عمليات كربلاي 4

روز 3 ديماه سالروز عمليات مظلومانه كربلاي 4 است، كه شايد كمتر مورد توجه قرار گرفته است.
اين عمليات در روز 3 ديماه سال 1365 آغاز شد و براي اين عمليات رزمندگان اسلام چندين ماه تمرينهاي سخت غواصي داشتند. تا بتوانند در روز عمليات آمادگي غواصي در اروند رود را داشته باشند.
محل شروع اين عمليات در محل برخورد دو رود كارون و شط العرب و در مدخل اروند رود در خرمشهر بود.
رزمندگان در طي اين عمليات بايد با غواصي از اين رودخانه عبور مي كردند و به وسيله ي فن غافلگيري خط دشمن را مي شكستند.( تو پرانتز بگويم كه چون ما در جنگ تجهيزات كافي مانند عراق نداشتيم مجبور بوديم از فن غافلگيري در اكثر عملياتهاي خود استفاده كنيم.)
يكي از مشكلهاي زيادي كه در اين عمليات رزمندگان را تهديد مي كرد وجود نيروها و ديده بانهاي فراوان عراقي در جزيره ي «ام الرثا» (يا ام الرسا) بود. اين جزيره كه در وسط رودخانه قرار داشت در حدود 200متري ساحل ايران قرار داشت و لذا كاملا بر رودخانه و ساحل ايران ديد داشت.
رزمندگان ما كه ماهها تمرين كرده بودند، در زيرزمين ساختمان گمرك خرمشهر كه درست در محل عمليات واقع بود، ساكن بودند و چون در ساحل ايران بشكه ها و سنگر وجود داشت با احتياط مي توانستند عبور و مرور كنند.
..........
 
عمليات كربلاي 4

رزمندگان اين عمليات كه شامل چندين گردان بودند، پس از ماهها تمرين در مكانهاي مختلفي همچون سد دز و ... و در آن سرماي زمستان در شب عمليات به آب زدند وليكن به علت لو رفتن عمليات منورهاي دشمن كاملا سطح روي رودخانه اروند را روشن ساخت و رزمندگان عزيز ما را مورد آماج گلوله و خمپاره قرار دادند و چه صحنه هاي سوز آوري است كه با خمپاره و سلاحهاي ضدهوايي غواصان بي دفاع ما را هدف قرار مي دادند و اين پيكر رزمندگان غواص بود كه با اصابت خمپاره به آنها به هوا پرتاب مي شدند و بسياري از پيكر پاك اين شهيدان اين عمليات هنوز كه هنوز است پيدا نشده و بسياري در خليج فارس يا چندين كيلومتر آن طرفتر پيدا شد.
با وجود لو رفتن اين عمليات ولي تنها يكي از گردانهاي عمليات كه خط شكن بودند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و به مابقي گردانها دستور عقب نشيني صادر شد.
با وجود اينكه در اين عمليات ما به ظاهر شكست خورديم ولي تعداد تلفات عراق بيشتر از ما بود و اين شكست زمينه ساز پيروزي بزرگ عمليات كربلاي 5 شد.

تمامي اين وقايع را از زبان حاج آقا الهي مهر ،روحاني رزمنده ايي بازگو مي كنم ، كه خودشان شخصا در اين عمليات و چندين عمليات ديگر حضور داشتند و امسال در ايام دهه اول محرم به عنوان مبلغ به دانشكده ي ما (دانشكده ي نفت شهيد تندگويان آبادان) دعوت شده بودند. از الطاف الهي بود كه چنين فرصتي پيش آمد كه ايشان مسبب خيري شوند و به ما توصيه كردند ، كه در روز 3 ديماه سالروز اين عمليات، مصادف با روز 7محرم به اين منطقه برويم و ما هم فرصت را غنيمت شمرديم و براي اولين بار به اين مكان رفتيم و از بعداز ظهر تا بعد از نماز مغرب و عشاء آنجا بوديم و نايب الزياره همه ي شما دوستان عزيز بوديم.

هزار گل محمدي نثار روح تمامي شهداي اسلام.
:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
ان شاءالله ما نيز در راه اين شهيدان گام برداريم و يادمان باشد كه هر لحظه مي تواند صحنه ي مبارزه و امتحان باشد و نياز به وجود جنگ فيزيكي نيست و به قول رهبر عزيزمان حضرت آيت الله خامنه اي ما اكنون در جنگ نرم هستيم. پس ما هم بايد مانند همان شهدا پشتيبان رهبر و اسلام باشيم و به وظيفه ي ديني خود عمل كنيم. التماس دعا​
 

Similar threads

بالا