دانشگاه بیرجند

جالب هست.
من دستی وارد جایی که msoobe.exe قرار دارد شدم و برنامه را اجرا کردم می دانید پاسخ ویندوز چی بود؟
ویندوز شما قبلا activate شده است.
:w15: خیلی جالبه . نکنه از اروپا خریدیش فرهاد جان !!


مهرداد جان آره کار میکنه . روی نوار بالای صفحه مشکی راست کلیک میکنی و وارد ادیت میشی بعدش پیست رو میبینی ;)
 

heva

عضو جدید
رابط کاربری 3بعدی

رابط کاربری 3بعدی

رابط های کاربری 3بعدی

شاید در خیلی از فیلم های علمی - تخیلی محیط های کاری سه بعدی را دیده باشید. پنجره های کاری در یک محیط سه بعدی مرتب می شوند و شما درون آن ها حرکت می کنید.
محمد قبلا Looking Glass از شرکت sun رو که برای UNIX و لینوکس و با استفاده از جاوا توسعه داده شده است رو معرفی کرده بود.
می تونید چند سری عکس از این محصول را در اینجا ببنید : Project Looking Glass

The Project Looking Glass is being created to work with the Solaris and Linux desktop environments using Java technology. When completed, it will work alongside applications designed for a 2D window system, without application modifications. With the Project Looking Glass - as well as the new Sun Java Desktop System, StarOffice 7 office suite and Java Card technology - Sun is reinventing the way you think about desktop computing.
چنین محیطی با نام Cube نیز برای سیستم عامل ویندوز پیاده سازی شده است.
Cube: Brings 3D UI to desktop PC. Cube is a replacement of conventional 2D GUI.
 

p.alizadeh3575

عضو جدید
سلام

سلام

فیشینگ چیست و چگونه با آن مقابله كنیم؟


فیشینگ (Phishing)، به معنای كپی همانند سازی شده از یك صفحه اینترنتی آشنا است كه كاربر را گمراه كرده و در واقع وسیله ای برای به دست آوردن اطلاعات شخصی وی به شمار می آید.
ما همه روزه درباره نامه های الكترونیكی دروغین یا تقلبی چیزهایی می شنویم. این نامه های دروغین كه وسیله فریب به شمار می آیند در ظاهر از یك آدرس اینترنتی قانونی و با یك خواسته موجه برای اشخاص ارسال می شوند و معمولا برای این منظور به كار می روند كه اطلاعات شخصی یا جزییات حسابهای اینترنتی یا بانكی شما را بررسی و نسخه برداری كنند.
یك مثال می تواند این باشد كه شما ای-میلی دریافت می كنید كه ظاهرا از بانك فرستاده شده و در آن از شما خواسته شده كه بر روی یك لینك كلیك كرده و مشخصات بانكی خود را بازبینی نمایید. معمولا در چنین مواقعی یك اخطار در برابر تعقیب نكردن لینك وجود دارد از جمله اینكه كلیك نكردن آن موجب بسته شدن یا معلق شدن حساب بانكی شما خواهد شد.
هدف فرستنده این ای-میل این است كه شما اطلاعات خصوصی خود شامل رمز عبور، شماره ملی، شماره حساب بانكی و مانند آنها را فاش كنید. به فرستادن چنین ای-میل هایی فیشینگ نیز می گویند.
●چگونه فیشینگ را متوقف كنیم؟
ممكن است گیرنده چنین ای-میلی در نگاه اول متوجه نشود كه این نامه از طرف شركتی كه با او كار می كند نیست و اصلا هیچ پشتوانه قانونی ندارد. بخش فرستنده یا from در این ای-میل می تواند حاوی آدرس واقعی شركت یا كمپانی مورد اشاره باشد و لینك موجود هم ظاهرا قرار است كاربر را به وب سایت قانونی و رسمی شركت رهنمون شود، اما در واقع كاربر به یك سایت جعلی راهنمایی می شود.
ظاهر یك ای-میل برای فیشینگ می تواند بسیار فریبنده باشد، اما مهم این است كه این نامه ها هرگز از طرف شخص یا جایی كه ادعا می كند فرستاده نشده است.
چنین ای-میل هایی دارای مشخصات مشتركی هستند:
۱ ـ آدرس موجود در قسمت مربوط به فرستنده یا فرم ظاهرا از طرف كمپانی قانونی است. مهم این است كه بدانیم تغییر دادن اطلاعات این قسمت كار بسیار ساده ای است.
۲ ـ این ای-میل ها معمولا شامل نشانه یا تصاویری هستند كه از وب سایت كمپانی اصلی برداشته شده اند.
۳ ـ ای-میل دارای یك لینك قابل كلیك شدن است كه با توضیحی همراه است كه برای معتبر ساختن تمدید اعتبار خود باید آنرا كلیك كنید. شما به محض انتخاب كردن این لینك می توانید در گوشه چپ صفحه آدرسی را مشاهده كنید كه در اصل آدرس واقعی وب سایتی است كه در صورت كلیك كردن به آن خواهید رفت. توجه كنید كه این لینك به آدرس قانونی ای كه شما انتظار دارید منتهی نمی شود.
چه كسی در پشت فیشینگ است و چرا افرادی كه در پس پرده فیشینگ هستند متخصصین جعل اینترنتی هستند. آنها به معنای واقعی كلمه میلیونها ای - میل جعلی را پست می كنند به امید اینكه در نهایت تعداد اندكی به آنها پاسخ داده و اطلاعات خود را در اختیارشان قرار دهند.
هر كسی كه دارای یك آدرس ای - میل باشد در خطر دریافت چنین نامه هایی هست و آدرسی كه با وارد كردن آن در گروهها، خبرنامه ها و دیگر وب سایتهای خدماتی در اینترنت جنبه عمومی پیدا كرده باشد بیشتر در معرض فیشینگ خواهد بود زیرا نشانی الكترونیك می تواند توسط اسپایدرهایی (برنامه هایی كه به صورت خودكار در وب می گردند و اطلاعات را جمع آوری می نمایند) كه كارشان تصرف هرچه بیشتر آدرس الكترونیك است غصب شود. به این ترتیب به دست آوردن اطلاعات اولیه برای جاعلان خرجی ندارد.
▪برخورد صحیح چیست؟
امیدواریم تا اینجا توانسته باشیم روشهای تشخیص نامه های جعلی را به خوبی توضیح داده باشیم. این نامه ها در اصل می توانند از هر جایی كه شخص در آن اطلاعاتی را ثبت كرده باشد پست شوند به خصوص اگر كاربر در آن سایت اطلاعات مالی خود را هم وارد كرده باشد.
قانون طلایی برای جلوگیری از فریب خوردن توسط فیشینگ این است كه هرگز بر روی لینكهای موجود در متن نامه كلیك نكنیم و همواره چنین ای- میلی را بلافاصله پاك كرده و پس از آن قسمت trash را هم خالی كنیم تا از كلیك اتفاقی بر روی آن جلوگیری كنیم.
اگر به هر دلیل غریبی شما دارای احساس آزارنده ای شدید كه ممكن است این یك ای-میل واقعی باشد و آنرا باز كردید هم به قانون طلایی توجه كنید و روی هیچ لینكی كلیك نكنید. كسانی كه واقعا از به مخاطره افتادن حساب خود وحشت دارند و می خواهند اطلاعات خود را تایید نمایند باید یك صفحه جدید باز كرده و نشانی وب سایت «واقعی» را در محل آدرس مرورگر وارد كنند و همانطور كه همیشه وارد این وب سایت می شده اند به آن وارد شده و اطلاعات شخصی خود را چك كنند.
این كار شما را در جریان آخرین اخبار سایت و حساب خودتان قرار می دهد و هرگونه احتمال پاسخ به یك نامه جعلی را هم برطرف می نماید.
شما می توانید برای تاثیر بیشتر در سرنوشت ای-میل هایتان مراتب را به كمپانی یا وب سایت خود اطلاع دهید. بسیاری از شركتها و كمپانیها نگران سوءاستفاده از نام شركت خود هستند و چنین نامه های جعلی را پیگیری می كنند.
روش جدید فیشینگ مانند هر روش بدخواهانه دیگر هنگامی كه درصد كوچكی از افراد به ماهیت آن پی می برند این جاعلان هم در صدد یافتن روشهایی تازه برای حمله برمی آیند كه با روش قبل كمی تفاوت داشته باشد. در این مورد جاعلان كاری كرده اند كه به دام انداختنشان مشكل تر باشد.
یكی از این روشهای فیشینگ متمركز شدن بر یك كاربر خاص یا یك حوزه خاص در یك تشكیلات است. نامه جعلی ظاهرا بدون هیچ مورد غیر قانونی از طرف یكی از اعضای كمپانی ارسال می شود و طوری نوشته شده است كه گویا شخص فرستنده تنها به شخص گیرنده اعتماد دارد و از او كمك می خواهد و خواسته است تا او رمز یا رمزهای عبور و یا ID را برایش بفرستد.
این روش با بهره بردن از ذكر نام یك شخص حقیقی به جای یك سیستم پشتیبانی اعتماد بیشتری را جلب می كند و گاهی از كاربر می خواهد كه به دلیل خاصی اطلاعات خود را به روز درآورده یا صحت آنها را بررسی كند. به این ترتیب جاعلان و سوءاستفاده گران وارد سیستم امن شبكه یك شركت می شوند. تعدادی دیگر از این روشهای فیشینگ طوری طراحی شده كه با كلیك كردن بر روی یك لینك نرم افزارهای جاسوسی spyware را وارد سیستم می كند تا اطلاعات را سرقت كند.
 
کاربر عزیز به سایت خوش اومدی . دستت درد نکنه . جالب بود .ولی کاش این مطلب رو در تالار مربوطه قرار می دادی . بازم ممنون
 

Bibak

عضو جدید
معرفی سایت

معرفی سایت

نمی دونم می تونه مفید باشه یا نه ولی یه سایت می شناسم که می شه گفت سایت خوبیه برای :
آموزش، برنامه ریزی ، معرفی جدیدترین نرم افزارها و ... خیلی چیزهای مفید دیگه حتی مسابقه هم داره البته قبلش باید تو این سایت عضو شد
www.binyaz.com
تا بعد..
 

p.alizadeh3575

عضو جدید
تبديل voice mail به متن ممکن شد

تبديل voice mail به متن ممکن شد

-شرکت Alltel Wireless با همکاري SpinVox دست به ارائه سرويس جديدي موسوم به Voice2TXT زده که پيام هاي الکترونيک صوتي يا voice mail را به متن مبدل مي کند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاری سلام، اين سرويس که براي اولين بار ارائه مي شود از طريق تلفن همراه و در قالب پيام هاي کوتاه -sms - نيزدر دسترس است.
کاهش مدت زمان مورد نياز براي مطالعه پيامهاي صوتي اصلي ترين دليل ارائه اين سرويس اعلام شده است.
فايل هاي صوتي تبديل شده به متن مجددا قابل تبديل به فايل صوتي هستند. هزينه استفاده از اين خدمات به ازاي 20 پيام در ماه 4.5 دلار است.
 

p.alizadeh3575

عضو جدید
در مسابقه‌ي رمزگشايي كد، رايانه‌ي جنگ جهاني دوم از رايانه‌هاي شخصي شكست خورد

در مسابقه‌ي رمزگشايي كد، رايانه‌ي جنگ جهاني دوم از رايانه‌هاي شخصي شكست خورد

يك رايانه‌ي رمزشكن جنگ جهاني دوم كه براي رهگيري پيام‌هاي نازي‌ها طراحي شده بود، بازسازي شده و مسابقه‌ي رمزگشايي يك پيام راديويي رمزي را به يك رايانه‌ي روميزي واگذار كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایسنا، طبق اعلام موزه‌ي ملي رايانشي انگليس كه اين مسابقه‌ را تدارك ديده بود از زماني كه چرچيل فرمان نابودي مدل‌هاي اين رايانه‌هاي سري را داد، پس از 60 سال اين نخستين بار است كه دستگاه Colossus مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش چرچيل واهمه داشت كه در صورت فاش شدن جزئيات تكنيكي اين رايانه امنيت ملي انگليس مورد تهديد قرار بگيرد.

Colossus كه اولين رايانه‌ي قابل برنامه‌ريزي جهان بود، اين مسابقه را در سه ساعت و 35 دقيقه كامل كرد.

كارشناسان براي ساخت مجدد رايانه‌ي Colossus با استفاده از طراحي‌هاي به سرقت رفته و اطلاعات جمع‌آوري شده از كساني كه به ساخت مدل‌هاي اصلي كمك كرده بودند، 14 سال زمان صرف كردند.
 

p.alizadeh3575

عضو جدید
تایپ متن از روی صدای کیبورد

تایپ متن از روی صدای کیبورد

محققین دانشگاه برکلی کالیفرنیا راهی یافته اند که صدای کلیک و کلاک تایپ روی کیبورد کامپیوتر را با دقتی بالا به متن تایپ شده تبدیل میکند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ComeToNet، در این روش، برنامه ای نوشته شده است که میتواند صدای تایپ یکنفر روی کیبورد را به مدت 10 دقیقه گوش کند و آنگاه 96 درصد آنچه تایپ شده را سرهم کرده و متن نماید.
این تکنیک برمبنای ساده ای بنا نهاده شده است که میگوید بین تایپ حرف a و حرف t ، تفاوت وجود دارد.
پروقسور داگ تیگار از بخش علوم کامپیوتر برکلی در این رابطه توضیح میدهد که اصول کار با تمرکز روی طبل کنگو بسط داده شده است. اگر روی بخشهای مختلف پوست این طبل بزنید، صدای متفاوتی خواهید شنید. چون زیر صفحه کیبورد هم یک پوسته قرار گرفته است پس محل هر کلید میتواند صدای مشخصی تولید کند. بدین ترتیب صدای کیبورد تایپ میشود.
 

heva

عضو جدید
10 نمونه از بهترین عبارات عاشقانه

10 نمونه از بهترین عبارات عاشقانه

اینم برای اونایی که جرات ابراز عشقشون و ندارن
10 نمونه از بهترین عبارات عاشقانه
1) "ما نه برای یافتن فردی کامل، بلکه برای دیدن کامل یک فرد ناکامل عاشق میشویم." – سام کین
2) "من باور دارم که دو انسان از قلبشان به هم متصلند، و مهم نیست که چه کار می کنید، که هستید و کجا زندگی می کنید؛ اگر مقدر شده که دو نفر با هم باشند، هیچ مرز و مانعی بین آنها وجود نخواهد داشت." – جولیا رابرتز
3) "دوستت دارم نه به خاطر اینکه چه کسی هستی، به این خاطر که وقتی با توام چه کسی میشوم." – ناشناس
4) "زندگی به ما آموخته که عشق در نگاه خیره به یکدیگر نیست، بلکه در یک سو نگریستن است." – آنتونیو دو سنت اگزوپری
5) "در عشق حقیقی، کوتاهترین فاصله بسیار طولانی است و از طولانی ترین فاصله ها می توان پل زد." –هانس نوون
6) "عشق یعنی وقتی دور هستید دلتنگ شوید اما از درون احساس گرما کنید چون در قلبتان به هم نزدیکید." –کی نودسن
7) "اگر هر بار که لبخند بر لبانم می نشانی، می توانستم به آسمان بروم و ستاره ای بچینم، آسمان شب دیگر مثل کف دست بود." – ناشناس
8) "بهترین و زیباترین چیزها در دنیا قابل دیدن و لمس کردن نیستند—باید آنها را با قلبتان احساس کنید." –هلن کلر
9) "این عشق نیست که دنیا را می چرخاند، عشق چیزی است که چرخش آنرا ارزشمند می کند." – فرانکلین پی جونز
10) "اگر معنای عشق را می فهمم، همه به خاطر توست." – هرمان هسه
 
:w15: نازی هرجا رنگ قرمز میبینه پیداش میشه :w15:
مثل کوسه هست که دنبال خون میاد :biggrin:

پرسپولیسم اخه شد تیم ؟؟؟؟ فردا نازی چنان دعوایی درست کنه سر همین حرف من :child:
 

Bibak

عضو جدید
..

..

من هم همین طور. امیدوارم این روزها بهت خوش بگذره عزیزم.;)
 
  • Like
واکنش ها: TeX

p.alizadeh3575

عضو جدید
کتاب های الکترونيکی مورد نياز دانشجویان و مهندسان کامپيوتر که می خواهند به صورت حرفه ای کار کنند.

کتاب های الکترونيکی مورد نياز دانشجویان و مهندسان کامپيوتر که می خواهند به صورت حرفه ای کار کنند.

از اینجا میشه دانلود کرد
http://www.forum.persianadmins.com

به این سایتم یه سری بزنید

http://www.persian-ebook.persianblog.ir/
 
آخرین ویرایش:

safapoor

عضو جدید
100 درصد تضمینی برای قانونی کردن ویندوز Vista

100 درصد تضمینی برای قانونی کردن ویندوز Vista

100 درصد تضمینی برای قانونی کردن ویندوز Vista
به دلیل اینکه ویندوز ویستا به صورت کپی و غیر اصل در بازار پخش شده است. نمی توان ویندوز خود را به روز و بسیاری از امکانات شرکت مایکروسافت را استفاده کرد. در این قسمت شما را با دو برنامه معرفی می کنیم که می توان گفت به صورت ۱۰۰ درصد ویندوز ویستا خود را اصل می کنید.




دانلود با حجم ۲.۲ مگابایت


پاسورد فایل : www.kamyabonline.com


آموزش برنامه One Click Activator :
۱- بعدن خارج کردن فایل از حالت فشرده به شاخه One Click Activator بروید.
۲- فایل VistaActivator.exe را اجرا و نصب کنید و سپس رایانه خود را ریست کنید.
آموزش برنامه Rocking Actvator :
۱- بعد از خارج کردن فایل از حالت فشرده به شاخه Rocking Actvator بروید.
۲- فایل VistaActivator.exe را اجرا کنید و نصب کنید و سپس رایانه خود را ریست کنید.
بدین صورت ویندوز شما اصل می شود.
 
خوشم میاد ایرانی ها همیشه در چنین مواقعی واسه کپی کردن و نسخه اصلی کردن حرف اول رو میزنن.
آخرش این بیل گیت از دست ایرانیها دیوونه میشه !!:biggrin:

صفاپور جان جای این مطلب در بخش کامپیوتره نه در بخش دانشگاه ها!!
 

sevin

عضو جدید
جون من بخون

جون من بخون

:)ای لولیان ای لولیان یک لولیی دیوانه شد
:)تشتش فتاد از بام ما وین سوی منزل خانه شد.
 

Similar threads

بالا