سوال در زمینه SAP2000 و ETABS

mst_ab

عضو جدید
سلام به همه.
چند وقت پیش مناقصه ی طراحی مخازن آب بتنی رو از جایی (یه ارگان دولتی) برنده شدیم و حالا با توجه به اینکه فرد مسلطی رو برای انجام کار پیدا نکردیم تصمیم گرفتم خودم سپ2000 رو یاد بگیرم و با کمک فرد دیگه ای که تجربه ی بسیار بالایی در کارهای عملی و اجرایی داره یه طرح مناسبی رو تحویل بدیم.
همون طور که می دونید در پروژه های دولتی نمیشه از آیین نامه ی بتن آمریکا (ACI) استفاده کرد، و باید حتماً از آبا استفاده بشه، من که چیزی بلد نیستم .... می خوام بدونم اصلاً میشه با سپ ، با آیین نامه آبا طراحی کرد یا خیر و راهکار چیه؟.... اگر من با سپ تحلیل و طراحی بکنم و فایل هاش رو تحویل بدم، مشکلی از این بابت پیش میاد یا خیر.

ممنون.:gol:
 

mst_ab

عضو جدید
خوب یکی که می دونست می گفت که سپ و ایتبز فقط پردازشگر طراحی قاب بتنی دارن، و shell رو طراحی نمی کنن!!
از کمک دوستان ممنون، حالا کسی راهی به نظرش می رسه که بشه یه مکعب توخالی بتنی رو با نرم افزار طراحی کرد؟ Autodesk robot می تونه؟ یا باید برم دستی طراحی کنم؟
 

amiraliiii

عضو جدید
ضمن عرض سلام و ادب و خسته نباشيد

من در مقاله خود نياز به تحليل و طراحي چند قاب فولادي دو بعدي با سيستم تركيبي(قاب خمشي + مهاربند همگراي هشت) از 10 طبقه تا 22 را در SAP يا ETABS دارم با توجه به تفاوت تركيبات بار در سازه هاي با طبقات بالا و ساير حزئيات از دوستان عاجزانه تقاضا دارم چنانچه فايل یا مثال در اين زمينه داريد ممنون می شوم به اينجانب بفرستند. اگر کتابی که چنین سازه ای تحلیل کرده می دانید ممنون می شوم راهنمایی فرمایید. با تشكر و تقديم احترام


































 

a.n.a

عضو جدید
سلام
میخوام یه پل خمیده در معرض بار متحرک تو sap مدل کنم
کسی میتونه کمکم کنه؟ خیلی فوریه
:cry:
ممنون






























[/QUOTE]
 

Similar threads

بالا