجاد یک تغییر مطلوب در آکوستیک،دید و راحتی ناظران را فراهم می آورد. با این حال پس از ورود به سالن،به جای برخورد با یک شکل یگپارچه،با یک هندسه منحنی سیال در فضا روبرو می شویم.این فضا در زبان معماری به آشنایی حس خاص تئاتر از جو به فضا تعبیر شده است.

سالن انتظار اصلی با بهره گیری از پنجره ها درسطح افقی در بالا و پایین مجموعه به صورت فیلتر کننده هوا،تهویه طبیعی مناسبی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد.این سیستم با استفاده از رانش حرارتی طبیعی در فضای عمودی به جای فن های الکتریکی مورد استفاده قرار میگیرد.در طرح داخلی از ترکیب دیوارهای بتنی و آب در کف مورد کاربری واقع شده.دیوار های بتنی در اطراف سالن کنسرت به عنوان جرم حرارتی برای ذخیره انرژی به کار رفته است.

لاوه بر این نمای جنوبی Uشکل ساختمان با بهره گیری از یک نمای دولایه، هم سایه ای مناسب را در قسمت جنوب فراهم میکند،و هم نقش تولید برق را از طریق تکنولوژی فوتوولتائیک(Photovoltaic) فراهم می کند.





























مترجم:حسین مطلبی
برگرفته از سایت مرجع معماری
 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مجموعه سینمایی honeybee - lounge

مجموعه سینمایی honeybee - lounge

این اسم متعلق به مجموعه سینمایی جدید در نزدیکی شهر سئول است. این شهر Ilsan نام دارد و یکی از شهرهایی است که در دهه 80 ساخته شده و به دنبال مدرنیزه شدن می باشد. با اینکه یک پارک بسیار بزرگ در وسط این شهر وجود دارد ولی فضای سبز محدودی نزدیک به جمعیت ساکن وجود دارد.

وجود فضاهای عمومی نامتقارن یکی از مشکلات شهری در کشور کره می باشد و از این رو معماران به دنبال ساخت مجموعه های تجاری مدرن مثل همین مجموعه سینمایی هستند. این مجموعه راه حلی است برای حل این مشکل، نه تنها برای استفاده کنندگان از آن به عنوان سینما بلکه برای کسانی که دوست دارند در اجتماع حضور داشته باشند.

معمار : poly-m-ur


مکان : seoul , south korea


فضا : 208.02 مترمربع


سال :
2012





























































ادامه دارد...

 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مجموعه سینمایی honeybee - lounge

مجموعه سینمایی honeybee - lounge

ادامه...

نقشه سینما honeybee - lounge :























برگرفته از سایت مرجع معماران
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
دفتر معماری افسرمنش برنده جایزه مسابقه بین المللی معماری طراحی سینما در نیویورک - LIC Cinema

دفتر معماری افسرمنش برنده جایزه مسابقه بین المللی معماری طراحی سینما در نیویورک - LIC Cinema

معماران: مجید منتظری و علی افسرمنش

معماران همکار:
احسان حسن پور ، لیلا تدینی

رندرهای سه بعدی:
سعید فهیم پور

دفتر مهندس مسعود افسرمنش موفق به کسب مقام اول طراحی سینما در نیویورک گردید. سایت مسابقه در محله کوئینز واقع شده که از ویژگی های آن واقع شدن ساختمان سازمان ملل متحد در مقابل این سایت و همچنین مجاورت با رودخانهEast River است.












بالا بردن انگیزه رفتن به سینما و دیدن فیلم با وجود سینماهای خانگی امروزی و همچنین قرارگیری مردم در محیط فرهنگی با توجه به موقعیت استراتژی سایت در منطقه از اهداف برگزار کنندگان این مسابقه بوده است.


تعداد 16 سالن سینما، Imax و رستوران، فروشگاههای کتابو فیلم و .... از برنامه های مورد نیاز در پروژه می باشند، که می بایست در سایتی به مساحت48 هزار مترمربع طراحی می گردید.


متافور :


هر نفر به محض ورود مانند بازیگری است که در جریان حرکت خود نقشی را بر پرده فیلم اجرا می کند که در پس زمینه شهر و جریان آن پیوسته ادامه می یابد.

کانسپت :

3 پرده به ترتیب به سمت رودخانه شرقی و روبروی محله منهتن قرار گرفته است؛


پرده اول:

تصویر بزرگ شده افراد را از لحظه ورود به سایت بوسیله پروژکتورهای هولوگرام به طور زنده روی خود نشان می دهد.

همانطور که اندی وارهول زمانی گفته بود:"در آینده، هر کس در دنیا برای 15 دقیقه معروف خواهد شد."

پرده دوم:

برای نمایش فیلم در آمفی تئاتر فضای باز است که فضای نشستن آن روی بام سالن های سینما قرار گرفته است.


پرده سوم:

قاب خالی که نمای واقعی شهر منهتن را در بر می گیرد.










روند طراحی :



سیرکولاسیون در یک فرم اسپیرال سه حلقه ای قرارگرفته است، سالن های سینما درون این اسپیرال قرار دارد و در کناره ها به وسیله پله برقی های بزرگ به هم وصل شده اند که باعث تنوع دید به اطراف و شهر منهتن می شود. این سه حلقه، سه پرده بزرگ بوجود آورده که امتداد دید را در یک حرکت آهسته از سایت به سمت منهتن هدایت می کند. وقتی فیلمی روی پرده دوم در حال نمایش است، پرده اول چهره افرادی را که به نمایش فیلم نشسته اند و یا وارد سایت می شوند را به نمایش می گذارد. این دو تصویر نمایش زنده ای است که هم از سایت و هم از منهتن قابل دیدن است.

سایت معماری Inhabit در بیان خود از طرح فوق اینگونه می گوید :
تصاویر بسیارجذاب هستند و در حالی که مشخصاً روی چشم انداز به آینده تأکید می کنند، فضا امکان گریز از زندگی روزمره را برای آنهایی که در فضا هستند فراهم می کند ...


سال گذشته نیز مسعود افسرمنش و علی افسرمنش برنده جایزه اول طراحی مرکز فرهنگی Cable 8 در چین گردیدند.

برگرفته از سایت armanshahr.com
 

*fatemeh67*

عضو جدید
موزه میلواکی

موزه میلواکی

موزه هنرمیلواکی
Milwaukee Art Museum
محل پروژه:میلواکی-ویسگانسین-آمریکا
طراحی:1996-1994
ساخت:2001-1997


موزه میلواکی از سه ساختمان مجزا که توسط سه معمار مشهور طراحی شده تشکیل شده است.مرکز هنر میلواکی در سال 1957 به عنوان بنای یادبود جنگ ساخته شد.طراحی آنرا ارو سارنین برعهده داشت.درسال 1975 وبا هزینه بالغ بر هفت میلیون دلار دیوید کالریک سقف سازه ای عظیم به مرکز هنر اضافه کردودر سال 1980 نام این مجموعه به موزه هنر میلواکی تغییر یافت.
در سال1994 مقامات موزه سانتیاگو کالاتراوا را بری طراحی این موزه برگزیدند. خواسته آنها از او خلق ساختمانی پر هیجان و در عین حال کاربردی بود. ایده سانتیاگو کالاتراوا طراحی فانوسی نورانی در ساحل با قابلیت تاباندن روشنایی در تمام جهات بود. این پروژه اولین طرح اجرا شده سانتیاگو کالاتراوا در آمریکا به شمار می رود.
این پروژه دارای چند عنصر شاخص است:پاویون که قسمت الحاقی به موزه قبلی است وفضاهای متعددی با کاربریهای مختلف دارد.سازه بال (سایبان)که روی پاویون قرار دارد ودر زیبایی وعملکرد بی نظیر است.

پل ریمن که یک پل کابلی برای عابران پیاده است بعنوان ورودی اصلی، موزه وساحل دریاچه را به یکی از خیابانهای اصلی شهر متصل میکند.
ساختمان اصلی موزه از پارکینگ زیرزمینی،فضای نمایشگاهی،پاویون(ساخته شده از تیرهای حلقه ای بتنی وقابهای A شکل فولادی)وایوان جنوبی میباشد.غیر از قابهای A شکل که از صفحات فولادی ساخته شده وتکیه گاه پرنده به حساب میایند، تمامی اجزای سازه ای بکار رفته از بتن مسلح هستند.
ساختمان برروی فوندانسیونی گسترده که از سه قسمت مجزا تشکیل شده قرار گرفته است.یک کف سراسری به ضخامت 60cm،دیوارهای بتنی اجرا شده در دو طرف وتیرطولی با عرض مقطع 7/2 متر و ارتفاع مقطع 4/1 متر بخشهای تشکیل دهنده شالوده هستند.بدلیل اینکه پارکینگ ساختمان در سطح پایینتری از دریاچه میشیگان قرار داشت،برای آن فوندانسیون گسترده استفاده گردید.
بالا بودن سطح آب در محل ساخت بنا نیروی ارشمیدوس را از نیروی ساختمان بیشتر کرده بود.بنابراین لازم بود تا با افزودن بروزن بنا ضریب مناسبی در برابر اثر شناوری ایجاد گردد.
یک لایه شنی به ضخامت60cm روی فندانسیون اضافه شد.این لایه نقش پایدار کننده برای ساختمان وبعنوان محلی برای عبور تاسیسات ونیز لایه زیر سازی برای دال کف عمل میکند. دسترسی به فضای تاسیساتی از طریق چند بازشوی دایره ای شکل که به عنوان نورگیر عمل می کند انجام می پذیرد.

فضای نمایشگاهی
فضای نمایشگاهی دارای اسکلت بتنی و قوسی شکل با ارتفاع کم، مقطع قوسها شش ضلعی که نزدیک تکیه گاه کمترین ارتفاع و در محل کلید قوس، بیشترین ارتفاع را دارد.
قوس های سازه از 2 نیم قوس موجود در دو طرف (هر یک از یک سمت بر روی اعضایی عمودی قرار دارند)و یک قوس مرکزی با نیم قوس مرکزی با خیز کم تشکیل شده.اجزا با فاصله 2.9متر از مرکز یکدیگر در امتداد شمالی-جنوبی اجرا شده اند و مجموع دهانه به طول 33 متر (بین اتصالات مفصلی درهر انتها)را می پوشانند.نیم قوس به عنوان پشت بند برای قوس مرکزی که 17.6 متر دهانه دارد عمل می کنند وآن را نگه می دارند.عرض مقطع اجرای نیم قوس شکل 40 سانتی متر و ارتفاع آنها نزدیک پایه مفصلی 50 سانتی متر و در بالاترین نقطه 70 سانتی متر است

پاویون:
پاویون در راستای ورودی اصلی موزه و در انتهای جنوبی گالری قرار دارد و محور شرقی-غبی آن هم جهت با محور خیابان ورودی و همین طور محور پل کابلی کنار موزه است.پاویون را میتونا به یک عضو تخم مرغی شفاف تشبیه کرد که در زیر بال ژرنده قرار دارد.قطر دهانه پاویون در راستای شمالی-جنوبی 17.6 متر و در راستای شرقی-غربی حدود 41.6 متر است.
سازه اصلی نگهدارنده پاویون و قاب های A شکل روزی آن (وزن سایبان را تحمل میکند)تیری بیضی شکل و عظیم است.محیط این تیر 180 متر و روی 4 نقطه تکیه گاهی قرار دارد و این تکیه گاه مانند ستون هایی بر دیوار شالوده قرار دارند.در هر نقطه از این تیر عرض و ارتفاع تغییر است.در بخشی که بار کم است ارتفاع مقطع 40 سانتیمتر و عرض آن 150 سانتیمتر است و در بخش مرکزی از تیرها ضخیم و یا تیرهای خرپایی استفاده شده است.
سقف پاویون به طور کامل شیشه ای از قاب های فولادی A شکل و محور مرکزی تشکیل شده است محور مرکزی و قاب A در عمل نگهدارنده یکدیگرند.محور مرکزی یک لوله فولادی به قطرmm 635 و ضخامت 13mm است.
مقطع عرضی قابهایA شکل ناودانی هایی هستند که به شکل تیر ورق ساخته شده اند.اعضای عمودی قاب A شکل که خرپای عمودی بزرگ هستند که وظیفه ایجاد پایداری کل مجموعه را بر عهده دارد.در مجموع 17 قاب A شکل با زاویه 48.36 درجه ساخته شده که با دکل مایل عابر پیاده موازی است و طول بلندترین قاب قسمت عمودی عمودی 29 متر و کوتاه ترین قاب4.6 متر است.
ایوان جنوبی:
ایوان جنوبی از 9 عنصر با آرایش شعاعی پیکربندی شده از جنس بتن مسطح و با میزان میلگرد مصرفی معمولی که به صورت کمان هایی با طول و ارتفاع متغییر به اجرا در آمده اند تشکیل شده است.
پل ریمن:
پل ریمن که با محور مرکزی و تالار ورودی هم محور است.ارتباط بین موزه و خیابان اصلی ورودی را برقرار میکند این پل از نوع پلل های متکی بر کابل است.دهانه حدود 71 متر دارد.پل دارای یک دکل شیب دار 60 متری که با افق زاویه 48.36 درجه میسازد. میاشد.
کالاتراوا در طراحی این پل کوشیده تا حرکت افراد را در یک مسیر مشخص که همان ورود موزه است هدایت کند و این پل با محور مرکزی پاویون موازی و در قسمت پشت با 18 کابل که به تیر پشتی متصل هستند در حالت تعادل قرار دارد.مقطع دکل پل به شکل دایره است و مقطع عرشه فولادی یک پنچ ضلعی بسته است که 60 سانتی متر و ارتفاع 5 متر طول دارد و روی آن دو جان پناه به ارتفاع 60 سانتی متر قرار گرفته است.

روند طراحی بال پرنده:
بال پرنده هنرمندانه ترین وشاخص ترین عنصر میلواکی است. این بالها متحرک ،بازو بسته میشوند.طرح اولیه پره هااز جنس مواد کامپوزیت الیاف کربن در نظر گرفته شده بود که به خاطر هزینه بالا از این جنس استفاده نشدوفولاد را برگزیدند.فولاد را آنالیز وفهمیدند که فولاد باعث سنگینتر شدن بالها میشود.سپس ماکتی با مقیاس 400/1 از بال پرنده ساخته شد ومورد آزمایش قرار گرفت.این آزمایش دو هدف اصلی را در بر داشت: 1-مطالعه پایداری احتمالی آئرودینامیکی بال 2-تعیین دقیق نیروهای اعمال شده از وزش باد بر سازه
مهندسان طراح بال پیشنهاد کردند برای به حداقل رساندن لرزش وارتعاش بال،پره های آن محکم به هم بسته شوندکه بال از لحاظ آئرودینامیکی پایداری پیدا کند ودر مقابل وزش باددچار حرکات ناخواسته نشود.{گلابچی،1388}

مشخصات ظاهری بال:
سازه بال مانند سایبانی برروی تالار ورودی با سقفی شیشه ای نصب شده است.این بال یک نشانه برای موزه محسوب میشود.باگشایش موزه بازوباتعطیل شدن آن بسته میشود.عملکرد این سایبان متناسب با شرایط آب وهواست.وقتی سرعت باد به حدود 37 کیلومتر در ساعت میرسدوهنگام رعدوبرق،طوفان وبرف این سایبان بسته میشود.
بال پرنده دو بخش شمالی وجنوبی داردکه بالای پاویون روی قاب A شکل قرار دارد.طول بال باز 70 متر ووزن آن 110 تن است.بار عمودی به سازه وارد میشود واین بار مرده بوسیله محور مرکزی ساختمان وقابهای A شکل به سمت پایین منتقل میشود.چون بالها نسبت به محور مرکزی متفارن میباشدوزن آن گشتاور خمشی ایجاد نخواهد کرد.این بالها علاوه بر زیبایی با صفحات خورشیدی برروی سقف پاویون نصب شده اندونور وگرمای ساختمان را تنظیم میکنند.باز شدن کامل بال 4دقیقه طول میکشد .

ویژگی سازه بال پرنده:
بال پرنده از دو نیمه تشکیل شده که هریک از آنها 36پره با طولهای متفاوت دارند.این پره ها با فاصله گیره های فولادی وفواصل منظم بهم متصلند که هربال مانند یک مجموعه صلب ویکپارچه عمل میکند.علاوه بر 72پره متصل به محور مرکزی،بال 22 ستون هیدرولیکی (11 ستون در هر طرف)دارد که با مکانیسم خاصی بهم متصل شده که با انتقال نیرو به محور مرکزی بال پرنده را حرکت میدهد.طول پره های بال متفاوت است.بزرگترین آنها 31 متر وکوتاهترین آنها 6/6 متر طول دارند.بیشترین اجزلی ساختمان کوادراکی از بتن سفید بوده وبطور تقریبی 2100تن میلگرد برای تقویت آنها بکار رفته است.
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
اطلاعیه مورخ 1392/05/20

اطلاعیه مورخ 1392/05/20

سلام به اعضای محترم تالار معماری...
به منظور دسترسی بهتر به مطالب، جستجوی راحت تر و جلوگیری از افزایش حجم پستای تاپیک مرجع از شما دوستان تقاضا دارم زین پس تاپیک های مربوط به این مضمون را به صورت تک تاپیک در تالار معماری جهان،قرار دهید. و برای آن از برچسب [فرهنگی ] استفاده نمایید.

برای نمونه:[URL="http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/514143-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-Harbin"]
[ فرهنگی ] مرکز فرهنگی Harbin
[/URL]
.
.
.
سپاس از توجه و همکاری شما:gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا