طرز تهیه انواع اسنک

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
1715097785993.png



انواع اسنک از خوشمزه‌ترین پیش غذاها و میان‌وعده‌ها هستند که معمولا به روش‌های مختلفی در تابه و ساندویچ ساز آماده می‌شوند. برخی افراد در طرز تهیه انواع اسنک از سوسیس و کالباس استفاده می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند این غذا را با گوشت چرخ کرده یا با مواد گیاهی و به صورت رژیمی و کاملا سالم درست کنند. برای تهیه انواع اسنک خانگی گزینه‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد. اسنک‌ها جزو غذاهای جدید و خوشمزه برای ناهار هستند.


اسنک از انواع فینگرفود فست فودی خوشمزه است که از آن هم به عنوان میان وعده و هم یک وعده پیش غذا و غذای سبک و جذاب استفاده می‌شود. در واقع اسنک خوراکی‌ای است که معمولاً به صورت میان‌وعده و پیش غذا و برای رفع موقتی گرسنگی مصرف می‌شود، در نتیجه یک وعده غذایی کامل نیست.

در طرز تهیه اسنک به روش‌های مختلف معمولا از نان تست و پنیر استفاده می‌شود. اما بسیاری از افراد برای تهیه انواع اسنک خانگی از نان یوفکا و دیگر نان‌ها هم استفاده می‌کنند. تنوع در مواد تشکیل دهنده انواع اسنک موجب شده تا این غذا برای هر فرد با هر سن و سال سازگار و برای اکثر افراد جذاب باشد.

اما طرز تهیه اسنک با ساندویچ ساز چگونه است؟ آیا می‌دانید در طرز تهیه اسنک خوشمزه و مجلسی پنیری و ساده بدون ساندویچ ساز از چه تجهیزاتی استفاده می‌شود؟ اگر به دنبال یک دستور خوشمزه برای تهیه اسنک رستورانی هستید و دوست دارید روش تهیه اسنک‌های خوشمزه و مقوی برای صبحانه کودکان را یاد بگیرید، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۴ مدل طرز تهیه اسنک فنجانی خوشمزه بدون ساندویچ ساز​



۴ مدل طرز تهیه اسنک فنجانی خوشمزه بدون ساندویچ ساز


اسنک فنجانی یکی از جذاب‌ترین روش‌های درست کردن اسنک خانگی بدون ساندویچ ساز است. شما می‌توانید این اسنک‌های خوشمزه را به روش‌های مختلف در قالب‌های کاپ کیک یا فنجان‌های کوچک به عنوان یک غذای انگشتی برای بچه‌ها آماده کنید. اسنک فنجانی فست فودی را به روش بیرونی با سوسیس و کالباس، یا مرغ و گوشت، سبزیجات متنوع و ماکارونی درست می‌کنند.



مواد لازم برای تهیه اسنک فنجانی با ماکارونی و هات داگ​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
هات داگ۴ عدد
پنیر پیتزای رنده شده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر چدار رنده شده۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت اسنک فنجانی هات داگ و ماکارونی: ۱۵ دقیقه
میزان کالری در هر ۲۰۰ گرم اسنک فنجانی هات داگ و ماکارونی: ۳۵۰ کالری

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی با ماکارونی​

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی با ماکارونی

اگر به دنبال ساده‌ترین روش طرز تهیه اسنک بدون ساندویچ ساز هستید، پیشنهاد ما اسنک فنجانی ماکارونی است. برای تهیه این مدل اسنک فنجانی از ترکیب ماکارونی و هات داگ استفاده می‌شود.

مرحله اول؛ ماکارونی را بپزید و آبکش کنید​

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک فنجانی با ماکارونی باید به روش معمول ماکارونی‌ها را بپزید. برای شروع مقداری آب جوش در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. کمی نمک به آب اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس ماکارونی‌ها را به آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شوند. بعد از حدود ۸ دقیقه ماکارونی‌ها را آبکش کنید و با آب سرد بشویید.

مرحله دوم؛ مزه‌دار کردن ماکارونی​

مزه دار کردن ماکارونی برای تهیه اسنک فنجانی ماکارونی

در این مرحله از طرز تهیه اسنک فنجانی باید صبر کنید تا ماکارونی‌ها کاملا سرد شوند. سپس پنیر چدار رنده شده، نمک، فلفل سیاه و آویشن را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن اسنک فنجانی​

بعد از مزه دار کردن ماکارونی، باید قالب‌های کاپ کیک یا فنجان‌های مورد نظرتان را با کمی روغن مایع چرب کنید. سپس ماکارونی را داخل قالب‌ها بریزید. سوسیس را ریز خرد کنید، لابه‌لای مایه ماکارونی قرار دهید و روی اسنک را با پنیر پیتزا بپوشانید.

مرحله چهارم؛ پختن اسنک فنجانی در فر​

در این مرحله باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. قالب را در فر قرار دهید و ۱۰ الی ۱۵ صبر کنید تا روی اسنک‌ها طلایی شود. درنهایت اسنک فنجانی ماکارونی را از قالب خارج کنید و با سس مورد علاقه‌تان میل کنید.

مواد لازم برای تهیه اسنک فنجانی پیتزایی​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سینه مرغ پخته و ریش ریش شده۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
سس کچاپ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کلم بروکلی۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
ذرت۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر پیتزا۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ ریحان خرده شده (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
خمیر پیتزا آمادهبه مقدار لازم
زردچوبه، آویشن، نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی پیتزایی​

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی با طعم پیتزا

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع اسنک فنجانی، اسنک‌های پیتزایی است که به صورت فنجانی و در اندازه کوچک تهیه می‌شوند. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی پیتزایی با مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ گوشت مرغ را بپزید​

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک فنجانی با مرغ و پنیر پیتزا باید سینه مرغ را با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه بپزید. بعد از پختن مرغ آن را ریش ریش کنید.

مرحله دوم؛ قرار دادن خمیر پیتزا در قالب​

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا داغ شود. سپس خمیر آماده پیتزا را اندازه قالب‌های کاپ کیک برش دهید. ابتدا کف قالب‌ها را با کمی روغن چرب کنید. سپس خمیر را داخل قالب قرار دهید و کمی فشار دهید تا داخل قالب قرار بگیرند.

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد داخل اسنک فنجانی​

آماده کردن مواد داخل اسنک فنجانی با طعم پیتزا

در این مرحله باید مرغ ریش‌ریش شده، ذرت، سس کچاپ، نمک، فلفل سیاه و آویشن را با هم ترکیب کنید و داخل خمیر قرار دهید. سپس یک لایه کلم بروکلی و ریحان خرد شده روی مواد بریزید و سطح روی اسنک را با پنیر پیتزا بپوشانید. می‌توانید یک لایه دیگر خمیر روی اسنک قرار دهید یا این‌که اسنک را بدون لایه خمیری دوم روی آن آماده کنید.

مرحله آخر؛ پختن اسنک فنجانی پیتزایی در فر​

در این مرحله باید قالب‌های اسنک فنجانی مرغ را در فر قرار دهید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر کاملا پخته و طلایی شود.

مواد لازم برای تهیه اسنک فنجانی کیکی با قارچ و کالباس​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
آرد سفید۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد ذرت۲ قاشق غذاخوری
نمک، آویشن و فلفل سیاهبه مقدار لازم
شکر۱/۲ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
ماست۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ۲ عدد
آب۳ قاشق غذاخوری
کالباس خرد شده۲ قاشق غذاخوری
قارچ خرد شده۱ قاشق غذاخوری
پیاز داغ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده۱ قاشق غذاخوری
ذرت۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی کیکی با کالباس و قارچ​

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی کیکی

یکی از جذاب‌ترین و درعین‌حال ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های درست کردن اسنک فنجانی، درست کردن این غذا به صورت کیکی است. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه اسنک فنجانی کیکی با قارچ و کالباس آشنا شوید.

مرحله اول؛ تخم مرغ را با آرد ذرت، شکر و ماست مخلوط کنید​

در اولین مرحله از دستور پخت اسنک فنجانی باید تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و با همزن دستی بزنید تا یکدست شوند. سپس مقداری نمک، شکر، آرد ذرت، روغن، ماست، آویشن و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. در این مرحله باید ۳ قاشق آب هم به تخم مرغ‌ها اضافه کنید تا رقیق شوند. سپس مواد را با همزن دستی مخلوط کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن آرد سفید و بیکینگ پودر به سایر مواد​

اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر به سایر مواد اسنک فنجانی کیکی

در این مرحله باید آرد سفید و بیکینگ پودر را الک کنید و به ترکیب تخم مرغ‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم؛ ریختن مواد اسنک در قالب​

در این مرحله باید قالب فنجانی مورد نظرتان را با روغن چرب کنید. سپس به اندازه ۲ قاشق غذاخوری از مایه کیکی که درست کردید را داخل قالب بریزید. سپس روی آن مقداری کالباس، ذرت، فلفل دلمه‌ای، پیاز داغ و قارچ بریزید. درنهایت روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید.

مرحله چهارم؛ قرار دادن اسنک فنجانی در فر​

در آخرین مرحله از طرز تهیه اسنک فنجانی باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. قالب‌های اسنک را برای حدود ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید و صبر کنید تا اسنک‌های فنجانی شما آماده شوند.


طرز تهیه اسنک فنجانی تخم مرغی​

طرز تهیه اسنک فنجانی تخم مرغی

یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن اسنک فنجانی، استفاده از ترکیب تخم مرغ با انواع سبزیجات است. برای این کار باید چند عدد تخم مرغ را بشکنید و در یک کاسه بریزید. مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس مقداری سبزیجات و کالباس خرد شده به این ترکیب اضافه کنید. مواد اسنک را در قالب بریزید و برای حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا اسنک شما آماده شود. می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن این اسنک فنجونی مقداری پنیر پیتزا نیز روی آن بریزید و سپس در فر بگذارید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک فنجانی​

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک فنجانی

  • می‌توانید برای مزه دار کردن انواع اسنک فنجانی از سس مایونز و مقداری آبلیمو استفاده کنید.
  • اضافه کردن پیازچه و گشنیز تازه به مواد اسنک فنجانی طعم بی‌نظیری می‌بخشد.
  • برای طرز تهیه اسنک فنجانی پیتزایی می‌توانید از گوشت چرخ کرده به صورت مایه ماکارونی، مرغ پخته یا انواع سبزیجات مختلف استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه اسنک فنجانی با طعم پیتزا به جای خمیر پیتزا از خمیر یوفکا نیز استفاده کنید.

سوالات متداول​

برای تهیه اسنک فنجانی از چه قالب‌هایی استفاده کنیم؟​

برای درست کردن انواع اسنک فنجانی می‌توانید از فنجان‌های شیشه و سرامیکی مخصوص فر یا قالب‌های فلزی و سیلیکونی کاپ کیک استفاده کنید.

طرز تهیه اسنک فنجانی گیاهی چگونه است؟​

در طرز تهیه اسنک فنجانی گیاهی می‌توانید از انواع سبزیجات مختلف مثل فلفل دلمه‌ای، ذرت، پیازچه، گوجه فرنگی، هویج، کدو سبز و نخود فرنگی و سویا به صورت مایه ماکارونی با سویا استفاده کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به ۲ روش با طعم عالی و لذیذ​



طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به ۲ روش با طعم عالی و لذیذ


اسنک مرغ و انبه یکی از غذاهای سبک برای شام و یک پیش‌غذای مجلسی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. این اسنک خوشمزه به خاطر استفاده از میوه انبه مزیت مقوی بودن را هم دارد و از آن جایی که طبع انبه گرم است، با طبع مرغی که در طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به کار رفته است، یک میکس ملایم و معتدل را می‌سازد و در کل آن را به غذایی با مزاج معتدل تبدیل می‌کند.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ و انبه (برای ۶ نفر)​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
ران مرغ۶ عدد
انبه۳ عدد متوسط
پیازچه۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر۱ حبه
پیاز۱ عدد متوسط
فلفل سیاه۱/۴ قاشق چای‌خوری
فلفل چیلی۱ یا ۲ عدد
نان باگت فرانسویبه مقدار لازم


مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک مرغ و انبه: ۴ ساعت

مراحل طرز تهیه اسنک مرغ و انبه (روش اول)​

طرز تهیه اسنک مرغ و انبه

برای تهیه اسنک مرغ و انبه ابتدا باید سس آن را تهیه کنید. سپس مرغ‌ها را به همراه دیگر مخلفات با هم بپزید تا نرم شوند. این غذا یک فینگرفود عالی برای مهمانی‌ها و جشن‌های تولد است. برای آموزش گام به گام تهیه این غذای سبک، مراحل طرز تهیه اسنک مرغ و انبه را دنبال کنید.

مرحله اول: انبه را با فلفل میکس کنید​

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک مرغ و انبه، ابتدا انبه‌ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید. هسته انبه را جدا کنید و گوشت یا فیله انبه را در مخلوط‌کن بریزید. فلفل چیلی را اضافه کنید و مواد را بزنید تا وقتی یکدست شوند. سپس ترکیب پوره انبه و فلفل را از میکسر بیرون بیاورید و در یک قابلمه بریزید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: سیر و پیاز را به پوره انبه اضافه کنید​

پوست پیاز‌ را بگیرید و به صورت خلالی خیلی باریک یا نگینی ریز خرد کنید. سیر را هم بعد از پوست گرفتن له یا پوره کنید. سیر و پیاز را به انبه‌‌های پوره شده داخل قابلمه اضافه کنید.

مرحله سوم: ران مرغ را به پوره انبه اضافه کنید و بپزید​

ران‌های مرغ را بشویید، روی آن‌ها مقداری نمک و فلفل سیاه بپاشید و در قابلمه حاوی پوره انبه قرار دهید. درب قابلمه را روی آن بگذارید و اجازه دهید همه مواد با هم به مدت ۳ تا ۴ ساعت روی شعله ملایم بپزند و نرم شوند. مزه انبه و دیگر مواد، باید کاملا به خورد مرغ‌ها برود و ران‌ها کاملا نرم شوند و بپزند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا مواد کمی از دما بیفتند.

مرحله چهارم: اسنک مرغ و انبه را آماده و سرو کنید​

بعد از اینکه مرغ‌ها کاملا پختند و سس‌ غلیظ شد، استخوان‌های مرغ را بیرون بیاورید. مرغ‌ها را به صورت ریش ریش درآورید و داخل نان باگت یا روی یک لایه نان تست قرار دهید. روی هر یک از اسنک‌ها، مقداری پیازچه تازه خرد شده بریزید و یک تکه انبه هم قرار دهید. از نان پیتا و لواش هم می‌توانید برای درست کردن اسنک مرغ و انبه استفاده کنید. اسنک‌ها را در ظرف مناسب سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سینه یا فیله مرغ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌اینصف یک عدد
پیاز۱ عدد کوچک
قارچ۲ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
نان تستبه مقدار لازم
پودر انبه (برای سس اسنک)۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید (برای سس اسنک)۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک و فلفل قرمز (برای سس اسنک)به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
مدت زمان پخت اسنک مرغ و انبه: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک مرغ و انبه (روش دوم)​

اسنک با انبه و مرغ

برای درست کردن اسنک مرغ با انبه به این روش، سینه یا فیله مرغ را با پیاز و دیگر ادویه‌جات، مرینیت و بعد سرخ کنید. برای آموزش تهیه این اسنک مرغ و انبه خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: سینه یا فیله مرغ را مزه‌دار کنید​

برای شروع ابتدا پیاز را پوست بگیرید و آن را رنده کنید. فلفل‌ دلمه‌ای را هم رنده یا ریز خرد کنید. تکه‌های مرغ را به قطعات دلخواه به صورت مکعبی خرد کنید و پیاز رنده شده و فلفل دلمه‌ای را به همراه نمک و فلفل قرمز به آن اضافه کنید. همه مواد اسنک را در یک ظرف دربسته یا یک پلاستیک زیپ کیپ بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه یا یک ساعت در یخچال قرار دهید. صبر کنید تا بوی زهم مرغ گرفته شود و تکه‌های گوشت مرغ مزه‌دار و کمی نرم شوند.

مرحله دوم: سس انبه را درست کنید​

در مدت زمانی که مرغ در حال مزه گرفتن است، پودر انبه را به همراه سرکه سفید و فلفل قرمز در یک شیرجوش بریزید. اگر می‌خواهید تندی سس‌تان کمتر باشد، می‌توانید فلفل سیاه را جایگزین فلفل قرمز کنید. مواد را به هم بزنید و صبر کنید تا گلوله‌های پودر انبه باز شود. شیرجوش را روی حرارت ملایم قرار دهید و باز هم مواد را به هم بزنید تا وقتی که غلیظ و تبدیل به یک سس شود. غلظت سس که به اندازه ماست رقیق شد، حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید سس خنک شود.

مرحله سوم: مرغ‌های مزه‌دار شده را سرخ کنید​

در یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن، مرغ‌های مرینیت شده را از یخچال بیرون بیاورید و آن‌ها را در تابه سرخ کنید. حرارت را کم کنید تا همزمان با سرخ کردن، تکه‌های مرغ کمی هم بپزند. یک طرف مرغ‌ها که سرخ شدند، طرف دیگر را هم سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله چهارم: قارچ را اضافه کنید​

در این مرحله از طرز تهیه اسنک مرغ و انبه، بعد از اینکه مرغ‌ها سرخ و آماده شدند، قارچ‌ها را به صورت حلقه‌های باریک خرد کنید و به مرغ‌های در حال تفت اضافه کنید. صبر کنید تا قارچ‌ها هم تفت بخورند و نرم شوند. شعله را در لحظات آخر زیاد کنید تا آب قارچ‌ها کشیده شود.

مرحله پنجم: مواد اسنک را روی نان تست بگذارید​

کف یک تابه، کمی روغن بریزید و یک یا چند نان‌ تست قرار دهید، به طوری که نان‌ها روی هم قرار نگیرند و کمی با هم فاصله داشته باشند. روی نان تست یک لایه از سس انبه که درست کرده‌ بودید، بریزید و روی سس را با یک لایه از مواد اسنک مرغ بپوشانید. سعی کنید خیلی نان را از مواد انباشته نکنید. دوباره یک لایه دیگر از نان تست را روی مواد بگذارید.

مرحله ششم: اسنک‌ مرغ و انبه را سرو کنید​

در زمان پخت روی اسنک‌ها یک جسم سنگین بگذارید و صبر کنید تا یک طرف اسنک طلایی شود. سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. همه اسنک‌ها را به همین روش درست کنید. در‌ آخر اسنک‌ها را در یک ظرف مناسب بچینید. کنار اسنک یک ظرف سس دلخواه بگذارید و آن را سرو کنید.

روش تهیه اسنک مرغ و انبه در دستگاه ساندویچ ساز​

طرز تهیه اسنک مرغ و انبه در دستگاه ساندویچ ساز

این روش از تهیه اسنک مرغ و انبه، یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌های پخت اسنک است. برای این روش، مواد اسنک را به یکی از دو روش بالا آماده کنید و بین دو لایه نان تست بریزید. سپس دستگاه ساندویچ ساز را به مدت ۵ دقیقه گرم کنید. کف دستگاه را با کمی روغن چرب کنید و اسنک‌ها را در دستگاه به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید تا هر دو طرف آنها، طلایی شود. همه اسنک‌ها را به همین شیوه، درست کنید. در آخر اسنک‌ مرغ و انبه را با سس دلخواه سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک مرغ و انبه​

فوت و فن های طرز تهیه اسنک مرغ و انبه


  • برای درست کردن اسنک مرغ و انبه، بهتر است از گوشت مرغ بدون استخوان استفاده کنید. اگر از ران مرغ در طرز تهیه اسنک مرغ و انبه استفاده کردید، بعد از پخت، استخوان‌ها را جدا کنید.
  • نانی که برای سرو اسنک مرغ و انبه استفاده می‌کنید، می‌توانید بنا به سلیقه خود تغییر دهید. نان باگت، نان پیتا، نان تست و حتی نان لواش را می‌توانید برای درست کردن اسنک استفاده کنید.
  • اسنک مرغ و انبه را می‌توانید به عنوان یک فینگرفود در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها یا در کنار وعده‌های اصلی غذا سرو کنید.

سوالات متداول​

از چه نانی برای طرز تهیه اسنک مرغ و انبه استفاده کنیم؟​

نان باگت، نان پیتا، نان تست و حتی نان لواش را می‌توانید برای سرو این پیش‌غذا یا غذای سبک برای شام به کار ببرید.

از کدام قسمت مرغ برای درست کردن اسنک استفاده کنیم؟​

قسمت بدون استخوان مرغ مثل سینه و فیله برای تهیه اسنک مناسب است ولی اگر از ران استفاده می‌کنید، بعد از پخت، استخوان‌ها را جدا کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۴ طرز تهیه اسنک کالباس، در تابه، ساندویچ ساز، فر و با اتو در ۱۰ دقیقه​



۴ طرز تهیه اسنک کالباس، در تابه، ساندویچ ساز، فر و با اتو در ۱۰ دقیقه


اسنک کالباس در عرض ۱۰ دقیقه آماده است، به همین دلیل هم لقب پرطرفدارترین اسنک دنیا را در میان انواع مختلف اسنک از آن خود کرده است. اسنک ژامبون را می‌توانید با انواع کالباس و ژامبون تهیه کنید.

مواد لازم تهیه اسنک کالباس (برای ۵ عدد)​



مواد اولیهمقدار مورد نیاز
کالباس۲۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
کنسرو ذرت۱ عدد
نان تست۱۰ عدد
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
نمکبه میزان دلخواه
پودر آویشنبه مقدار دلخواه
فلفل سیاه یا قرمزبه میزان دلخواه
روغن مایع یا کرهبه میزان لازم

میزان کالری انرژی یک اسنک ۱۰۰ گرمی کالباس و پنیر: ۲۴۱ کیلوکالری
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک کالباس: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک کالباس در اسنک ساز​


مراحل طرز تهیه اسنک کالباس


اسنک کالباس را می‌توانید با انواع ژامبون یا کالباس مرغ، گوشت و کالباس گیاهی درست کنید. کالباس‌ها را می‌توانید به صورت ساده در اسنک بگذارید یا قبل از قرار دادن در میان نان تست، در تابه، با کمی روغن تفت دهید. در ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه اسنک کالباس را بخوانید.

مرحله اول: مواد اسنک ژامبون را آماده کنید​

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک، ابتدا کالباس‌ها را خرد کنید. قارچ و فلفل دلمه‌ای را بشویید. قارچ‌ها را به صورت نازک خرد کنید. فلفل دلمه‌ای‌ها را برش بزنید و تخم‌های آن‌ها را دور بریزید. فلفل‌ دلمه‌ای‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. ذرت را اگر به صورت تازه خریداری کرده‌اید، با مقداری آب بپزید تا نرم شود.

مرحله دوم: قارچ و فلفل دلمه‌ای را تفت دهید​

در یک تابه، کمی روغن یا کره بریزید و وقتی روغن داغ شد، قارچ‌ها را اضافه کنید. حرارت را روی حالت متوسط قرار دهید تا قارچ‌ها آب نیندازند. به اندازه ۱ قاشق آبلیمو اضافه کنید تا رنگ قارچ‌ها تیره نشود. وقتی قارچ‌ها نرم شدند و آب آنها کشیده شد، فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و چند ثانیه تفت دهید. به خاطر داشته باشید که فلفل دلمه‌ای نباید زیاد سرخ شود، چون تلخ می‌شود. نمک، فلفل و پودر آویشن را هم اضافه کنید.

مرحله سوم: مواد اسنک کالباس را روی نان بریزید​

در این مرحله، ۵ عدد از نان‌های تست را روی سطح کار بگذارید و به اندازه مساوی روی هر کدام آنها، پنیر پیتزا بریزید یا پنیر ورقه‌ای بگذارید. سپس کالباس‌های خرد شده، ذرت و بعد مخلوط قارچ و فلفل دلمه‌ای روی نان‌ها بریزید. اگر پنیر پیتزا دارید، یک لایه دیگر پنیر روی مایه اسنک بریزید. سپس نان دوم را روی مواد قرار دهید.

مرحله چهارم: اسنک‌ ژامبون را در دستگاه ساندویچ ساز بگذارید​

کف دستگاه اسنک ساز یا ساندویچ ساز را با کمی روغن چرب کنید و اسنک‌ها را در دستگاه بچینید. درب دستگاه را ببندید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا نان‌ها برشته شوند. همه اسنک‌ها را به همین شکل آماده کنید. اسنک‌های آماده شده را در ظرف سرو بگذارید و با سس مایونز، خردل یا سس کچاپ، سرو کنید.

طرز تهیه اسنک کالباس در ماهیتابه و بدون ساندویچ ساز​


طرز تهیه اسنک کالباس در ماهیتابه و بدون ساندویچ ساز


اگر دستگاه ساندویچ ساز در دسترس ندارید، می‌توانید اسنک کالباس خود را در تابه درست کنید. برای این کار بعد از آماده کردن مواد و درست کردن اسنک‌ها، یک تابه را کمی چرب کنید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. اسنک‌ها را در تابه بچینید و یک جسم سنگین را روی آنها بگذارید. می‌توانید یک آجر، سنگ یا ظرف نشکن سنگین را در ورقه آلومینیومی بپیچید و روی نان‌های تست قرار دهید. بعد از ۵ دقیقه، یک طرف نان‌ها که سرخ شد، اسنک را برگردانید و طرف دوم را هم ۵ دقیقه سرخ کنید.

طرز تهیه اسنک کالباس در فر​


طرز تهیه اسنک کالباس در فر


برای تهیه اسنک کالباس در فر، از قبل فر را به مدت ۳۰ دقیقه روشن کنید تا گرم شود. بعد از این که مواد اسنک را در نان‌های تست قرار دادید، نان‌ها را در سینی فر بچینید و در فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد، به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا اسنک‌ها طلایی شوند. سپس آنها را بیرون بیاورید و با سس دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه اسنک کالباس با اتو​


طرز تهیه اسنک کالباس با اتو


برای پخت اسنک کالباس با اتو، باید از ورق فویل مرغوب با ضخامت متوسط استفاده کنید. در این روش، نان تست را روی فویل آلومینیومی قرار دهید. مواد میانی اسنک کالباس را روی نان تست بریزید. یک نان تست دیگر را روی مواد قرار دهید. سپس ورق فویل را ببندید، به طوری که تمام قسمت‌های اسنک، داخل فویل قرار بگیرند و اتو با نان یا مواد اسنک، تماس مستقیم نداشته باشد.
گزینه بخار اتو را ببندید و آن را روشن کنید تا داغ شود. اتو را روی فویل اسنک قرار دهید. چند دقیقه به همان حالت بگذارید تا پنیر پیتزا، ذوب شود. هر دو طرف اسنکی را که داخل فویل پیچیده شده است، با اتوی داغ، برشته کنید. بعد از گذشت چند دقیقه، اسنک کالباس خوشمزه شما آماده سرو است. مراقب باشید بعد از اینکه اسنک آماده سرو شد، حرارت فویل هنوز بالا است. با دستکش پارچه‌ای آشپزی، فویل را باز کنید و اسنک را بیرون بیاورید.

فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک کالباس​


فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک کالباس



  • برای تهیه اسنک کالباس، می‌توانید مواد را بدون سرخ کردن هم در بین نان‌های تست قرار دهید و بعد در دستگاه، تابه یا فر بگذارید.
  • به خاطر داشته باشید که مواد داخل اسنک به هیچ وجه نباید آبدار و شل باشند چون باعث خمیری شدن بافت اسنک می‌شود.
  • تعداد نان‌های تست را همیشه زوج در نظر بگیرید چون برای هر اسنک دو نان تست لازم است.
  • ترکیب مواد میانی داخل اسنک کالباس، کاملا سلیقه‌ای و دلخواه است. می‌توانید مواد داخل اسنک را به سلیقه خود کم یا زیاد کنید.
  • هر چند پر ملات بودن اسنک‌ها باعث می‌شود، اسنکتان خوشمزه‌تر شود ولی حجم زیادی از مواد را بین نان‌ها نریزید. این کار باعث می‌شود در اثر فشرده‌ شدن مواد داخل دستگاه، مایه اسنک از بین نان‌ها بیرون بریزید و دستگاه اسنک ساز، کثیف شود.
  • می‌توانید از سبزی‌های تازه خرد شده مثل جعفری، تره، ترخون و … یا گوجه فرنگی، خیارشور، نخود فرنگی و … هم در طرز تهیه اسنک کالباس استفاده کنید.

سوالات متداول​

چه کار کنیم که نان‌ اسنک به دستگاه اسنک ساز یا تابه نچسبد؟​

برای جلوگیری از چسبیدن نان‌های تست به دستگاه ساندویچ ساز یا تابه، حتما دستگاه را با کمی روغن چرب کنید و اجازه دهید برای ۵ دقیقه گرم شود تا نان‌ها به دستگاه نچسبند.

برای تهیه اسنک رژیمی با کالباس چه کار کنیم؟​

برای طرز تهیه اسنک کالباس رژیمی، پنیر پیتزا را از مواد مورد استفاده در اسنک، حذف کنید. می‌توانید به جای پنیر پیتزا، سس کچاپ استفاده کنید. همچنین قارچ‌ها را بدون سرخ کردن، داخل اسنک بریزید و بعد اسنک را برشته کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در ماهیتابه و ساندویچ ساز​



طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده


اسنک با گوشت چرخ کرده و مخلفات دیگر مثل قارچ، سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، هویج، نخود فرنگی، پنیر پیتزا و سبزیجات معطر، جزو انواع خوراک با گوشت چرخ کرده راحت و تقریبا سریع به حساب می‌آیند. این مدل اسنک هم مثل انواع مختلف اسنک معمولا در زمان کمی آماده می‌شود و برای شام، ناهار یا فینگرفود مناسب بچه‌ها و همچنین به عنوان یک فینگرفود شیک برای مهمانی‌ پرطرفدار است.

مواد لازم اسنک گوشت چرخ کرده (برای ۶ عدد)​



مواد اولیهمقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
نان تست۱۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای۱ عدد
پنیر پیتزا یا پنیر گودابه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و آویشنبه مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی یا کرهبه مقدار لازم
سس کچاپبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک گوشت چرخ کرده: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در ساندویچ ساز​


طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده و قارچ


برای تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده از موادی مثل قارچ و سیب زمینی هم استفاده می‌شود که هم طعم اسنک را لذیذتر می‌کند و هم ارزش غذایی اسنک را بالا می‌برد که البته سلیقه‌ای است و می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

مرحله اول: سیب زمینی‌‌ها را آماده کنید​

برای آماده کردن سیب زمینی‌ها دو راه دارید؛ می‌توانید سیب زمینی‌ها را به صورت آبپز شده، داخل اسنک استفاده کنید یا آنها را سرخ کنید. اگر از سیب زمینی آبپز استفاده می‌کنید، بعد از آبپز کردن سیب زمینی‌ها، پوست آنها را بگیرید و بکوبید تا پوره شوند و کنار بگذارید. اگر می‌خواهید آنها را سرخ کنید، سیب‌زمینی‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در یک تابه با روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. سپس سیب زمینی‌های سرخ شده را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: قارچ را سرخ کنید​

در این مرحله از طرز تهیه اسنک گوشت چرخ کرده قارچ‌هایی که از قبل شسته‌اید و خشک شده‌اند، به صورت خلالی و باریک خرد کنید. در یک تابه روغن یا کره بریزید و بعد از داغ شدن، قارچ‌ها را در تابه بریزید. حرارت را متوسط به بالا قرار دهید تا قارچ‌ها، آب نیندازند. برای اینکه رنگ قارچ‌ها تیره نشود، به اندازه ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید. وقتی قارچ‌ها سرخ شدند و آبشان کشیده شد، آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: پیاز و گوشت را آماده کنید​

در این مرحله، پیاز را پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید. اگر رنده کنید بهتر است. در تابه کمی روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید. وقتی کاملا طلایی و سبک شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. مواد را تفت دهید تا رنگ گوشت چرخ کرده، تغییر کند.

مرحله چهارم: ادویه‌ها و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید​

بعد از این‌که رنگ گوشت تغییر کرد، به آن نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر آویشن اضافه کنید و مواد را تفت دهید. فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کنید و هسته‌های آن را دور بریزید. فلفل‌ها را هم به تابه بیفزایید. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید تا با مواد تفت بخورد و طعم خامی خود را از دست بدهد.

مرحله پنجم: بقیه مواد اسنک را اضافه کنید​

بعد از تفت دادن گوشت با ادویه و رب گوجه فرنگی، نوبت به اضافه کردن قارچ‌های خرد شده و سیب‌ زمینی‌ها است. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. به اندازه ۵ دقیقه درب تابه را روی آن بگذارید و اجازه دهید کمی مواد بپزند و طعم همدیگر را بگیرند. در این مدت، حرارت را روی حالت بسیار ملایم تنظیم کنید. دقت کنید که آب مواد یا مایه اسنک کاملا باید کشیده شود و شل نباشد. سپس شعله را خاموش کنید.

مرحله ششم: مواد اسنک را در نان بریزید​

برای تهیه اسنک، می‌توانید دور نان‌ها را برش بزنید. برای خوشمزه‌تر شدن اسنک می‌توانید ابتدا مقداری سس کچاپ روی نان تست بمالید. به مقدار دلخواه پنیر پیتزا یا پنیر گودا روی نان تست بریزید. سپس مایه گوشت و قارچ و سیب زمینی را که آماده کرده‌اید، به طور یکدست روی نان قرار دهید. مقدار دیگری پنیر روی مایه گوشتی اسنک بریزید و بعد یک نان تست را روی آن بگذارید. این کار را برای تمام نان تست‌ها و مایه گوشتی اسنک تکرار کنید.

مرحله آخر: اسنک‌ها را در ساندویچ ساز گریل کنید​

در این مرحله از طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده، دستگاه ساندویچ‌ساز را گرم کنید. با یک قلم موی آشپزی، کف دستگاه را با روغن یا کره ذوب شده، کمی چرب کنید. سپس اسنک‌ها را داخل دستگاه بگذارید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه گریل شوند. هر دو طرف نان، باید طلایی شود. همه اسنک‌ها را به همین روش آماده کنید و بپزید.
وقتی همه اسنک‌ها را آماده کردید، در یک ظرف مناسب سرو قرار دهید. کنار ظرف سس کچاپ یا سس مایونز بگذارید و اسنک‌ها را با سس دلخواه، به صورت گرم، سرو و میل کنید.

طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در تابه​


طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در تابه


اگر دستگاه ساندویچ‌ساز ندارید، می‌توانید اسنک‌هایتان را در تابه درست کنید. در این روش بعد از آماده کردن مایه گوشت چرخ کرده، مایه اسنک را به همراه پنیر پیتزا یا پنیر گودا مانند روش بالا، بین دو لایه نان تست بریزید و کف یک تابه را کمی چرب کنید. اسنک‌ها را در تابه بچینید و یک جسم سنگین روی اسنک‌ها بگذارید تا از هم باز نشوند. بهتر است جسم سنگین را داخل فویل بپیچید و روی اسنک‌ها قرار دهید.
بعد از ۵ تا ۷ دقیقه، وقتی یک طرف اسنک‌ها طلایی شد، آن‌ها را برگردانید و دوباره طرف دیگر را سرخ کنید. نیازی به روغن زیاد نیست؛ همین که کمی طلایی شود، کافی است. بعد از آماده شدن، اسنک‌ها را از تابه بیرون بیاورید و سرو کنید.

سوالات متداول​

چه کار کنیم که اسنک‌ها به دستگاه ساندویچ‌ساز نچسبند؟

چه کار کنیم که اسنک‌ها به دستگاه ساندویچ‌ساز نچسبند؟​

برای اینکه مطمئن شوید اسنک‌های گوشت چرخ کرده، به دستگاه نمی‌چسبند، می‌توانید علاوه بر چرب کردن صفحه دستگاه، مقداری کره آب کنید و روی نان تست‌ها بمالید. سپس اسنک‌ها را در دستگاه بگذارید و بپزید.

چرا اسنک از هم می‌پاشد؟​

دلیل از هم پاشیدن اسنک‌ها ممکن است به این موضوع مربوط باشد که مواد داخل اسنک، به اندازه کافی غلیظ نیست. اگر مایه اسنک آبکی باشد، باعث شل شدن و پاشیدن اسنک می‌شود. همچنین ممکن است اسنک‌ها داخل دستگاه، به خوبی پرس نشده باشند که باز هم بعد از بیرون آوردن آنها، لایه‌های نان از هم جدا می‌شوند.

اسنک چیست؟​

اسنک یکی از غذاهای سریع و آسان است که معمولا با نان تست و در دستگاه ساندویچ‌ساز دست می‌شود. به این صورت که بین دو لایه نان تست (البته با دیگر نان‌ها مثل پیتا و نان باگت هم می‌توان اسنک درست کرد)، مواد اسنک ریخته می‌شود و در دستگاه ساندویچ‌ساز، تُست می‌شود. البته می‌توان اسنک را در ماهیتابه هم تهیه کرد. مواد مختلفی در طرز تهیه اسنک می‌توان به کار برد و طعم‌های متنوع‌تری را به اسنک اضافه کرد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه اسنک سوسیس ساده و پیتزایی در تابه، ساندویچ ساز و فر​



۲ طرز تهیه اسنک سوسیس ساده و پیتزایی در ماهیتابه، ساندویچ ساز و فر


اسنک سوسیس یکی از خوشمزه‌ترین انواع اسنک است که می‌توانید برای دورهمی‌ها یا جشن تولد به عنوان فینگرفود تهیه کنید. البته اسنک سوسیس برای ناهار یا شام هم گزینه بسیار مناسبی است و می‌تواند شما را تا مدت زیادی سیر نگه دارد. شما با مواد متنوعی می‌توانید اسنک سوسیس را در خانه با دستگاه ساندویچ ساز، در فر و در ماهیتابه درست کنید.


مواد لازم اسنک سوسیس ساده (برای ۸ نفر)​


طرز تهیه اسنک سوسیس ساده


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سوسیس۳ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
سیب زمینی متوسط۲ عدد
فلفل دلمه‌ای کوچک۱ عدد
قارچ۴ عدد
نان تست۱۶ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
سس کچاپ یا سایر انواع سسبه میزان دلخواه
پنیر پیتزا، پارمسان یا ورقه ایبه مقدار دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک سوسیس ساده در ساندویچ ساز: ۵ الی ۷ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک سوسیس در ساندویچ ساز​


مراحل طرز تهیه اسنک سوسپس ساده


اسنک سوسیس را می‌توانید به راحت‌ترین روش با ساندویچ ساز درست کنید. مراحل طرز تهیه اسنک سوسیس ساده و خوشمزه در ساندویچ ساز را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد اسنک سوسیس را آماده کنید​

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک سوسیس، روکش سوسیس‌ها را جدا کنید. می‌توانید از سوسیس‌ آلمانی، سوسیس کوکتل دودی یا حتی سوسیس مرغ برای درست کردن اسنک استفاده کنید. سوسیس‌ها را به صورت نگینی ریز یا حلقه‌ای خرد کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی‌ها را هم پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.
قارچ‌ها را هم بشویید و به صورت خلالی نازک خرد کنید. سپس پیاز را پوست بگیرید و خلالی نازک یا نگینی ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را هم بشویید و تخم‌های آن را جدا کنید. فلفل را نگینی ریز خرد کنید. یک تابه را روی حرارت بگذارید و کمی روغن مایع سرخ کردنی در آن بریزید تا داغ شود.

مرحله دوم: مواد اسنک سوسیس را تفت دهید​

در این مرحله از طرز تهیه اسنک سوسیس، به ترتیب شروع به تفت دادن و سرخ کردن مواد کنید. سیب زمینی‌ها را در تابه بریزید و بعد از سرخ شدن، آنها را از تابه بیرون آورید و در یک ظرف بریزید. سپس سوسیس‌ها را در تابه بریزید و تفت دهید تا خامی آنها گرفته شود. نیازی به طلایی شدن سوسیس نیست. سوسیس‌ها که آماده شدند، آنها را به سیب زمینی‌ها اضافه کنید.
فلفل دلمه‌ای‌ها را در تابه بریزید و فقط در حد ۳۰ ثانیه تفت دهید. نباید فلفل دلمه‌ای را زیاد سرخ کنید، چون تلخ می‌شود. سپس فلفل‌ها را بیرون بیاورید و قارچ‌ها را در آخر اضافه کنید. چون قارچ‌ها احتمالا آب می‌اندازند، بهتر است در آخرین مرحله تفت دهید. حرارت را روی متوسط به بالا تنظیم کنید. برای جلوگیری از سیاه و تیره‌شدن‌ قارچ می‌توانید به اندازه یک قاشق غذاخوری آبلیمو هم اضافه کنید.

مرحله سوم: مواد اسنک را با هم مخلوط کنید و روی نان بریزید​

بعد از سرخ کردن همه مواد، رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و با روغن کمی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. سپس همه موادی را که سرخ کرده و کنار گذاشته بودید، شامل سیب زمینی، قارچ، سوسیس، پیاز و فلفل دلمه‌ای‌ها را در تابه بریزید و به آنها نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و ادویه‌های دلخواه خود را اضافه کنید و هم بزنید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید تا طعم‌ها به خورد هم بروند و بعد شعله گاز را خاموش کنید.
سپس نان‌های تست را به ترتیب روی سطح تمیز بگذارید و مقداری از مواد را روی هر لایه نان تست بریزید. دقت کنید که مواد اسنک نباید آبکی باشد تا اسنک‌ شل نشود. بعد از تمام شدن مایه اسنک، لایه دوم نان را روی مواد بگذارید. (بسته به نوع سوسیس و سایز سیب زمینی و قارچ‌ها، ممکن است به نان بیشتری نیاز داشته باشید.)

مرحله آخر: اسنک‌ها را در ساندویچ ساز برشته کنید​

دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید تا گرم شود. کف دستگاه را با کمی روغن یا کره چرب کنید و اسنک‌ها را در دستگاه بگذارید و آن را ببندید. اجازه دهید اسنک‌ها ۵ تا ۷ دقیقه در دستگاه بمانند تا دو طرف آنها طلایی و برشته شود. سپس آنها را از دستگاه خارج کنید. همه اسنک‌ها را به همین صورت آماده کنید و با سس کچاپ یا سس‌های دلخواه دیگر مثل مایونز، سس ساندویچ یا سس خردل سرو کنید.

طرز تهیه اسنک سوسیس پیتزایی​


طرز تهیه اسنک سوسیس پنیری با قارچ


برای تهیه اسنک سوسیس پنیری با قارچ که با نام اسنک پیتزایی با سوسیس هم شناخته می‌شود، در مواد اسنک از پنیر پیتزا، پنیر پارمزان یا پنیر چدار استفاده می‌شود. این پنیر‌ها باعث کشدار شدن اسنک می‌شوند. در این روش، مانند روش بالا باید مواد را به ترتیب، سرخ و آماده کنید. اما وقتی که می‌خواهید مواد را داخل نان‌های تست بریزید، ابتدا یک لایه پنیر بریزید و بعد مایه اسنک (شامل سوسیس و دیگر مخلفات) را اضافه کنید.
دوباره روی این مواد را یک لایه دیگر پنیر دلخواه بریزید. بعد نان بعدی را روی مواد بگذارید و در دستگاه ساندویچ ساز بگذارید تا به مدت ۵ الی ۷ دقیقه برشته شود. در این روش، می‌توانید رب گوجه فرنگی را به دلخواه حذف کنید.

اسنک سوسیس در تابه​


طرز تهیه اسنک سوسیس در تابه


در این روش، بعد از آماده کردن اسنک‌ها، یک تابه را کمی چرب کنید و روی حرارت بگذارید. اسنک‌ها را در تابه بچینید و یک جسم سنگین را روی آنها بگذارید. می‌توانید یک آجر یا ظرف نشکن سنگین را در ورقه آلومینیومی بپیچید و روی نان‌های تست بگذارید. بعد از ۵ دقیقه، یک طرف نان‌ها که سرخ شد، طرف دوم را سرخ کنید.

اسنک سوسیس در فر​

در این روش، اسنک‌ سوسیس را در سینی فر بچینید و در فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد، به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا اسنک‌ها طلایی شوند. سپس آنها را بیرون بیاورید و با سس دلخواه سرو کنید.

سوالات متداول​

چرا اسنک خشک می‌شود؟​

برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد اسنک، آنها را زیاد در دستگاه ساندویچ ساز، فر یا تابه نگذارید، چون آب نان بخار شده و اسنک خشک و سفت می‌شود. در ضمن باید دستگاه‌ را کمی چرب کنید تا از خشکی زیاد نان اسنک جلوگیری کنید.

با کدام سوسیس، اسنک سوسیس درست کنیم؟​

برای تهیه اسنک سوسیس می‌توانید از انواع سوسیس‌ها مثل سوسیس تنوری، آلمانی یا کوکتل پنیری استفاده کنید. این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ با سس بشامل​



طرز تهیه اسنک خانگی؛ اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ + تهیه سس بشامل


اسنک مرغ و قارچ پنیری جزو محبوب‌ترین انواع اسنک رستورانی برای مهمانی و دورهمی است. این اسنک را با نان باگت و نان تست می‌توانید تهیه کنید. طرز تهیه اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ با نان باگت را بخوانید.




اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ با نان باگت​


اسنک پیتزایی مرغ و قارچ مجلسی با نان باگت

مواد لازم برای ۶ نفر​

سینه مرغ: ۵۰۰ گرم مکعبی و ریز خرد شده
قارچ: ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز: هر کدام نصف و مکعبی خرد شده
سیر: ۲ حبه ریز رنده شده
پیاز: ۲ عدد متوسط ریز و ساطوری خرد شده
لیموترش: ½ یک عدد لیموترش تازه
نمک، فلفل پاپریکا، فلفل قرمز، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم
سس سیر یا هر سسی که طعم آن را می‌پسندید: به مقدار دلخواه

طرز تهیه​


طرز تهیه اسنک پیتزایی


ابتدا پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد کنید و تفت دهید. مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید تا رنگ پیازها طلایی شود. پیش از آن‌که طعم زردچوبه تلخ شود تکه‌های مرغ مکعبی و ریز خرد شده را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید. بعد از این‌که رنگ تکه‌های مرغ تغییر کرد و سفید شد ۲ حبه سیر ریز رنده شده را اضافه کنید. مقداری سیر را با سایر مواد تفت دهید. بلافاصله بعد از این‌که بوی سیر سرخ شده به مشام‌تان رسید نمک به همراه فلفل سیاه و قرمز، آویشن و پودر فلفل پاپریکا را اضافه کنید. قارچ‌های خرد شده را کمی در کره و فلفل سیاه تفت دهید و سپس به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. کمی که تفت خورد فلفل‌های دلمه‌ای رنگی مکعبی خرده شده را اضافه کنید و نصف یک عدد لیموترش یا لیمو سنگی تازه را روی تمام مواد بچکانید. در تابه رو بگذارید و شعله گاز را ملایم کنید تا تمام مواد با هم بپزند. برای پخت مواد داخل اسنک پیتزایی مرغ و قارچ مجلسی بیست تا بیست و پنج دقیقه زمان کافی است. برای درست کردن این اسنک از هر نوع نانی که دوست داشته باشید می‌توانید استفاده کنید برای مثال نان باگتی که از عرض و به صورت گرد برش زده‌اید، نان تست، نان‌های مخصوص پنینی و سایر نان‌ها.
برای درست کردن اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ با نان باگت، نان‌ها را از طول، مثل وقتی که می‌خواهید ساندویچ درست کنید، برش بزنید.
مقداری از خمیر داخل باگت را بردارید اما زیاد آن را خالی نکنید. می‌توانید خمیر را هم برندارید و کمی با دست آن را به سمت پایین فشار بدهید. کف نان باگت را با با سس سیر یا هر سسی که دوست دارید کمی مرطوب کنید و بعد مواد مرغ و قارچ را اضافه کنید. روی این مواد سس بشامل و در صورت دلخواه برش‌های گرد گوجه فرنگی (اختیاری است) بعد پنیر پیتزا و روی پنیر هم مقداری پودر آویشن بپاشید. فر را روشن کنید و روی درجه ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. وقتی که فر گرم شد اسنک مرغ و قارچ مجلسی را داخل سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید. به محض این‌که پنیر آب شد اسنک خانگی پیتزایی مرغ و قارچ آماده است. ده دقیقه برای آب شدن پنیر کافی است. در دو دقیقه پایانی گریل فر را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود. این اسنک خوشمزه را گرم میل کنید.

طرز تهیه سس بشامل​


طرز تهیه سس بشامل


سس بشامل یا همان سس سفید یک سس خوشمره و کاربردی برای پخت انواع اسنک و انواع غذاهای فست‌فودی از جمله لازانیا است پس بد نیست طرز تهیه کامل آن را بلد باشید.
برای درست کردن سس سفید یا سس بشامل یک قاشق کره و یک قاشق آرد همه منظوره را با هم به مدت یک دقیقه تفت دهید. یک لیوان شیر را کم کم به این مواد اضافه کنید تا مواد سس گوله نشود و مرتب هم بزنید تا سس به غلظت فرنی برسد. در مرحله بعد ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه را اضافه کنید. اگر احیانا سس بشامل سفت شد بعد از ده دقیقه دو سه قاشق شیر به آن اضافه کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه اسنک خانگی ساده تن ماهی و نخود فرنگی در ۵ دقیقه​


طرز تهیه اسنک خانگی ساده تن ماهی و نخود فرنگی در 5 دقیقه


اسنک تن ماهی و نخود فرنگی جزو غذاهای خوشمزه با تن ماهی و جزو انواع اسنک خوشمزه است که در مدت زمان ۵ دقیقه حاضر می‌شود. طرز تهیه اسنک تن ماهی با نخود فرنگی را از سایت آشپزی Jamie Oliver بخوانید.



طرز تهیه اسنک خانگی ساده تن ماهی و نخود فرنگی​


طرز تهیه اسنک ساده تن ماهی و نخود فرنگی در 5 دقیقه

مواد لازم​

مدت زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه​

ماهی ساردین کنسروی: ۲ عدد
تن ماهی در روغن زیتون: یک کنسرو
نخود فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
کره: ۳۰ گرم

طرز تهیه​


طرز تهیه اسنک خانگی ساده تن ماهی و نخود فرنگی


برای درست کردن اسنک ساده تن ماهی و نخود فرنگی کافی است دو عدد ماهی ساردین کنسروی را به قطعات کوچک تقسیم کنید، ماهی تن را هم ریز کنید و هر دو را به همراه کره در میکسر یا غذاساز بریزید تا کاملا با هم مخلوط شوند (اگر رژیم لاغری دارید کره را حذف کنید). اسنک شما به همین سادگی آماده است و کافی است روی آن یک قاشق غذاخوری نخود فرنگی پخته یا کنسرو شده، کمی گشنیز خرد شده، جعفری یا خیارشور بریزید. اضافه کردن آووکادو پوره شده به این اسنک هم انتخاب بدی نیست اما کاملا اختیاری است. اسنک ساده تن ماهی و نخود فرنگی را با نان تست، نان ترتیلا یا نان سوخاری میل کنید.

خواص تغذیه‌ای اسنک خانگی ساده تن ماهی و نخود فرنگی​


خواص تغذیه‌ای اسنک ساده تن ماهی و نخود فرنگی


*ماهی‌های کوچک «ساردین» سرشار از اسیدهای چرب مفید، ویتامین D و کلسیم هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ساردین کیفیت شیر زنان شیرده را بالا می‌برند و برای زنان باردار هم بسیار مفید هستند. ساردین نسبت به سایر ماهی‌ها جیوه کمتری دارد.
*از سوی دیگر ماهی تن هم چه به صورت تازه و چه به صورت کنسروی سرشار از اسیدهای چرب امگا که هم برای سلامت کلیه اندام‌های حیاتی بدن به خصوص قلب، پوست و مو و چشم بسیار مفید است. ماهی تن سبب کاهش کلسترول بد، تنظیم گردش خون و سلامت قلب می‌شود.
علاوه بر این ماهی تن سرشار از پروتئین، پتاسیم، زینک و سلنیوم است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری هستند. اگر کمبود ویتامین B، ویتامین D و آهن در شما تشخیص داده شده است، مصرف تن ماهی برای شما بسیار مفید است. ماهی تن سرشار از فلوکستین است، یک ماده شیمیایی آرام‌بخش که حتی به کاهش آثار افسردگی هم کمک می‌کند.
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ماهی تن علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، از بدن در ابتلا به انواع سرطان محافظت می‌کنند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید مصرف ماهی تن سبب ترشح هورمون «لپتین» در بدن می‌شود. این هورمون سبب کاهش اشتها و احساس سیری در شما می‌شود. بنابراین اگر برنامه کاهش وزن دارید حتما مصرف کنسرو تن ماهی یا ماهی تن تازه را رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.
*نخود فرنگی هم از جمله حبوبات خوشمزه‌ای است که برای تهیه انواع اسنک، پیش غذا و سالاد کاربرد دارد. به طور خلاصه نخود فرنگی سرشار از ویتامین C، اسید فولیک، منگنز و فیبر است که به خاطر وجود فیبر فراوان علاوه بر احساس سیری باعث کاهش وزن و تناسب اندام هم می‌شود.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری و ساده با طعم مخصوص​




2 طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری و ساده با طعم مخصوص


کرانچی سیب زمینی جزو انواع اسنک بین‌المللی و یک غذای انگشتی مناسب برای بچه‌ها است که با طعم‌های مختلف می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. برای درست کردن اسنک گیاهی کرانچی سیب زمینی می‌توانید از تخم مرغ هم استفاده کنید. البته کرانچی سیب زمینی پنیری و بدون تخم مرغ هم یک روش محبوب درست کردن این میان وعده پرطرفدار است.

مواد لازم برای تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی (روش اول)​



مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سیب زمینی۵۰۰ گرم
نشاسته ذرت۱۰۰ گرم
پنیر چدار۱۰۰ گرم
شیر۲ قاشق غذاخوری
نمک۱/۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱/۴ قاشق غذاخوری
پودر فلفل پاپریکا، آویشن، پودر سیر و پودر پیازدر مجموع ۱/۲ قاشق چای‌خوری
جعفری تازه و ساطوری خرد شده۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع سرخ کردنیبه مقدار لازم
سس کچاپبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
مدت زمان پخت کرانچی: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کرانچی سیب زمینی​

کرانچی سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین تنقلاتی است که خودتان می‌توانید در خانه درست کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن کرانچی سیب زمینی پنیری بدون تخم مرغ آشنا شوید.

طرز تهیه اسنک کرانچی سیب زمینی پنیری خانگی به ساده‌ترین روش ممکن


مرحله اول؛ آماده کردن خمیر کرانچی​

برای درست کردن اسنک کرانچی سیب زمینی پنیری ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بشورید و آب‌پز کنید. بعد از پخت، پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و خوب له کنید (رنده نکنید). صبر کنید مایه سیب زمینی از دما بیفتد.
سپس پنیر چدار رنده شده، نشاسته ذرت، نمک، فلفل سیاه و شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید و ورز دهید تا مایه کرانچی یکدست شود. (اگر کرانچی تند و فلفلی دوست دارید به جای فلفل سیاه از پودر فلفل قرمز استفاده کنید. در صورت تمایل ۱ قاشق جعفری تازه و مقداری کنجد هم به مواد اضافه کنید.)
.

مرحله دوم؛ سرخ کردن کرانچی​

در این مرحله از طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری باید مایه سیب زمینی به دست آمده را روی یک تخته یا سطح کارتان با وردنه پهن کنید. قطر مایه باید ۱ سانتی‌متر باشد و سپس با یک چاقوی تیز به صورت برش‌های باریک برش بزنید.
در یک ماهیتابه گود مقداری روغن بریزید. قرار است کرانچی‌ها در روغن شناور باشند پس مقدار روغن کم نباشد. بعد از اینکه روغن خوب داغ شد کرانچی‌ها را در روغن داغ به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم سرخ کنید. در یک دیس دستمال بگذارید و کرانچی‌ها را روی آن بچینید تا روغن کرانچی گرفته شود. کرانچی را با سس کچاپ یا دیپ سس پنیر چدار میل کنید.

مواد لازم برای تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ (روش دوم)​


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
آب۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوری
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا و فلفل قرمزبه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار دلخواه
روغن مایع سرخ کردنیبه مقدار لازم


مراحل طرز تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ​


طرز تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ


یکی دیگر از روش‌های درست کردن کرانچی سیب زمینی، استفاده از تخم مرغ در ترکیب آن است. در ادامه می‌توانید با روش تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن و له کردن سیب زمینی​

در اولین مرحله از طرز تهیه کرانچی خانگی با تخم مرغ باید سیب زمینی‌ها را بشویید و خوب بپزید و بعد اینکه کاملا پختند و نرم شدند، در آبکش بریزید تا خنک شوند. سپس پوست سیب زمینی‌های خنک شده را جدا کنید. با گوشت‌کوب سیب زمینی‌ها را به خوبی له کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن خمیر کرانچی​

در این مرحله از طرز تهیه کرانچی خانگی باید سیب زمینی له شده را با تخم مرغ و سس کچاپ ترکیب کنید. بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید و به تدریج (به یکباره آرد را اضافه نکنید) به سایر مواد اضافه کنید و در همین حین مواد را هم بزنید. ادویه‌ها را هم اضافه کنید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن کرانچی ها​

بعد از آماده شدن مایه کرانچی، باید آن را داخل قیف بریزید. سپس به هر شکلی که دوست دارید کرانچی‌ها را داخل روغن بریزید. بهتر است لبه‌های یک قیچی را با روغن مایع چرب کنید، مایه کرانچی را به هر سایزی که دوست دارید برش بزنید و در روغن داغ بریزید.
مراقب باشید کرانچی‌ها در روغن روی هم نباشند چون خمیر می‌شوند. پس از این که کرانچی‌ها روی حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه طلایی شدند، آن‌ها را از روغن خارج کنید و روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه جذب شود. کرانچی سیب زمینی را با سس کچاپ یا سایر انواع سس به دلخواه خود سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی​


نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی


  • برای تهیه کرانچی سیب زمینی با طعم گوجه فرنگی می‌توانید بعد از سرخ کردن کرانچی‌ها از پودر گوجه فرنگی استفاده کنید و تا کرانچی داغ است روی آن بپاشید.
  • در صورتی که برای درست کردن کرانچی به روش بازاری به پنیر چدار دسترسی ندارید، می‌توانید به جای آن از پنیر پیتزا استفاده کنید.
  • در زمان اضافه کردن پنیر پیتزا به کرانچی، سیب زمینی له شده باید کاملا سرد باشد. در غیر این صورت پنیر آب می‌شود.
  • در طرز تهیه کرانچی خانگی ساده بهتر است نشاسته ذرت را حذف نکنید، زیرا نشاسته ذرت موجب ترد شدن کرانچی می‌شود. اگر به نشاسته ذرت دسترسی ندارید، برای تهیه کرانچی سیب زمینی بدون نشاسته ذرت می‌توانید از آرد گندم استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی بدون روغن و رژیمی می‌توانید کرانچی را داخل سینی فر بچینید و برای چند دقیقه در فر که از قبل گرم شده قرار دهید.

سوالات متداول​

بهترین روش برای ترد شدن کرانچی چیست؟​

برای ترد شدن کرانچی باید بعد از سرخ کردن کرانچی، آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید.

چطور کرانچی سیب زمینی طعم‌دار درست کنیم؟​

برای طعم‌دار شدن کرانچی می‌توانید مقداری پودر گوجه فرنگی و پودر فلفل روی کرانچی بپاشید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی به روش رستورانی + ادویه تاکو​



طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ،گوشت چرخکرده،بیف و تن ماهی+ترکیب ادویه تاکو


۴ اکتبر روز جهانی غذای مکزیکی تاکو است. یک غذای آسان و خوشمزه با تن ماهی یک غذای لذیذ با گوشت چرخ کرده یا سایر طعم‌های مختلف که به خاطر طعم خاص ادویه و البته فست فود سالم بودنش در سرتاسر جهان غذایی محبوب است. تاکو در زبان لاتین به معنای لقمه است. نان اصلی تاکو ترتیلا است اما این اسنک رستورانی خوشمزه را با نان لواش و پیتا هم می‌توانید درست کنید. تاکو یک فینگر فود ساده و کم هزینه و خوشمزه برای مهمانی و تولد و دورهمی هم هست.


طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ و گوشت و سبزیجات و ترکیب ادویه تاکو​

طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ،گوشت چرخکرده،بیف و تن ماهی+ترکیب ادویه تاکو


ترکیب ادویه اصلی تاکو مکزیکی​

برای این‌که یک تاکوی خوشمزه مکزیکی اصل داشته باشید ابتدا باید ترکیب اصلی ادویه تاکو را بلد باشید. ترکیب ادویه تاکو شامل مواد زیر است:
پودر فلفل قرمز: ۱ قاشق مرباخوری
پودر پیاز: ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل پاپریکا: ۱ قاشق مرباخوری
پودر آویشن: ۱ قاشق مرباخوری
پودر زیره: ½ قاشق چایخوری
تمام این مواد را با هم ترکیب کنید و در یک ظرف ادویه در بسته نگه دارید و به مقدار دلخواه برای درست کردن تاکو از آن استفاده کنید.

تاکو گوشت با نان ترتیلا یا نان مدیترانه‌ای برای ۶ نفر​


طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ،گوشت چرخکرده،بیف و تن ماهی+ترکیب ادویه تاکو



گوشت چرخکرده: ۳۰۰ گرم
پیاز نگینی خرد شده: ۱ عدد متوسط
سیر ساطوری خرد شده: ۲ حبه
فلفل سبز تند: ۳ عدد ریز خرد شده
کاهو خرد شده: ½ یک عدد خرد شده
گوجه فرنگی خرد شده: ۲ عدد ریز خرد شده
پنیر پارمزان رنده شده: ۵ قاشق غذاخوری
ادویه مخصوص تاکو: به مقدار لازم
جعفری ساطوری خرد شده: ۴ قاشق غذاخوری
پیاز ریز خرد شده: ۱ عدد کوچک برای روی تاکو
زیتون سیاه یا سبز بدون هسته: به مقدار دلخواه
سس سالسا: به مقدار لازم
سس سالسا: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم
نان ترتیلا یا نان مدیترانه‌ای: ۱ بسته

طرز تهیه​

برای درست کردن انواع تاکو می‌توانید هم از نان ترتیلا استفاده کنید و هم از نان پیتا یا مدیترانه‌ای و حتی نان لواش. اگر از نان پیتا یا نان لواش استفاده می‌کنید نان‌ها را چند دقیقه به حالت نان تاکو یعنی کمی خمیده در فر بگذارید تا مقداری خشک شوند، البته این کار سلیقه‌ای است و شما می‌توانید تاکو را با همان نان نرم پیتا یا لواش درست کنید. برای درست کردن مایه تاکو، پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شود.
گوشت چرخکرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. فلفل سبز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. سیر را هم اضافه کنید. کمی که تفت خورد نمک و ادویه تاکو را اضافه کنید. ½ استکان آب اضافه کنید تا گوشت خوب پخته شود. در نهایت آبی که اضافه کرده‌اید باید کاملا بخار شود و هیچ آب اضافی در گوشت نباشد.
حالا مایه گوشت را به مقدار دلخواه در نان‌های ترتیلا یا پیتا یا لواشی که برش زده‌اید بریزید و روی آن را با گوجه فرنگی ریز خرد شده، زیتون بدون هسته و برش زده، کاهو، پیاز، جعفری و پنیر پارمزان پر کنید و روی مواد سس سالسا بریزید. اگر برای خوردن غذاهای تند مشکل دارید به جای فلفل تند سبز از فلفل شیرین استفاده کنید که دیگر البته در آن صورت تاکو اصالت مکزیکی خودش را از دست می‌دهد. چون اگر بخواهیم بپرسیم تاکو چیست؟ پاسخ این است که یک غذای خوشمزه تند مکزیکی.

تاکو مرغ با نان ترتیلا یا لواش یا نان پیتا برای ۴ نفر​


طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ،گوشت چرخکرده،بیف و تن ماهی+ترکیب ادویه تاکو



مواد لازم​

سینه مرغ: ۲۰۰ گرم
گوجه گیلاسی: ۱۰ عدد
فلفل دلمه‌ای سبز: نصف یک عدد
لوبیا سیاه: ۳۰ گرم
ادویه تاکو: به مقدار دلخواه
سیر: ۱ حبه
نمک: به مقدار لازم
روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه​

برای درست کردن تاکو مرغ ابتدا سینه مرغ را به صورت تکه‌های نواری برش بزنید. سیر را رنده کنید و فلفل دلمه‌ای را هم به صورت نواری خرد کنید. در یک ماهیتابه کمی سیر را با کمی روغن تفت دهید و به محض این‌که بوی سیر بلند شد نوارهای فلفل دلمه‌ای و مرغ را به آن اضافه کنید. ادویه تاکو را هم اضافه کنید و همه مواد را خوب تفت دهید. این کار را به مدت ۲۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز انجام دهید تا تمام مواد خوب پخته شوند. داخل نان تاکو را با مایه مرغ و فلفل دلمه‌ای، لوبیا سیاه پخته، گوجه گیلاسی درسته یا خرد شده و در صورت دلخواه سس سالسا و جعفری ساطوری خرد شده پر کنید. اگر طعم پنیر پارمزان را دوست دارید مقداری پنیر پارمزان رنده شده هم روی مواد تاکو بریزید.

نکته: اگر تاکو بیف دوست دارید به جای گوشت سینه مرغ گوشت گوساله را به صورت نواری برش بزنید و به همین ترتیب درست کنید. اما چون گوشت گوساله سفت‌تر از گوشت مرغ است با یک لیوان آب بعد از تفت دادن آن را بپزید و سپس وقتی آب آن کاملا کشیده شد در نان تاکو بگذارید. به جای گوشت و مرغ از تن ماهی هم می‌توانید استفاده کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه اسنک بیلینیس با ماهی سالمون دودی به روش روسی​



طرز تهیه اسنک بیلینیس


اسنک بلینی که با نام اسنک بیلینیس بین ایرانی‌ها مشهور است، از انواع اسنک‌های خوشمزه و لاکچری در سراسر دنیاست که اصالت آن به روسیه برمی‌گردد. بیلینیس زرد و گرد است برای روس‌ها نماد گرماست. این غذای خوشمزه با ماهی با ماهی دودی، خاویار و غذاهای دریایی تهیه می‌شود و البته می‌توان در کنار آن میوه‌های گرمسیری هم قرار داد.

مواد لازم برای تهیه اسنک بیلینیس با سالمون دودی (۸ نفر)​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
آرد دو صفر یا آرد گندم سیاه۸۰ گرم
پودر خمیر مایه۸ گرم
تخم مرغ۱ عدد
خامه۵۰ گرم
شیر۱۰۰ گرم
سالمون دودی۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای۱۰۰ گرم
لیموترش۱ عدد
پودر قند۱/۲ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم


مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک بیلینیس: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک بیلینیس با سالمون دودی و پنیر خامه‌ای​

مراحل طرز تهیه اسنک بیلینیس با پنیر خامه‌ای

اسنک بیلینی یا بیلینیس یکی از اسنک‌های خوشمزه و متفاوت با ماهی دودی است که به عنوان پیش غذا یا میان وعده می‌توانید آن را سرو کنید. خمیر این اسنک را می‌توانید به صورت آماده تهیه کرده یا خودتان در خانه درست کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه اسنک بیلینیس را بخوانید.

مرحله اول: مواد خمیر اسنک را آماده کنید​

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک بیلینیس، مواد را از یخچال بیرون بیاورید تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار بگیرند. تخم مرغ را بشکنید و سفیده و زرده آن را از هم جدا کنید. سفیده را در یک کاسه و زرده را در کاسه‌ای دیگر بریزید. زرده را با همزن یا چنگال هم بزنید تا وقتی که به سفیدی بزند.

مرحله دوم: خمیر اسنک را آماده کنید​

بعد از اینکه زرده تخم مرغ را آماده کردید، به آرامی شیر را به آن اضافه کنید. خامه را هم به مخلوط خود بیفزایید و هم بزنید. آرد ایتالیایی یا آرد دو صفر یا آرد گندم سیاه و پودر خمیر مایه را دو بار از الک ریز رد کنید. سپس طی چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و هر بار مواد را هم بزنید. باید یک خمیر یکدست داشته باشید.

مرحله سوم: خمیر را استراحت دهید​

بعد از اینکه خمیر حالت منسجم به خود گرفت، روی آن را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در اتاق و دمای محیط قرار دهید تا خمیر مایه به عمل بیاید و خمیر پف کند. در این فاصله، سفیده تخم مرغ را بزنید تا کف کند. نمک و پودر قند را هم به آن اضافه کنید. نمک باعث کف کردن بیشتر سفیده می‌شود.

مرحله چهارم: سفیده تخم مرغ را اضافه کنید​

در این مرحله از طرز تهیه اسنک بیلینیس، خمیر که آماده شد، سفیده تخم مرغ را به آرامی به خمیر اضافه کنید و هم بزنید. زیاد خمیر را ورز ندهید تا کف سفیده نخوابد و از بین نرود چون در این صورت خمیرتان سفت می‌شود. سپس یک تابه را روی حرارت قرار دهید و در آن روغن بریزید تا داغ شود.

مرحله پنجم: خمیر اسنک را سرخ کنید​

در این مرحله، با قاشق مقداری از خمیر را بردارید و در تابه بریزید. خمیر‌های دایره‌ای با قطر ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر در تابه بریزید و مثل پنکیک، یک طرف خمیر که سرخ شد، طرف دیگر آن را هم سرخ کنید تا هر دو طرف آن، به رنگ طلایی دربیاید. همه خمیرها را به همین صورت آماده کنید و کنار بگذارید.

مرحله ششم: مواد روی اسنک بیلینیس را آماده کنید​

بعد از درست کردن خمیر‌های اسنک، پنیر خامه‌ای را در یک ظرف بریزید و آبلیمو را به آن اضافه کنید. مواد را با چنگال یا همزن بزنید تا رقیق شوند. سپس روی ظرف را بپوشانید و در دمای نسبتا گرم به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا طعم ترش آبلیمو به خورد پنیر برود.

مرحله هفتم: اسنک بیلینیس را سرو کنید​

در آخرین مرحله از طرز تهیه اسنک بیلینیس، وقتی پنیر طعم گرفت، روی لایه‌های خمیر که آماده کرده‌ بودید، مقداری از پنیر خامه‌ای طعم‌گرفته بمالید. روی خمیر اسنک یک تکه از ماهی سالمون بگذارید و به دلخواه با قارچ تفت داده شده، برش‌های میوه یا برگ ریحان تازه تزیین و آن را سرو کنید. نوش جان.

مواد لازم برای تهیه اسنک روسی بلینی با کره زده شده​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
آرد ساده گندم۱۵۰ گرم
شکر۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۳ قاشق چای‌خوری
شیر پرچرب۱۸۰ میلی‌لیتر
تخم مرغ۱ عدد
کره ذوب شده۵۰ گرم
کره نمکی۱۵۰ گرم
لیموترش۱ عدد (رنده شده با پوست)
ماهی آزاد دودی۳۵۰ گرم
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

میزان کالری در هر بار سرو اسنک بلینی با ماهی آزاد دودی: ۱۲۵ کیلوکالری
زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک بلینی روسی: ۱۲ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک بلینی روسی​

مراحل طرز تهیه بلینی با ماهی سالمون دودی

در این روش، مانند روش قبل باید خمیر اسنک را درست کنید و مواد را به ترتیب روی آن قرار دهید. برای آموزش جزییات تهیه این مدل اسنک روسی بیلینیس، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مایه خمیر را آماده کنید​

در ابتدا برای طرز تهیه اسنک بیلینیس، در یک کاسه بزرگ، آرد، بیکینگ پودر، شکر و نمک را اضافه کنید. در یک کاسه متوسط دیگر شیر، تخم مرغ و نصف کره ذوب شده (۲۵ گرم) را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. از مخلوط مایع یعنی مخلوط حاوی شیر، به تدریج روی مخلوط آرد بریزید و مواد را ترکیب و مخلوط کنید تا خمیر یکدست داشته باشید. خمیر را زیاد ورز ندهید و ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.
برای خرید شکر می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: کره قهوه‌ای درست کنید​

کره نمکی را در یک تابه بریزید و روی حرارت بگذارید تا شروع به قهوه‌ای شدن کند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود. کره که خنک شد، تابه را از یخچال بیرون بیاورید و کره را در یک کاسه بریزید و با همزن به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بزنید تا پفکی شود. سپس پوست لیموی رنده شده را اضافه کنید تا با هم مخلوط شوند. این ترکیب را برای رومال اسنک کنار بگذارید.
برای خرید انواع کره حیوانی یا گیاهی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: خمیر اسنک بلینی را سرخ کنید​

در یک تابه ۲۵ گرم از کره‌ای را که باقی مانده است، بریزید و روی حرارت بگذارید. به اندازه ۱ قاشق غذاخوری از خمیر بردارید و به صورت دایره‌ای در تابه سرخ کنید. همه خمیر‌ها را به همین شکل سرخ کنید تا دو طرف آنها طلایی شود.

مرحله چهارم: اسنک‌ بلینی را سرو کنید​

در آخرین مرحله از طرز تهیه اسنک بیلینیس، روی بیلنیس‌ها مقداری کره نمکی مخلوط با لیمو بمالید و تکه‌ای از سالمون دودی شده را قرار دهید. همه اسنک‌های بلینی را به همین شکل آماده کرده و به صورت تازه و گرم سرو کنید.

سوالات متداول​

بیلینیس چیست؟​

بلینی یا بیلینیس نوعی پنکیک است که به طور سنتی در روسیه تهیه می‌شود. خمیر این پنکیک که به عنوان اسنک در مهمانی یا به عنوان میان‌وعده یا پیش‌غذا سرو می‌شود، به صورت رایجی با آرد گندم درست شده و با خاویار یا ماهی سالمون یا ماهی آزاد دودی، تزیین و سرو می‌شود.

اسنک بیلینیس به صورت گرم سرو می‌شود یا سرد؟​

بهتر است بیلینیس را به صورت گرم و بعد از خارج کردن از تابه سرو کنید. یا اگر خمیر زیر بیلینیس، سرد شده بود، قبل از اضافه کردن لایه پنیری و ماهی، مقداری در مایکروفر گرم کنید. چون این اسنک بعد از سرد شدن نسبتا سفت می‌شود. اگر مقدار زیادی از خمیر درست کرده‌ بودید، آنها را به شکل پنکیک دربیاورید ولی در فریزر قرار دهید و برای هر بار استفاده، آنها را یخ‌زدایی کنید.
 

Similar threads

بالا