aseman 2010
عضو جدید
عادت ها و اعتقادات غلط ایرانی ها در رانندگی ونگهداری از خودرو
4-تعویض یکبار در میان ***** روغن:گاها دیده شده
auto crose
8-گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای
9-با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و
1-نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:
این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و
سیستمترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد
شدن از دست انداز به این صورت است که باید
طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به
دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و درهنگام
عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر
نباشد
2-بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن:
2-بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن:
چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که
میخواهدترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار
میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدمدلیل
این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان
رانندگی رفته بودم سر همینکشیدن ترمز دستی
منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم
تو ایران همهاینطوری ترمز دستی رو میکشن و
بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ
ترمزدستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز
دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعداخودم
هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت
علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه
داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش
از حد به سیم ترمز دستی میشود(خدا رو شکر
خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو
درست بالا میکشم)
3-عدم تعویض به موقع روغن گیربکس : در همین
3-عدم تعویض به موقع روغن گیربکس : در همین
تیونینگ تاک بهکرات دیده شده که افرادی
خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده
و وقتی همازشان میپرسی واسکازین را تا به حال
تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به
تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز
مانند روغن های دیگر نیاز به تعویضدارد که
تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن
گیربکس،سلامت گیربکس و...میشود کیلومتر
تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس
اتومبیل و شرایط کارکرد آندارد
4-تعویض یکبار در میان ***** روغن:گاها دیده شده
که افراد ***** روغنرا یک بار در میان تعویض
میکنند و اکثرا همین افراد از ***** های با کیفیت
پاییناستفاده میکنند.ابن کار باعث میشود ***** عمل
تصویه را نتواند به صورت کامل انجامدهد و منجر
به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا
متوجه میشویم اگر هربار***** را عوض میکردیم
و ***** مناسب جایگزین می کردیم چقدر از هزینه
تعمیر موتور وصرف وقت جلوگیری میشد
5-درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی:این کار
5-درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی:این کار
نه تنهامفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور
وارد می آورد . درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم
شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به
موتور منتقل میشد که به نوبه خودبرای موتور
ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه
ماشین درجا کارکند سپسچند کیلومتر اولیه تا گرم
شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی
کرد.
6-پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از
6-پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از
کولر دراتوبان:چندی پیش یکآزمایش در مجله
auto crose
انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در
اتوبانکولرش روی درجه یک فن روشن باشد
مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40
درصدباز است کمتر است.
7-خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و
7-خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و
ترافیک:این کار باعثوارد آمدن فشار مضاعف
روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود.
8-گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای
نگه داشتن خودرو: این کار خود باعث این میشود
که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که
کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز
استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار
داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود
بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از
اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.
9-با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و
بالعکس: بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت
های
بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکندد و در
عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های
کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد
خطرات جبرا ن نا پذیری میشوند.
10-ریختن آب لوله کشی داخلرادیاتور:این کار
10-ریختن آب لوله کشی داخلرادیاتور:این کار
باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و
واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی
باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار
این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود
و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن
وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت
کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف
است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود
داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست
که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.