داروهای مسکن موجب افزایش فشار خون می شوند

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
نتایج یک بررسی جدید نشان داده است که بسیاری از داروهای تجویزی و غیر نسخه ای یا به اصطلاح OTE که به عنوان مسکن مصرف می شوند، می توانند موجب افزایش فشار خون شوند. به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، پزشکان تاکید دارند که افزایش فشار خون یکی از فاکتورهای خطرزای اصلی در بروز سکته مغزی، حمله قلبی و آنوریسم مغزی است. متخصصان مرکز پزشکی شبا دانشکده پزشکی ساکلیر، در آزمایشات جدیدی دریافته اند که این داروها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که می توانند موجب افزایش فشار خون شوند و یا با داروهای کنترل فشار خون تداخل ایجاد کنند.
شبکه خبری ای بی سی در این باره گزارش داد، این متخصصان هشدار داده اند با وجودی که بسیاری از این داروها می توانند موجب بالا رفتن فشار خون شوند اما هم بیماران و هم بسیاری از پزشکان به طرز نگران کننده ای از این ارتباط بی اطلاع هستند.
متخصصان می گویند: بیماران اغلب تصور می کنند که اگر دارویی OTC باشد یعنی برای تهیه آن نیازی به نسخه پزشک نباشد تقریبا بی ضرر است اما همیشه اینطور است. حداقل اینکه بسیاری از داروهای مسکن و غیر نسخه ای موجب بالا رفتن فشار خون می شوند اما نرخ مصرف آنها همچنان بالا است. اکثر این داروها شامل قرص های ضد بارداری، قرص های افسردگی و داروهای ضد التهابی هستند که درد و عفونت های باکتریایی را کنترل می کنند.
بررسی ها نشان می دهد با وجودی که یکی از عوارض جانبی این داروها افزایش فشار خون است اما اغلب پزشکان در برنامه های درمانی برای بیمارانشان این نکته مهم را در نظر نمی گیرند. به این دلیل به پزشکان توصیه می شود که دوز پایین تری از این داروها را برای بیماران تجویز کنند و یا در کنار رژیم دارویی که برای بیمار در نظر می گیرند داروهای فشار خون را نیز بگنجانند.
 

Similar threads

بالا