اگر فردي 3 روز و يا كمتر علائم افسردگي را نشان بدهد، نميتوان او را افسرده تلقی كرد. افسردگي نوعي سرماخوردگي رواني است كه فرد علائم گوشهگيري و منزوي بودن را از خود نشان ميدهد.
از افسردگيهاي شايع كه بيشتر جوانان به آن دچار ميشوند افسردگي «سايكوتيك» است. در اين نوع افسردگي فرد علائم توهم وهذيان دارد و چه بسا احساس ميكند زندگي هيچ فايدهاي ندارد و نفس كشيدن به منزله زجر كشيدن است در چنين شرايطي احتمال خودكشي فرد زياد است. منتها ما در جوانان درصدخودكشي به آن حد نداريم ولي به جاي خودكشي احتمال دارد فرد تظاهر به خودكشي كند دربسياري موارد اين تظاهر به خودكشي منجر به خود خودكشي ميشود.
افسردگي كه بيشتر جوانان و نوجوانان بدان دچار ميشود افسردگي واكنشي است كه در آن فرد دچار كاهش وزن، اشتها و كندي سايكوموتور ميشود و سعي ميكند درونگرا باشد و با ديگران كمتر بجوشد و اگر در جمع باشد بيشتر احساس تنهايي ميكند.
افراد افسرده وقتي مستعد خودكشي هستند درشرف بهبودي ميباشند و چون فرد افسرده به علت كندي سايكوموتور حالي ندارد كه اقدام به خودكشي كند.
افسردگي ادواري است و احتمال دارد در عرض يك سال 2 بار و يا چند سال عود كند.
از افسردگيهاي شايع كه بيشتر جوانان به آن دچار ميشوند افسردگي «سايكوتيك» است. در اين نوع افسردگي فرد علائم توهم وهذيان دارد و چه بسا احساس ميكند زندگي هيچ فايدهاي ندارد و نفس كشيدن به منزله زجر كشيدن است در چنين شرايطي احتمال خودكشي فرد زياد است. منتها ما در جوانان درصدخودكشي به آن حد نداريم ولي به جاي خودكشي احتمال دارد فرد تظاهر به خودكشي كند دربسياري موارد اين تظاهر به خودكشي منجر به خود خودكشي ميشود.
افسردگي كه بيشتر جوانان و نوجوانان بدان دچار ميشود افسردگي واكنشي است كه در آن فرد دچار كاهش وزن، اشتها و كندي سايكوموتور ميشود و سعي ميكند درونگرا باشد و با ديگران كمتر بجوشد و اگر در جمع باشد بيشتر احساس تنهايي ميكند.
افراد افسرده وقتي مستعد خودكشي هستند درشرف بهبودي ميباشند و چون فرد افسرده به علت كندي سايكوموتور حالي ندارد كه اقدام به خودكشي كند.
افسردگي ادواري است و احتمال دارد در عرض يك سال 2 بار و يا چند سال عود كند.