حال و هـوای فرا رسیـدن جشن سال نو چیـنی ها

Shahab

مدیر تالار عکس
مدیر تالار
کاربر ممتاز
جشن عید بهار چین یا سال نو چینی طولانی ترین و مهمترین جشن سنتی چینی ها است. به روایتی، سال ۴۷۱۰ چینی ها شروع شده. صدها میلیون چینی در سراسر جهان به مدت ۱۵ روز سال نوشان را جشن می گیرند. در عید بهار چین، به مانند کریسمس، اعضای فامیل دور هم جمع میشوند. همه ی کسانی که دور از خانواده و در شهر دیگری زندگی و یا کار می کنند، به خانه باز می گردند و در طول مدت ۱۵ روزه این جشن، شلوغ ترین روزهای کاری را در ناوگان حمل و نقل این کشور ایجاد می نمایند. تمامی فرودگاه ها، پایانه های اتوبوس بین شهری و همچنین ایستگاه های قطار مملو از جمعیتی می شود که برای دیدار از خانواده و یا اقوام، به شهر و دیار خود باز می گردند.

در روزهای پیش از شروع عید بهار، خانواده های چینی خانه تکانی میکنند و غبار و ناپاکی را از منزل خود می زدایند. بر طبق باور چینی، خانه تکانی، بدی را در سال جدید از خانه پاک میکند و خانه را برای ورود بخت و اقبال خوش آماده میسازد. جاروها و گردگیرها در روز اول سال نو به کنار گذاشته میشوند تا اقبال نیک آنان با جاروب به دور ریخته نشود. برخی از مردم در و یا قاب پنجره منازل خود را با رنگ قرمز که رنگ شادی و شانس است رنگ آمیزی میکنند. در و دیوار اتاقها با کاغذ و فانوسهای قرمز رنگ و گره های شانس تزئین میشود. در جای جای منزل، بر روی دیوارها و یا درب ورود اتاقها کلماتی که بیانگر سعادت و شادکامی در سال جدید است، با حروف چینی نقش زده میشود تا سال جدید برکت و خوشی را برای آنان به ارمغان آورد.

جشن سال نو، عموماً پانزده روز به طول می انجامد و با جشن فانوس پایان مییابد. در بیشتر کشورهایی که چینی ها اکثریت جمعیت آنرا تشکیل میدهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته میشود؛ از آن جمله میتوان به چین، هنگ کنگ، تایوان، برونئی، کره، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند اشاره کرد.



























































 

Similar threads

بالا