شرايط عجيب زن‌ها در عربستان و هند!!!

نسیم

عضو جدید
شرايط عجيبي دارند زن‌ها در عربستان سعودي. آنها نمي‌توانند براي بچه‌هايشان حساب بانكي باز كنند، كارنامه‌هاي بچه‌ها را از مدرسه بگيرند يا با آنها سفر كنند، بدون اين كه از شوهرانشان اجازه گرفته باشند.

به گزارش گاردين، آنها نمي‌توانند ماشين برانند يا سوار دوچرخه شوند، اما اجازه دارند كه خلبان هواپيما باشند به شرطي كه مردي آنها را تا دم در فرودگاه همراهي كند!


زن‌ها علاوه بر اين البته مي‌توانند بدون همراه در هتل‌ها بمانند، اما قبل از آن بايد كارت شناسايي و شناسنامه خود را به مدير هتل نشان دهند و مدير هتل هم اطلاعات را با پليس چك كند.


همين طور زن‌هاي 45 ساله و بالاتر نيازي به گرفتن اجازه از مردشان براي اين كار ندارند، اما قانون همه جا يكسان رعايت نمي‌شود و ممكن است مقامات رسمي فرودگاه تا زماني كه زن اجازه‌نامه را نشان ندهد، اجازه ندهند سوار هواپيما شود
.
اما بشنويد از محيط‌هاي كار. بجز در بيمارستان در تمام ادارات، سازمان‌ها، شركت‌هاي دولتي و خـصـوصـي تـفـكـيـك جـنسيتي اعمال مي‌شود و ماموران دولت اجازه دارند اگر ديدند كه اين تفكيك جنسيتي ناديده گرفته شده، افراد خاطي را دستگير كنند و آنها را به اتهام تجاوز به حريم و حقوق ديگران به دادگاه بكشند.


حالا مي‌شود شرايط زن‌ها در عربستان را با زن‌ها در هند هم مقايسه كرد. وقتي يك زن هندي در خيابان مورد حمله واقع مي‌شود و پليس اين صحنه را ببيند، پيش خودش مي‌گويد كه تقصير خودش است كه توي خانه نمانده!


اوايل ماه جاري يك خبرنگار زن كه براي تلويزيون در دهلي كار مي‌‌كرد؛ زماني كه از محل كار به خانه برمي‌گشت، كشته شد.


وقوع حادثه ساعت 3 نيمه‌شب بود و از يك ماشين در حال حركت به او شليك شد. رئيس پليس دهلي بابت اين حادثه ابراز تاسف كرد، اما گفت او زيادي ماجراجو بوده.


جـالـب اسـت بـدانـيد دهلي يكي از نـاامـن‌تـريـن شـهـرهـا بـراي زنان هندي است و اين مساله باعث منزوي شدن بسياري از آنها شده است.


شايد همين دليلي باشد براي اين كه آنـهــا بـخــواهـنــد مـراكـزي خـاص خـود داشـتـه باشند.

بر همين اساس يك زن مـسـلـمـان هـنـدي كه از مبلغان ديني به حــســـاب مـــي‌آيـــد مــي‌‌خــواهــد اولـيــن مـسـجـد مـخـصـوص زنـان در جـهان را بسازد. او 41 سال دارد و مي‌گويد: «اين طـرح را در سـال 2003 آغاز كره‌ام كه در سال 2009 به پايان خواهد رسيد. در ايــن مـسـجــد، اذان تــوســط زنــان گـفـتـه مـي‌شـود و امـامـت نـمـاز جـمـاعـت هم بـرعـهـده يـك زن خـواهـد بـود. اين زن تاكـنون چــنـدين بـــــار از سوي افرادي براي اقدام به ساخت اين مسجد، مورد تهديد قرار گرفته است.»


منبع:جام جم
 
بالا