سیستم های مدیریت کیفیت:
درسال  1987 کمیته ی فنی 176 سازمان ایزو( ISO/TC176)  سری استاندارد های ISO 9000 را به جهانیان ارائه نمود. هدف از تدوین این سری استاندارد به وجود آوردن الگویی بین المللی  برای پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت و تضمین کیفیت  بوده که مورد استقبال فراوان  در سطح دنیا قرار گرفت. سیستم های مدیریت کیفیت  به منظور حفظ سطح کیفیت تعریف شده  و بهبود کیفیت از طریق اصلاح فرآیند ها  در سازمان پیاده سازی می شود. در واقع استاندارد ایزو  به یک محصول خاص داده نمی شود بلکه فرایند تولید کالا و خدمات را در یک واحد تچاری  مورد ارزیابی قرار می دهد. امروزه واحد های خدماتی نیز مانند واحد های صنعتی  علاقه ی زیادی به استقرار سیستم کیفیت نشان می دهند.