دستکاری آکنه موجب باقی ماندن جای جوش بر روی پوست می شود

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: دستکاری آکنه باعث می شود بعد از درمان جای جوش ها بر روی پوست باقی بماند.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، دکتر کامران بلیغی در گفت وگو با ایرنا افزود: ماندن جای‌ آکنه بر روی پوست بستگی به عمق آن دارد، اما دستکاری باعث می شود تا جای جوش روی پوست باقی بماند.
به گفته وی البته برخی از آکنه ها زمینه ژنتیک دارد و جای آنها روی پوست باقی می ماند.
وی در خصوص درمان جوشگاه آکنه روی پوست گفت: روش های زیادی برای این کار وجود دارد، اما هیچ روشی به طور ۱۰۰ درصد جوشگاه آکنه را از بین نمی برد و مجموعه کارها برای بهبودی در طول زمان نسبی است.
این متخصص درمان جوشگاه آکنه ادامه داد: روش های زیادی در جراحی مانند لیزر،‌ تراش پوست ، روش هایی که سبب می شود فرورفتگی ها بالا بیاید مانند ساکشن در دنیا مطرح است، اما تمام اینها نسبی است.

وی با بیان اینکه درمان جوشگاه آکنه در جراحی های زیبایی سخت ترین درمان است، گفت: درمان چندین مرحله دارد و پزشک باید مرحله به مرحله و بر اساس نوع ضایعه پیش برود، البته توقع فرد نیز باید معقول باشد زیرا درمان ۱۰۰ درصد وجود ندارد.
این پزشک در خصوص تاثیر غذا بر آکنه اظهار داشت: تغذیه در جا گذاری تاثیری ندارد، البته نظرها در دخالت مستقیم تغذیه در بروز آکنه هم متفاوت است، اما آنچه مسلم است اینکه کسانی که اضافه وزن دارند آکنه آنها سخت تر به درمان جواب می دهد.
به گفته وی روش درمان در افراد مختلف کاملا متفاوت است ، باید بر روی پوست فرد تجربه کرد بعد از آن درمان انجام شود.
بلیغی افزود: آکنه در کشور ما بیماری شایعی است؛ متاسفانه در ایران شاید به دلیل زمینه ژنتیکی آکنه هایی داریم که منجر به جوشگاه های شدید می شود.
وی ادامه داد: بر این باوریم که جوشگاه آکنه را باید جدی گرفت؛ زیرا فرد را از نظر روحی و روانی تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است تا پایان عمر اثر آن باقی بماند.
دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: امروزه جوشگاه آکنه در دنیا همان کار را می کند که آبله در قدیم می کرد ، برای آبله واکسن درست کردند و ریشه کن شد، اما آکنه که یک پدیده فیزیولوژیک طبیعی است؛ ویروسی نیست که از بین بیرون وارد بدن شود تا بتوان با واکسن با آن مقابله کرد؛ بنابراین درمان به موقع بسیار مهم است.
 

Similar threads

بالا