طراحی چرخ دنده در کتیا

faryade_sokooot

عضو جدید
من هم بلدم

من هم بلدم

سلام.اتفاقا اوایل که با سالید کار می کردم خیلی دوست داشتم چرخدنده طراحی کنم :) یه مدت کارم شده بود چرخدنده فکر می کردم اگر چرخدنده طراحی کنم یعنی خیلی چیزهارو بلدم :D جوون بودم دیگه :cool: با کتیا یه چرخدنده مدل کردم .اصل مدل فایل igs بود من از روش دوباره مدل سازی کردم به نظر خودم خیلی سخت بود :cry:
اگر دوست داشتی ببینش;)
http://www.4shared.com/file/114455498/47c4362d/gear_picture.html
 

873110107

عضو جدید
کسی فایل چرخدنده معمولی برای سالید یا کتیا نداره؟؟؟
پروژه دینامیک ماشین دارم
 

mahmoudxp

عضو جدید
بهترین راه و علمی ترین راه طراحی چرخدنده با در نظر گرفتن کلیه جزئیات از جمله ضرایب ادندم ، دیدندم ، بکلش ، فرم دنده ، زاویه دنده ، محاسبه اورپین و خیلی جزئیات دیگه استفاده از Grarteq هست و بس ! به اینصورت که مدل دقیق چرخدنده را ایجاد کرده و از طریق سالید یا اینونتور وارد کتیا کنید . اگر هم فقط میخواهید مدول و تعداد دنده را بدهید که ااز همین اسکریپتها معمولی در داخل کتیا میتونید استفاده کنید که اصلا دقیق نیست .
 

khosroshahiy

مدیر بازنشسته
من از گرتركس استفاده كردم برنامه يي كه روي ساليد نصب ميشه وبا گرفتن متغيير هاي چرخ دنده چرخدنده رو مي كشه چرخدنده اي كه در مدل آوارتارم هست با همين نرم افزار كشيدم كه تمامي متغير هاش در سته.بعد از رسم چرخدنده با گر تركس وارد كتياش كردم و ادامه مدلسازيمو انجام دادم كه با آوردن به كتيا هم مشكلي در ابعاد ايجاد نميشه حتما امتحان كنيد.
 

smmoosavian

عضو جدید
چرخدنده ساده ساخته شده با CATIA V5R10
 

پیوست ها

  • parametric gear.rar
    276.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Arash_f_d

عضو جدید
بهترین نرم افزار طراحی چرخدنده پلاگین geartrax در سالیدورک یا اینورتر می باشد و نرم افزار solid edge هم در قسمت مهندسی می تواند طراحی چرخدنده و شفت و بادامک را انجام دهد.
با تشکر
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
برای طراحی چرخدنده نرم افزار های مختلفی مانند geartrax و solid works و catia وجود دارند که در این پست آموزش طراحی چرخدنده در نرم افزار کتیا رو که کاربران درخواست کرده بودن برای دانلود قرار دادیم


دانلود + توضیحات


 

Similar threads

بالا