دانلود و اموزش مربوط به:HDRI

nima_na2005

عضو جدید
تصاویر HDRI

تصاویر HDRI

سلام میخواستم بدونم کسی مجموعه ی کاملی از تصاویر HDRI جایی سراغ داره؟ یا یه سایت که HDRI LIBRARY رایگان داشته باشه!

HDRI : تصاویر پارانومای 360 درجه که به عنوان یک بک گراند کروی حول فضای رندر قرار میگیره! :)
 

multiman

عضو جدید
سلام میخواستم بدونم کسی مجموعه ی کاملی از تصاویر HDRI جایی سراغ داره؟ یا یه سایت که HDRI LIBRARY رایگان داشته باشه!

HDRI : تصاویر پارانومای 360 درجه که به عنوان یک بک گراند کروی حول فضای رندر قرار میگیره! :)


سلام دوست عزیز
اینم بک گراند اسمان با لینک مستقیم




http://www.iranengin.com/Forum/viewtopic.php?f=26&t=50
 

jafarsydi

عضو جدید
نیما جان تصاویر HDRI هایی که باکیفیت هستند حجمی حدود 50-80 مگابایت دارند.
اولا توی هیچ سایت خارجی و داخلی فایل بدرد بخور برای دانلود نمیگذارن، مگه با کیفیت پایین،اون هم فقط برای اینکه ببینی اچ دی آر چشکلی هست.
دوما با داشتن یه دونه HDRI کارت راه نمیافته.شما باید مثلا 10 تا HDRI با کیفیت داشته باشی و همشو امتحان کنی ببینی با کدومش رندرت خوب میشه.
آموزش و نحوه کار با HDRI
 

aref3dsmax

عضو جدید
آموزش مربوط به : HDRI

آموزش مربوط به : HDRI

سلام.خوبید؟ این آموزشم هست.امیدوارم مفید باشه براتون

سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه.
تو این آموزش سعی کردم با استفاده از hdr و یه مدل آماده یه استدیو رو شبیه سازی کنیم
نرم افزارهای مورد استفاده : 3dsmax 2012 - V-Ray 2.2003 - Photoshop CS6 - Nik Color EFX 4.0
دانلود فایل مکس (بدون HDRI)
لینک کار توی گالری سه بعدی


از تمام مراحل ساخت فیلم برداری شده.از اونجایی که امکان آپلود ندارم هر کی خواست می تونم براش با پست پیشتاز بفرستم.

15-final-post.jpg

مرحله 1: تنظیم Gamma & LUT
برای اینکه هم تصویر ما روشن باشه و کنتراست رنگ ها خودش رو بخوبی نشون بده باید به این بخش رفته و مثل عکس زیر تنظیم کنیم.
0-Gamma.jpg



دقت کنین که وقتی رندر خروجی گرفتین حتما باید موقع save عدد گزینه gamma رو روی 2.2 قرار بدیم.
از VFT (V-Ray Fame Buffer)i نمی تونیم استفاده کنیم.چون اگه استفاده بکنیم دیگه باید دور render element رو خط بکشیم.

مرحله دوم: import کردن مدل ماشین.
ماشین ماله پکیج Evermotion HD Car Vol.03 ماشین شماره سوم هست.AUDI R8



مرحله سوم: دانلود تکسچر HDRI مورد نظر.
تکسچرش رو باید از سایت http://hdri-locations.com دانلود کرد.یه قسمت دانلود رایگان داره.اونجا می تونین تکسچر مد نظر رو دانلود کنین.


مرحله چهارم: قرار دادن تکسچر HDRI توی متریال ادیتور و همیچنین enviment

این قسمت اولین کاری میکنین اینه که به ترتیب زیر عمل کنین
1- کلید 8 رو زده تا پنجره Envirement & effect باز بشه.
2- زیر گروه Common Parameter روی دکمه none کلیک کنید تا بنجره map browser باز بشه.
3- مپ Vray HDRI رو انتخاب کنین.
4- drag کنین توی یکی از توپ های خالی متریال ادیتور و حتما گزینه instance رو انتخاب کنین تا وقتی که یکی تغییر کرد بقیه تابع باشن.
5- توی تنظیمات vrayHDRI زیر گروه Parameters گزینه Browse رو بزنین تا پنجره باز بشه و از شما آدرس فایل HDR رو بخواد.
6- بعد از نسبت دادن فایل مورد نظر حالا باید مثل شکل زیر انجام شده باشه.یعنی توی متریال ادیتور و هم توی envirement باهم یکسان (Instance)
باشن.





مرحله پنجم: مدیریت شیدرهای صحنه

برای بدنه ماشین بهتر هست حتما از شیدر آماده Vrat Car Paint mtl استفاده بکنین.چون میشه گفت بهترین تنظیمات رنگ و رفلکت بدنه ماشین رو داره.
رنگ هم بهتر هست که مشکی انتخاب کنین که رفلکت ها جذاب تر بشن.
دقت کنین توی تنظیمات vraycarpaintmetl حتما flak ها رو از بین ببرین.چون براده های آهن (Flak) وابسته کامل به بحث UVW MAP دارن.چون این آبجکت uv نداره دردسر ساز میشه.پس بهتر هست که مقدار density رو عدد صفر قرار بدیم.
 

aref3dsmax

عضو جدید
مرحله ششم:

یه رندر خیلی ساده از صحنه میگیرم. رفکلت های خیلی خوبی توی بدنه ماشین افتاده.

مرحله هفتم: یکسان سازی پرسپکتیو مدل با پرسپکتیو عکس رفرنس
برای یکسان سازی باید حتما تکسچر HDRI رو شما توی بک گراند مشاهده کنین که هی مرتبا مجبور به رندر تکراری نباشیم.از اونجایی که مکس 2012 نمی تونیم HDRI رو توی بک گراند ببینیم ناچار از ابزار قدرتمند V-Ray Real Time استفاده میکنیم.
برای فعال کردنش کافی هست که کلید F10 (Render Setup)s بزنیم.پائین کادر روی گزینه Actice Shade کلیک میکنیم. بعد از اینکه کلیک کردیم interface رندر ستاپ تغییر میکنه و شبیه شکل زیر میشه.کادر رندر رو تعیین میکنیم و دکمه Activeshade رو میزنیم.


اینقدر با زاویه بازی میکنیم تا به پرسپکتیو مورد نظر برسیم.بعد از اینکه مطمئن شدیم برای ساختن دوربین توی همون زاویه کاقی هست از توی Create پانل Camera زیر شاخه V-Ray دوربین Vray Physical Camera رو بسازیم.
هر جای تصویر دلتون خواست بسازین.همون طور که آبجکت دوربین انتخاب شده از کیبورد Ctrl + C رو بزنین.دوربین طبق همین ویو که تنظیم کردین مچ میشه.

 

aref3dsmax

عضو جدید
مرحله هشتم : ساخت plane متریال و سایه مربوط به Plane

حالا برای اینکه ابعاد ماشین طبق یه اصول باشه یه صفحه Plane بسازیم. عرض جاده مورد نظر ما 6 متر هست.پس عرض Plane ما هم 6 باشه که یکسان سازی بشه.اینجوری اشل تصویر دستمون میاد.



برای صفحه هم دقت کنین که هر متریالی نمی تونیم بدیم.چون نباید تناقص ایجاد کنه توی تصویر ما.
پس باید از Vray mtl warpper استفاده بکنیم.توی تنظیمات دکمه Matt Surface رو بزنیم.
یه توضیح درباره
Vray mtl warpper بدم.این شیدر به تنهایی کاری رو انجام نمیده.اما اگه یه شیدر معمولی VrayMtl رو بهم بدیم به ما این امکان رو میده که بتونیم روی بعضی از آبشن هایی مثل ارسال و دریافت Global illumination و Caustic و همینطور تکنیک Matt Surface استفاده بکنیم.



حالا اگه دقت کنین وقتی تیک matt surface رو بزنیم صفحه نامرعی میشه.اما اینجا 2 تا مشکل هست.
1- سایه نداریم.
2- رفلکت صورتی رنگ ( رنگ پیشفرض شیدر معمولی ) افتاده توی ماشین که ما برای حل هر کدوم باید یه سری مراحل رو انجام بدیم.

برای اینکه سایه بیافته خیلی سادست.توی تنظیمات vray mtl warpper زیر گزینه matt surface گزینه shadow هست.اگه روش کلیک کنیم شکل دارای سایه میشه.



برای درست شدن مشکل رفلکت یه راه خیلی ساده هست.
برای مپ vray HDRI رو کپی کنیم و توی شیدر plane قسمت Diffiuse ، که زیر مجموعه vray mlt warpper هست اعمال بشه.



مرحله نهم: مچ کردن دوربین، اضافه کردن یه ماشین دیگه و بستن کادر تصویر
برای اینکه جالب تر بشه یه ماشین دیگه رو هم آوردم.
رندر ما باعث شد ماشین که هدف اصلی ما هست یه مقدار دور بیافته.نمیشه نزدیک تر بشیم واگرنه نامخونی پرسپکتیو بوجود میاد.پس تنها راهی که داریم اینکه زووم کنیم روی تصویر.نه زووم ابزاری .بلکه زووم توی کادر رندر که برای انجام این کار باید بریم توی render setup بخش common و قسمت area to render گزینه BlowUp رو انتخاب کنیم.کادر رو به اندازه مد نظرمون می بندیم.



مرحله دهم : تنظیمات رندر
نکته ای که باید رعایت کنیم تا فایل عکس ذخیره شده حاصله از رندر تاریک تر یا روشن تر نشه اینه که توی تنظیمات render output حتما مقدار گاما رو روی 2.2 بزاریم.
توی شکل کاملا واضح هست.

 

aref3dsmax

عضو جدید
رندرهای نهایی.
البته با روش های دیگه هم درست شده.چون امکان آپلود سخت هست برام نمی تونم فیلم هاشو بزارم برا دانلود.شرمندم.اگه کسی خواست پیغام خصوصی بده با پست براش به هر جای ایران می فرسم





 

gold_face

عضو جدید
سلام aref3dsmax ممنون از اینکه کمک میکنی به بچه ها هرچی از خدا میخوای بهت بده انشالله. من وی ری رو جسته گریخته بلدم یعنی کار میکنم ولی هر دمبیله ولی مشکلی که هست متریالهایی که میدم حتی اماده هاشونو بازم مصنوعی به نظر میرسه . یه چیز دیگه من hdri میدم به کارم اصلا تو محیط مکس یا رندرم نمیوفته مسیرشم از تو فیلم درست میرم ولی نشون نمیده حتی تو ویوپرتم تنظیمات alt_b رو هم رفتم ولی جواب نداده ممنون میشم راهنماییم کنی دیگه ویژه مازندرانی هستیم هردو دمت جیز
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
اقا يني هيچ احدالناسي يه دونه عكس ساختمون اچ دي ار نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم بس كه گفتم
تو نت هر يچ ميگردم همش طبيعتهههههههههههههه
 

b_arch_5

کاربر بیش فعال
چندتا فایل اپ دی آر ای خیلی خوب میخوام ترجیحا صحنه شهر
ممنون میشم کسی بزاره;)
 

Dj_GRD21

عضو جدید
سلام واقعا خسته نباشیو دمت گرم مهندس! ;) خیلی وقته دنبال یه آموزش بودم که بتونم صحنه واقعیو با رندر ترکیب کنم واقعا دستت ندرده!
عاغا من به یه سری مسائلی برخوردم! سایه هام خیلی غیر عادی در میاد... چیکار کنم درست شه؟ خال خالیو غیر واقعی میشه! :(
zaqatow.jpg
 

Similar threads

بالا