روزی ده عدد فندق بخوريد

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2][/h]

جام جم آنلاين/ به گفته يک متخصص تغذيه ، با مصرف 10 دانه فندق هر‌فرد مي‌تواند بخش عمده‌اي از ويتامين E بدن خود را تامين کند البته فندق علاوه بر مزاياي مذکور داراي کالري بالايي است و مصرف بيش از اندازه آن مي‌تواند چاق کننده باشد.
دکتر بهاره ضيغمي ، متخصص تغذيه با اعلام اين مطلب به ايسنا افزود: در ميان ميوه‌هاي روغني، فندق قابل هضم‌ترين و مغذي‌ترين آنها به شمار مي‌رود. فندق خشک حدود 70 درصد وزن خود مواد چربي و 15 تا 20 درصد مواد پروتئيني دارد و به سبب فقدان مواد هيدروکربني، مصرف آن به مبتلايان ديابت توصيه مي‌شود.
وي تاکيد کرد: اين ميوه سرشار از ويتامين‌هاي A، B1، B2، C، E و املاح معدني کلسيم، فسفر، آهن، گوگرد، منيزيم، روي و پتاسيم است. همچنين در 100 گرم مغز فندق600 کالري، در 100 گرم فندق با پوست 300 کالري و در يک عدد آن 10 کالري انرژي نهفته است.
دکتر ضيغمي گفت: اين ميوه تقويت کننده معده و روده‌ها بوده و مي‌تواند سموم بدن را خارج سازد، از اين رو اگر بخواهيد به اين مزيت فندق دست يابيد، آن را هنگام گرسنگي مصرف کنيد تا روده‌هاي شما را تقويت کند.
از آنجا که فندق داراي مقدار کمي مواد نشاسته‌اي و غني از مواد معدني است، براي مبتلايان به بيماري قند مفيد است و براي کساني که دچار کم خوني هستند، چنانچه پس از هر وعده غذايي، 5 تا 6 عدد خام آن را ميل کنند، مشکلشان برطرف مي‌شود.
ويتامين E مفيد براي بيماران کبد ي
همچنين بر اساس يک تحقيق مشخص شد که استفاده از مکمل‌هاي ويتامين E و مواد غذايي حاوي اين ماده مي‌تواند براي درمان بيماران مبتلا به بيماري‌هاي کبد ي مفيد باشد.
براساس يک تحقيق که توسط دانشکده علوم پزشکي دانشگاه لس‌آنجلس آمريکا صورت گرفت، اين موضوع مشخص شد که افراد مبتلا به بيماري‌هاي کبد ي مي‌توانند با مصرف مواد غذايي يا مکمل‌هاي حاوي ويتامين E به درمان خود بپردازند، البته مصرف اين ويتامين بايد زير نظر پزشک باشد.
در گزارش محققان اين پروژه آمده است که افراد مبتلا به کبد چرب هم مي‌توانند از اين ويتامين براي بهبود يافتن استفاده کنند، اما مصرف اين ماده براي بيماران کبد ي که به دليل مصرف الکل دچار اين بيماري شده‌اند، اصلا توصيه نمي‌شود. تجويز ويتامين E و قرص‌هاي مکمل براي افراد مستعد اين بيماري نيز توصيه مي‌شود البته کاهش مصرف مواد غذايي پرچرب و رعايت رژيم غذايي اصولي و مناسب نيز در کنار اين مکمل‌هاي ويتامينه، کمک مؤثر به درمان بيماران مي‌کند.

 

Similar threads

بالا