علل برتری سقف عرشه فولادی

arasbp

عضو جدید
سقف عرشه فولادی با استفاده از ورق های آجدار گالوانیزه بدون نیاز به اجرای قالب بندی و همچنی نصب میلگرد، باعث بالا رفتن روند ساخت سازه با هزینه کمتر میشود.
سقف عرشه فولادی که از آن تحت عنوان سقف متال دک نیز یاد میشود از ورق های پروفیل شده ذوزنقه ای شکل آجدار تشکیل شده که این ورقه ها تحت عنوان میلگرد اصلی و قالب در سقف باقی میماند.
ورق های ذوزنقه ای شکل آجدار در انواع دروازه های (دهانه های) بزرگ و کوچک بکارگرفته میشود به این شکل که تا دهانه 3متر بدون تیرچه فرعیو تا دهانه 6متر با استفاده از یک تیرچه فرعی انجام میگیرد.
ورق های گالوانیزه در عرشه فولادی باگل میخ های مخصوص و سایر تجهیزات لازم برای نصب بر روی تیر های فولادی پرچ شده سپس عمل بتن ریزی انجام میگیرد.
وزن سقف های عرشه فولادی تا 50% کمتر از سایر سقف های رایج تیرچه بلوک و دال بتنی است که این وزن کم سبب کمتر شدن وزن سازه شده و نیز اسکلت ساختمان نیز با کاهش وزن مواجه خواهد بود.
بروز لرزش در سقف های عرشه فولادی به میزان چشمگیری کمتر از سایر سقف های مشابه است. همچنین سرعت اجرای سقف در یک سطح مشابه، بین 10 تا 12 برابر بیشتر از اجرای سایر سقف های مشابه است.
چیدن ورق ها و نصب آنها بدون با میخ های فولادی انجام میگیرد و نیازی به جوشکاری نیست. نصب ورق های عرشه فولادی توسط میخ های فولادی مطابق با اصول فنی و استانداردهای بین المللی انجام میگیرد.
مدت زمان لازم جهت پیاده سازی و اجرای سقف متال دک در یک سطح مشابه چیزی در حدود یک روز و سایر سقف های مشابه بین 10 تا 12 روز به طول می انجامد.
 

Similar threads

بالا