دوران عقد و همسرتان

sir.i

عضو جدید
ر اینجا هشت نکتهء جالب می خوانید که بابد در دوران عقد و نامزدی در ارتباط با همسرتان رعایت کنید تا محبت شما به یکدیگر زیاد و زیادتر شود تا به ارتباطی عاشقانه دست یابید. البته این رفتار در همه شرایط به ارتباط خوب بین شما و همسرتان کمک خواهد کرد.

1. جملاتي مثل "دوستت دارم" و "به تو علاقمندم" يا "خوشحالم همسري مثل تو دارم" و مانند آن را زياد بگوييد، اگر بخواهيد با جملات متفاوتي محبت خود را به همسرتان بيان كنيد چند جمله مي توانيد بيابيد؟

2. لازم نيست جملات محبت آميز را با تمام وجود بگوييد، حتي اگر تعريف شما واقعي هم نباشد، از آنجا كه موجب افزايش محبت مي شود مفيد خواهد بود. زيرا انسان ذاتاُ از تعريفي كه جهت شاد كردن باشد خوشحال مي شود. حتي اگر بداند كه اين تعريف واقعي نيست و فقط براي شادي او بيان شده است.

3. سالگرد ازدواج ، تاريخ تولد همسرتان و مناسبت هايي اين چنين را هميشه به خاطر داشته باشيد. گاهي كليدهاي كوچك ، قفلهاي بزرگي را باز مي كند.

4. اينكه او ميداند كه شما چقدردوستش داريد كافي نيست. زيرا، دراين مورد خاص دانستن مهم نيست، بلكه ابراز كردن است كه از اهميتي به سزا برخوردار است.

5. هر بار كه يكديگر را مي بينيد، از چيزي مثل لباس يا مو يا نوع آرايش همسرتان تعريف كنيد. زيرا توجه به اين مسائل، حاكي از توجه شما به همسرتان مي باشد. زن و شوهر علاقه مندند تا كارهايي را كه در ظاهر خود براي خوش آيند همسرشان انجام مي دهند مورد توجه او قرار گيرد و شما با اين كار، خود را فردي فهميده و دقيق معرفي خواهيد كرد.

6. هيچگاه همسرتان را از جهت زيبايي با ديگران مقايسه نكنسد. زيرا او اگر بسيار هم زيبا باشد، باز زيباترين نيست و در مقايسه با زيباترين، زيبايي او نقص به حساب خواهد آمد. در حالي كه بايد در ذهن شما هميشه بهترين باقي بماند.

7. در برابر ابراز علاقه همسرتان به گونه ايي فتار نكنيد كه او احساس كند به خودش توهين كرده است. زيرا هر ابراز علاقه اي، نيازمند پاسخي در خور است. ازاين رو اگر او به شما ابراز علاقه كند و از جانب شما با سردي مواجه شود، احساس خواهد كرد كه خود را كوچك كرده و شما او را تحقير نموده ايد.

8. يكديگر را محترمانه خطاب كنيد تا ديگران نيز شما را اين گونه خطاب نمايند. زيرا ديگران شما را به گونه اي مي شناسند كه خود معرفي كرده ايد. در اين مورد به كم راضي نشويد.
 

paeeizan

اخراجی موقت
4. اينكه او ميداند كه شما چقدردوستش داريد كافي نيست. زيرا، دراين مورد خاص دانستن مهم نيست، بلكه ابراز كردن است كه از اهميتي به سزا برخوردار است.
.
.
.
.
شدیدا موافقم.
 
بالا