((عطرها)) ، نحوه خرید ، طریقه مصرف و ........

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
قصد دارم تاپیکی درست کنم که در آن به معرفی عطرها و کمک در نحوه خرید و نیز طریقه مصرف و اطلاعاتی از این دست به دوستان عزیز
ارائه بشه
امیدوارم خوشتان بیاد و استفاده لازم رو ببرید .



معرفی عطر :

عطرها از قدیم الایام در اجتماع مورد استفاده بوده اند منتها در قدیم از مشک ( ماده ای خوشبو که به مقدار کم در کیسه ای در زیر شکم آهو یافت می شود) استفاده می کردند و مکان فروش آن در عطاری ها بوده است ولی امروزه از عطرهای مدرن و نیمه صنعتی استفاده می شود. عطر ها برای خوشبو کردن بدن و جلوگیری از به مشام رسیدن بوی بد بدن چون عرق بدن به کار می روند. همان طور که گفتم امروزه از عطر های نیمه صنعتی استفاده می شود و دلیل آن این است که اگر از عصاره گل خوشبویی که یک نمونه استر به تنهایی استفاده کنیم ، زمانی که بدن ما عرق می کند با این استر ترکیبی اسیدی می سازد که بیشتر بوی بد از خود ساطع می کند!!!!!! پس عطرها را به صورت صنعتی تولید می کنند تا از به وجود آمدن این اسید بدبو در تماس با بدن جلوگیری شود.
نام نویسنده: History (شقایق)
منبع:www.iranclubs.org
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
مواد سازنده عطر
عطرها معمولا از گیاهان جنگلی ، چوب ، ادویه ها ، میوه ها و برخی اسانس های صنعتی تهیه می شوند که در کنار آن الکل و مواد افزودنی و نگهدارنده نیز اضافه می شود
بر اساس این مواد سازنده عطرها به چهار دسته تقسیم می شوند :

1-عطرهایی که مواد خالص تشکیل دهنده آن بین 20 تا 40% باشد که با نام تجاری perfum روی شیشه مشخص می گردند
2-عطرهایی که درصد آن بین 10 تا 20% است که با نام تجاری Eau de perfum هستند
3-عطرهایی که درصد مواد سازنده آن بین 5 تا 10% هست با نام Eau de toiletle مشخص می شوند
4-و دسته آخر آنهایی که بین 2 تا 4% خلوص دارند که با نام Eau de cologne مشخص می شوند

زمان ماندگاری در عطرها نیز به ترتیب ردیف های بالا :
1- بیش از 12 ساعت
2-بین 7 تا 10 ساعت
3-بین 4 تا 7ساعت
4-بین 1 تا 3 ساعت خواهد بود
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
بر اساس یک سنت قدیمی و جا افتاده در بین مردم ، همه ما به عطرها ، ادوکلان می گویم که این استفاده محاوره ای به نوعی اشتباه است .
اگه به ردیف چهارم عطرها یعنی Eau de cologne نگاه کنید تلفظ آن در فارسی ادوکلان می باشد و چون از نظر قیمت و مرقون به صرفه بودن نزد مردم رواج بیشتری داشته است و هم اکنون نیز تمامی اسپری ها از این دسته هستند این تلفظ در بین همه رواج یافت و به همه عطر ها ادوکلان می گویند.

منتظر ادامه مطالب باشید......
ضمنا ، چون این حقیر مطالب ذهنی خود را در اینجا بیان می کنم اگر در ادای مطلب نارسایی بود به بزرگی خود ببخشید:w23:
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
نحوه خرید عطر :

به یاد داشته باشید که خرید عطر پیش در آمدهای مخصوص خود را دارد . مثلا این اشتباه است که فروشنده چند شیشه عطر را روی ویترین بگذارد و ما از همه آنها به دست و صورت و توی سر عطر و ..... اسپری کنیم و بخواهیم تازه تفاوت بین آنها را پیدا کرده و بهترین را انتخاب نماییم .
قدرت بویایی ما نهایتا در حد دو یا سه عطر را بیشتر نمی تواند شناسایی کند و برای همین دچار مشکل خواهیم شد .
درست است که برخی از عطر فروشها قهوه را بخاطر قدرت Reset کردن سیستم بویایی به مشتری می دهند تا او در خلال انتخاب عطرها از آن بو بکشد اما بازم کمک نهایی را نمی تواند بکند.
اول بد نیست این مطلب را در مورد رایحه عطرها ذکر کنم تا ادامه کار :
1- رایحه اولیه: رایحه ای که پس ازچند دقیقه از استعمال عطر احساس گردد. رایحه اولیه همان

احساس اولیه از بوی عطر است. به همین خاطر در فروش عطر تاثیر به سزایی دارد. رایحه این

مرحله تازه و تند می باشد ترکیباتی که در این مرحله دخیل هستند بوی تند می باشدو شدیدا

فرار می باشدو به سرعت تبخیر می شود.

2- رایحه ثانویه: رایحه ثانوی عطر زمانیکه رایحه ابتدایی از میان می رود آشکار می گردد.

رایحه ثانوی بدنه اصلی عطر تشکیل می دهد و به عنوان ملایم کننده بوی تند اولیه به کار می رود

و این مرحله چیزی حدود 10 دقیقه تا 1 ساعت بعد از استعمال عطر احساس می گردد.

3- رایحه پایانی: رایح عطر را زمانی که رایحه اولیه و ثانوی از میان می رود شامل می شود.

ترکیبات این گروه معمولا ثابت کننده می باشند. رایحه این مرحله قبل از 30 دقیقه پس از

استعمال عطر احساس نخواهد شد.
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
با توجه به سه رایحه اشاره شده . نتیجه می گیریم انتخاب آنی یک عطر در فروشگاه کار درستی نیست .
پس بهتر است اگر فروشنده کاغذ تستر ندارد خودمان چند تیکه کاغذ کوچک همراه داشته باشیم و بجای اسپری کردن عطر روی دست و لباس و ..... روی این کاغذها بزنیم و اسم هر کدام را نیز در کنار برگه بنویسیم
بعد از 2 ساعت می توان با بوییدن آن کاغذ بوی واقعی و اصلی و ماندگار عطر را حس کرد
حالا اگر از این بو راضی بودی می توانی نسبت به تهیه آن عطر اقدام کنی .
خیلی وقتها پیش می آید عطری را در فروشگاه می زنیم ولی بعد از گذشت ساعتی از بوی ان احساس رضایت نمی کنیم یا برعکس ، ابتدا از بوی آن خوشمان نمی آید ولی بعدا لذت بخش خواهد بود
گاهی می توان در میهمانی ها عطر مورد علاقه را انتخاب کرد . چون معمولا اشخاص یک ساعت قبل عطر را به خود زده اند و تا از منزل خارج بشوند و به میهمانی برسند رایحه سوم عطر استشمام می شود و این می تواند به ما کمک همان تستر را بکند .
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمونه هایی از عطرهای معروف با سطح قمیت زیر 100 هزار تومان

AMARIGE MARIAGE - Women's Fragrance
ANGEL ICE MEN - Men's Fragrance
ARAMIS ALWAYS - Men's Fragrance
BALDESSARINI AMBRE - Men's Fragrance
BEAUTIFUL LOVE - Women's Fragrance
BIJAN WICKED - Women's Fragrance
BURBERRY LONDON - Women's Fragrance
BVLGARI POUR HOMME SOIR - Men's Fragrance
CK IN2U - Men's Fragrance
COOL WATER SUMMER FIZZ - Men's Fragrance
CUMBIA COLORS - Men's Fragrance
D & G LIGHT BLUE - Men's Fragrance
DANIELLEWomen's Fragrance
DUNHILL PURSUIT - Men's Fragrance
EXCEPTIONAL-BECAUSE YOUARE - Women's Fragrance
FLEUR DU MALE - Men's Fragrance
FOREVER AND EVER DIOR - Women's Fragrance
GUESS GOLD -Women's Fragrance
HYPNOSE - Men's Fragrance
IN CONTROL CURIOUS BRITNEY SPEARS - Women's Fragrance
KENNETH COLE RSVP - Men's Fragrance
MANIA SUMMER - Women's Fragrance
MOSCHINO FRIENDS - Men's Fragrance
PERRY BLACK - Women's Fragrance
RALPH ROCKS Women's Fragrance
STELLA MCCARTNEY IN TWO Women's Fragrance
TOMMY BAHAMA SET SAIL ST BARTS Women's Fragrance
TOMMY BAHAMA SET SAIL ST BARTS Men's Fragrance
TOMMY BAHAMA VERY COOL Women's Fragrance
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم تاریخچه عطرها

کلمه عطر از کلمه لاتین "پِر" به معنای "از میان" و "فوموس" به معنای دود می‌آید. فرانسوی‌ها، بوی خوشی را که در هوا پخش می‌شد، "عطر" نامیدند.

نخستین شکل عطر، بخور بود که نخستین بار در حدود 4000 سال پیش در بین‌النهرین کشف شد. در آن هنگام، در مناسک مذهبی، صمغ‌ها و چوب‌های مختلفی سوزانده می‌شد. هم چنین چوب‌ها و صمغ‌های خوش‌بو را در آب و روغن می‌خیساندند و بدن خود را با آن ماساژ می‌دادند. هنگام مومیایی مردگان نیز از این عطرها استفاده می‌شد.

بنا به هیروگلیف‌های کشف شده، عطر در زندگی مصریان نقش مهمی بازی می‌کرد. تا آغاز عصر طلایی مصریان، عطر فقط در مراسم مذهبی برای خدایان یا فراعنه استفاده می‌شد. به تدریج صمغ‌ها، خوشبوکننده‌ها و روغن‌های معطر از انحصار روحانیون خارج شد و مردم موظف شدند حداقل هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنند. از آن جایی که مصریان معتقد بودند که روح به آسمان می‌رود، خویشاوندان مرده همواره کوزه‌هایی پر از مواد خوشبوکننده در مقابر می‌گذاشتند. آب و هوای مناسب مصر، آنان را قادر ساخت از هند ادویه‌ها و مواد بودار زیادی مانند، زنجبیل، فلفل و چوب صندل وارد کنند. آنان هنوز نیز در تولید روغن اسانس عطر که بخش مهمی از محصولات یاسمن دنیا را تشکیل می‌دهد، جایگاه برجسته‌ای دارند.

یونانیان و رومیان عطر را از مصریان گرفتند. نزد کرتیان نیز محبوب‌ترین گل‌ها سوسن و رز بود. آنان که در ساختن روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون و روغن بادام سررشته زیادی داشتند، روغن‌های برگرفته از گل‌های سوسن، رز، رازیانه و ریشه زنبق زرد را به این صنعت افزودند. یونانیان اولین عطر مایع را ساختند، گرچه با عطرهای امروزی تفاوت داشت. این عطرها، پودرهای خوشبویی بودند که بدون الکل با روغن مخلوط می‌شدند. از آن جایی که یونانیان در مصرف عطر افراط می‌کردند، سولون در قرن ششم استفاده از عطر را در قانون ممنوع کرد تا در هزینه‌های وارداتی صرفه‌جویی شود، اما این ممنوعیت، چندان نپایید. تئوفراستوس آتنی درباره بوهای مختلف، روغن‌ها و منشأ گیاهی آن‌ها و حتا اثر بوهای مختلف بر خلق و خوی و تفکر بحث کرده است. او درباره ادراک ما از بوها نیز تحقیق کرده و به رابطه بین این ادراک‌ها و قوه چشایی پی برده بود.



عرب‌ها، گذشته و صنعت کنونی عطر را به هم پیوند دادند. پروسه استخراج روغن از گل‌ها به وسیله تقطیر، توسط ابن سینا کشف شد. او ابتدا با گل رز شروع کرد. تا پیش از کشف او، عطرهای مایع، مخلوطی از روغن و گیاهان له شده یا گلبرگ‌هایی بودند که بوی تندی داشتند. گلاب، لطیف‌تر بود و به زودی محبوب گشت.

ونیز و فلورانس در دوره رنسانس مراکز عطرسازی بودند. کاترین دِ مدیسی بعد از ازدواج با هانری دوم، پادشاه فرانسه، عطرسازش را از ایتالیا با خود برد. آزمایشگاه این عطرساز با یک راهروی مخفی به آپارتمان کاترین وصل می‌شد به این ترتیب امکان دزدیده شدن فرمول عطرهای او وجود نداشت. در این دوران فرانسه به امپراتوری عطر تبدیل شد و درباریان فرانسه که علیرغم لباس‌های با شکوه و کلاه‌گیس‌های پودر زده به نظافت خود اهمیت نمی‌دادند، به مصرف‌کنندگان اصلی عطر تبدیل شدند. در دوران انقلاب فرانسه این صنعت افول کرد. در این دوران، عطر جدیدی به نام "گیوتین" در بازار عرضه می‌شد که منشأ آن ناشناخته است اما انقلابیون و "سن کلودها" (مردم عادی) از آن استفاده می‌کردند. با به قدرت رسیدن ناپلئون، صنعت عطرسازی دوباره شکوفا شد. شهر گراسه فرانسه بزرگترین مرکز تولیدکننده مواد اولیه عطر از نظر تجارت یاسمن، رز و پرتقال است که از سال 1724 به این کار اشتغال دارد.

ادوکلن


شاید نام‌گذاری ادوکلن عجیب به نظر آید، زیرا کلون، نام فرانسوی شهر کلن در آلمان است، در حالی که ادوکلن از ایتالیا آمده است. جیان پائولو فمینیس، آرایشگری از شهر "وال ویگزو"، مبتکر ادوکلن بود. او از ایتالیا به آلمان رفت و آب معطری را کشف کرد که نامش را "آب ستودنی" گذاشت. این آب معطر از الکل، روغن بهار نارنج، ترنج، اسطوخودوس، و اکلیل کوهی ساخته می‌شد. در سال 1709 که پائولو این ماده را به بازار عرضه کرد چنان مشتریان فراوانی یافت که مجبور شد از برادرزاده‌اش، جیووانی ماریا فارینا کمک بگیرد تا بتواند سفارش‌ها را آماده سازد. در سال 1732 فارینا این محصول را به عنوان داروی بیماری‌های مختلف از جمله معده درد تا خونریزی روده به بازار عرضه کرد.

در میانه قرن هجدهم، پس از پایان جنگ هفت ساله میان پروس و بریتانیا از یک سو و اتحادی از فرانسه و اتریش و روسیه از سوی دیگر، سربازان فرانسوی، اتریشی و روسی و بریتانیایی بطری‌های "آب ستودنی" را به کشورهای خود بردند و بازاری جهانی برای آن پدید آوردند. فرانسوی‌ها، آن را "ادوکلن" نامیدند.

ادوکلن در قرن هجدهم موارد استفاده مختلفی داشت: در آب استحمام ریخته می‌شد، با شراب مخلوط می‌شد، همراه با قند خورده می‌شد، به عنوان ماده شستشوی دهان، تنقیه، یکی از ترکیبات ضماد مورد استفاده قرار می‌گرفت و مستقیم تزریق می‌شد و...

سرانجام فارینا، فرمول این "آب" را به لئونس کولاس فروخت. کولانس هم در سال 1862 این فرمول را به راجر گاله فروخت که امروزه حق قانونی بر ادوکلن فرانسوی را داراست. چند تن از اعضای خانواده فرینا و فمینیس، در کلن باقی ماندند و به تولید آب معجزه‌گر خود ادامه دادند. یکی از اعقاب این خانواده این فرمول را به ویلهلم مولنز فروخت که در سال 1792 مغازه‌ای در آلمان باز کرد به آدرس: گلوکن گاسه شماره 4711. امروزه این رایجه سنتی معروف به ادوکلن تحت نام 4711 فروخته می‌شود، که قدیمی‌ترین و مستمرترین ماده معطر تولید شده است.

فرمول دقیق عطرهای تجاری مخفی هستند و حتا اگر هم علنی شوند، چنان پروسه پیچیده‌ای در تهیه آن‌ها به کار می‌رود که این فرمول استفاده چندانی ندارند. روغن اسانس عطر با یک حلال رقیق می‌شود زیرا روغن غیر رقیق شده چنان ترکیبات فراری دارد که در صورت استفاده به حساسیت و جراحات پوستی یا خراب شدن لباس منجر می‌شود.
متداول‌ترین ماده حلال روغن عطر، اتانول یا مخلوطی از اتانول و آب است. افزایش ترکیب معطر عطر موجب افزایش شدت بو و ماندگاری آن می‌شوند. بنابراین، اگر چه غلظت روغن عطر در ادوپرفوم بیشتر از ادوتوالت است، اما میزان آن در هر کارخانه عطرسازی متفاوت است. یا برخی از عطرها، نام یکسانی دارند اما با غلظت‌های متفاوتی.

عطرها در حدود سال 1900 به این گروه‌ها تقسیم بندی شدند: تک گل: با عطر یک گل خاص؛ چند گل: ترکیب چند گلی؛ آمبری: گروه گسترده‌ای از بوهای وانیلی و حیوانی همراه با بوی گل‌ها و چوب‌های متفاوت؛ چوب: عطر چوب‌های معطر، به ویژه صندل و سدر؛ چرمی: خانواده‌ای از رایحه‌های دارای رگه‌هایی از بوی عسل، تنباکو، چوب و قطران چوب که یادآور چرم هستند؛ قبرس: شامل رایحه‌هایی متشکل از ترنج، خزه بلوط، پچولی و ماده معطری که از لادن به دست می‌آید؛ فوژه: به معنای سرخس در زبان فرانسه، و ساخته شده بر اساس رایحه‌های اسطوخودوس، کومارین (ماده‌ای معطر با بوی وانیل) و خزه بلوط. بسیاری از عطرهای مردانه به این خانواده متعلق هستند.

از سال 1945 نیز به علت پیشرفت در صنعت عطرسازی، گروه‌های دیگری به این دسته بالا اضافه شده‌اند، شامل: گل‌های درخشان، سبز، اقیانوسی / اوزونی، لیمویی یا میوه‌ای، گورماند / اومامی (با رایحه خوراکی‌ها یا دسر).
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
1-عطرهایی که مواد خالص تشکیل دهنده آن بین 20 تا 40% باشد که با نام تجاری perfum روی شیشه مشخص می گردند
2-عطرهایی که درصد آن بین 10 تا 20% است که با نام تجاری Eau de perfum هستند
3-عطرهایی که درصد مواد سازنده آن بین 5 تا 10% هست با نام Eau de toiletle مشخص می شوند
4-و دسته آخر آنهایی که بین 2 تا 4% خلوص دارند که با نام Eau de cologne مشخص می شوند

در ادامه این مبحث باید عرض کنم عطرها بر اساس طبقه بندی فوق از نظر کیفیت یکی بوده و تنها از نظر کمیت با هم فرق دارند .
مثلا اگه عطر Allure Sport Chanel را در نظر بگیریم (100 میل) نوع پرفیوم آن حدود 250هزار تومان قیمت دارد . درحالیکه نوع ادیو پرفویوم آن حدود 170 هزار تومان و نوع ادیوتوالت آن 120 هزار تومان و ادوکلان آن 60 هزار تومان است و اسپری های آن نیز حدود 15 تا 10 هزار تومان
اما چیزی که ثابت است اصل و Base بوی آنها یکی هست ولی زمان ماندگاری و دوام آنها با هم فرق دارد .
برای همین هست که برخی فکر می کنند اگر عطرها گران باشند حتما بوی خوش تری دارند !!
این گرانی برای بو نیست بلکه برای درصد خلوص عطر است .
وقتی شما عطر پرفیوم می زنید . درصد خلوص و مواد سازنده آن طوری هست که با ترشحات پوست بدن ، عرق کردن و یا گرد و غبار و آلودگی های موجود ، بویش تغییری نمی کند و در مقابل این عوامل دوام دارد . اما یک عطر ادوکلان یا ادو توالت سریعا در مقابل این عوامل تغییر بو داده و حتی گاهی بوی بدی ساتع می کند که برخی آنرا دلیل بر بد بودن نوع آن عطر می دانند در حالیکه درصد خلوص آن باعث این موضوع گردیده است .
کارخانه های عطر سازی این تنوع درصد خلوص را برای مصارف و نوع استفاده مشتری تولید می کنند .
مثلا یک رئیس جمهور که دریک کنفرانس در سازمان ملل به فرض شرکت دارد و شاید 8 تا 10 ساعت جلسه داشته باشد حتما می بایست عطر پرفیوم بزند تا ماندگاری و دوام خود را داشته باشد و سریع با بوی بدن او رایحه بدی تولید نکند و آبرو ریزی شود .
اما در یک میهمانی ساده یا جشن تولد و ....... با یک ادوتوالت یا اسپری می شه سر و ته قضیه رو بهم آورد .
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
نحوه استفاده از عطر
برخی را دیده ام که می گویند اینکه روی شیشه عطر نوشته ادیو توالت یعنی باید بعد از حمام استفاده شود و آندسته که پرفیوم هستند را می توان قبل یا بعد از حمام استفاده کرد
دلیل این برداشت اشتباه این است که چون دوام ادیوتوالتها کمتر هست ، و بخاطر اینکه درصد خلوص کمتری دارند زودتر با بوی بدن قاطعی شده و بویی دیگر تولید می کنند بنابراین وقتی ادیوتوالتها را بعد حمام که پوست بدن تمیز است استفاده می کنیم بوی بهتری به مشام می رسد ولی پرفیوم ها بخاطر درصد بالای مواد سازنده وقتی روی پوست کثیف هم اسپری می شوند تا حدودی قابل تحمل بوده و بوی خوش را انتشار می دهند .

اما ......
تمیز بودن پوست برای انتشار بوی عطر بسیار موثر است اما باید به کجاهای بدن عطر اسپری کرد
1-جا هایی که نبض می زند . چون ضربان نبض باعث انتشار بوی عطر می گردد
2-پشت گوش - جلوی دستها (جایی که نبض می زند) در خانم ها بین سینه ها (آقایون چشماشون رو ببندن)
3-پشت قوزک پا یا پشت زانوها
سعی کنید از اسپری کردن روی گردن خودداری کنید چون برخی از عطرها در این خصوص باعث حساسیت پوستی می شوند .
هرگز عطر را به لباس خود نزنید چون الیاف موجود (نخی - پلاستیکی ...پشمی و . . . . ) باعث از بین بردن بوی واقعی عطر می شوند .
هرگز عطر را به زیر بغل خود نزنید ( در این خصوص دئودرانت هایی هست که بدان اشاره خواهم کرد)
هرگز به موهای خود عطر نزنید چون باعث سفیدی و یا تضعیف پیاز مو می شود
اگر در اثر کار و تعریق بدن بوی بدی می دهید این بو را با زدن عطر تغییر نخواهید داد بلکه برای مدتی کوتاه این بوی بد رفع شده اما به محض قاطی شدن با عرق شما بویی به مراتب بدتر به مشام می رسد

نکات مهم :
همیشه 10 تا 20 دقیقه قبل از خروج عطر بزنید تا خوب به پوست شما جذب شود و عوامل جوی آنرا بزودی از بین نبرد
چون به صورت یا گردن عطر زدن توصیه نمی شود بهترین راه این است که در مقابل خود در هوا عطر را اسپری کرده و از میان آن بگذریم
برای بهتر ماندن بوی عطر بهتر است 10 دقیقه بعد از اسپری کردن دوباره به همان نقاط بدن عطر بزنیم تا در اصطلاح اسپری دو لایه داشته باشیم .
پوست بدن در انتشار بوی عطر بسیار کلیدی عمل می کند .. مثلا پوستهای مرطوب بهتر بوی عطر را منتشر می کنند و اگر پوست شما خشک است حتما با لوسیونهای بی بو یا کرم های مرطوب کنند که بوی عطر شما را خراب نکنند ، پوست را مرطوب کرده و بعد عطر بزنید
در اسپری کردن افراط نکنید (حمام کردن با عطر) بعضی ها را دیده ام که هنوز 1 ساعت نیست عطر زده اند ولی می گویند بویی نمی دم و برای همین زیاد عطر به خود می زنند
دلیل آن این است که بینی ما سریع به بو عادت می کند و دیگر آن بو را حس نمی کند برای همین هست که بعد از چند دقیقه ای شما بخوبی بوی عطر خود را حس نمی کنید ولی دیگران آن بو را استشمام می کنند .

اگه سئوالی بود در خدمتم ....... تا ادامه فعلا خدانگهدار:w23:
 

faridrf

عضو جدید
نمونه هایی از عطرهای معروف با سطح قمیت زیر 100 هزار تومان

AMARIGE MARIAGE - Women's Fragrance
ANGEL ICE MEN - Men's Fragrance
ARAMIS ALWAYS - Men's Fragrance
BALDESSARINI AMBRE - Men's Fragrance
BEAUTIFUL LOVE - Women's Fragrance
BIJAN WICKED - Women's Fragrance
BURBERRY LONDON - Women's Fragrance
BVLGARI POUR HOMME SOIR - Men's Fragrance
CK IN2U - Men's Fragrance
COOL WATER SUMMER FIZZ - Men's Fragrance
CUMBIA COLORS - Men's Fragrance
D & G LIGHT BLUE - Men's Fragrance
DANIELLEWomen's Fragrance
DUNHILL PURSUIT - Men's Fragrance
EXCEPTIONAL-BECAUSE YOUARE - Women's Fragrance
FLEUR DU MALE - Men's Fragrance
FOREVER AND EVER DIOR - Women's Fragrance
GUESS GOLD -Women's Fragrance
HYPNOSE - Men's Fragrance
IN CONTROL CURIOUS BRITNEY SPEARS - Women's Fragrance
KENNETH COLE RSVP - Men's Fragrance
MANIA SUMMER - Women's Fragrance
MOSCHINO FRIENDS - Men's Fragrance
PERRY BLACK - Women's Fragrance
RALPH ROCKS Women's Fragrance
STELLA MCCARTNEY IN TWO Women's Fragrance
TOMMY BAHAMA SET SAIL ST BARTS Women's Fragrance
TOMMY BAHAMA SET SAIL ST BARTS Men's Fragrance
TOMMY BAHAMA VERY COOL Women's Fragrance

تست ندارن ؟ :lol:
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
1-دستورالعمل هایی در باره نوع عطر از نظر تلخ - شیرین - ترش و . . . . .
2- از عطرهايي مانند بولگاري، اسكادا و ايريا كه رايحه سنگيني دارند، ترجيحا در محافل رسمي استفاده كنيد. هميشه بهتر است كه در مكان‌هاي رسمي از رايحه‌هاي تلخ، گرم، شيرين و تند استفاده كنيد.
۳ -در ساخت عطرهاي تلخ معمولا از اسانس‌هايي مانند ريشه درختان و ادويه‌هاي تند شرقي استفاده مي‌كنند. عطرهاي شيرين و گرم هم عطرهايي هستند كه از بو و طعم شكلات و ميوه‌هاي تابستاني برخوردارند.

۴- از عطرهايي مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو ترجيحا در محافل دوستانه و صميمي استفاده كنيد. هميشه بهتر است كه در محافل دوستانه و صميمي، از عطرهاي سرد و ترش استفاده كنيد.

۵- عطر سرد به عطري مي‌گويند كه حس خنكي و تازگي را القا ‌كند. استشمام اين عطرها معمولا باعث مي‌شود كه طعمِ ميوه‌هايي مانند خيار و هندوانه را به خاطر بياوريم.

۶ - عطر ترش به عطري مي‌گويند كه طعم مركبات را به خاطر بياورد. عطرهاي ترش نيز القاكننده حس طراوت و شادماني‌اند.

۷- عطرهاي سرد و ترش باعث آرامش روحي و رفع خستگي نيز مي‌شوند. لابد ديده‌ايد كه در باشگاه‌هاي ورزشي، هواي داخل باشگاه را معمولا با رايحه‌هاي سرد و ترش مطبوع مي‌كنند. عطرهايي با طعم گل‌هاي وحشي مي‌توانند حس صميميت بيشتري به محيط القا كنند.

۸- عطرهايي كه بهتر است در روزهاي گرم و آفتابي استفاده ‌شوند، با عطرهايي كه مناسب روزهاي سرد زمستان‌اند، يكسان نيستند.

۹- در فصل بهار از عطرهاي ملايم استفاده كنيد. عطرهاي ملايم و بهاري را معمولا از گل‌هاي بنفشه، تمشك و مگنوليا مي‌گيرند.

۱۰- در روزهاي گرم تابستان براي ماندگاري بوي عطر بايد به دفعات بيشتري از آن استفاده كنيد. با اين حساب، بهتر است كه در فصل گرم از عطري استفاده كنيد كه ماندگاري بيشتري داشته باشد.

۱۱- در فصل گرم، استفاده از رايحه‌هاي خنك و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلي و‌ وحشي بسيار خوشايند است. استفاده از رايحه هاي خنك و ترش در فصل تابستان، سرماي خوشايندي را به شما و اطرافيانتان منتقل مي‌كند و درنتيجه از حس ِ‌گرماي محيط مي‌كاهد تا به يك حس تعادل دمايي برسيد.

۱۲- ماندگاري عطرها در هواي سرد بيشتر است. يعني در پاييز و زمستان با توجه به دماي پايين هوا، الكل موجود در عطر ديرتر تبخير مي‌شود. در فصل‌هاي سرد سال، بهتر است از رايحه‌هاي سنگين مانند عطرهاي شيرين، تند و تلخ استفاده كنيد.
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
دئودرانت ها

همانطور که در صفحات قبل گفتم نباید از عطر برای زیر بغل استفاده کرد چون با توجه به وجود غدد لنفاوی و ترشحات آن سریعا با عطر قاطی شده و بوی نامطبوعی را تولید می کند که بیشتر اطرافیان را آزار می دهد تا خود شما .
علت آن هم این است که بینی سریع به بو عادت کرده و شما دیگه اون بوی بد رو حس نمی کنی ولی دیگران رو بیچاره خواهی کرد .
بوی عرق تاثیر بدی بر عطر شما خواهد گذاشت . پس راه چاره چیست ؟
استفاده از دئودرانت ها بهترین راه پیشگیری است . البته دئودرانت ها یا مام ها درمان کار نیست اما می تواند حداقل 12 ساعت یا در Brand های معروف تا 24 ساعت از بوی بد عرق جلوگیری کند .
این باعث می شود وقتی بوی عرق انتشار نیابد ، عطر شما فرصت خودنمایی داشته باشد .

در خرید دئودرانت ها دقت کنید که مارک معروف و معتبر تهیه کنید زیرا برخی که بی نام و نشان هستند غیر از اینکه تاثیری ندارند حساسیت های پوستی نیز ایجاد می کنند .
از مارک های معروف می توان به انواع ذیل اشاره کرد :
1-ژیلت
2-فا
3-مام
4-مالزیا
5-شور(sure)
6-روکسانا
7-کلوین کلین C.K
8-نیوا

خیلی ها را دیده ام که عطری را از من پرسیده اند و تهیه کرده و استفاده نموده اند اما وقتی دوباره من را می بینند می گویند :
راستی بویی که از شما می بریم با آنچه خودمان می زنیم خیلی فرق می کنه ؟
دلیل اون عدم استفاده صحیح از عطر می باشد که اگر دوستان راه های ساده و آسان گفته شده در این تاپیک رو انجام بدهند مطمئنا تاثیر آن را خواهند دید
 

AminNePo

عضو جدید
کاربر ممتاز
۵- عطر سرد به عطري مي‌گويند كه حس خنكي و تازگي را القا ‌كند. استشمام اين عطرها معمولا باعث مي‌شود كه طعمِ ميوه‌هايي مانند خيار و هندوانه را به خاطر بياوريم.

۶ - عطر ترش به عطري مي‌گويند كه طعم مركبات را به خاطر بياورد. عطرهاي ترش نيز القاكننده حس طراوت و شادماني‌اند.

۷- عطرهاي سرد و ترش باعث آرامش روحي و رفع خستگي نيز مي‌شوند


من عاشق اینام
دست طلا لاوم!!!!!!
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
هترين عطر و ادكلن هاي سال 2009 خانم ها و آقایان به انتخاب عطر بازان
توجه داشته باشيد كه اين انتخاب با انتخاب عطر هاي برتر سال كه به نام FIFI AWARD (چيزي شبيه جوايز OSCAR) تفاوت دارد. وهمه ساله ميان عطر بازان جهان برترين عطر ها روي اينترنت انتخاب مي شوند
امسال عطر هاي منتخب عطر بازان به شرح ذيل بودند.
خانم ها
بهترين عطر mitsouko از كارخانه guerlain
بهترين عطر جديدي No 5 Eau premiereاز كارخانه Channel ( با عطر معروف NO.5 همين كارخانه فرق دارد)
بهترين عطر روز : Channel No.5
برترين عطر شب: Guerlain Shalimar
بهترين بسته بندي:ANGEL TERRY MUGLER
بهترين عطر خاص :Carnal Flower
بهترين عطر فروش گسترده (ارزان قيمت): TABU از كارخانه DANA
بهترين عطر ستاره ها: Lovely توسط SARAH JESICA PARKER

آقايان
بهترين عطر : TERRE d'Hermes
بهترين عطر جديد: GUERLAIN HOMME
بهترين عطر روزانه: TERRE D'Hermes
بهترين عطر شب: Armani Code/Black Code
بهترين عطر خاص : L'Air Du Desert Marocain
بهترين عطر ارزان قيمت : OLD SPICE
بهترين عطر ستاره ها: UNFORGIVABLE توسط SEAN JOHN

كارخانه برتر سال: GUERLAIN

 

masood kavosh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اطلاعاتتون فوق العاده بود دوست عزيز
ممنونم از راهنمايي هاتون.
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفی کمپانی های بزرگ عطر و ادکلن در جهان

کمپانی ورساچه

نام کمپانی : جیانی ورساچه​
کشور تولید کننده : ایتالیا​
شعبه مرکزی : میلان ایتالیا​
کمپانی ورساچه یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده پوشاک مردانه و زنانه برای تمامی سنین مختلف می باشد . این کمپانی از چند سال قبل به تولید عطر و ادکلن های اختصاصی این کمپانی پرداخت . بیشترین فعالییت این کمپانی در خصوص پوشاک می باشد .​
عطر و ادکلن های این کمپانی طرفداران و محبوبیت زیادی در جهان مخصوصا اروپا را دارا می باشد .​
ادکلن های ورساچه با رایحه های مختلف برای تمامی آقایان و خانم ها مناسب می باشد .​
ادکلنهای ورساچه در کشور خود ما ایران طرفداران و فروش بسیار خوبی در چند سال گذشته داشته است مخصوصا ورساچه مشکی خانمها و ورساچه آبی آقایان .​
بنیانگذار : جیانی ورساچه​
رئیس هیئت مدیره : سانتو ورساچه​
اداره کننده : جیان کارلو دی ریسیو​
آرشیتکت : دناتلا ورساچه​
کمپانی دوچل گابانا

نام کمپانی : دوچل گابانا
تولید کننده : کشور ایتالیا
شعبه مرکزی : میلان ایتالیا

کمپانی دوچل گابانا در سال 1980 میلادی کار خودش را رسما شروع کرد .
نام این کمپانی بر اساس اسم و فامیل رئیسان این کمپانی گرفته شده است . این کمپانی در زمینه پوشاک آقایان و خانم ها و محصولات چرمی و کفش و عطر و ادکلن فعالیت می کند . هنرمندان زیادی مانند مدونا و مونیکا بلوچی و کریستینا اگولیرا و ایزابل روسلینی در سطح جهان گفته اند محصولات این کمپانی را دوست دارند و استفاده می کنند . امروزه ادکلن های خوشبو این کمپانی شهرت بسیار فراوانی را در عرصه عطر و ادکلن پیدا کرده است . همچنین این ادکلنها طرفداران زیادی در اروپا مخصوصا ایتالیا و ایران و کشورهای عربی نیز دارد .

مدیر عامل ها : دومنیکو دوچل و استفانو گابانا
کارمندان و کارگران : سه هزار و صد و چهل هزار نفر




کمپانی لاگوست

نام کمپانی : لاگوست​
تولید کننده : کشور فرانسه​
شعبه مرکزی : پاریس فرانسه​
کمپانی لاگوست یکی از کمپانی های بزرگ و معتبر و قدیمی در جهان می باشد . فعالییت این کمپانی در زمینه های عطر و ادکلن و پوشاک آقایان و خانم ها و کفش و محصولات چرمی می باشد . محصولات این شرکت فرانسوی بسیار با کیفیت و پرفروش و پرطرفدار در سطح جهان می باشد . در کشور ما هم بسیاری از محصولات این کمپانی مانند کفش و پوشاک و ادکلن عرضه می شود . این کمپانی قدیمی در سال 1933 میلادی اغاز بکار کرده است . ادکلن های این کمپانی به خوشبویی و درجه 1 بودن در بازار اروپا معروف می باشد .بیشتر ادکلنهای این کمپانی مخصوص خانمها می باشد . این کمپانی اسپانسر بسیاری از مسابقات ورزشی در جهان می باشد معروفترین مسابقاتی که کمپانی لاگوست اسپانسر آن بوده دیویس کاپ تنیس بوده است .​
توزیع کننده در اروپا : اقای ترویس​


کمپانی شانل

نام کمپانی : شانل یا شنل​
تولید کننده : کشور فرانسه​
شعبه مرکزی : پاریس فرانسه​
این کمپانی بزرگ و معروف در سال 1971 آغاز بکار کرده است . این کمپانی بیشتر در زمینه عطر و ادکلن فعالیت می کند . این کمپانی از طراحان و عطرسازان نسبتا زیاد و ماهری استفاده کرده و می کند . ادکلن های این کمپانی سعی دارد با کمپانی های معروف دیگر رقابت کند . محصول بسیار پرفروش در اروپا مخصوصا خود فرانسه و ایران و کشورهای عربی می باشد . بیشتر خریداران این کمپانی خانمها هستند . ادکلنهای این کمپانی از قیمت های نسبتا بالایی برخوردار است اما واقعا ادکلنهای با کیفیت و خوشبو با ماندگاری بسیار زیاد می باشد .​
بنیانگذار : گابریل کوکو شانل​
آدرس شعبه مرکزی پاریس فرانسه : 135​
, Avenue Charles de Gaulle
92521 Neuilly-sur-Seine Cedex​
مدیر عامل ها : آلن ورت میر و جرارد ورت میر​
رئیس طراحان: کارل لاجرفلد​
کمپانی کلوین کلین

نام کمپانی : کلوین کلین
نام مخفف: سی کی
تولید کننده : امریکا
شعبه مرکزی : نیویورک امریکا
کمپانی بزرگ کلوین کلین در سال 1968 میلادی شروع بکار کرده است . اصلی ترین فعالییت این کمپانی در زمینه پوشاک آقایان برای تمامی سنین مختلف می باشد . این کمپانی در زمینه تهیه و تولید ادکلن های واقعا خوشبو بسیار فعال می باشد . محصولات این کمپانی فروش بسیار خوبی در اروپا و امریکا دارا می باشد .
طراح و هدایت کننده مخصوص محصولات خانمها : فرانسیسکو کاستا
طراحان اصلی : ایتالو زوچلی و گیل ساندر






کمپانی بولگاری

نام کمپانی : بولگاری
تولید کننده : کشور ایتالیا
شعبه مرکزی: رم ایتالیا
کمپانی بولگاری در چند ساله گذشتهبا ارائه محصولات مدرن و شیک و با کیفیت درسطح جهان مخصوصا اروپا طرفداران و علاقمندان زیادی را به طرف خود کشانده است . کمپانی بولگاری در بخش پوشاک و لباس هیچگونه فعالیتی نداشه و فعالیت خود را در زمینه جواهرات مدرن و شیک و عطر و ادکلن قرار داده است . کمپانی بولگاری در بخش عطر سازی بسیار موفق بوده است و ادکلن های مدرن و زیبا و خوشبویی را عرضه کرده است . یکی از پرطرفدار ترین ادکلنهای بولگاری در کشورمان بولگاری آکوآ می باشد مخصوص و برازنده آقایان می باشد .
مدیر عامل : پائولو بولگاری
نایب رئیس : فرانچسکو تراپانی




کمپانی گوچی

نام کمپانی : گوچـی
تولید کننده : کشور ایتالیا
شعبه مرکزی : فلورانس ایتالیا
کمپانی گوچی در سال 1953 میلادی تاسیس و شروع بکار کرده است . این کمپانی انواع محصولات چرمی و عطر و ادکلن را طراحی و تولید و به بازار جهانی عرضه می کند . کمپانی گوچی هر هفته جز بهترین های مجله بیزینس ویک انتخاب می شود . مجله بیزینس ویک هر ساله گوچی را جز یکی از بهترین تولید کندگان عطر و ادکلن انتخاب می کند . شهرت و کیفیت محصولات گوچی طرفداران خوبی را در سطح جهان مخصوصا اروپا بدست آورده است .

مدیرعامل : گوچیو گوچی
بنیانگذار : روبرت پلت
طراح : فریدا جیانی







کمپانی اسکادا

نام کمپانی : اسکادا
تولیدکنندگان : کشور انگلیس و آلمان
شعبه مرکزی : مونیخ المان
این کمپانی بزرگ و معتبر در سال 1978 میلادی اغاز بکار کرده است . فعالیت این کمپانی بیشتر در ارتباط با خانمها می باشد . فعالیت این کمپانی بیشتر در زمینه پوشاک و کیف دستی و پوشاک کودکان و عطر و ادکلن می باشد . ادکلن های این کمپانی هم بیشتر برای خانمها می باشد . ادکلن های این کمپانی طرفداران زیادی در اروپا مخصوصا آلمان و انگلیس و ایران و کشورهای عربی دارد .





کمپانی هوگو بوس

نام کمپانی : هوگو
تولید کننده : کشور آلمان
شعبه مرکزی : برلین المان

کمپانی هوگو یک کمپانی با سابقه نسبتا زیاد در عرصه ادکلن می باشد . بعضی از محصولات این کمپانی به هوگو بوس هم معروف و نامگذاری شده است . این کمپانی بزرگ در زمینه پوشاک و عطر و ادکلن فعالیت می کند . این کمپانی ادکلن های باکیفیت خوب و خوشبو وارد بازار جهان کرده است . محصولات این کمپانی در کشور ما و کشورهای عربی فروش خوب و طرفداران زیادی دارد .


 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
این یه لیست بلند بالا از انواع عطرها معروف :
عطرهايزنانه
Covet Sarah Jessica Parker by Sarah Jessica Parker
*
Kelly Calèche by Hermès
Louve by Serge Lutens
*
M by Mariah Carey
*
Midnight Poison by Christian Dior
*
Nina (new) by Nina Ricci
*
Pleasures Delight by Estée Lauder
*
Prada Infusion d'Iris by Prada
Private Collection Tuberose Gardenia by Estée Lauder
Spiritueuse Double Vanille by Guerlain
عطر هاي مردانه
*Calvin Klein Man by Calvin Klein
*
Encre Noir by Lalique
*
Fleur du Male by Jean Paul Gaultier
Fuel For Life pour Homme by Diesel
*
Gucci Pour Homme II by Gucci
*
Hypnôse Homme by Lancôme
Kiton Black by Kiton
*
Narciso Rodriguez for Him by Narciso Rodriguez
Tom Ford for Men by Tom Ford
Virgin Island Water by Creed
بهترين عطر ها بدون در نظر گرفتن سال ساخت
عطر هاي زنانه
* Angel by Thierry Mugler
Black Orchid by Tom Ford
*
Coco Mademoiselle by Chanel
*
Dolce & Gabbana Light Blue by Dolce & Gabbana
Juicy Couture by Juicy Couture
*
Mitsouko by Guerlain
*
Narciso Rodriguez for Her by Narciso Rodriguez
*
No. 5 by Chanel
*
Prada Infusion d'Iris by Prada
*
Shalimar by Guerlain
عطر هاي مردانه
*A*Men / Angel Men by Thierry Mugler
*
Acqua di Giò pour Homme by Giorgio Armani
*
Eau Sauvage by Christian Dior
*
Green Irish Tweed by Creed
*
Habit Rouge by Guerlain
*
L'Eau D'Issey pour Homme by Issey Miyake
*
M7 by Yves Saint Laurent
*
Terre d'Hermès by Hermès
*
Vetiver by Guerlain
*
Égoïste / L'Égoïste by Chanel

بهترين عطر روز
عطر هاي زنانه سال 2008
* Angel by Thierry Mugler
*
Chance by Chanel
*
Coco Mademoiselle by Chanel
*
Dolce & Gabbana Light Blue by Dolce & Gabbana
*
Eau des Merveilles by Hermès
*
Happy by Clinique
*
M by Mariah Carey
*
No. 19 by Chanel
*
No. 5 by Chanel
*
Prada Infusion d'Iris by Prada
عطر هاي مردانه
*Armani Code / Black Code by Giorgio Armani
*
Cool Water by Davidoff
Curve for Men by Liz Claiborne
*
Green Irish Tweed by Creed
*
Hugo by Hugo Boss
*
Platinum Égoïste by Chanel
*
Terre d'Hermès by Hermès
Unforgivable by Sean John
*
Vetiver by Guerlain
Virgin Island Water by Creed

 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه :
بهترين عطر شب
عطر هاي زنانه
* Angel by Thierry Mugler
Black Orchid by Tom Ford
Chergui by Serge Lutens Les Salons du Palais Royal Shiseido
Fifi Chachnil by Fifi Chachnil
Fracas by Robert Piguet
*
Gucci by Gucci
*
Mitsouko by Guerlain
*
Narciso Rodriguez for Her by Narciso Rodriguez
*
Opium by Yves Saint Laurent
*
Shalimar by Guerlain
عطر هاي مردانه
*A*Men / Angel Men by Thierry Mugler
*
Armani Code / Black Code by Giorgio Armani
Black Aoud by Montale
Bois du Portugal by Creed
*
Envy for Men by Gucci
*
M7 by Yves Saint Laurent
Musc Ravageur by Editions de Parfums Frederic Malle
Tom Ford for Men by Tom Ford
Unforgivable by Sean John
*
Égoïste / L'Égoïste by Chanel
بهترين عطر هاي منحصر و خاص


عطر هاي زنانه
Bois Blond by Parfumerie Generale
Carnal Flower by Editions de Parfums Frederic Malle
Chinatown by Bond No. 9
Louve by Serge Lutens
Madame X by Ava Luxe
Musc Ravageur by Editions de Parfums Frederic Malle
Ormonde Woman by Ormonde Jayne
Spring Flower by Creed
Tubéreuse Criminelle by Serge Lutens
Voleur de Roses by L'Artisan Parfumeur
عطرهايمردانه
Black Aoud by Montale
Bois du Portugal by Creed
Chergui by Serge Lutens
Fumerie Turque by Serge Lutens
*
Green Irish Tweed by Creed
Gris Clair by Serge Lutens
L'Air du Desert Marocain by Tauer
Musc Ravageur by Editions de Parfums Frederic Malle
Ormonde Man by Ormonde Jayne
*
Silver Mountain Water by Creed
عطرهاي ريشه اي
عطر هايي كه با توليد آنها جريان جديدي از توليد عطر به راه افتاد
عطر هاي زنانه
Black Orchid by Tom Ford
Fuel For Life pour Femme by Diesel
Insolence by Guerlain
Kelly Calèche by Hermès
*
M by Mariah Carey
*
Mitsouko by Guerlain
*
Narciso Rodriguez for Her by Narciso Rodriguez
*
No. 5 by Chanel
*
Prada Infusion d'Iris by Prada
*
Shalimar by Guerlain
عطر هاي مردانه
*Acqua di Giò pour Homme by Giorgio Armani
*
Burberry London by Burberry
*
Dior Homme by Christian Dior
*Égoïste / L'Égoïste by Chanel
*
Fahrenheit by Christian Dior
*
Gucci pour Homme by Gucci
*
Terre d'Hermès by Hermès
Unforgivable by Sean John
Usher for Men by Usher
* Vetiver by Guerlain
عطرهای با علامت ستاره رو میتونید توی ایران پیدا کنید​
 

cinderella

عضو جدید
کاربر ممتاز
روی اسم هر کدام از عطرها که کلیک کنید شکل و یکسری از مشخصات دیگر رو خواهید دید
 

Similar threads

بالا