شرکت آلماني زيمنس از قطع معاملات خود با ايران خبر داد

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش العربيه پتر لوشر، رييس هيات مديره شرکت آلماني زيمنس در جلسه سهامداران اين شرکت اعلام کرد: "هيات مديره اين شرکت در ماه اکتبر 2009 تصميم گرفت که ديگر قرارداد تجاري جديدي با ايران نداشته باشد."
وي افزود: "معاملات ما با ايران غيرنظامي و بيشتر در زمينه مخابرات، حمل ونقل و پزشکي بوده است."
به گزارش خبر آن لاين پتر لوشر همچنين گفت: ما حساسيت معاملات تجاري خود با ايران را درک مي کنيم و به آن با ديدي انتقادي برخورد مي نماييم و به همين دليل روابط اقتصادي خود با ايران را کاهش مي دهيم. به نظر مي رسد اين اقدام پس از آن صورت گرفت که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز سه شنبه در برلين اعلام کرد "سطح همکاري تجاري آلمان با ايران بسيار کاهش يافته است".
رييس هيات مديره زيمنس افزود: شرکت ما ديگر قرارداد جديدي با ايران منعقد نخواهد کرد و صرفا قراردادهاي نيمه تمام خود را به اتمام خواهد رساند.
براساس گزارش خبرگزاري ها حجم معاملات تجاري سالانه اين شرکت با ايران نيم ميليارد يورو است واين ميزان کمتر از يک درصد کل فروش اين شرکت را تشکيل مي دهد.
شرکت زيمنس قبل از پيروزي انقلاب در ايران پيمانکار ساخت نيروگاه اتمي بوشهر بود اما با پيروزي انقلاب روابط خود با ايران را قطع کرد و چند سال پس از آن شرکت روسي اتم استروي اکسپورت جايگزين آن شد.
 
بالا