دریاچه ارومیه نفسی دوباره کشید

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


در چند روز گذشته شاهد بارش‌های مکرر در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه هستیم. این بارش‌ها که سبب خوشحالی مردم این استان شده است، جان دوباره‌ای به دریاچه ارومیه که رو به زوال است، داد. با این بارش‌ها میزان آب دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر بالا آمده که این امر زمینه شادمانی مردم را فراهم ساخته است. هم اکنون با بارش‌هایی که به وقوع پیوسته وضعیت دریاچه ارومیه بهبود نسبی یافته و به تراز ۱۲۷۰٫۲۹ متر رسیده است. این در حالی است که تراز اکولوژیکی این دریاچه که زمانی پرآب و پذیرای گردشگران متعدد از داخل و خارج کشور بود، در تراز یک‌هزار و ۷۴ متر قرار داشت.

بارش ۲ باران در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد چشمگیری دارد؛ به طوری که در سال زراعی جاری شاهد بارش ۳۵٫۹ میلیمتری باران در استان هستیم که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۶٫۴ میلی‌متر بود. تصاویر زیر مربوط به هفته جاری و روزهای آخر مهر ماه 93 می باشد که توسط مجتبی اسماعیل زاده ثبت شده است.



















































 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز











بارش اولین برف پاییزی در اردبیل
بارش اولین برف پاییزی هفته جاری در اردبیل علاوه بر اینکه موجب خوشحالی زارعان و کشاورزان شد اما در تردد شهروندان اختلال اردبیلی به وجود آورد. به اذعان کارشناسان هواشناسی سامانه بارشی فراتر از انتظار آنها عمل کرده و منجر به بارش برف در شهرهای مختلف استان شد. اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در اردبیل، نیر، نمین، سرعین، هیر، لاهرود، ارشق، مشگین‌شهر، در نوبت صبح دوشنبه گذشته را تعطیل اعلام کرد.















































 

asad heidar

کاربر فعال
مرسی، عالی بود
به امید بازگشت به روزی که دریاچه ارومیه دوباره زنده بشه...
 

Similar threads

بالا