دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
دانشگاه تربیت معلم آذربایجان Tarbiat Moallem University of Azerbaijan یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در رشته‌های گوناگون فنی، علوم پایه و علوم انسانی در مقاطع مخلف از کاردانی تا دکترا، دانشجو می‌پذیرد.

تغییر نام دانشگاه


نام این دانشگاه تا سال ۱۳۸۰ تربیت معلم (تبریز) بود و پس از آن به دانشگاه تربیت معلم آذربایجان تغییر کرد. تلاش ها برای تغییر نام دانشگاه همگام با تغییر نام دانشگاه تربیت معلم تهران و تربیت معلم سبزوار ادامه یافت تا سرانجام در ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نام دانشگاه، به دانشگاه شهید مدنی تغییر کرد.این تغییر نام بلافاصله با نامه اعتراضی هیئت رئیسه دانشگاه در مورد حذف پسوند آذربایجان همراه شد. اندکی بعد اهالی ممقان و دانشجویان این دانشگاه در نامه ای سرگشاده به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار تجدید نظر در نام انتخابی دانشگاه و افزودن پسوند آذربایجان به آن شدند. این خواسته دانشجویان نیز مورد توجه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبریز همچون دکتر پزشکیان و دکتر فرهنگی واقع شد. چند روز بعد و در بهار ۹۱، ۹ نماینده مجلس در نامه ای به احمدی نژاد، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواهان تجدید نظر در عنوان انتخابی برای دانشگاه شدند. نهایتاً در مورخه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد نام دانشگاه "شهید مدنی" به دانشگاه "شهید مدنی آذربایجان" تغییر یافت.

موقعیت مکانی

این دانشگاه در منطقه‌ای به وسعت حدود یک هزار هکتار درمحدوده بخش ممقان و داخل حریمشهر ممقان و در 7 کیلومتری آذرشهر قرار گرفته است. اهالی ممقان زمین آن را جهت پیشرفت شهر خود بصورت رایگان در اختیار دولت قرار داده اند.

عرصه آن از شرق مشرف به جاده تبریز-مراغه و از غرب تا دریاچه ارومیه است. راه آهن تبریز-تهران نیز از کنار این دانشگاه می‌گذردواولین و تنها دانشگاه دارای قطار اختصاصی در ایران است و از لحاظ تحصیلات تکمیلی این دانشگاه رتبه" ۱ " را در شمال غرب کشور دارد.

رویدادها

طرح توسعه دانشگاه تربیت معلم اذربایجان (تبریز). (آذر ۱۳۶۷)
شروع ریاست محمد امین‌فرد. (شهریور ۱۳۸۵)
تشییع و تدفین شهید گمنام در دانشگاه (۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹)
افتتاح خط آهن «دانشگاه آذربایجان»-«تبریز». (شهریور ۱۳۸۵)

سران دانشگاه

محمدحسین سرورالدین (۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷)
محمد آقازاده (۱۳۷۷ تا ۱۳۸۵)[۶]
محمدعلی متفکر آزاد (۱۳۸۵ تا )
محمد امین‌فرد (از شهریور ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹)
میرجلیل اکرمی(از مهر ماه ۱۳۸۹ تا کنون)

پردیسها

پردیس مرکزی (واقع در ۳۵ کیلومتری تبریز)
پردیس خطیب(در تبریز)
پردیس ارس

دانشکده‌ها

دانشکده‌های دانشگاه شهید مدنی
دانشکده مهندسی فناوری اطلاعات | دانشکدهٔ فنی و مهندسی | دانشکدهٔ علوم پایه | دانشکدهٔ روانشناسی | دانشکدهٔ الهیات | دانشکده ادبیات و علوم انسانی

زمزمه هایی مبنی بر تاسیس دانشکده ی علوم ریاضی نیز به گوش میرسد

ايجاد دانشکده كشاورزي در دانشگاه در جلسه ارديبهشت ماه 90 شوراي دانشگاه، در جلسه مهر ماه 90 هيئت امناي دانشگاه و در جلسه آبان ماه 90 هيئت رئيسه دانشگاه به تصويب رسيده و تاسيس هفتمين دانشكده دانشگاه بنام دانشكده كشاورزي در حال طي مراحل نهايي خود ميباشد.



http://www.azaruniv.ac.ir
 

پیوست ها

  • 19.jpg
    19.jpg
    62.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mortozpasha

عضو جدید
شبکه اجتماعی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

شبکه اجتماعی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

شبکه اجتماعی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
شبکه اجتماعی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت. این شبکه اجتماعی که قبلا با آدرس pdra.ir فعالیت می کرد با دامنه جدید به آدرس ausn.ir فعالیت خود را ادامه خواهد داد. این شبکه اجتماعی در ابتدای سال 1393 دارای 73 عضود بود که با فعالیت دوباره عضو های خود را به 86 رسانده است. با توجه به حضور چند هزار نفری دانشجویان این دانشگاه در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، شایسته است دانشجویان از این شبکه اجتماعی حمایت کنند که به همت دانشجویان خودمان ایجاد شده است.


مسئولین فرهنگی نیز باید با حمایت از چنین شبکه هایی زمینه ساز پیشرفت گفتمان مجازی دانشجویان این دانشگاه را موجب شوند. این شبکه های مجازی می توانند کنسرسیومی برای دانشجویان دانشگاه های مختلف در سطح شهر تبریز و منطقه آذربایجان و حتی ملی گردند. این شبکه اجتماعی اگر تبدیل به کنسرسیوم علمی نشود قابلیت تبدیل به کنسرسیوم فرهنگی را قطعا دارا می باشد. این جوان ها هیچ چیز از مارک زاکربرگ کم ندارند. فقط پشتشان به مسئولین و منابع مالی و تفکرات مستقل نگر در فضای مجازی گرم نیست. مدیریت وبلاگ متعلق به یکی از دانشجویان رشته ریاضی است.
 

Similar threads

بالا