خیز نوه اقیانوس‌شناس مشهور برای ثبت رکورد جدید «زندگی در عمق دریا»

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92041207062
چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳



«فابیان کاستو» نوه اقیانوس شناس مشهور فرانسوی «ژاک ایو کاستو» قصد دارد با اقامت 31 روز در عمق دریا، رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رکورد قبلی حضور در عمق دریا متعلق به «ژاک ایو کاستو» پدربزرگ «فابیان» است که نیم قرن قبل با اقامت 30 روزه در عمق دریای سرخ بدست آمد.

اکنون «فابیان کاستو» به همراه یک تیم پنج نفره قصد دارند با حضور 31 روزه در آزمایشگاه زیردریایی در ابعاد یک اتوبوس، رکورد تازه ای را به ثبت برسانند.

در طول این رکوردشکنی، برنامه های مختلفی از جمله برقراری ارتباط تصویری زنده با دانش آموزان کشورهای مختلف جهان، بررسی تأثیر فشار و حضور در عمق دریا بر بدن، شمارش جمعیت ماهیان و بررسی سطح آلودگی آب های منطقه در نظر گرفته شده است.

آزمایشگاه زیردریایی Aquarius شامل تهیه هوا، حمام، محفظه های مخصوص خواب و دریچه هایی برای دید 24 ساعته موجودات دریایی است؛ فشار جوی در این آزمایشگاه 2.5 تا 3 برابر سطح دریا است.

این مأموریت در پناهگاه دریایی ملی در Florida Key انجام خواهد شد؛ این منطقه حفاظت شده بالغ بر 9 هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت دارد که توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) آمریکا کنترل شده و ناسا از آن برای تمرین فضانوردان در شرایط بی وزنی استفاده می کند.

انجام این مأموریت برای 30 سپتامبر (هشتم مهر) برنامه ریزی شده است.


انتهای پیام
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
solar flare نقشه منلطق لرزه خیز ایران علوم زمین 1

Similar threads

بالا