روشهای دفن زباله در ایران - راهکار چیست؟!...

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
1

نقطه قرمز رنگی که در تصویر میبینین، یکی از ده ها محل دپو زباله در شمال کشور است، منطقه سوادکوه،
همان جایی که سریال پر طرفدار پایتخت را ساختند،
فقط تصور کنین برای اینکه فاجعه را نبینید چه فاصله ای را طی میکنند تا زباله ها دور از چشمتون بپوسند،
در حاشیه همین محل دپو چند روستا و چند رودخانه وجود داره که به خاطر بارش شدید باران شیرابه به صورت یک سری جوی آب به این رودخانه میرسه...حالا شما تصور کنین چه فاجعه ای در پیش داریم ;-l

photo_2015-12-06_14-50-34.jpg
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته تعجبی نداره...
وقتی در یکی از دوره های دانشجویی توی خوابگاهمون (در خطهء شمال) همه نوع زباله ای(!!!)! حتی میله های آهنی!!!! رو خانم های نظافت چی میبردن پشت حیاط و میسوزوندن!!!! و دودشم اول مستقیم میومد تو آشپزخونه و الی آخر... و بقیه معضلات دیگه ، بدتر از این ها هم باید رخ بده.

اصلاً کلاً شما جایی رو در مناطق زندگی خودتون میشناسید که زباله ها رو در جاهای امن دفن کنند یا روشهای خاصی باشه؟...
 
آخرین ویرایش:

omran1858

عضو جدید
سلام دوست عزیز
این طریقه دفن زباله تو ایران دیگه داره به فاجعه تبدیل میشه
تو شهر خودمون هم مرداب به زباله دانی تبدیل شده ، چه فاضلاب شهری و چه انواع و اقسام زباله پلاستیکی و غیر پلاستیکی که بد ترین نوع زباله جامعه شهری هستش-
قبلا میشد تو مرداب ماهی گرفت !
الان انقدر زباله ریخته شده که نمیشه بهش نگاه کرد و ...:mad:

به نظر من هر جا دفن بشه بالاخره میزنه بیرون :confused:
بهترین کار بازیافت زباله هستش
;)
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
محل نامناسب دفن زباله ها زیر سایه بی تدبیری مسئولان

محل نامناسب دفن زباله ها زیر سایه بی تدبیری مسئولان

[h=2]2[/h] محل دفن نامناسب زباله های شهری در شهرستان گتوند به معضلی جدی تبدیل شده است.



به گزارش گتوندنیوز محل دفن نامناسب زباله های شهری در شهرستان گتوند به مشکلیجدی تبدیل شده است و جمع آوری و دفن زباله ها با فاصله بسیار کم نسبت به کانال اصلی آب و در جوار زمین های کشاورزی همچنان ادامه دارد.
زباله های متنوع و بعضاً خطرناکی که در کنار آب و زمین های کشاورزی به امان خدا رها می شوند و البته گاه گاهی با شعله ور شدن آنها باعث ایجاد آلودگی هایی در هوا می شوند . با توجه به تغییر فصل و زیبایی های طبیعی مناطق گتوند و به تبع آن گشت و گذار مردم در طبیعت ، این منطقه چهره ای نامناسب به خود گرفته است که در کنار آلودگی محیط زیست به دو مشکل اساسی دفن این زباله ها تبدیل شده است. با وجود انعکاس چندین باره ی این مشکل و حتی تذکر جدی مسئول محیط زیست و البته وعده هایی پیگیری ولی با گذشت چندین ماه هانه تنها تغییری در این خصوص مشاهده نشده بلکه باز هم شاهد تخلیه زباله ها در این محل می باشیم.


عبدالحسین کریمی رئیس اداره محیط زیست گتوند در مرداد ماه ۹۴ به خبرنگار گتوندنیوز گفت : جایگاه دفن زباله های گتوند یکی از مصداق های بارز تخلفات مربوط به ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست است که بر اساس آن آلوده نمودن محیط زیست به هر نحو جرم محسوب می شود.
کریمی در ادامه افزود : اداره حفاظت از محیط زیست گتوند از مدت ها قبل پیگیر این موضوع بوده است و در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن تلاش ها در این خصوص خواهیم بود و وضعیت زباله شهرستان گتوند به شکل بسیار مطلوبی سامان دهی خواهد شد. رئیس اداره حفاظت از محیط زیست گتوند تاکید کرد: جایگاه جدیدی برای ایجاد جایگاه دفن زباله های شهری گتوند در نظر گرفته شده و مجوز های لازم نیز اخذ گردیده است که فاکتور های لازم را نیز دارد که امیدواریم با پیگیری های بیشتر در آینده نزدیک شاهد جا به جایی زباله های شهری باشیم . اکنون باید پرسید با گذشت چندین ماه از مصاحبه رئیس محیط زیست و اعلام خطر وی در خصوص مشکلات زیست محیط و همچنین بیان تخلف ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست چرا اقدام خاصی صورت نگرفته است ؟

 
  • Like
واکنش ها: mnsa

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز
این طریقه دفن زباله تو ایران دیگه داره به فاجعه تبدیل میشه
تو شهر خودمون هم مرداب به زباله دانی تبدیل شده ، چه فاضلاب شهری و چه انواع و اقسام زباله پلاستیکی و غیر پلاستیکی که بد ترین نوع زباله جامعه شهری هستش-
قبلا میشد تو مرداب ماهی گرفت !
الان انقدر زباله ریخته شده که نمیشه بهش نگاه کرد و ...:mad:

به نظر من هر جا دفن بشه بالاخره میزنه بیرون :confused:
بهترین کار بازیافت زباله هستش
;)


ممنون. بله دقیقا.
ولی مثلا زباله های خطرناک مثل زباله های بیمارستانی چی؟. این گزارش رو بخونید...!:


گفتگوي «جوان» با نایب رییس اتحادیه صنایع بازیافت ایران​
تولید پلاستیک مرگ از زباله های عفونی
سميه راهپيما
کارشناسان از زباله های بیمارستانی به عنوان مضرترین و بیماری زاترین نوع زباله یاد می کنند که بلافاصله باید سوزانده شوند. اما این روزها اخباری به گوش می رسد که این زباله های مرگ آور نه تنها سوزانده نمی شوند بلکه عده ای از آن ها پلاستیک(مشمع و نایلون) تولید می کنند! این پلاستیک ها هم برای استفاده های گوناگون در اختیار شهروندان قرار می گیرد! در اين باره، «جوان» گقتگويي را با کامیار فلیسوفی، نایب رییس اتحادیه صنایع بازیافت ایران انجام داده است كه در ادامه مي آيد:


  • آيا زباله هاي بيمارستاني در زباله سوز ها امحا مي شوند يا اينكه سايتهاي بازيافت از آن ها استفاده مي كنند؟
با وجود آن که مطابق قانون اجازه بازيافت زباله هاي بيمارستاني به هيچ ارگاني داده نشده و شهرداری باید این زباله ها را در مکان خاصی دفن کند اما سودجویان در مراکز دفن این زباله ها را استخراج می کنند و به قیمت بسیار گزافی به مصرف کننده های بازیافت می فروشند.

  • سودجویان از چه کانالی این زباله ها را می فروشند؟
این کار به صورت علنی انجام نمی شود بلكه سودجویان اين زباله ها را می دزدند. متاسفانه مسئولان و نهادهای درمانی به دلیل اینکه قانون را رعایت نمی کنند، زباله ها را به صورت درهم تحویل شهرداری می دهند و این ارگان با این بسته به عنوان محموله خطر ناک عمل کرده و آن را در مکانی دفن می کند که آن مکان نگهبان ندارد. در این بین، سارقان زباله های بیمارستانی، پس از سرقت این مواد خطرناک، آن ها را در اختیار واحد های بازیافت غير مجاز قرار می دهند.

  • به نظر شما آیا ممکن است برخی نهادها هم در این اقدام غیرقانونی و مرگبار مشارکت داشته باشند؟
به نظر من دست نهادهای مسئول در کار نیست. البته شکل گیری این اقدام خلاف قانون ناشی از بي همتي برخی نهادهاست؛ به گونه ای که اگر كوچكترين همتي به خرج دهند بساط سارقان زباله جمع می شود.

  • بي همتي كدام ارگان؟
متاسفانه وزارت بهداشت که متولی این کار است خودش به تنهايي مي خواهد متولي سامان دهي زباله هاي بيمارستاني باشد و در اين پروژه از هيچ صنعتگري استفاده نمي كند. در حالی که اينكار نياز به يك همكاري گروهي دارد تا بتوانيم زباله هاي بيمارستاني را از معضل به موهبت تبديل كنيم.

  • اکنون كه امكان بازيافت زباله هاي بيمارستاني در كشور وجود ندارد چرا از آن ها را در زباله سوز ها امحا نمی كنند؟
من فکر نمی کنم که در ایران بیمارستان یا واحد درمانی وجود داشته باشد که از دستگاه زباله سوز استفاده کند.

  • پس دستگاه زباله سوز فقط به عنوان نماد و تشریفات در بیمارستان ها وجود دادر؟
بله. فقط به عنوان يك رفع مسئوليت اين دستگاه در برخي بيمارستان ها وجود دارد. كشورهاي پيشرفته براي امحاي سريع تر زباله هاي بيمارستاني خود آن ها را در مبدا تفكيك مي كنند ولي در كشور ما بجز تهران در هيچ شهر ديگري اين كار صورت نمي گيرد. از 100 درصد زباله هاي بيمارستاني، 80 درصد آن زباله هاي عادي است. 20 درصد هم زباله هايي است که با بيماران ارتباط دارد و از اين ميزان فقط 7 درصد آن خطر ناك و مشكل ساز است اما تمام این زباله ها وقتي از بيمارستان خارج مي شود با زباله هاي خطرناك يكي مي شود.
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
300 هكتار از جنگل ها محل دفن زباله است !

300 هكتار از جنگل ها محل دفن زباله است !

12اسفند 1393
[h=6]رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: در 300 هکتار از عرصه های جنگلی کشور زباله دفن می شود.[/h]
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ خداکرم جلالی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه در چند سال آینده دفن زباله در جنگل نخواهیم داشت ، افزود: برای مدیریت زباله در استان های شمالی قرار است ، شرکت های پیمانکاری و شهرداری ها دستگاه های زباله سوز را جایگزین دفن زباله در عرصه های جنگلی کنند.
وی گفت: برای شرکت های پیمانکار مهلت تعیین شده است تا دستگاه های زباله سوز را جایگزین کنند. رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری افزود: دستگاه های زباله سوز باید هر چه سریع تر برای دفن زباله ، خریداری و راه اندازی شود.
جلالی استفاده از کمپوست را از دیگر طرح ها برای جلوگیری از دفن زباله در جنگل دانست و گفت: با استفاده از این روش و تبدیل زباله به کود از اثار منفی دفن زباله در عرصه های جنگلی ارزشمند کشور و آلودگی منابع آب زیرزمینی در این مناطق جلوگیری خواهد شد.
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
تعیین روش دفن بهداشتی زباله در استانهای شمالی کشور

تعیین روش دفن بهداشتی زباله در استانهای شمالی کشور

عنوان مقاله: تعیین روش دفن بهداشتی زباله در استانهای شمالی کشور


نویسندگان مقاله:
بابک توکلی - عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان


خلاصه مقاله:
در این مقاله مشکلات مدیریت زباله در استان های شمالی کشور مورد بررسی قرار گرفته است. روشهای پر هزینه و سنتی در مراحل جمع آوری و حمل زباله به همراه استفاده سنتی از جایگاه های دفع دائم پیامدهای زیست محیطی منفی بسیاری را بوجود آورده است. با توجه به شرایط اقلیمی و اکولوژی منطقه، عدم وجود امکانات مالی مناسب، رشد فزاینده جمعیت و تراکم جمعیت بسیار بالا در استان های مذکور، هدف در نظر گرفته شده، تعیین روشی است که براساس آن بتوان، مواد زائد جامد را بصورت بهداشتی دفع نمود. براین اساس ضمن بررسی متون مختلف در خصوص روش های دفع در کشورهای پیشرفته، جمع آوری اطلاعات مربوط به مطالعات موردی صورت پذیرفته و بازدیدهای متعدد از محل های دفع زباله اکثر شهرهای منطقه، شناختی از وضعیت موجود آنها بدست آمد. با جمع بندی اطلاعات و بررسی از 3 روش دفع مرسوم، ما را در کوتاه مدت به استفاده از دفن بهداشتی به همراه سوزاندن زباله های عفونی بیمارستانی در زباله سوز های مدرن رهنمون ساخت. برای تعیین جایگاه دفن بهداشتی فاصله 7-15 کیلومتری از شهر مد نظر قرار گرفت و توان جایگاه دفن با توجه به جمعیت منطقه حداقل برای 20 سال برآورد گردید. در این تحقیق برای دفن بهداشتی در مناطق مرطوب پس از بررسی های همه جانبه اصول زیر در نظر گرفته شد: 1- مواد زائد جامد به صورت لایه لایه در بالای سطح زمین بدون چاله کنی انباشته شود. 2- زباله ها تا حد ممکن فشرده شده تا از حجم آنها کاسته شود.3- حداکثر عمق لایه های زباله پس از فشردگی نهایت 3/7 متر باشد.4- برای جلوگیری از نفوذ آب های سطحی ضخامت آخرین لایه حداقل 70 سانتی متر باشد. 5- لایه های پوشاننده با شیب کمی ایجاد گردد تا آب های سطحی و باران بر روی زباله ها جمع نشود. 6- با ایجاد بادشکن های طبیعی و همچنین فنس کشی از حرکت زباله ها جلوگیری به عمل آید تا بدین وسیله از چشم انداز نامناسب ممانعت شود. 7- از ورود حیوانات وحشی و اهلی به خصوص دام ها به داخل جایگاه دفن جلوگیری به عمل آید.


صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: http://www.civilica.com/Paper-NCEH03-NCEH03_085.html
 
  • Like
واکنش ها: mnsa

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتقاد بهداشت جهانی از دفن زباله در شمال ایران

انتقاد بهداشت جهانی از دفن زباله در شمال ایران

انتقاد بهداشت جهانی از دفن زباله در شمال ایران



سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲


نماینده و مشاور سازمان جهانی بهداشت در بازدید از مراکز دفن زباله شهرهای مرکزی مازندران از دفن غیر قانونی زباله در شمال کشور ابراز تاسف کرد.


راکی زقوندی در حاشیه بازدید از طرح همگانی جداسازی زباله از مبدا آمل در گفتگو با مهر، از دفن غیراصولی حدود ۹۰ درصد زباله های تولیدی در شمال ابراز تاسف کرد و افزود: این روند باید به کمتر از مقدار فعلی کاهش و به صورت بازیافت دوباره به چرخه تولید برگردد.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت گفت: ما دیدگاه وسیعی را دنبال می کنیم و در هر کشوری در مورد سلامتی کار می کنیم. وی یادآورشد: در ایران تلاش می کنیم به یک سیاست کشوری جدید در زباله ها برسیم. در ایران در زمینه زباله ها نقاط ضعف بسیار به چشم می خورد، هرچند که در موارد دیگر ایران موفق بوده است، ما فکر می کنیم که در این بخش کار چندانی نشده است و باید به بهبود در این مورد کمک شود.

نماینده و مشاور سازمان جهانی بهداشت در مرکز منطقه ای فعالیت های بهداشت محیط، از مسئولان اجرایی جمهوری اسلامی ایران به خصوص مدیران استانهای شمالی که با معضل زباله دفن بهداشتی مواجه هستند، خواست تا از مشارکت دادن بیشتر مردم در برطرف کردن این مشکل استفاده کنند.

زقوندی گفت: ایجاد شهری سالم بدون مشارکت مردم و همکاری های بین بخشی نتیجه بخش نخواهد بود. وی افزود: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی و بستر سازی فرهنگ کاهش تولید زباله و بخش های غیردولتی در مدیریت پذیرش و بازیافت زباله ها به صورت منظم و سازمندهی شده در جای خود تاثیرگذار و مورد نیاز جدی است.

نماینده و مشاور سازمان جهانی بهداشت در مرکز منطقه ای فعالیت های بهداشت محیط ادامه داد: بر اساس برنامه و اهداف راهبردی کوتاه و میان مدت برای شهر آمل از سوی مدل های اجرا شده سازمان بهداشت جهانی در کشورهای پیشرفته در آمل به صورت ارائه راهکارهای فنی و اختصاصی حداقل تا یکسال آینده اجرا خواهد شد.
 
  • Like
واکنش ها: mnsa

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارخانه زباله‌سوز سازگار با محیط زیست طی 3 سال آینده درتبریز احداث می‌ شود.

کارخانه زباله‌سوز سازگار با محیط زیست طی 3 سال آینده درتبریز احداث می‌ شود.

[h=1]احداث کارخانه زباله‌سوز سازگار با محیط زیست در تبریز[/h] 08 تیر 1394
[h=6]کارخانه زباله‌سوز سازگار با محیط زیست طی 3 سال آینده درتبریز احداث می‌ شود.[/h] به گزارش پسماند ایران، از آنجایی که مسئله زباله‌ پسماند و مدیریت صحیح آن یک مشکل بسیار جدی و حائز اهمیت در محیط زیست به شمار می رود و جهان در پی استفاده از بهترین و پاکترین تکنولوژی سازگار با محیط زیست است تبریز در آستانه احداث کارخانه زباله‌سوز سازگار با محیط زیست خود قرار گرفته است. صادق نجفی شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز در راستای تبدیل این شهر به یک شهر مدرن پاک و سبز از سرمایه‌گذاری در تمامی زمینه‌های مرتبط با شهر استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تبریز تمامی سعی و تلاش خود را در زمینه بهداشت و پاکیزگی ، سلامت شهر و شهروندان به کار می‌بندد گفت: احداث کارخانه زباله‌سوز و استحصال براق از زباله می‌تواند علاوه بر اینکه از دفن زباله تبریز و شهرهای پیرامون مانند آذرشهر، اسکو، سردرود جلوگیری کند می‌تواند در حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشد.

نجفی با اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای عقد قراردادی برای احداث کارخانه زباله‌سوز در این شهر اظهار داشت: استفاده از توانمندیهای بخش خصوصی در توسعه شهری تبریز و ورود تکنولوژیهای روز برای رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی همواره مورد توجه مدیریت کلان شهر تبریز است.

شهردار تبریز گفت: در دیدار با شرکت فرانسوی سرمایه گذار دستور عقد قرارداد اولیه بر اساس زمانبندی‌های لازم صادر شده و مقرر شده بعد از عقد قرارداد اولیه و بازدید از یکی از کارخانه‌های زباله سوز این شرکت قرارداد احداث کارخانه در تبریز نهایی شود.

نجفی افزود: تکنولوژی به کار رفته در کارخانه سوخت زباله، تکنولوژی پاک و سازگار با طبیعت است به طوریکه می‌توان این کارخانه را در شهر هم راه‌اندازی کرد.

وی ادامه داد: مزیت اصلی همکاری با این شرکت تکنولوژی خاص آن در تبدیل به دود حاصل از سوخت زباله به هوای تمیز در حدود 97 درصد است و با این کار می‌توان از میزان هزینه‌های حمل و نقل کالا کاست.

شهردار تبریز گفت: این کارخانه زباله‌سوز روزانه ظرفیت سوزاندن 1500 زباله را دارد که از سوزاندن این حجم زباله، 40 مگاوات برق تولید می‌شود که 6 مگاوات آن به مصرف کارخانه رسیده و بقیه به فروش می‌رسد.

وی در پایان گفت: احداث کارخانه زباله‌سوز در تبریز به سه سال زمان نیاز دارد که یک سال آن مختص طراحی نقشه‌ها اخذ مجوزها و ساخت خواهد بود.
 
  • Like
واکنش ها: mnsa

omran1858

عضو جدید
ممنون. بله دقیقا.
ولی مثلا زباله های خطرناک مثل زباله های بیمارستانی چی؟. این گزارش رو بخونید...!:


گفتگوي «جوان» با نایب رییس اتحادیه صنایع بازیافت ایران​
تولید پلاستیک مرگ از زباله های عفونی
سميه راهپيما
کارشناسان از زباله های بیمارستانی به عنوان مضرترین و بیماری زاترین نوع زباله یاد می کنند که بلافاصله باید سوزانده شوند. اما این روزها اخباری به گوش می رسد که این زباله های مرگ آور نه تنها سوزانده نمی شوند بلکه عده ای از آن ها پلاستیک(مشمع و نایلون) تولید می کنند! این پلاستیک ها هم برای استفاده های گوناگون در اختیار شهروندان قرار می گیرد! در اين باره، «جوان» گقتگويي را با کامیار فلیسوفی، نایب رییس اتحادیه صنایع بازیافت ایران انجام داده است كه در ادامه مي آيد:


  • آيا زباله هاي بيمارستاني در زباله سوز ها امحا مي شوند يا اينكه سايتهاي بازيافت از آن ها استفاده مي كنند؟
با وجود آن که مطابق قانون اجازه بازيافت زباله هاي بيمارستاني به هيچ ارگاني داده نشده و شهرداری باید این زباله ها را در مکان خاصی دفن کند اما سودجویان در مراکز دفن این زباله ها را استخراج می کنند و به قیمت بسیار گزافی به مصرف کننده های بازیافت می فروشند.

  • سودجویان از چه کانالی این زباله ها را می فروشند؟
این کار به صورت علنی انجام نمی شود بلكه سودجویان اين زباله ها را می دزدند. متاسفانه مسئولان و نهادهای درمانی به دلیل اینکه قانون را رعایت نمی کنند، زباله ها را به صورت درهم تحویل شهرداری می دهند و این ارگان با این بسته به عنوان محموله خطر ناک عمل کرده و آن را در مکانی دفن می کند که آن مکان نگهبان ندارد. در این بین، سارقان زباله های بیمارستانی، پس از سرقت این مواد خطرناک، آن ها را در اختیار واحد های بازیافت غير مجاز قرار می دهند.

  • به نظر شما آیا ممکن است برخی نهادها هم در این اقدام غیرقانونی و مرگبار مشارکت داشته باشند؟
به نظر من دست نهادهای مسئول در کار نیست. البته شکل گیری این اقدام خلاف قانون ناشی از بي همتي برخی نهادهاست؛ به گونه ای که اگر كوچكترين همتي به خرج دهند بساط سارقان زباله جمع می شود.

  • بي همتي كدام ارگان؟
متاسفانه وزارت بهداشت که متولی این کار است خودش به تنهايي مي خواهد متولي سامان دهي زباله هاي بيمارستاني باشد و در اين پروژه از هيچ صنعتگري استفاده نمي كند. در حالی که اينكار نياز به يك همكاري گروهي دارد تا بتوانيم زباله هاي بيمارستاني را از معضل به موهبت تبديل كنيم.

  • اکنون كه امكان بازيافت زباله هاي بيمارستاني در كشور وجود ندارد چرا از آن ها را در زباله سوز ها امحا نمی كنند؟
من فکر نمی کنم که در ایران بیمارستان یا واحد درمانی وجود داشته باشد که از دستگاه زباله سوز استفاده کند.

  • پس دستگاه زباله سوز فقط به عنوان نماد و تشریفات در بیمارستان ها وجود دادر؟
بله. فقط به عنوان يك رفع مسئوليت اين دستگاه در برخي بيمارستان ها وجود دارد. كشورهاي پيشرفته براي امحاي سريع تر زباله هاي بيمارستاني خود آن ها را در مبدا تفكيك مي كنند ولي در كشور ما بجز تهران در هيچ شهر ديگري اين كار صورت نمي گيرد. از 100 درصد زباله هاي بيمارستاني، 80 درصد آن زباله هاي عادي است. 20 درصد هم زباله هايي است که با بيماران ارتباط دارد و از اين ميزان فقط 7 درصد آن خطر ناك و مشكل ساز است اما تمام این زباله ها وقتي از بيمارستان خارج مي شود با زباله هاي خطرناك يكي مي شود.


خوب زباله های خطرناک که در متن گفته شده حدود 7 درصد هست،
الان مشکل ما اینه که زباله های دیگه هم هیچ فکر درستی براش نشده حالا چه برسه به اون زباله ها...!!
البته نمیگم اون مهم نیست ،مهمه . ولی نسبت به کل زباله های شهری درصد خیلی پایینیه داره
حالا همون زباله های شهری که خطرناک نیستن رو بازیافت کنن :cool:
 

omran1858

عضو جدید
انتقاد بهداشت جهانی از دفن زباله در شمال ایران



سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲


نماینده و مشاور سازمان جهانی بهداشت در بازدید از مراکز دفن زباله شهرهای مرکزی مازندران از دفن غیر قانونی زباله در شمال کشور ابراز تاسف کرد.


راکی زقوندی در حاشیه بازدید از طرح همگانی جداسازی زباله از مبدا آمل در گفتگو با مهر، از دفن غیراصولی حدود ۹۰ درصد زباله های تولیدی در شمال ابراز تاسف کرد و افزود: این روند باید به کمتر از مقدار فعلی کاهش و به صورت بازیافت دوباره به چرخه تولید برگردد.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت گفت: ما دیدگاه وسیعی را دنبال می کنیم و در هر کشوری در مورد سلامتی کار می کنیم. وی یادآورشد: در ایران تلاش می کنیم به یک سیاست کشوری جدید در زباله ها برسیم. در ایران در زمینه زباله ها نقاط ضعف بسیار به چشم می خورد، هرچند که در موارد دیگر ایران موفق بوده است، ما فکر می کنیم که در این بخش کار چندانی نشده است و باید به بهبود در این مورد کمک شود.

نماینده و مشاور سازمان جهانی بهداشت در مرکز منطقه ای فعالیت های بهداشت محیط، از مسئولان اجرایی جمهوری اسلامی ایران به خصوص مدیران استانهای شمالی که با معضل زباله دفن بهداشتی مواجه هستند، خواست تا از مشارکت دادن بیشتر مردم در برطرف کردن این مشکل استفاده کنند.

زقوندی گفت: ایجاد شهری سالم بدون مشارکت مردم و همکاری های بین بخشی نتیجه بخش نخواهد بود. وی افزود: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی و بستر سازی فرهنگ کاهش تولید زباله و بخش های غیردولتی در مدیریت پذیرش و بازیافت زباله ها به صورت منظم و سازمندهی شده در جای خود تاثیرگذار و مورد نیاز جدی است.

نماینده و مشاور سازمان جهانی بهداشت در مرکز منطقه ای فعالیت های بهداشت محیط ادامه داد: بر اساس برنامه و اهداف راهبردی کوتاه و میان مدت برای شهر آمل از سوی مدل های اجرا شده سازمان بهداشت جهانی در کشورهای پیشرفته در آمل به صورت ارائه راهکارهای فنی و اختصاصی حداقل تا یکسال آینده اجرا خواهد شد.


حالا نظر خودتون چیه ؟
چه کاز باید کرد؟
 

amirstark

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توی نجف باد اصفهان یک مدت بود تفکیک خیلی جالبی انجام میدادن و از این روش خیلی بهتر بود

اومدن در تموم خونه ها یه سطل زباله دادن که سطل همه یک رنگ باشه و محله به محله اموزش دادن که چیکار کنن

پس مانده غذا .. رو کو میکردن . یه نایلون بود که مخصوص پلاستیک و کاغذ و این جور چیزا بود
و یه سطل هم برای موادی که قابل باز یافت شدت نبودن و اونا رو پرس میکردن.

چند سالی همینجوری بود ولی تازگیا فک کنم دیگه این کارو نمیکنن و برگشتن سر خونه اول
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
توی نجف باد اصفهان یک مدت بود تفکیک خیلی جالبی انجام میدادن و از این روش خیلی بهتر بود

اومدن در تموم خونه ها یه سطل زباله دادن که سطل همه یک رنگ باشه و محله به محله اموزش دادن که چیکار کنن

پس مانده غذا .. رو کو میکردن . یه نایلون بود که مخصوص پلاستیک و کاغذ و این جور چیزا بود
و یه سطل هم برای موادی که قابل باز یافت شدت نبودن و اونا رو پرس میکردن.

چند سالی همینجوری بود ولی تازگیا فک کنم دیگه این کارو نمیکنن و برگشتن سر خونه اول


بله همین دیگه. اینکه یه جا دو جا فقط این چیزا اعمال بشه ، بعدشم دوباره بره سر خونه اول فایده نداره.
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتهای زمین

انتهای زمین

زباله هایمان را در جنگل هایی میریزیم که دنیایی آرزوی داشتنش را دارند!

photo_2015-12-14_12-23-09.jpg

یکی از اساتیدمون میگفت از کشورهای خارجی اومدن، رفتیم جنگل های شمال برای بازدید، غرق در شگفتی شدن...از زیر،بالا،پایین،همه جوره از درختا عکس میگرفتن. میگفتن توی دنیا بی نظیرن.....شما قدر اینها رو نمیدونید
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
👓معلمان ِ‌ فرهنگ...

بهترین معلم برای من همین زباله هایی هستند که ما در جایی بیرون از سطل های زباله می بینیم. بطری های آب معدنی یا پلاستیک و اشیاء دور ریختنی که در حاشیه خیابان ها، کوچه ها، اماکن عمومی همچون مترو ، پارک ، سینما، استادیوم و از همه مهم تر ، در یک گوشه ی طبیعت به حال خود رها شده اند. براستی که هیچ کس آنها را دوست نخواهد داشت..
آری ، آموزگار ِ من همین زباله هایی هستند که به دست مردم در هر جایی بجز خانه ی اصلی شان اسکان داده شده اند. معلمانی که به من آموختند :
--------فرهنگ به تاریخِ تمدن هزاران ساله نیست !!!
--------فرهنگ هیچ ارتباطی با دین و انواعِ آن ندارد !!!
--------فرهنگ به سطح تحصیلات و مقام و رتبه اجتماعی نیست !!!
.
.
پس بیاییم تا #زباله_ها را،
این آموزگارانِ فراموش شده ی شهر
که بدون هیچ منت و مزد
به ما درس می آموزند ،
با عقل و جان دریابیم..
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
رها کردن زباله های بیمارستانی در دریای خزر !!!!!!!
photo_2016-06-03_21-52-05.jpg

آسیب موجودات فرازمینی به طبیعت و محیط زیست!!!
photo_2016-06-03_21-52-21.jpg
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
A [ مهندسی منابع طبیعی ] بازیافت زباله منابع طبیعی 1

Similar threads

بالا