شرود در پره های توربین( کمک)

usef.key

عضو جدید
با سلام
من چند وقته دنباله یه مقاله یا هر چیزی که در مورد شرود ها که در پره های توربین به کار میره هستم
ولی هیچ چیز بدرد خوری پیدا نکردم.
اگه کسی مطلبی داره بذاره جون مادرش
چند وقت پیشم یه پست زدم اما کسی جواب نداد
ینی بین این همه آدم کسی در مورد شرود هیچ چیزی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من شخصا تا جایی که بتونم اگه کسی در خواستی داشته باشه واسش پیگیری میکنم!
اما ما یه بار سوال داشتیم!
امید وارم یه آدم با سواد پیدا شه!
زیادم امید وار نباشم!
همین مدیر تالار مکانیک که عشق توربین گازه! آقا ما به شما پیغامم دادیم!
شما که دم از توربین میزنید ینی واسه شرود هیچی ندارید؟
 

faudis8

عضو جدید
سلام
ماشاالله چقدر توپ شما پر هست
شرود در توربین های بخار بیشتر استفاده میشه
علتش چیه؟
با افزایش طول پره ی توربین یا کمپرسور یا فن میزان deflection اون در اثر نیروهای وارده بهش و همینطور نیروی گریز از مرکز زیاد میشه. حتما میگید که گریز از مرکز چیکاره است؟! وقتی سراغ تنهشهای وارده به پره میرید میفهمید که یه المان تنش دارید که در 3 بعد هست. پس اون هم مهم میشه
با گذاشتن شرود rigidity پره بیشتر میشه.
یادم رفت بپرسم میدونید شرود چیه؟
شرود وقتی استفاده میشه که طول پره زیاد میشه. برای افزایش صلبیت پره میانه های پره ها رو به همدیگه وصل میکنن. البته اینکه میانه باشه یا لبه ی بالایی یا کلا محل اتصال وابسته به انجام محاسبات مرتبط با FSI هست.
شرود مزایا و معایبی داره. مزیتش اینه که پره صلب تر میشه و تغییراتش در برابر میدان جریان کمتر میشه. در نتیجه بهتر میشه وضعیت رو داشت. ولی از طرف دیگه همین صلبیت باعث مشکلات دیگه ای هم میشه. بعلاوه اینکه بین پره ها یه میله داره قرار میگیره که باعث به هم خوردن میدان جریان میشه.
فعلا همین به ذهنم میرسه
 
بالا