راز خلقت چیه؟

afshin-18

عضو جدید
اونهايي كه به نظريه داروين اعتقاد دارن بچه گوريل هستن
البته اي توهين نيستا اعتقاد خودشونه
اونایی که به نظریه ی داروین اعتقاد دارن بچه شانپانزه هستن
ولی اونایی که اعتقاد ندارن بچه گوریل(آخه عقلشون کمتره)
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
اونهايي كه به نظريه داروين اعتقاد دارن بچه گوريل هستن
البته اي توهين نيستا اعتقاد خودشونه

اونایی که به نظریه ی داروین اعتقاد دارن بچه شانپانزه هستن
ولی اونایی که اعتقاد ندارن بچه گوریل(آخه عقلشون کمتره)

قرآن ونظریه داروین
وقتي كه قرآن پيرامون واقعيت هاي ازلي و جاوداني سخن مي گويد، لازم است كه مردم به آن گوش فرا دهند و ساكت باشند.

«وَإِذَا قُرِىءَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ» الأعراف:٢٠٤

(هنگامي كه قرآن خوانده مي‌شود، گوش فرا دهيد و خاموش باشيد تا مشمول رحمت خدا شويد.) ‏

زيرا قرآن از جانب خداوندي است دانا و آگاه است كه علم او همه چيز را فرا گرفته است

و علم انسان در برابر علم خدا بسيار اندك است.

« وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ»البقرة: ٢١٦

( خدا (به رموز كارها آشنا است و از جمله مصلحت شما را) مي‌داند و شما (از اسرار امور بي‌خبريد

و مصلحت خود را چنان كه شايد و بايد) نمي‌دانيد.
)

چگونه آگاه به امور مخلوقات نباشد در حالي که خود آنها را آفريده است.

«أَلَا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ» الملك: ١٤

(مگر كسي كه (مردمان را) مي‌آفريند (حال و وضع ايشان را) نمي‌داند، حال اين كه او دقيق و باريك بين بس

آگاهي است‌؟
!) ‏


چگونه مردم به خود اجازه مي دهند تا پيرامون اصل و ريشه بسيار ديرينه و گذشته خود اظهار نظر كنند و درباره آن سخن گويند،

حال آنكه آنان هنگام آفرينش اصل خود حاضر نبودند.

«مَا أَشْهَدتُّهُمْ خَلْقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَا خَلْقَ أَنفُسِهِمْ»الكهف: ٥١

(من ابليس و فرزندانش را به هنگام آفرينش آسمانها و زمين، (حتي برخي از) خودشان را هم به هنگام

آفرينش (برخي از) خودشان (در صحنه خلقت) حاضر نكرده‌ام
.)

پس مادام که آنان در هنگام آفرينش حاضر نبوده اند، قطعاً درک واقعيت براي آنها در اين زمينه بسيار اندک است و اشتباهشان

محرز است.عكس اين نظريه صحيح استتمام آنچه راكه خداوند دانا و آگاه و آفريدگار انسان مقرر مي‌دارد،

با چيزي که آن بي خردان و ناآگاهان مي پندارند مخالف و

متفاوت است. زيرا خداوند به ما خبر مي دهد كه او انسان را درآغاز به صورت آفريده مستقل و تكامل يافته و متكامل آفريده است

و به فرشتگانش درباره آفرينش آدم پيش از آفريده شدنش خبر داده است.

«وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً»البقرة: ٣٠

(زماني (را يادآوري كن) كه پروردگارت به فرشتگان گفت: من در زمين جانشيني بيافرينم (تا به

آباداني زمين بپردازد و آن زيبانگاري و نوآوري را كه براي زمين معيّن داشته‌ام به اتمام رساند و آن انسان است.

فرشتگان دريافتند كه انسان بنا به انگيزه‌هاي سرشتي زميني‌اش فساد و تباهي برپا مي‌دارد. پس براي دانستن نه اعتراض

كردن از خدا پرسيدند كه حكمت برتري دادن انسان بر ايشان براي امر جانشيني چيست.)

خداوند، ما را از ماده اي كه آدم را از آن آفريده است، خبر داده و مي فرمايد:

« فَإِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن تُرَابٍ» الحج: ٥

ما شما را از خاك مي‌آفرينيم.

در حديث از حضرت ابوموسي اشعري رضي الله عنه روايت شده است که فرمود: از رسول اكرم صلي الله عليه وسلم شنيدم که

فرمود:«إنّ اللّه خلق آدم من قبضة قبضها من جميع الأرض، فجاء بنوا آدم علي قدر الأرض، منهم الأحمر و الأبيض و الأسود، و بين

ذالک، و السهل و الحزنُ و الخبيث و الطيبُ»[1]

(خداوند آدم را از يك مشت خاك كه از تمام زمين آن را گرفته بود آفريده است به همين خاطر فرزندان آدم به شكل هاي متعددي

ظهور كردند و موافق با شكل و رنگ پوسته زمين بعضي ها سرخ، بعضي ها سفيد و بعضي ها سياه آفريده شدند و همچنين

بعضي ها خشن و بعضي ها آرام ،بعضي ها ناپاك و بعضي ها پاكيزه آفريده شدند.)

آري آب نيز در آفرينش انسان به عنوان يك عنصر مهم مورد استفاده قرارگرفته است.

«وَاللَّهُ خَلَقَ كُلَّ دَابَّةٍ مِن مَّاءٍ» النور: ٤٥

(خداوند هر جنبنده‌اي را از آب آفريده است.)

پس اصل و سرشت انسان از آب و خاك بوده است. چنانکه خداوند مي فرمايد:

«هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن طِينٍ» الأنعام: ٢

(خدا آن ذاتي است كه شما را از گِل آفريده است‌.)

اين طين (گل و لا)ي خشکيدة همچون سفال است که به انسان تبديل شده است.

«خَلَقَ الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ كَالْفَخَّارِ» الرحمن: ١٤

(خدا انسان را از گِل خشكيده‌اي همچون سفال آفريده است.) ‏

خداوندآدم را با دستهاي خود آفريده است.

«قَالَ يَا إِبْلِيسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِيَدَيَّ»ص: ٧٥

(فرمود: اي ابليس! چه چيز تو را بازداشت از اين كه سجده ببري براي چيزي كه من آن را مستقيماً با قدرت خود آفريده‌ام‌؟)

خداوند از همان آغاز، آدم را مجوف (تودار) آفريده است. از انس رضي الله عنه روايت شده است که فرمود:

رسول اكرم صلي الله عليه وسلم فرمود:

«لمّا صوّراللّه آدم في الجنة ترکه ما شاءاللّه أن يترکه، فجعل ابليس يطيف به ينظرُ، فلمّارآهُ أجوفَ عرف أنّهُ خُلِقَ خلقاً لايتمالک»[2]
(زماني كه خداوند تصوير آدم را در بهشت ساخت تا مدت زماني كه مي خواست او را به حال خود گذاشت و ابليس گرداگرد او

دور زد و نگاه كرد. وقتي او را (مجوف) توخالي يافت، فهميد آدم طوري آفريده شده است كه نمي تواند خود را كنترل كند.)

خداوند از روح خود در آن گل ولا دميد و حيات را در او به وجود آورد و آدم شنوا بينا و گويا عاقل و هوشيار گرديد. به فرشتگان

دستور داده شد وقتي که زندگي وحيات در آدم به راه افتاد او را سجده كنند.

«فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ» ص: ٧٢

(هنگامي كه آن را سر و سامان دادم و آراسته و پيراسته كردم، از جان متعلّق به خود در او دميدم، در برابرش

سجده (بزرگداشت و درود) ببريد.) ‏
خداوند از جايي که آدم را در آن قرار داد به ما خبر داده است.

«وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ»البقرة: ٣٥

(و گفتيم: اي آدم! تو با همسرت در بهشت سكونت كن.)

بلافاصله پس از آفريدن شروع به سخن گفتن كرد و حتي فهميد آنچه را كه به او گفته مي شد، خداوند مي فرمايد:

«وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ * قَالُواْ

سُبْحَانَكَ لاَ عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ * قَالَ يَا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَآئِهِمْ فَلَمَّا أَنبَأَهُمْ بِأَسْمَآئِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ

إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ» البقرة
: ٣١ – ٣٣

(سپس به آدم نامهاي (اشياء و خواصّ و اسرار چيزهائي را كه نوع انسان از لحاظ پيشرفت مادي و معنوي آمادگي فراگيري آنها

را داشت، به دل او الهام كرد و بدو) همه را آموخت. سپس آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: اگر راست مي‌گوئيد (و خود

را براي امر جانشيني از انسان بايسته‌تر مي‌بينيد) اسامي (و خواصّ و اسرار) اينها را برشماريد. ‏‏ فرشتگان گفتند: منزّهي تو،

ما چيزي جز آنچه به ما آموخته‌اي نمي‌دانيم (و توانائي جانشيني را در زمين و استعداد اشتغال به امور مادي را نداريم و

معترفيم كه آدم موجودي شايسته‌تر از ما است و) تو دانا و حكيمي. فرمود: اي آدم! آنان را از نامها (و خواصّ و اسرار اين)

پديده‌ها آگاه كن. هنگامي كه آدم (فرمان خدا را لبّيك گفت و) فرشتگان را از (خواصّ و اسرار اشياء و) پديده‌ها آگاه كرد، خداوند

فرمود: به شما نگفتم كه من غيب (و راز) آسمانها و زمين را مي‌دانم و از آنچه شما آشكار مي‌كنيد يا پنهان مي‌داشتيد، نيز

آگاهم‌؟) ‏در حديث ابي هريره رضي الله عنه آمده است که رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمود:

«لمّا خلق اللّه آدمَ و نفخ فيه الروحَ عطس، فقال الحمدُ لله فحمد اللّه بِأِذنهِ فقال له ربُّهُ:يرحمُک الله يا آدم اذهب الي اولئک

الملائکة-إلي ملأٍ منهم جلوسٌ- فقل السلام عليکم.قالوا:عليک السلام و رحمةُ اللّه.»[3]


(وقتي که خداوند آدم را آفريد و روح را در او دميد آدم عطسه زد و گفت الحمد الله پس به اذن خداوند خدا را ستود پروردگار در

جواب فرمود: اي آدم خداوند بر تو رحم كند برو نزد آن فرشتگان (به گروهي از فرشتگان كه نشسته بودند) و بگو: سلام بر شما

باد، و فرشتگان در جواب گفتند: عليك السلام و رحمه الله، سلامتي و رحمت خداوند بر تو باد.)

اين انسان نخستين؛ آدم –پدر تمام مردم- بوده و خداوند همسرش را از خود او به وجود آورده است.

«يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيرًا وَنِسَاء» النساء: ١

(اي مردمان! از (خشم) پروردگارتان بپرهيزيد. پروردگاري كه شما را از يك انسان بيافريد و (سپس) همسرش را از نوع او آفريد.

چنين نيست كه انسان ناقص خلق شده باشد و بعد به تكامل رسيده باشد،آن طور كه طرفداران نظريه تكامل مي گويند بلكه

انسان از نخست به طور كامل خلق شده و بعد به سوي نقصان گرائيده اند. درحديث امام بخاي و مسلم در صحيح خود از

حضرت ابوهريره رضي الله عنه نقل كرده اند که او فرمود: «خلق اللّه آدم و طوله ستون ذراعاً»[4]

(خداوند آدم را آفريد و قد او شصت ذراع بود.)

آري گفتيم كه آدم از همان بدو آفرينش كامل و متكامل آفريده شده است. اينجا است كه مومنان در حالي كه متكامل و تام

الخلقه هستند به شكل و صورت آدم وارد بهشت مي شوند. در ادامه حديث گذشته آمده است

«فكلّ من يدخلُ الجنّة علي صورة آدم و طوله ستون ذراعا» ثم يقول: «فلم يزل الخلقُ ينقص بعده حتّي الآن»[5]

هر مومني به صورت آدم عليه السلام يعني در حالي كه قد او شسصت ذراع است وارد بهشت مي شود و در ادامه حديث

رسول اكرم مي فرمايد: بعد از آدم فرزندانش از لحاظ آفرينش و خلقت رو به نقصان گرائيدند و اين گرايش تاكنون ادامه دارد.

خداوند در كلام خود به ما خبر داده است كه بعضي از گمراهان و معصيت كاران از بشر مسخ شده و به صورت ميمون و گراز

درآمده اند.آري ممكن است موجودات مترقي و تكامل يافته به موجودات ناقص و عقب افتاده متحول شوند و نزول كنند، اما اينكه

ميمون يا گراز به صورت انسان متحول شده باشند، چيزي است كه بجز كم خردان و نادانان كسي آن را نمي پذيرد.

اين يك واقعيت است كه قرآن آن را نقل كرده و احاديث نيز درباره آن (خلق انسان) وارد شده اند. اگر تمام قرآن و سنت مورد

مطالعه قرار گيرند، نصوص بيشتري در اين باره به دست خواهد آمد، قرآن تصوير روشني از آفرينش انسان به ما ارائه مي دهد كه

هيچ گونه ابهام يا تخيلي در آن وجود ندارد، آنچه را كه اسلام ارائه مي دهد، يك اصل بسيار روشن و مستحكم است كه انسان

از انتساب بدان احساس كرامت و عزت ميکند، اما انساني كه طرفداران نظريه تکامل آن را به تصوير مي کشند و ارائه مي دهد

ميموني است كه از موش و جيرجيرک و سوسک ارتقا يافته است. بي ترديد انسان از نسبت دادن خود به چنين اصلي خجالت

مي‌كشد و آن را مايه ننگ خود مي‌داند.انساني که تاريخ دانان و پيروان نظريه تکامل آن را مورد بحث و بررسي قرار مي دهند و

به بچه ها مي آموزند، موجودي است وحشتناک، فاقد هر گونه درك و استعداد، که نه سخن ميگويد و نه چيزي را مي‌داند، بلکه

آگاهي را از حيوانات فرا مي گيرد و مي آموزد. اين نوع تفکر در واقع جنايتي است در حق انساني بس بزرگ.

در پايان اين مطلب وقت آن فرا رسيده است كه بيدار باشيم و برگرديم به سوي دين خود، همان ديني كه كتاب پروردگار، آن را

براي ما به ارمغان آورده است، اين دين منبع تمام خوبي ها است و اخبار گذشتگان و آيندگان و احكام و قضاوت ميان ما در آن

وجود دارد. اين حرف اول و آخراست، شوخي و مسخره نيست، هر كس هدايت را در غير آن بجويد خداوند او را به بيراهه مي برد.

بر ما لازم است كه از پذيرفتن نتايج و حاصل عقل هاي متعفن و زنگ زده در چنين موضوعاتي (موضوعاتي كه قرآن پيرامون آن

حرف اول و آخر را گفته است) به شدت بپرهيزيم.

لازم است كه جلوي اين شكست فكري که ما را به سرعت و بدون تفكر و تامل وادار به پذيرفتن هر ديدگاه جديدي مي كند گرفته

شود، اگر چنين نشود ما هرگز متوجه خطا و اشتباهي که بدان گرفتار شده ايم، نمي شويم مگر زماني كه بناي آن را بهم

ريخته باشيم.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام
ممنون از استارتر جهت ارائه تاپیک وبقیه دوستان گرامی به جهت ادامه دادن مطلب :gol:


ذکر دونکته:

جهت تشکر از گزینه تشکر پایین ارسالها استفاده نمایید(ارسال جدا جهت تشکر نداشته باشید)

در رابطه با موضوع تاپیک بحث نمایید (بحث وگفتگوی خصوصی خارج از مطالب تاپیک رو لطفا به پروف منتقل کنید )

ارسالهای بی مورد حذف شده وخواهد شد

موفق باشید

متشکرم:gol:
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
هدف آز آفرينش مخلوقات يكتا پرستي خداوند است.

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ ﴿٥٦﴾ سورة الذاريات

من جن و انسانها را جز براي پرستش خود نيافريده ام
 

شهلای تنها

عضو جدید
هدف آز آفرينش مخلوقات يكتا پرستي خداوند است.

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ ﴿٥٦﴾ سورة الذاريات

من جن و انسانها را جز براي پرستش خود نيافريده ام

یعنی خدا به اینکه پرستشش کنیم و او را عبادت کنیم نیاز داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه احتیلجی به عبادت ما داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و چرا باید ما به شیوه خودمون نتونیم خدارو عبادت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

شهلای تنها

عضو جدید
سلام
ممنون از استارتر جهت ارائه تاپیک وبقیه دوستان گرامی به جهت ادامه دادن مطلب :gol:


ذکر دونکته:

جهت تشکر از گزینه تشکر پایین ارسالها استفاده نمایید(ارسال جدا جهت تشکر نداشته باشید)

در رابطه با موضوع تاپیک بحث نمایید (بحث وگفتگوی خصوصی خارج از مطالب تاپیک رو لطفا به پروف منتقل کنید )

ارسالهای بی مورد حذف شده وخواهد شد

موفق باشید

متشکرم:gol:

مرسی از راهنمایتون:gol:
 

Mr. Lawyer

دستیار مدیر کل در تالار حقوق
کاربر ممتاز
راز خلقت ما انسان ها هستیم
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
یعنی خدا به اینکه پرستشش کنیم و او را عبادت کنیم نیاز داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه احتیلجی به عبادت ما داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و چرا باید ما به شیوه خودمون نتونیم خدارو عبادت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آيه مورد بحث به اين سؤال مهم و همگانى با تعبيرات فشرده و پرمحتوايى پاسخ می‏گويد، و بحثى را كه در آيه قبل پيرامون تذكر و يادآورى به مؤمنان بيان شد تكميل می‏كند، چرا كه اين از مهمترين اصولى است كه پيامبر صلّى اللّه عليه و آله بايد آن را تعقيب كند، ضمنا معنى فرار به سوى خدا را كه در آيه 50 همين سوره آمده بود روشن می‏سازد
می‏فرمايد: «من جن و انس را نيافريدم جز براى اين كه عبادتم كنند» و از اين راه تكامل يابند و به من نزديك شوند (وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ)
انشاءالله بعدا بیشتر با هم گفتگو میکنیم فعلا باید از خدمتتون مرخص شوم
 

Mr. Lawyer

دستیار مدیر کل در تالار حقوق
کاربر ممتاز
آيه مورد بحث به اين سؤال مهم و همگانى با تعبيرات فشرده و پرمحتوايى پاسخ می‏گويد، و بحثى را كه در آيه قبل پيرامون تذكر و يادآورى به مؤمنان بيان شد تكميل می‏كند، چرا كه اين از مهمترين اصولى است كه پيامبر صلّى اللّه عليه و آله بايد آن را تعقيب كند، ضمنا معنى فرار به سوى خدا را كه در آيه 50 همين سوره آمده بود روشن می‏سازد
می‏فرمايد: «من جن و انس را نيافريدم جز براى اين كه عبادتم كنند» و از اين راه تكامل يابند و به من نزديك شوند (وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ)
انشاءالله بعدا بیشتر با هم گفتگو میکنیم فعلا باید از خدمتتون مرخص شوم
باشه.......بنده درخدمتم
 

شهلای تنها

عضو جدید
آيه مورد بحث به اين سؤال مهم و همگانى با تعبيرات فشرده و پرمحتوايى پاسخ می‏گويد، و بحثى را كه در آيه قبل پيرامون تذكر و يادآورى به مؤمنان بيان شد تكميل می‏كند، چرا كه اين از مهمترين اصولى است كه پيامبر صلّى اللّه عليه و آله بايد آن را تعقيب كند، ضمنا معنى فرار به سوى خدا را كه در آيه 50 همين سوره آمده بود روشن می‏سازد
می‏فرمايد: «من جن و انس را نيافريدم جز براى اين كه عبادتم كنند» و از اين راه تكامل يابند و به من نزديك شوند (وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ)
انشاءالله بعدا بیشتر با هم گفتگو میکنیم فعلا باید از خدمتتون مرخص شوم

هر چند جوابمو نگرفتم
منتظرم که بیشتر توضیح بدین
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
هر چند جوابمو نگرفتم
منتظرم که بیشتر توضیح بدین

هان!!
همین دیگه گفتم ... تا ما تکامل یابیم و بخدا نزدیکتر شویم ...

من شما رو به کلیپ زیر دعوت می کنم حتما گوش بدید ... و سوالات هی تکراری نپرسید ... مثلا دو نفری که یکشون جنایت کار است و یکی دیگر احسانگر نباید نزد خدا فرق داشته باشند

دانلود با لینک مستقیم - 26.11 مگابایت
دانلود از لینک کمکی (مدیافایر)


{کلیپ «معنای زندگی» به همراه زیرنویس فارسی تقدیم حضور شما سروران می‌گردد. این کلیپ از زبان یک مسلمان است که پرسشهای ساده ای درباره‌ی زندگی از قبیل ما از کجا و چگونه آمده ایم و به کجا خواهیم رفت و هدفمان از زندگی چیست، مطرح می‌کند و همه انسانها را به چالش می‎‌کشد. این شخص مسلمان گوشزد می‌کند که چنان زندگی کنیم که در روز قیامت اولین روزی نباشد که معنای حقیقی زندگی را درک کنیم}

و چرا باید ما به شیوه خودمون نتونیم خدارو عبادت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بعد از نزول قرآن و آمدن اسلام ،خداوند هیچ دینی غیر از اسلام را نمی پذیرد آل عمران 85
 

شهلای تنها

عضو جدید
هان!!
همین دیگه گفتم ... تا ما تکامل یابیم و بخدا نزدیکتر شویم ...

من شما رو به کلیپ زیر دعوت می کنم حتما گوش بدید ... و سوالات هی تکراری نپرسید ... مثلا دو نفری که یکشون جنایت کار است و یکی دیگر احسانگر نباید نزد خدا فرق داشته باشند

دانلود با لینک مستقیم - 26.11 مگابایت
دانلود از لینک کمکی (مدیافایر)


{کلیپ «معنای زندگی» به همراه زیرنویس فارسی تقدیم حضور شما سروران می‌گردد. این کلیپ از زبان یک مسلمان است که پرسشهای ساده ای درباره‌ی زندگی از قبیل ما از کجا و چگونه آمده ایم و به کجا خواهیم رفت و هدفمان از زندگی چیست، مطرح می‌کند و همه انسانها را به چالش می‎‌کشد. این شخص مسلمان گوشزد می‌کند که چنان زندگی کنیم که در روز قیامت اولین روزی نباشد که معنای حقیقی زندگی را درک کنیم}

و چرا باید ما به شیوه خودمون نتونیم خدارو عبادت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بعد از نزول قرآن و آمدن اسلام ،خداوند هیچ دینی غیر از اسلام را نمی پذیرد آل عمران 85


آخه شما میگین خدا مارو واسه عبادت آفریده
خدا چه نیازی به عبادت ما داره؟
 

Mr. Lawyer

دستیار مدیر کل در تالار حقوق
کاربر ممتاز
آخه شما میگین خدا مارو واسه عبادت آفریده
خدا چه نیازی به عبادت ما داره؟

به نظر من عبادت کردن پروردگار،البته بی ریا یک فیلتر هست برای اینکه بندگان مخلص و خوب خدا از بندگان بد خدا جدا بشن
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
آخه شما میگین خدا مارو واسه عبادت آفریده
خدا چه نیازی به عبادت ما داره؟


سلام

آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ این سؤال که: «هدف خدا از آفرینش چیست؟» می‌فرمایند: «... این سؤال صحیح نیست، چون خدا خود هدف است، نه این که هدف داشته باشد. »

ادامه....http://www.x-shobhe.com/shobhe/3552.html
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
آخه شما میگین خدا مارو واسه عبادت آفریده
خدا چه نیازی به عبادت ما داره؟

اولا امیدوارم اون کلیپ جالب رو دیده باشید

دوما اشتباهت اینه چشم بسته صحبت می کنید .... من چنین حرفی رو نزدم .... یک بار دیگر

پاسخ خداوند به این سوال

خداوند در قرآن می‌فرماید : «و ما خَلقَتِ الجِنَّ و الانسانَ اِلّا لِیَعبُدون ، و ما جن و انس را نیافریدیم مگر برای اینکه مرا پرستش کنند.» (سوره ذاریات _ 56)

من نیازی به آنها ندارم «و ما اُریدُ مِنهُم مِن رِزقِ و ما اُریدَ اِن یَطعَمون» خداوند است که به بندگانش روزی می‌دهد و صاحب قوت و قدرت است. «اِنَّ اللهَ هُوَ الرَّزّاق ذُو القُوَّةِ المَتین» این چند آیه که در نهایت اختصار و فشردگی است پرده از روی حقیقتی که همه خواهان آگاهی از آنند بر می‌دارد و ما را در برابر هدفی بزرگ قرار می‌دهد.

توضیح اینکه بدون شک هر فرد عاقل و حکیمی که کاری انجام می‌دهد هدفی برای آن در نظر دارد و از آنجا که خداوند از همه عالمتر و حکیمتر است این سوال پیش می‌آید که چرا او انسان را آفرید؟ آیا کمبودی داشت که با آفرینش انسان آن کمبود بر طرف می‌شد؟ آیا نیازی داشت که ما را برای پاسخگویی به آن آفریده؟ در حالی که وجود او از هر جهتی کامل و در بی‌نهایت است.

هدف آفرینش از دیدگاه قرآن

آزمایش و امتحان

خداوند می‌فرماید : «الَّذی خَلَقَ المَوتَ و الحَیوةَ لِیَبلُوَکم ایُّکُم اَحسَن عملاً ؛ او کسی که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را آزمایش کند که کدامین نفر بهتر عمل می‌کند.» (سوره ملک _ 2) در این آیه مساله آفرینش ، آزمایش و امتحان انسانها از نظر حسن عمل به عنوان یک هدف معرفی شده است.

علم و آگاهی

خداوند می‌فرماید : «الله الَّذی خَلقَ سَبعَ سَمواتٍ و مِن الاَرضِ مِثلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الاَمرُ بَینَهُنَّ لِتَعلَموا انَّ الله کُلُّ شی‌ءٍ قَدیر و اِنَّ اللهَ قد اَحاطَ بِکُلِِّ شَیءٍ عِلما ؛ خدا آن کسی است که هفت آسمان را آفرید و مانند آن آسمانها از زمین خلق فرمود و امر نافذ خود را بین هفت آسمان و زمین نازل کرد تا بدانید خدا بر هر چیز توانا و به احاطه علمی بر همه امور آگاه است.» (سوره طلاق _ 12) همانگونه که ملاحظه نمودید در آیه فوق علم و آگاهی از قدرت و علم خداوند به عنوان هدفی برای آفرینش ذکر شده است.

رحمت الهی

خداوند می‌فرماید : «و لَو شاءَ رَبُّکَ لِجَعلِ النَّاسِ اُمَّةً واحِدةً . . . اِلّا مَن رَحِمَ رَبُّکَ و لِذلِکَ خَلَقَهُم و تَمَّت کَلِمَةُ رَبُّکَ لَاَملَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الجَنَّةِ و النَّاسِ اَجمَعین ؛ اگر خدا می‌خواست همه ملل و مذاهب خلق را یک امت می‌گردانید و لیکن دائم همه اقوام و ملل دنیا با هم در اختلاف خواهند بود مگر آنکس که خدا به رحمت و لطف خاص هدایت کند و برای همین آفریده شدند ... .» (سوره هود _ 119 و 118) طبق آیه فوق رحمت الهی هدف اصلی آفرینش انسان ذکر شده است.

نتیجه گیری از آیات

آیات مورد بحث تنها روی مساله عبودیت و بندگی تکیه می‌کند و با صراحت تمام آنرا به عنوان هدف نهایی آفرینش جنّ و انس معرفی می‌نماید. اندکی تامل در مفهوم این آیات و آنچه مشابه آن است نشان می‌دهد که هیچ تضاد و اختلافی در میان این آیات نیست در واقع بغضی هدف مقدماتی ، بعضی هدف متوسط و بعضی هدف اصلی و نتیجه‌اند.


هدف اصلی همان عبودیت است که در آیات مورد بحث به آن اشاره شد و مساله (علم و آگاهی) و (امتحان و آزمایش) اهدافی هستند که در مسیر عبودیت قرار می‌گیرند و (رحمت الهی) نتیجه این عبودیت است. بدین ترتیب روشن می‌شود که ما همه برای عبادت پروردگار آفریده شده‌ایم. اما مهم این است که بدانیم حقیقت عبادت چیست؟

حقیقت عبادت

برای یافتن پاسخ این سوال باید روی واژه عبد و عبودیت تکیه کرد و به تحلیل آنها پرداخت :

واژه عبد

عبد از نظر لغت عرب به انسانی می‌گویند که سر تا پا تعلق به مولا و صاحب خود دارد، اراده‌اش تابع اراده اوست و خواستنش تابع خواست اوست. در برابر او مالک چیزی نیست و در اطاعت او هرگز به خود سستی راه نمی‌دهد.

واژه عبودیت

عبودیت آنگونه که در متون لغت آمده اظهار آخرین درجه خضوع در برابر معبود است و به همین دلیل تنها کسی می‌تواند معبود باشد که نهایت انعام و اکرام را کرده است و او کسی نیست جز خدا. بنابراین عبودیت نهایت اوج تکامل یک انسان و قرب او به خداست ، عبودیت تسلیم در برابر ذات پاک اوست، عبودیت اطاعت بی‌قید و شرط و فرمانبرداری در تمام زمینه‌هاست. و بالاخره عبودیت کامل آن است که جز به معبود واقعی یعنی کمال مطلق نیندیشد، جز در راه او گام بر ندارد و هرچه غیر اوست فراموش کند. و این است هدف نهایی آفرینش بشر که خدا برای وصول به آن میدان آزمایش فراهم ساخته و علم و آگاهی به انسان داده و نتیجه نهاییش نیز غرق شدن در اقیانوس رحمت اوست.
 

Similar threads

بالا