خشک شدن زاینده رود، 420 هزار درخت را نابود کرد

someone-x

عضو جدید
کاربر ممتاز
خشک شدن زاینده رود، 420 هزار درخت را نابود کرد!!!:(:(

جامعه > محیط زیست - تنها در شرق اصفهان، 420 هزار درخت بر اثر خشکسالی و خشکیدن زاینده رود، نابود شده اند. برآورد خسارات این خشکسالی هنوز اعلام نشده
رئیس شورای شهر اصفهان می گوید بیش از ۴۲۰ هزار اصله درخت درشرق اصفهان خشک شده است. به گقته عباس حاج رسولیها، دلیل این موضوع، خشکسالی کم سابقه در اصفهان است که این روزها به عنوان تهدیدی جدی برای این کلان شهر مطرح می شود.
سال گذشته نیز در این شهر ۴۸ هزار اصله درخت به این دلیل خشک شد. رییس شورای شهر اصفهان با ابراز نگرانی و تاسف در این خصوص افزود:"خشکسالی اصفهان، بی آبی رودخانه و از بین رفتن بخش کشاورزی ضربه ای مهلک به درختان و فضای سبز این کلان شهر وارد کرده به طوری که تراژدی مرگ درختان در اصفهان ادامه دارد. "
گفته می شود مساحت فضای سبز شهر اصفهان ۴ هزار هکتار با بیش از دو میلیون درخت است که با ادامه روند خشکسالی این تعداد در خت در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت.
تغییرات آب و هوایی، کاهش بارندگی و انتقال آب رودخانه زاینده رود به استانهای دیگر و مناطق کویری ایران، باعث خشک شدن بی سابقه رودخانه زاینده رود شده، به گونه ای که آب در بستر این رودخانه در شهر اصفهان، ماه هاست جریان پیدا نکرده و زمینهای شرق اصفهان، در تشنگی یک قطره، سوخته اند. تاکنون نزدیک به 500 هزار اصله درخت از فضای سبز اصفهان، به دلیل خشکسالیهای مکرر، خشکیده اند.
منبع:خبرآنلاین
البته خبر قدیمیه ولی مهم بود...
 
آخرین ویرایش:

someone-x

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصفهان را نمی‌توان از زاینده رود جدا کرد
اصفهان - خبرگزاری مهر: شهردار اصفهان گفت: نمی شود زاینده رود را از اصفهان حذف کرد زیرا این رودخانه فصلی نیست و سابقه آن نیز به قبل از اسلام باز می‌گردد و خشک شدن آن تنها به واسطه خشکسالی نیست.
به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقائیان‌نزاد ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: باید این سئوالات مطرح شود که چرا حق آبه، حق آبه داران رعایت نمی‌شود و طومار شیخ بهایی بدون معنا شده است.​
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند گفت: به نظر می‌رسد موضوع زاینده رود اصفهان یکی از مهمترین مسائلی است که باید نمایندگان مجلس آن را دنبال کنند.​
سقائیان‌نژاد همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: زاینده رود نیازمند مدیریتی واحد است و نمی‌توان آن را تقسیم کرد و برداشتهای بی رویه آب در بالادست زاینده رود را اشتباه خواند.​
شهردار اصفهان تصریح کرد: در خصوص زاینده رود باید در سطح ملی تصمیم گیری شود و همه دست در دست هم دهیم و به صورت مثبت این موضوع را جلو ببریم.​
وی ادامه داد: روشن نیست چرا ما در اصفهان در مسائلی که اجرای آن ملی می شود کم می آوریم که نمونه آن بحث مترو، مصلی، آب و ورزشگاه نقش جهان است و سئوال اینجاست که چرا باید اصفهان در اجرای پروژه های ملی کم بیاورد و در آن مشکل داشته باشد..
تهران:۱۶:۱۷ , ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
 

somayeh_63

عضو جدید
کاربر ممتاز
به آقای حاج رسولیها بفرمائید به جای اشک تمساح ریختن واسه زاینده رود یه فکری به حال اجرای مرکز تجاری تو بافت کارخونه های ریسندگی خیابون چهارباغ بفرمائین که طرح مصوبشون فضای سبز هست ولی با مجوز همون شورای شهر محترم دارن تجاری میسازنو کیفشو می کنن!!!
 

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
به آقای حاج رسولیها بفرمائید به جای اشک تمساح ریختن واسه زاینده رود یه فکری به حال اجرای مرکز تجاری تو بافت کارخونه های ریسندگی خیابون چهارباغ بفرمائین که طرح مصوبشون فضای سبز هست ولی با مجوز همون شورای شهر محترم دارن تجاری میسازنو کیفشو می کنن!!!

باید یک پولی اقایون بززن به جیب مبارک با نه؟

جاهایی رو میشناسم که اصلا نباید مجوز ساخت یک متر مسکونی میدادند اما شهرداری به خاطر پول شهرک رو داده
 

abu_72

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه جالب

ما اينجا رود خونه ها خشك نشده

يك بوستان رو كلا درختاش رو بريدن و نابودش كردند ، دليلش رو هم نميگم چون اخطار ميگيرم
 

Similar threads

بالا