خطرات لوازم آرايشي

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
خطرات لوازم آرايشي

لوازم آرايشي و مواد محافظت كننده پوست بخشي از عادات نظافتي و آرايشي روزانه اغلب افراد است و عده اي از افراد بعضي مشكلات ناشي از استفاده اين مواد را تجربه كرده اند. اين مشكلات گاهي پس از چند بار استفاده از محصولات آرايشي و بهداشتي و گاهي با اولين مصرف خود را نشان مي دهند.
اكثر زنان از لوازم آرايشي براي زيبا شدن و ايجاد احساس خوب استفاده مي كنند اما گاهي همين لوازم آرايشي در صورتي كه استاندارد نباشند و يا در هنگام استفاده نكات ايمني بهداشتي رعايت نشود مي توانند سبب بروز حساسيت و واكنش هاي پوستي شديدي شوند. سازمان غذا و داروي آمريكا براي به حداقل رساندن خطرات ناشي از استفاده لوازم آرايشي اين نكات را پيشنهاد مي كند:

‌‌ درب لوازم آرايشي و كرم ها را بعد از استفاده محكم ببنديد.

قبل از استفاده و ماليدن كرم و مواد آرايشي به صورت و يا بدنتان، دست هايتان را كاملا بشوييد.

لوازم آرايش جزو وسايل شخصي است و نبايد در اختيار ديگران قرار داده شود و يا به صورت مشترك مصرف شود.
به لوازم آرايشي خود مواد ديگر و مايعات اضافه نكنيد.

در صورتي كه بدن و يا دست و صورتتان به اين مواد واكنش نشان داد از ادامه مصرف خودداري كنيد.

لوازم آرايشي و بهداشتي كه تغيير رنگ داده اند و يا بويشان تغيير كرده ،دور بيندازيد

در صورتي كه چشمهايتان قرمز شد از اين وسايل استفاد ه نكنيد.

سازمان غذا و داروي آمريكا همچنين توصيه مي كند قبل از استفاده از هر گونه لوازم آرايشي به برچسب روي اين مواد به خوبي توجه كنيد و آن را با دقت بخوانيد و نحوه و زمان استفاده ايمن از اين مواد را به خاطر بسپاريد.
واكنش يا حساسيت به مواد محافظت كننده پوست بستگي به شرايط پوست و سيستم ايمني بدن دارد. پوست سالم سد بسيار خوبي براي تعداد زيادي از موادي است كه روزانه با آن در تماس هستيم. بنابراين بهتر است هنگامي كه قسمتي از پوست صدمه ديده است و يا خراش و يا جوش روي آن وجود دارد از استفاده كردن مواد آرايشي روي آن اجتناب شود.
بسياري از محصولات آرايشي داراي مواد نگهدارنده اي هستند كه از رشد باكتري ها و قارچ هايي كه باعث عفونت هاي پوستي مي شوند جلوگيري مي كنند اما گاهي اين مواد نگهدارنده نيز باعث بروز واكنش هاي آلرژيك مي شوند. احساس سوختگي، سوزش، خارش و قرمزي ممكن است از علائم تحريك پوستي توسط يك محصول آرايشي باشد.
 

Similar threads

بالا