حرکت بچه گانه ی نوکیا: نوکیا و دعوت از سونی برای دوئل دوربین ها!

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز

سونی انگلستان در پستی که اخیراً در اکانت تویتر خود داشت در باب کیفیت بسیار بالا و بدون رقیب دوربین پرچم دار آتی این کمپانی Xperia Z2 توضیحاتی داد اما در کمتر از یک ساعت عکس العمل جالب نوکیا نظر بسیاری از طرفداران دو برند را به خود جلب کرد. فنلاندی ها از طریق اکانت تویتر نوکیای انگلستان در پاسخ به توضیحات ژاپنی ها پستی ارسال کرده و طی آن از سونی برای دوئل دوربینی دعوت به عمل آوردند. در کنار این دعوت نامه تصویر جذابی از صحنه دوئل نیز منتشر شد که در آن دوربین – موبایل قدرنمد نوکیا یعنی لومیا ۱۰۲۰ نیز به عنوان سلاح منتخب این گروه به چشم می خورد. هنوز سونی پاسخی برای این پست منتشر نکرده است و مشخص نیست که آیا دوئلی در این زمینه صورت خواهد گرفت یا خیر. البته سایت های مختلف خبری و تحلیلی موبایل به محض آغاز عرضه Z2 مقایسه های همه جانبه خود را در این زمینه عرضه خواهند کرد.
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
من خودم اس 4 دارم ولی لومیا بی نظیره...................خیلی خیلی از z2 بهتره
Z2 که هنوز نیومده بازار، کسی کار نکرده باهاش. رمش 3 گیگه!
بهترین کار رو داره اپل انجام میده. با اطلاعات کمی که از دوربین دارم و ویدئویی که تو دیجی کالا تحت عنوان "چند مگاپیکسل کافیست؟" دیدم، در حال حاضر دوربین 8 مگاپیکسلی بسیار مناسبه. یعنی برای مشاهده در دیوایس های 4K دوربین 8 کافیه. تو منازل خیلیامون 4K نیست و Full HD داریم نهایتش، که اونم یه دوربین 5 کافیشه. اپل تو مدل آخرش مگاپیکسل رو بیشتر نکرده، ولی اگه مقایسشون کنی می بینی 8 5S از 4S بهتره. پس باید دلایل دیگری غیر از مگاپیکسل در کیفیت تصویر نقش داشته باشن. یکیش بزرگتر بودن دیچه ی لنزه که هر چی بیشتر باشه نور بیشتری وارد لنز میشه و تو شب عکس نور کافی دریافت می کنه. یکی دگ هر چه سنسور تصویر بزرگ تر باشه کیفیت تصویر بیشتر میشه؛ کاری که اپل انجام میده. یه عامل دگ پردازنده ی تصویره! نوکیا 41 مگاپیسکله ولی مطمئنم عکسش از یه دوربین دیجیتال 16 مگاپیکسلی قوی تر نیست. چون دریچه ی لنز و سنسور تصویر گوشی نوکیا از دوربین دیجیتال کوچک تره.
دوربین نوکیا و حتی سونی فقط یه جا به درد می خورن! اونم تو زوم دیجیتال. وقتی ×1 برابر زوم می کنی، مگاپیکسلت تقسیم بر 4 افت پیدا می کنه. یعنی یه دوربین 12، وقتی ×1 زوم می کنی، تبدیل میشه به 4 مگاپیکسل! خوبیه نوکیا اینه که تا چند برابر زوم کنی، کیفیت عکست کاهش پیدا نمی کنه. ولی در شرایط بدون زوم، ممکنه حتی 8 اپل از 41 نوکیا بهتر باشه.
راستی یه مورد دگ یادم رفت بگم. تو کیفیت عکس، مقدار دریچه ی دیافراگم و فاصله ی کانونی هم دخیلن!
 

Similar threads

بالا