شغل

وضعیت
موضوع بسته شده است.

saman68

عضو جدید
سلام
من تجربه زیادی ندارم و دوستان خیلی با تجربه تر از من تو سایت وجود دارن ولی چون تقریبا خانوادگی تو کاره صنایع هستیم یه چیزای می دونم کمو کاستش رو خودتون ببخشید.

در دنیای صنعتی امروز که هر گوشه و کناری یه تولیدی یا کارگاه باز میشه کیفیت خوب حرف اولو می زنه و کیفیت دیگه یه ویژگی تجملی و اضافی نیست بلکه نیاز اساسی یک محصول برای ورود به بازار داخلی و خارجی تلقی می شود. بدست اوردن کیفیت برتر که فروش بیشتر محصول در بازار را همراه دارد نیازمند ایجاد یکپارچگی در زمینه های مختلف سیستم تولیدی است تا ضمن جلب مشتری محصول به سطح استاندارد های کیفیتی در جهان که اکثر بزرگان من در سایت باشون آشنا هستند برسد که رسیدن به این سطح باعث جلب اعتماد مشتری برای خرید, به آن محصول می شود. کار یک مهندس صنایع در زبان ساده و راحت ایجاد این یکپارچگی در سیستم تولید و افزایش کیفیت کالا با کمک انچه که فراگرفته, است و با همکاری او تولید خطوط تولید , کیفیت و فروش کالای مربوطه بالا رفته و باعث ارتقای بازده کارخانه, کارگاه یا تولیدی مربوطه می شود.
در واقع مهندس صنایع هر جا که صحبت از بازده و تولید باشه فرصت شغلی داره و اونقدی که من از کارش می دونم(چون هنوز دانشجو هستم هنوز خودم وارد بازار کارش نشدم) سخت و کمرشکن نیست. کلا اگه درباره درساشم بخواید بدونید در دوره لیسانس جز دروس پایه مهندسی ها که همه می خونن مثله ریاضیات و دیفرانسیل که اونم به دانشگاه ربط داره بقیه درساش زیاد سخت نیست.
به هر حال چیزی که من می دونستم از صنایع رو تقریبا مختصر گفتم دوستان بزرگتر من مطمئنن اطلاعاتشون بیشتر از من هست و اشتباهات من رو می بخشن و اگر توضیحی بدن ما هم بهره می بریم .:smile:;):)
 

anathema

عضو جدید
کاربر ممتاز

tamizi

عضو جدید
سلام
من مثل saman 68 بلد نیستم خیلی ادبیاتی صحبت بکنم ولی طی کنجکاوی خودم ورفتن به دانشگاه های مختلف از جمله امیر کبیر وصحبت کردن با اساتید بزرگ به این نتیجه رسیدم که از کار چوپانی تا رفتن به کابین خلبانی نیازمند یک مهندس صنایع هست
یعنی برای بهتر انجام دادن کارها و بالا بردن بازده و کم کردن هزینه ها و افزایش سود کارخانه ها وکارگاه ها برای گرفتن انواع iso ها و......... خیلی خیلی کارهای دیگه مهندسی صنایع لازمه
میشه گفت یه جور آچار فرانسه هستیم که از تمام رشته ها و کارها سر در می آوریم
شاید تونسته باشم یه ذره کمکت کرده باشم


یاعلی
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا