workless
عضو
شکل این نمایشگاه به این صورت است که خرس ها دست در دست هم داده اند و بر روی بدن هر یک از خرس ها توسط مسئولان هر کشور نماد کشورشان طراحی و نقاشی شده است و در نمایشگاهی که همه ی کشورها سعی می کنند به بهترین وجه و زیرکانه فرهنگ , تمدن و سمبلهای خویش را به دیگران عرضه کنند جای بسی تاسف و تاثر است که نماد و سمبل ایران “زنی نیمه لخت” است و نکته ای که هر بیننده را به خود جلب می کند “کور بودن یکی از چشمان ایران” است. این در حالیست که اسرائیل برای خودش “قلب” طراحی می کند به عنواد نماد عشق و یا عراق “حرم امامان بزرگوار” را نماد خویش معرفی می کند و حتی افغانستان هم بسیار زیبا به معرفی فرهنگ خویش می پردازد. براساس این گزارش اسپانسر طراحی و نقاشی خرس متعلق به کشور ایران در این نمایشگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین و طراحانش افرادی به نام های دکتر «فدوی» و دکتر «نوروزی طلب» بوده اند.محمدرضا مجیدی، سفیر ایران در یونسکو در واکنش به این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه هیچ ارتباطی به یونسکو نداشته است.وی در ادامه با پافشاری به برگزاری این نمایشگاه طی چند هفته گذشته، نسبت به اعلام این خبر در چند روز گذشته، اعتراض کرد. سفیر ایران در یونسکو با تاکید مجدد بر اینکه این نمایشگاه ارتباطی به یونسکو ندارد و توسط بخش خصوصی و شخصی برپا شده است گفت: این موضوع باید از سفارت ایران پیگیری شود و اگر گفته شده ۲ هنرمند ایرانی، این نماد را طراحی کردهاند، باید علت این موضوع از آنها پرسیده شود. به نظر میرسد انتشار این خبر، برای عوامل دستاندرکار در این موضوع، بسیار غیرمنتظره بوده است چرا که استفاده از این نماد به عنوان تصویری از جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و تفکرات ملی مذهبی ایران، کاملا تناقض دارد. از گفتههای سفیر ایران در یونسکو در این باره، با توجه به معقول و منطقی نبودن دلایل وی در انجام این رویداد، به نظر میرسد که افراد دستاندرکار در این موضوع، قصد لاپوشانی و کمرنگ نشان دادن آن را دارند. خبرها حاکی از این است که ایران در حالی اینگونه در این نمایشگاه معرفی شده که رژیم صهیونیستی برای معرفی خود، «قلب» طراحی کرده است. گفته میشود که اسپانسر طراحی و نقاشی خرس متعلق به کشور ایران در این نمایشگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین بوده است. |