راهنمایی برای سرمایه گذاری با کمترین هزینه

*عماد*

اخراجی موقت
با همین سرمایه کوچک هم می توانی ، یک کارهایی بکنی !من نمی دانم چه کاری؟ چون نمی دانم چه استعدادی داری و یا شهرت کجاست و چه نقاط ضعف و قوتی دارد. چون پست ها رو نخواندم اول اینکه هدفت از سرمایه گذاری بلندمدت هست و یا کوتاه مدت ؟ چون این ها خیلی با هم فرق داره. کلا توی سرمایه گذاری به قول وارن بافت بزرگترین سرمایه گذار جهان دو تا قانون وجود دارد: قانون اول این است که اصل سرمایه ات را در هر حالتی حفظ کنی . قانون دوم : قانون اول را فراموش نکن . گرفتی؟ یعنی باید سعی کنی که همان یک میلیون تومانت رو هم حداقل از دست ندهی ، بعضی از قوانین هستند که در همه جای دنیا یکی است ، برخی می گویند این کتاب های سرمایه گذاری که در ایران ترجمه و چاپ می شود به درد همان کشورهای خارجی می خورد ، چون آنجا قوانینش با ایران فرق می کند ولی برخی چیزها قانون است مثل قانون جاذبه و یا جوش آمدن آب در صد درجه هر جا بروی همین است با یک کمی اختلاف ، سرت رو درد نمی آورم . یک قانون دیگر این هست که به اندازه همان وقتی که گذاشتی تا یک میلیون تومان را به دست بیاوری ؟ حداقل به همان اندازه برایش وقت بگذار تا سرمایه گذاری کنی، چون پول رو راحت می شود از دست داد . یک قانون دیگر هم هست که اگر می خواهی با کسی شریک بشوی بدان که اون از تو بیشتر پول داره. یک قانون دیگر مشورت هست از حداقل 10 نفر توی اون رشته کاری سئوال بپرس و موقعیت های مختلف و سود و زیان کار و فوت و فن های اون کارو یاد بگیر. یک قانون دیگر هم این است که دنبال رو جو بازار نباش که الان به قول معروف نون توی چی هست و بیشتر دنبال علاقه ات باش و این که روی خودت سرمایه گذاری کنی تا جو بازار، قانون آخر هم این است که به خدا توکل کنی.
با سلام و تشکر
کارمند هستم .لیسانس کامپیوتر .ساکن شهری در حدود 200 هزار نفر
بین کافی نت و لوازم التحریر و سوپرمارکت هستم.سرمایه و شودشون چطوره؟ و سختی کارشون؟
 

solid4u

عضو جدید
من نمی توانم در مورد این مشاغل بهت مشورت بدهم ، چون تا حالا انجام نداده ام و تجربه ایی در این زمینه ندارم. ولی خوب با توجه به رشته ات فکر کنم کافی نت بزنی بهتر است ، چرا که حالا بیشتر کارها اینترنتی شده است ، این رو هم بدون که هر کاری سختی های خاص خودشو داره و یک دوره به قول بازاری ها خاک خوری، یعنی باید تا یک مدتی باید از جیب بخوری و تازه بعد از یک مدتی میرسی به نقطه سر به سر، یعنی تازه اول سود دهی که این با توجه به منطقه مورد بحث و شرایط بازاریابی ممکن هست بیشتر هم طول بکشه. توی نت بگردی یک سری طرح توجیهی در این باره موجود است ، مخصوصا کافی نت که زیاد است، که آدرس یک نمونه اش اینجا است ، البته قدیمی است و مربوط به سال 82 که باید خودت جای اونها عدد بگذاری و سبک و سنگین کنی . موفق باشی!
 

*عماد*

اخراجی موقت
با سلام و تشکر
کارمند هستم .لیسانس کامپیوتر .ساکن شهری در حدود 200 هزار نفر
بین کافی نت و لوازم التحریر و سوپرمارکت هستم.سرمایه و شودشون چطوره؟ و سختی کارشون؟
 
آخرین ویرایش:

Mihrab

عضو جدید
پاسخ

پاسخ

سلام واسه لوازم التحریر و سوگر مارکت دوستان که گفتن اگه جای نزدیک مدرسه و دانشگاه باشه و خیلی هم خفن و توپ باشه و جنسا مارک باشه لوازم التحریر شاید بگیره... ولی سوپر مارکت شانس بیشتری داره نسبت به لوازم التحریر و سرمایه اولیه که لازم داره نسبت به کافی نت خیلی فرقی نداره ولی خب خوب می گیره ولی کافی نت و لوازم کامپیوتر خیلی درامد داره البته اینا که میگم تو شهر شیراز دیدم مثلا میدونم تو شیراز شغل مربوط به خوراکی و شکم خوب می گیره جا هم زیا تاثیر ناره رنک دو کافی نت هست شما بتید ببینی وضعیت شهر خودت چجوریه؟
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.

18 سالم هست و میخوام بدونم چطور میشه با کمترین پول یک سرمایه گذاری کرد. البته میدونم اینجا ایران است اما یک راهنماییم بکنید حدافل برای 1-2 سال آیندم یکم سرمایه داشته باشم

بیشترین سرمایه ای که داشته باشم 1 میلیون است. کل سود دهی های بانک هارا مشاهده کردم خیلی درصد ها افتضاح هست! آدم اون پولو بسوزونه بهتره تا دست بانک بده

اول از همه بگم راحتترین راه واسه پولدار شدن بابای پولداره یا یه ارث قلنبه! بقیه راه ها راحت نیست. حتی خوش شانس بودن هم راحت نیست!

دوم و اما در مورد سوالت. ببین اگه هنوز دانشگاه نرفتی و پشت کنکوری اکیدا توصیه ام اینه که تو گروه تجربی امتحان بده و یکی از رشته های مربوط به علوم پزشکی رو قبول بشو، نمیگم پزشکی که سخت باشه واست، منظورم مثلا بیهوشی اتاق عمل یا هر رشته نسبتا آسونی که به خدمات درمانی مربوط باشه.

و سوم اگه که آشنا داشته باشی و بتونی تو بانک کار بگیری که دیگه واقعا نونت تو روغنه. من بابای دوستم که سه تا داداش هستن و هیچکدوم هم تحصیلات خوبی ندارن(فک کنم فوق دیپلم دارغوز آباد دارند هر سه تاشون) هر سه تاشون کارمند بانک شدن الان وضعشون توپ شده. من و اون دوستم هم سن هستیم. من از 18 سالگی تا الان درس خوندم آه ندارم با ناله سودا کنم این دوستم واسه خودش زنی و بچه ای خونه و ماشین آنچنانی و بیا و ببین. واسه خودش کسی شده ماشالا.

چهارم اگه دانشگاه رفتی بنظرم تا لیسانس بیشتر نخون؛ اگه به کار تو رشته تحصیلیت علاقمندی سعی کن واقعا عالی باشی تو رشته خودت. این راه البته خیلی سخت و بشدت طولانی هست و پشتکار زیاد میخواد.

پنجم همسر پولدار! اگه خوشتیپ و زبون بازی یه دختر مایه دار رو مخ کن باهاش عروسی کن. بعدش خودتو تو دل باباهه جا کن. نکته شم اینه که دقت کنی دختره داداش نداشته باشه.


ششم یه میلیون تومنت رو بذار دم کوزه آبشو بخور خخخخخ

هفتم اگه قصد ادامه تحصیل داری سعی کن واسه فوق بری خارج یه دانشگاهی که بهت فاند (حقوق) بده. بعد اونجا حقوقتو پس انداز کن. چون به دلار میدن بعد از 3 سال فوق و 4 5 سال دکترا که برگردی نزدیک 1 میلیارد به پول امروز پول میتونی پس انداز کنی.

هشتم اگه فوتبالت خوبه و خوش تکنیکی کارای نمایشی با توپ که ملت دوس دارن رو بلدی شدیدا بهت توصیه میکنم برو دنبالش. یکی از دوستای دورم رفته دنبالش الان سالیانه کلی پول درمیاره.

نهم یه فن یاد بگیر مثه لوله کشی، کاشی کاری بنایی ، گچ کاری و ... باور کن نه سرمایه میخواد نه چیزی. برو این موسسه های فنی حرفه ای که 6 ماهه آموزش میدن. این فنون رو یاد بگیر. با دو سال تجربه میتونی با یه روز کار بالای 100 تومن بگیری.
 

*عماد*

اخراجی موقت

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
نظرت چیه مهندس متفکر؟؟؟

من کلا آدمی نیستم که ریسک کنم. کلا خانوادگی اینجوری هستیم. اگه به پست #35 که نوشتم هم نگاه کنی همه پیشنهاد هام بدون ریسک هست. اینه که از من مشاوره بازاری نخوای بهتره.

اما اگه خیلی دوس داری نظرمو بدونی باید بگم از بین سوپر مارکت - کافی نت و لوازم تحریر الویت اینجوریه

1- سوپر
2- سوپر
3- سوپر
4- لوازم تحریر
5- کافی نت

سوپری سودش خوبه ولی باید 24 ساعته باشی. یه 6 ماه هم طول میکشه تا خوب جا بیوفتی و ملت بشناسنت. رمز موفقیت سوپری هم همونطور که گفتن 24 ساعته باز بودن هست.
لوازم تحریر البته من همیشه فک میکردم لوازم تحریر و در کنارش کتابفروشی نمیگیره اما یکی از دوستان سال 85 یه کتابفروشی با انواع و اقسام لوازم تحریر ( یعنی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش پیدا میشه) زده کارش گرفته. بالاشهر خونه گرفته. ماشین خوبی داره. زن و دو تا بچه هم داره.

کافی نت بنظرم یه ایده شکست خورده هست. چون من و تمام دوستام از نت موبایلمون استفاده میکنم. یعنی کاری نیست که با موبایلم نتونم انجام بدم با کافی نت بتونم! مثلا تو شهر خودمون که مثه شهر خودتون کوچیکه 4 5 تا کافی نت خوب بود همشون بستن فقط یه دونه مونده اونم چون جاش فوق العاده عالی هست و دقیقا وسط مرکز اداری شهر هست و عبور و مرور ملتی که نیاز به نت ممکنه داشته باشن زیاده. حالا خود دانی.
 
آخرین ویرایش:

farzaneh*memary

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام
نظرت چیه مهندس متفکر؟؟؟
چون شما تاکید زیادی روی لوازم التحریری دارین و شهرتون هم کوچیک به نظر می رسه اینو می گم که تو محله قدیمی ما یه لوازم التحریری بود (شغل اصلیش معلم) کارای اینترنتی انجام می داد تو مغازه ش (ثبت نام کنکور مثلا ....) با اینکه به قول شما الان همه جا اینترنت هست اما بیشتر افراد محله کاراشونو می بردن برای ایشون و ایشونم کم لطفی نمی کرد و دست کم دو-سه برابر پاساژ ها و کافی نت های وسط شهر هزینه دریافت می کرد :D ولی خب چون به نوعی از آدمای خود محله حسابش می کردن اطمینان بیشتری داشتن که مدارک شونو (شناسنامه و ...) بدن دستش، فک کنم هنوزم کار و بارش خوب باشه. خلاصه اینکه خدمات اینترنتی با اتکا به روابط خانوادگی و محله ای و ... هم بد نیست، ما یه کم باهاشون رودربایستی داریم (با بابامو عموهامو ... دوستن) اگه ناآشنا بود حتما می رفتم درآمدشم براتون می پرسیدم :)

به نظرم اگه عجله ی زیادی نداری و هنوز مطمئن نیستی می خوایی چی کار کنی با همچین کارای ترکیبی (مثلا لوازم التحریر+ خدمات اینترنت) با سرمایه کم شروع کن یواش یواش می بینی کدومش سوددهی بیشتری داره و بالاخره هر چقدم کم یه مقدار به سرمایه ت اضافه می شه و می تونی یکی شو ادامه بدی. حتی همون لوازم التحریری رو اگه بتونی به مرور توسعه بدی (البته باید دانشجوی مهندسی و معماری زیاد باشه تو شهرتون) می تونی به لوازم مهندسی یا یه همچین چیزی تبدیلش کنی که می تونه برات خوب باشه، تو شهر خود ما 3 تا دانشگاه معماری دارن و فقط دو جا لوازم مخصوص معماری (که تمومی هم نداره!!!) فروخته می شه، که هر دو هم وضعیت شون خوب به نظر می رسه. چون همین لوازم خاص دانشجویی و مهندسی، پرستیژ کارم بالا می برن و باعث می شه به جز زمینه اصلی تو زمینه های دیگه هم فروش خوبی داشته باشن، مثلا یه بچه دبیرستانی هم که می خواد دفتراشو بخره ترجیحا می ره از همون دو تایی که گفتم می خره.
 

meytim

متخصص محاسبات عددی و MATLAB
کاربر ممتاز
من نگاهی به سؤالها و جوابها انداختم؛ دو نفر سؤال پرسیدن؛
ـ یکی pixel92 حدود 2 سال و 10 ماه پیش پرسیده، سرمایه اش 1 میلیون بوده و تارگتش سر 2 سال قاعدتاً باید تموم شده باشه؛ یعنی حدود 10 ماه پیش. بنابراین الآن به جای راهنمایی باید ازش دعوت کنیم که بیاد و تجربیاتی رو که در طول این مدت کسب کرده با ما به اشتراک بگذاره؛ اینکه بالاخره تو این مدت چیکار کرد و چی به دست آورد؟ و چقدر موفق بوده.
ـ دومیش *عماد* حدود یک هفته پیش پرسیده، با 20 (میلیون) تومن وام چه کاری در یه شهر کوچک 200 هزار نفری میشه انجام داد که بیشترین سود رو داشته باشه.
ـ رشته اولی مهندسی کامپیوتره، و رشته دومی یا برقه یا مهندسی کامپیوتر
ـ بعضی از راهنماییها از جمله اونهایی که mohandese.motefakker نوشته، نکات جالب زیادی داشت که گفتم در موردش اینجا چند خط بنویسم:
* گفتند مخ یه دختر مایه دار رو بزن و باهاش ازدواج کن! اول اینکه آخه این چه راهیه؟ بدتر می خواید طرف رو نابود کنید که! دوم اینکه از کجا فهمیدید که pixel92 مرده، شاید زن باشه.
* گفتید یه میلیون تومنت رو بذار دم کوزه آبشو بخور. الآن شاید، اما اون موقع که اون سؤال پرسیده شده، تقریباً حدوداً درآمد یک ماه یه مهندس با 5 سال سابقه کار بود.
* گفتید واسه تحصیل برو خارج و فاند بگیر تحصیلت که تموم شد با حدود یک میلیارد پس انداز برگرد ایران! آخه اینو از کجا آوردید؟! اگه اینطور بود که همه پا می شدن می رفتن دنبال تحصیل خارج از کشور.
* گفتید لوله کشی، کاشی کاری، بنایی، گچ کاری و ... یاد بگیر؛ چرا؟ این فنونی که اسم بردی از مهندسی کامپیوتر و برق بهتر هستند؟!
__________________________________________________________________
ـ این چیزی که الآن می نویسم، نه سفارشه؛ نه راهنمایی؛ اما کاریه که از دو ماه و نیم پیش من شروع کردم و انجام می دم. قبلش دلیلش رو هم بگم؛ من یه شرکت نفتی کار می کردم، که به تازگی کارش رو جمع کرد و من هم بی کار شدم. فعلاً کار گیر نیاوردم واسه همین تو اینترنت جستجو کردم؛ و نهایتاً عضو یه سایتی شدم که توش می شه خدمات فروخت. اشتباهی که کردم این بود که بدون تحقیق عضو شدم؛ چون اینترنت پره از این جور سایتهاست؛ اگه با تحقیق یه سایت انتخاب بشه بهتره، چون من خودم یک ماه شبانه روز تو مناقصه های مختلف شرکت کردم؛ شاید 80 تا مناقصه؛ اما یه نفر هم پیدا نشد که یه دونه کار به من بده.
تا اینکه یک نفر از پیشنهاد من قلقلکش اومده بود و با من چت کرد؛ برای کاری که به دیگری داده بود. بعد که دید نه من یه چیزهایی برای ارائه دارم، یه پروژه 24 دلاری برام تعریف کرد. تمومش که کردم، خوشش اومد و یه پروژه دیگه ...
یه reviewی خوب با 5 ستاره از 5 تا بهم داد و کارم خیلی راحت شد، چون دیگه می تونستم، کامنت بزارم (قبلش سایت اجازه نمی داد) و پشت سرش چند تا کار دیگه و هرچند که هنوز به نقطه دلخواهم نرسیدم، ولی خوب خیلی بد هم نبوده.
خلاصه اینکه هیچ سرمایه ای نمی خواد؛ فقط باید خدماتی برای فروش داشته باشی. من در زمینه های مختلفی تو مناقصه ها شرکت کردم؛ برنامه نویسی با متلب، VBA، اکسل، ریاضیات، آمار، مهندسی مکانیک، فایننس و ... ولی تا حالا همه کارام فقط برنامه نویسی با متلب بوده. تو این مدت مبلغ 1200 دلار از این طریق گرفتم (در طول دو ماه ونیم؛ من یک ماه قبل از اینکه بیکار شم، شروع کردم). مبلغش ناچیزه؛ هیچ کرایه خونه من هم نمی شه؛ ولی دیگه بدون سرمایه هست دیگه.
من شنیدم توی ایران هم چنین سایتی هست، اما نمی دونم چه سایتی هستش.
برنامه نویسی یک پروژه از نظر خیلی از استادها، کار مهمی نسیت و لازم نیست خود صاحب اون کار انجامش بده و برای همین بهش dirty work می گن. اینو گفتم بدونید که این که مثلاً دارید پروژه دکترای یه نفر رو انجام می دید، کار خلافی نمی کنید؛ البته اون تو که می ری همه جور کار می بینی، در ضمن باید از سد هندیها رد شی تا کاری بگیری.

ببخشید روده درازی کردم؛ بیش چنین سهو نیفتد!
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
ـ این چیزی که الآن می نویسم، نه سفارشه؛ نه راهنمایی؛ اما کاریه که از دو ماه و نیم پیش من شروع کردم و انجام می دم. قبلش دلیلش رو هم بگم؛ من یه شرکت نفتی کار می کردم، که به تازگی کارش رو جمع کرد و من هم بی کار شدم. فعلاً کار گیر نیاوردم واسه همین تو اینترنت جستجو کردم؛ و نهایتاً عضو یه سایتی شدم که توش می شه خدمات فروخت. اشتباهی که کردم این بود که بدون تحقیق عضو شدم؛ چون اینترنت پره از این جور سایتهاست؛ اگه با تحقیق یه سایت انتخاب بشه بهتره، چون من خودم یک ماه شبانه روز تو مناقصه های مختلف شرکت کردم؛ شاید 80 تا مناقصه؛ اما یه نفر هم پیدا نشد که یه دونه کار به من بده.
تا اینکه یک نفر از پیشنهاد من قلقلکش اومده بود و با من چت کرد؛ برای کاری که به دیگری داده بود. بعد که دید نه من یه چیزهایی برای ارائه دارم، یه پروژه 24 دلاری برام تعریف کرد. تمومش که کردم، خوشش اومد و یه پروژه دیگه ...
یه reviewی خوب با 5 ستاره از 5 تا بهم داد و کارم خیلی راحت شد، چون دیگه می تونستم، کامنت بزارم (قبلش سایت اجازه نمی داد) و پشت سرش چند تا کار دیگه و هرچند که هنوز به نقطه دلخواهم نرسیدم، ولی خوب خیلی بد هم نبوده.
خلاصه اینکه هیچ سرمایه ای نمی خواد؛ فقط باید خدماتی برای فروش داشته باشی. من در زمینه های مختلفی تو مناقصه ها شرکت کردم؛ برنامه نویسی با متلب، VBA، اکسل، ریاضیات، آمار، مهندسی مکانیک، فایننس و ... ولی تا حالا همه کارام فقط برنامه نویسی با متلب بوده. تو این مدت مبلغ 1200 دلار از این طریق گرفتم (در طول دو ماه ونیم؛ من یک ماه قبل از اینکه بیکار شم، شروع کردم). مبلغش ناچیزه؛ هیچ کرایه خونه من هم نمی شه؛ ولی دیگه بدون سرمایه هست دیگه.
من شنیدم توی ایران هم چنین سایتی هست، اما نمی دونم چه سایتی هستش.
برنامه نویسی یک پروژه از نظر خیلی از استادها، کار مهمی نسیت و لازم نیست خود صاحب اون کار انجامش بده و برای همین بهش dirty work می گن. اینو گفتم بدونید که این که مثلاً دارید پروژه دکترای یه نفر رو انجام می دید، کار خلافی نمی کنید؛ البته اون تو که می ری همه جور کار می بینی، در ضمن باید از سد هندیها رد شی تا کاری بگیری.

ببخشید روده درازی کردم؛ بیش چنین سهو نیفتد!
ممنون از توضیحتون... امکان استفاده از سایتهای خارجی برای ایرانیها هست؟ بخاطر تحریم بانکی
 

meytim

متخصص محاسبات عددی و MATLAB
کاربر ممتاز
ممنون از توضیحتون... امکان استفاده از سایتهای خارجی برای ایرانیها هست؟ بخاطر تحریم بانکی

بله امکانش هست؛ اما یه مقدار دردسر داره و باید یه جوری دورشون زد. من الآن حدود 2 ماهه که برگشتم ایران و بعد از اینکه اینترنت وصل کردم (که حدود 45 روز طول کشید)، دارم از اینجا کار می کنم. البته می دونید که دور زدن هم زمان می بره، و هم هزینه داره.
نمی دونم اینجا تا چه حد اطلاعات رو مجازم بنویسم؛ اما فعلاً اسم سایتهایی رو که باید دور زد رو می نویسم؛ بعد اگه خواستی در مورد هرکدوم توضیح می دم:

PayPal.com
freelancer.com
elance.com
upwork.com​
 

meytim

متخصص محاسبات عددی و MATLAB
کاربر ممتاز
بله امکانش هست؛ اما یه مقدار دردسر داره و باید یه جوری دورشون زد. من الآن حدود 2 ماهه که برگشتم ایران و بعد از اینکه اینترنت وصل کردم (که حدود 45 روز طول کشید)، دارم از اینجا کار می کنم. البته می دونید که دور زدن هم زمان می بره، و هم هزینه داره.
نمی دونم اینجا تا چه حد اطلاعات رو مجازم بنویسم؛ اما فعلاً اسم سایتهایی رو که باید دور زد رو می نویسم؛ بعد اگه خواستی در مورد هرکدوم توضیح می دم:

PayPal.com
freelancer.com
elance.com
upwork.com​

یادم رفت این رو بنویسم؛ اولی و یکی از سه تای آخر رو دور بزنی کافیه.
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من نگاهی به سؤالها و جوابها انداختم؛ دو نفر سؤال پرسیدن؛
ـ یکی pixel92 حدود 2 سال و 10 ماه پیش پرسیده، سرمایه اش 1 میلیون بوده و تارگتش سر 2 سال قاعدتاً باید تموم شده باشه؛ یعنی حدود 10 ماه پیش. بنابراین الآن به جای راهنمایی باید ازش دعوت کنیم که بیاد و تجربیاتی رو که در طول این مدت کسب کرده با ما به اشتراک بگذاره؛ اینکه بالاخره تو این مدت چیکار کرد و چی به دست آورد؟ و چقدر موفق بوده.
ـ دومیش *عماد* حدود یک هفته پیش پرسیده، با 20 (میلیون) تومن وام چه کاری در یه شهر کوچک 200 هزار نفری میشه انجام داد که بیشترین سود رو داشته باشه.
ـ رشته اولی مهندسی کامپیوتره، و رشته دومی یا برقه یا مهندسی کامپیوتر
ـ بعضی از راهنماییها از جمله اونهایی که mohandese.motefakker نوشته، نکات جالب زیادی داشت که گفتم در موردش اینجا چند خط بنویسم:
* گفتند مخ یه دختر مایه دار رو بزن و باهاش ازدواج کن! اول اینکه آخه این چه راهیه؟ بدتر می خواید طرف رو نابود کنید که! دوم اینکه از کجا فهمیدید که pixel92 مرده، شاید زن باشه.
* گفتید یه میلیون تومنت رو بذار دم کوزه آبشو بخور. الآن شاید، اما اون موقع که اون سؤال پرسیده شده، تقریباً حدوداً درآمد یک ماه یه مهندس با 5 سال سابقه کار بود.
* گفتید واسه تحصیل برو خارج و فاند بگیر تحصیلت که تموم شد با حدود یک میلیارد پس انداز برگرد ایران! آخه اینو از کجا آوردید؟! اگه اینطور بود که همه پا می شدن می رفتن دنبال تحصیل خارج از کشور.
* گفتید لوله کشی، کاشی کاری، بنایی، گچ کاری و ... یاد بگیر؛ چرا؟ این فنونی که اسم بردی از مهندسی کامپیوتر و برق بهتر هستند؟!
__________________________________________________________________
ـ این چیزی که الآن می نویسم، نه سفارشه؛ نه راهنمایی؛ اما کاریه که از دو ماه و نیم پیش من شروع کردم و انجام می دم. قبلش دلیلش رو هم بگم؛ من یه شرکت نفتی کار می کردم، که به تازگی کارش رو جمع کرد و من هم بی کار شدم. فعلاً کار گیر نیاوردم واسه همین تو اینترنت جستجو کردم؛ و نهایتاً عضو یه سایتی شدم که توش می شه خدمات فروخت. اشتباهی که کردم این بود که بدون تحقیق عضو شدم؛ چون اینترنت پره از این جور سایتهاست؛ اگه با تحقیق یه سایت انتخاب بشه بهتره، چون من خودم یک ماه شبانه روز تو مناقصه های مختلف شرکت کردم؛ شاید 80 تا مناقصه؛ اما یه نفر هم پیدا نشد که یه دونه کار به من بده.
تا اینکه یک نفر از پیشنهاد من قلقلکش اومده بود و با من چت کرد؛ برای کاری که به دیگری داده بود. بعد که دید نه من یه چیزهایی برای ارائه دارم، یه پروژه 24 دلاری برام تعریف کرد. تمومش که کردم، خوشش اومد و یه پروژه دیگه ...
یه reviewی خوب با 5 ستاره از 5 تا بهم داد و کارم خیلی راحت شد، چون دیگه می تونستم، کامنت بزارم (قبلش سایت اجازه نمی داد) و پشت سرش چند تا کار دیگه و هرچند که هنوز به نقطه دلخواهم نرسیدم، ولی خوب خیلی بد هم نبوده.
خلاصه اینکه هیچ سرمایه ای نمی خواد؛ فقط باید خدماتی برای فروش داشته باشی. من در زمینه های مختلفی تو مناقصه ها شرکت کردم؛ برنامه نویسی با متلب، VBA، اکسل، ریاضیات، آمار، مهندسی مکانیک، فایننس و ... ولی تا حالا همه کارام فقط برنامه نویسی با متلب بوده. تو این مدت مبلغ 1200 دلار از این طریق گرفتم (در طول دو ماه ونیم؛ من یک ماه قبل از اینکه بیکار شم، شروع کردم). مبلغش ناچیزه؛ هیچ کرایه خونه من هم نمی شه؛ ولی دیگه بدون سرمایه هست دیگه.
من شنیدم توی ایران هم چنین سایتی هست، اما نمی دونم چه سایتی هستش.
برنامه نویسی یک پروژه از نظر خیلی از استادها، کار مهمی نسیت و لازم نیست خود صاحب اون کار انجامش بده و برای همین بهش dirty work می گن. اینو گفتم بدونید که این که مثلاً دارید پروژه دکترای یه نفر رو انجام می دید، کار خلافی نمی کنید؛ البته اون تو که می ری همه جور کار می بینی، در ضمن باید از سد هندیها رد شی تا کاری بگیری.

ببخشید روده درازی کردم؛ بیش چنین سهو نیفتد!
سلام.......خوشحالم از حضورتون

ممنون میشم بیشتر توضیح بدین از کارتون.....:redface:
:gol:
 

meytim

متخصص محاسبات عددی و MATLAB
کاربر ممتاز
سلام.......خوشحالم از حضورتون

ممنون میشم بیشتر توضیح بدین از کارتون.....:redface:
:gol:

توضیح خاص بیشتری به نظرم نمی رسه؛ باید توی خود سایتهایی که برای freelancerها یا "آزادکارها" وجود داره برید و ببینید چه طوریه. این سایتها یه واسطه هستند بین کسی که هنری برای فروش داره و کارفرما. از این واسطه بودن از هر دو طرف معامله یه درصدی می گیره و این امکان رو ایجاد می کنه که شما بتونید با جستجو کار پیدا کنید و توی مناقصه شرکت کنید.
هر سایتی قوانین خاص خودش رو داره و کار کردن در اون با سایتهای دیگه متفاوته.
از اون 4 تا سایتی که بالا نوشتم، اولی یه واسطه آمریکایی برای گرفتن پوله، سه تای دیگه سایتهای "آزادکاری" هستن؛ که بینشون اولی استرالیایی هست و دو تای دیگه آمریکایی. شما اگه می خواید بیشتر آشنا بشید، وارد اون سایت استرالیایی freelancer.com بشید و ببینید چه جوریه. این سایت فکر نکنم IP شما رو چک کنه؛ بنابراین می تونید راحت وارد شید، ولی اگه خواستید عضو شید محل سکونتتون رو نباید بفهمن که ایرانه (یعنی در موقع عضو شدن از VPN استفاده کنید یا از یه آشنا در خارج از کشور بخواهید که شما رو عضو کنه). یادم اومد که یه مسائل دیگه هم داره؛ فعلاً عضو نشید، خواستید فقط مطالعه کنید.
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله امکانش هست؛ اما یه مقدار دردسر داره و باید یه جوری دورشون زد. من الآن حدود 2 ماهه که برگشتم ایران و بعد از اینکه اینترنت وصل کردم (که حدود 45 روز طول کشید)، دارم از اینجا کار می کنم. البته می دونید که دور زدن هم زمان می بره، و هم هزینه داره.
نمی دونم اینجا تا چه حد اطلاعات رو مجازم بنویسم؛ اما فعلاً اسم سایتهایی رو که باید دور زد رو می نویسم؛ بعد اگه خواستی در مورد هرکدوم توضیح می دم:

PayPal.com
freelancer.com
elance.com
upwork.com​
فک میکنم فریلنسرو قبلا دیدم... مشابه ایرانیشو هم...
من فکر می کردم مشکل فقط پرداخت و دریافته... عضویتشم همینجوره؟!
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
سؤالتون مفهوم نیست!
خب برای دریافت دستمزد کار باید حساب بانکی ای داشته باشیم که امکان جابجایی پول با بانکهای خارجی رو داشته باشه دیگه... حالا بانکهای ایرانی که همه تحریمن فعلا، بانکهای خارجی هم که محدودیت دارن برای شهروندای ایرانی درسته؟ من تصورم این بود که مشکل همین بحث حساب بانکیه... اما الان شما دارین میگین عضویت تو این سایتها هم برای ایرانی ها محدودیت داره... درست متوجه شدم؟
 

meytim

متخصص محاسبات عددی و MATLAB
کاربر ممتاز
خب برای دریافت دستمزد کار باید حساب بانکی ای داشته باشیم که امکان جابجایی پول با بانکهای خارجی رو داشته باشه دیگه... حالا بانکهای ایرانی که همه تحریمن فعلا، بانکهای خارجی هم که محدودیت دارن برای شهروندای ایرانی درسته؟ من تصورم این بود که مشکل همین بحث حساب بانکیه... اما الان شما دارین میگین عضویت تو این سایتها هم برای ایرانی ها محدودیت داره... درست متوجه شدم؟
بله درسته.
از اون 4 تا سایت، اولی، که PayPal هست برای همین کاره؛ شما درآمدتون رو می فرستید توی PayPal. البته این هم آمریکایی هست؛ ولی روشهایی برای ایجاد و دور زدنش وجود داره. در کل همه این کارها از ایران با بدبختی انجام می شه و هزینه هم داره.
 

پسر بهاری

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توضیح خاص بیشتری به نظرم نمی رسه؛ باید توی خود سایتهایی که برای freelancerها یا "آزادکارها" وجود داره برید و ببینید چه طوریه. این سایتها یه واسطه هستند بین کسی که هنری برای فروش داره و کارفرما. از این واسطه بودن از هر دو طرف معامله یه درصدی می گیره و این امکان رو ایجاد می کنه که شما بتونید با جستجو کار پیدا کنید و توی مناقصه شرکت کنید.
هر سایتی قوانین خاص خودش رو داره و کار کردن در اون با سایتهای دیگه متفاوته.
از اون 4 تا سایتی که بالا نوشتم، اولی یه واسطه آمریکایی برای گرفتن پوله، سه تای دیگه سایتهای "آزادکاری" هستن؛ که بینشون اولی استرالیایی هست و دو تای دیگه آمریکایی. شما اگه می خواید بیشتر آشنا بشید، وارد اون سایت استرالیایی freelancer.com بشید و ببینید چه جوریه. این سایت فکر نکنم IP شما رو چک کنه؛ بنابراین می تونید راحت وارد شید، ولی اگه خواستید عضو شید محل سکونتتون رو نباید بفهمن که ایرانه (یعنی در موقع عضو شدن از VPN استفاده کنید یا از یه آشنا در خارج از کشور بخواهید که شما رو عضو کنه). یادم اومد که یه مسائل دیگه هم داره؛ فعلاً عضو نشید، خواستید فقط مطالعه کنید.


سلام مهندس......ممنونم از وقتی که گذاشتین:):gol:
باشه اول مطالعه میکنم ..... بعد اگه سوالی بود اگه اشکالی نداشته باشه بازم می پرسم :redface:
 

meytim

متخصص محاسبات عددی و MATLAB
کاربر ممتاز
فک میکنم فریلنسرو قبلا دیدم... مشابه ایرانیشو هم...
من فکر می کردم مشکل فقط پرداخت و دریافته... عضویتشم همینجوره؟!

از این مشابه های ایرانی اگه تجربه ای دارید، برای ما بنویسید.
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
از این مشابه های ایرانی اگه تجربه ای دارید، برای ما بنویسید.
نه استفاده نکردم متاسفانه... توش یه چرخی زدم... یکم هزینه ها رو کارفرما پایین درنظر میگیره...به نظرم خب اصلا واسه همین کارو بیرون نمی دن... ولی اگه نمونه کارات خوب باشه احتمالا در شرایط بیکاری می تونی به یه دستمزد معقولی برسی
 

Similar threads

بالا