عکس های شهری

Ashkan-kamrani

عضو جدید
طرح نماد حجمی میدان انقلاب

طرح نماد حجمی میدان انقلاب



لینک منبع:http://www.shahrsazionline.com/22943/طرح-نماد-حجمی-میدان-انقلاب/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
نقاشی‌هایی روی پله‌ شهر

نقاشی‌هایی روی پله‌ شهر

نقاشی‌هایی بر روی پله‌های شهرهای مختلف را مشاهده می‌کنید که کاری بسیار ظریف و هنرمندانه است.
هنگامی که از هنر خیابانی صحبت می‌شود اغلب نقاشی‌هایی بر روی دیوارها و زمین‌ها تصور می‌شود اما این بار صحبت هنر خیابان‌ها از پله‌های خیابانی است.
پله نیز می‌تواند الهام بخش برخی ازهنرمندان باشد و رنگ آمیزی‌های زیبایی بر روی آن انجام داد؛ نقاشی کردن بر روی پله خیابان‌ها دقت و ظرافت خود را دارد.







666Reviewed by اشکان کامرانی on May 28Rating:



667Reviewed by اشکان کامرانی on May 28Rating:



663Reviewed by اشکان کامرانی on May 28Rating:



664Reviewed by اشکان کامرانی on May 28Rating:







661Reviewed by اشکان کامرانی on May 28Rating:








لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/16785/نقاشی‌هایی-روی-پله‌-شهر-عکس/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
تصاویری از شهرهای آینده

تصاویری از شهرهای آینده

خودروهای بدون راننده، باغ هایی بر روی پشت بام ها و باغچه های همگانی بخشی از طرح های یک طراح خوش ذوق به منظور مبارزه با افزایش مصرف انرژی های غیرتجدید پذیر است.

یک طراح خوش ذوق به منظور مبارزه با افزایش مصرف انرژی های غیرتجدید پذیر در چین، شهری را برای این کشور طراحی کرده است که در آن حصارها از مد خواهند افتاد چرا که ساکنان شهر آزادند در هر جایی از این جوامع دوستدار محیط زیست حرکت کنند.
در این طرح آب به طور طبیعی تصفیه می شود تا مردم در آن شنا کنند و باران در استخرهای بزرگ جمع آوری می شود. در عین حال، روشنایی خیابانها تنها زمانی برقرار می شود که حسگر چراغ های LED آنها، حرکت یا صدای خودروهای عبوری را تشخیص دهد.

وینسنت کالبوت این طرح را برای شهر کونمینگ در استان یونان چین عرضه کرده است. وی مشتاق اختراع دوباره ارتباط اجتماعی بین شهر و روستاهای اطراف است. او مدعی است دید وی ارائه کننده راه حلی برای مبارزه با افزایش مصرف انرژی های غیر تجدید پذیر در چین است.
این پروژه که “باغ معطر” نام دارد در اطراف دریاچه دیانچی و در مساحت ۹۰ هزار متر مربع احداث خواهد شد. در این شهر آینده نگرانه علاوه بر مشاهده خودروهای برقی بدون راننده و باغ های پشت بامی ، انرژی مورد نیاز شهر از طریق توربین های بادی و پانل های خورشیدی تامین می شود. ظاهر ویلاهای این شهر شبیه نماد بی نهایت خواهد بود اما برخی طراح ها نیز شبیه بادبزن و مخروط است.





Untitled-7(2)Reviewed by اشکان کامرانی on Mar 3Rating:













لینک منبع:http://www.shahrsazionline.com/14868/تصاویری-از-شهرهای-آینده/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
طراحی بزرگترین باغ عمودی مسکونی

طراحی بزرگترین باغ عمودی مسکونی

برج مسکونی در حال ساخت در نزدیکی شهر کلمبوی سریلانکا، با نمایی پوشیده از گیاهان، بزرگترین باغ عمودی مسکونی جهان محسوب می‌شود.

مراحل ساخت برج مسکونی ۴۶ طبقه Clearpoint Residencies از سال گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۶ به بهره‌برداری برسد. این برج ۴۶ طبقه با ارتفاع ۱۸۶ متر، متشکل از ۱۶۴ آپارتمان به مساحت ۲۱۳ متر مربع است که هرکدام دارای بالکن اختصاصی با پوشش گیاهی مناسب است.
اصلی‌ترین ویژگی بزرگترین باغ عمودی جهان، نمای پوشیده از گیاه آن است که علاوه بر ایجاد سایه مناسب، با جذب آلاینده‌های هوا از جمله دی‌اکسید کربن به تصفیه هوا کمک کرده و صداهای اضافی محیط را جذب می‌کند.
آبیاری گیاهان بصورت کاملا خودکار و توسط سیستم آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود؛ آب مورد نیاز از طریق آب باران، تصفیه آب ظرفشویی و حمام منازل تأمین می‌شود که مصرف آب را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.
پوشش گیاهی بر روی نمای خارجی ساختمان، مانع از نفوذ نور اضافی خورشید از طریق پنجره‌ها بداخل محیط خانه شده و نیاز به استفاده از سیستم خنک‌کننده و در نتیجه هزینه‌های برق مصرفی را کاهش می‌دهد.
پنل‌های خورشیدی که بر روی سقف برج مسکونی تعبیه می‌شوند، برق مورد نیاز برای سیستم روشنایی راهروها، آسانسور، سیستم تصفیه فاضلاب برج را تأمین می‌کنند.

origReviewed by اشکان کامرانی on Feb 22Rating:


origReviewed by اشکان کامرانی on Feb 22Rating:





لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/14756/طراحی-بزرگترین-باغ-عمودی-مسکونی-عکس/
 

Ashkan-kamrani

عضو جدید
معمار برجهای همسایه برج میلاد

معمار برجهای همسایه برج میلاد

زها حدید قبل از این برای فاز دوم برج مجموعه برج میلاد تهران نیز طرحی را ارائه کرد که مقام اول را در میان طرح های پیشنهادی کسب کرد. فاز دوم مجموعه برج میلاد تهران شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری است.

طراح فاز ۲ برج میلاد، برای آلمانی ها کشتی طراحی کرد .”زها حدید” معمار انگلیسی عراقی در جدیدترین اثر خود، طرح های پیشنهادی خود را برای تعدادی از قایق های تفریحی شرکت آلمانی “بلوم آند فوس” ارائه کرد. این کشتی های تفریحی به طول ۱۲۸ متر هستند.
زها حدید از معماران بزرگ جهان است. او توانست در سال ۲۰۰۴ میلادی نخستین زنی که جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد. حدید متولد ۱۹۵۰ بغداد است اما در بریتانیا تحصیل و رشد کرد.
از جمله طرح های زها جدید می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:
مرکز مگی در بیمارستان ویکتوریا (۲۰۰۶)، کرکالدی، اسکاتلند، ایستگاه قطار سریع‌السیر ناپل (۲۰۰۶)، ناپل، ایتالیا، ساختمان مرکزی ب‌ام‌و (۲۰۰۵)، لیپزیگ، آلمان، ترن هوایی (۲۰۰۷) اینسبروک، اتریش، مرکز علمی فائنو (۲۰۰۵)، وولفسبرگ، آلمان، سکوی پرش اسکی برگیسل (۲۰۰۲)، اینسبروک، اتریش، ایستگاه آتش نشانی ویترا (۱۹۹۴)، ویل ام راین، آلمان از جمله
زها حدید درباره این کشتی ها می گوید: هر کشتی مجموعه ای هندسی از نیازهای هیدرودینامیکی معینی است که در کنار بالاترین شاخص های راحتی، کیفیت و ایمنی قرار می گیرد.

587Reviewed by اشکان کامرانی on Oct 20Rating:


968Reviewed by اشکان کامرانی on Oct 20Rating:






891Reviewed by اشکان کامرانی on Oct 20Rating:





لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/9549/معمار-برجهای-همسایه-برج-میلاد-عکس/
 

Similar threads

بالا