دومین کنفرانس شهرداری الکترونیکی برگزار مي‌شود

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
دومين کنفرانس بين المللي شهرداري الکترونيکي ارديبهشت ماه سال‌جاري با حمايت گسترده سازمانها برگزارمي شود.
به گزارش ايلنا، امروزه رسالت شهرداري‌ها در تحقق محورهاي اساسي دولت نهم که مورد تاکيد مقام معظم رهبري نيز بوده است بسيارسنگين و حساس است، چراکه آحاد اقشارمردم (از گروه هاي سني، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي مختلف) به اشکال گوناگون به اين نهاد مراجعه و يا با آن سروکار داشته و غالباً نوع خدمات مورد تقاضاي آن‌ها ازجنس خدمات ضروري به شمارمي رود.
لذا به نسبت اين اهميت، بهبود و روان سازي تعاملات في مابين مردم و شهرداري‌ها، استفاده از سازوکارها و فناوري‌هاي نوين درارائه سريع، کارآمد و درعين حال آسان خدمات مورد نياز شهروندان، طراحي و پياده سازي، عرضه خدمات الکترونيکي توسط مديريت شهري (شهرداري الکترونيک) با هدف ارتقاء مديريت شهري، بهبود بخشيدن به کيفيت درخواستي و... در دستور کار شهرداري‌هاي کشور قرار گرفته است.
براساس اين گزارش، با توجه به برگزاري موفق اولين کنفرانس بين‌المللي شهرداري الکترونيکي درسال 86 و به منظورارائه تجارب جديد بدست آمده توسط شهرداري‌هاي کشورو درراستاي تعميق فرهنگ سازي و تبادل تجارب در زمينه به کارگيري فناوري‌اطلاعات و ارتباطات درارائه خدمات شهري، دومين کنفرانس بين‌المللي شهرداري‌الکترونيکي درتاريخ 15 و 16 ارديبهشت ماه سال 1388 در تالار بزرگ وزارت کشور با حضور و حمايت وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها، استانداريها و شهرداريها ، نهادها و موسسات خصوصي و دولتي و تعداد کثيري از دانشگاه‌ها و انجمن هاي علمي و شرکت‌هاي انفورماتيک داخلي و خارجي برگزار مي‌گردد.
لازم به ذكر است، محورهاي اين کنفرانس ضرورت کاربرد ICT درارائه خدمات شهری، بررسی نقش فناوری اطلاعات وارتباطات درمدیریت وخدمات شهری، بررسی وارائه مدلهای موفق شهرداری الکترونیکی درایران وسایرکشورها، مدیریت الکترونیکی، شهرداری الکترونیکی وشهروند الکترونیکی، امنیت اطلاعات درشهرداری الکترونیکی، استانداردها وزیرساختهای ارتباطی و مخابراتی موردنیازدرشهرداری الکترونیکی، چالشهای توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات در شهرداریها و قابلیتهای کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشوراست.
همچنين كه ويژگيهاي اين كنفرانس و استفاده از شهرداري الكترونيك شامل ، حذف پرونده‌هاي کاغذي و تبديل آن به اطلاعات ديجيتالي، حذف بخش‌هاي مربوط به پاسخگويي تلفني در سازمان، توجه به ارتباطات الکترونيک ولزوم به کارگيري آن در بخش‌هاي پاسخگويي، ايجاد محلي براي تبادل نظرات شهروندان درباره عملکرد شهردار وسازمان شهرداري، پرداخت عوارض‌هاي مربوط به نوسازي و ... از طريق اينترنت، حذف روندهاي مربوط به پرونده‌هاي شهرداري و کاهش افزايش رفت وآمد فيزيکي به سازمان و اطلاع‌ساني روزبه روز فعاليت‌هاي شهرسازي وامور مربوط به شهراست
گفتني است، هم‌زمان با برپايي کنفرانس، نمايشگاه جانبي نيز با حضورسازمان ها، شهرداري هاي برتر کشور، شرکت‌هاي برتر انفورماتيک داخلي و خارجي وموسسات آموزشي برگزار مي‌شود.
 
بالا