جزییات حادثه تروريستي مهاباد

آقا سید

مدیر بازنشسته
مقارن ساعت 10 و 20 دقيقه صبح روز چهارشنبه در مراسم رژه نيروهاي مسلح شهرستان مهاباد، بمبي در جايگاه بانوان تماشاگر اين مراسم منفجر شد كه تا زمان ارسال اين گزارش به نقل از رييس اورژانس كشور شهادت 10 نفر و همچنين مجروح شدن 47 نفر از بانوان حاضر در اين جايگاه را در پي داشت.

البته مشاور امنيتي استاندار آذربايجان غربي در آخرين تماس تلفني به خبرنگار ايسنا گفت: تعداد 10 نفر شهيد و 35 نفر مجروح آخرين اخبار ما از وضعيت انفجار رخ داده در مهاباد است.

امير جلال‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد بر اين كه هيچ فرد و يا گروهي مسووليت انفجار رخ داده در رژه‌ نيروهاي مسلح در مهاباد را به عهده نگرفته است، اظهار كرد: دستورات لازم جهت پيگيري اين موضوع صادر شده و شوراي تامين استان نيز تشكيل جلسه داده است و بنابراين درصدد هستيم تا هر چه زودتر عاملان اين اقدام تروريستي را معرفي كنيم.

وي افزود: بيشترين مجروحين اين انفجار به طور سرپايي در بيمارستان تحت مداوا هستند و مجروحيني كه وضعيت وخيم نيز داشته باشند نيز در بين حادثه ديدگاه مشاهده مي‌شود.

جلال‌زاده خاطر نشان كرد: ‌آقاي استاندار در محل حادثه حضور دارند و پيگير مسائل مربوط به انفجار رخ داده هستند.

عيسي قنبري، معاون امنيتي - انتظامي استاندار آذربايجان غربي نيز در پي اين انفجار به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: بيشتر مجروحان مداواي سرپايي شدند، اما هم‌اکنون 12 نفر به علت شدت جراحات در بيمارستان بستري هستند.

وي با اشاره به اين‌که « در بين شهدا و مجروحان اين حادثه يک پسر بچه 6 ساله نيز بود» اظهار کرد: علاوه بر اين پسر بچه، مابقي شهيدان و مجروحان اين جنايت بانوان تماشاگر رژه بودند.

معاون امنيتي - انتظامي استاندار آذربايجان غربي يادآور شد: در بين شهدا و مجروحان اين حادثه دردناک، هيچ نظامي وجود ندارد.

وي با بيان اين‌که « هنوز گروه يا فرد خاصي مسووليت جنايت به وقوع پيوسته را بر عهده نگرفته است» خاطرنشان کرد: فعلا در حال بررسي ابعاد اين حادثه هستيم و به زودي اطلاعات کامل آن را منتشر مي‌كنيم.

بمب‌گذاري شهرستان مهاباد از طريق مواد منفجره‌اي که درون ساک جاسازي شده بود در زمان تماشاي رژه نيروهاي مسلح رخ داد.

استاندار آذربايجان نيز در گفت‌وگو با ايسنا اين اقدام را يك حركت كور تروريستي در برابر ضرباتي دانست كه ضد انقلاب از نيروهاي نظامي و انتظامي ديده‌ و انتقامش را از مردم گرفتند.

وي خاطرنشان كرد: مردم حاضر در مراسم رژه مردمي بودند كه آمده بودند، از فرزندان خود در نيروي انتظامي تقدير و تشكر داشته باشند و در اين واقع اين حركت كور حمله به مردم بود و اين حركت توسط اقشار مختلف مردم و سر عشيره‌ها و عشاير مهاباد محكوم مي‌شود.

جلال‌زاده گفت: مردم منطقه ثابت كرده‌اند اين حركت‌ها آنها را از دفاع از انقلاب اسلامي باز نخواهد داشت، چنانچه مي‌توان گفت آخرين حركت و حضور مردم مهاباد در صحنه راهپيمايي وسيع آنان در برابر هتاكان به قرآن كريم است.

وي افزود: مطمئن هستم كه مردم خوب منطقه واكنش مطلوبي رابه نسبت به اين اقدام تروريستي نشان خواهند داد. ما هم در اين مسير وظيفه خود را به درستي انجام خواهيم داد.

استاندار آذربايجان غربي با تاكيد بر اين‌كه در اين اتفاقات هيچ فرد نظامي كشته نشده است، اظهار كرد: اين كوردلان انتقام خودرا از مردم گرفتند؛ چرا كه در صحنه‌هاي اصلي نظامي، كوچك‌تر و حقيرتر از آن هستند كه به نيروهاي نظامي آسيب وارد كنند. اينها در يك حركت كور بين مردم مي‌آيند و به مردم بي‌دفاع آسيب مي‌رسانند و حتما در بين اين مردم خانواده‌هاي شهدا نيز بوده‌اند.

وي همچنين درباره نحوه امدادرساني به آسيب‌ديدگان اين حادثه گفت: از آن‌جا كه در مراسم رژه هلال‌احمر و بهداري مستقر هستند، در همان لحظات اول كمك‌رساني به مردم آغاز شد. مسوولين امر به بيمارستان رفته‌اند و مجروحين در حال مداوا هستند و من خود نيز عازم مهاباد هستم.

جلال‌زاده تاكيد كرد: تمام مسوولين ذي‌ربط در حال حاضر پيگير اين موضوع هستند و در اولين فرصت عاملين اين اقدام كور تروريستي را به مردم معرفي خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا همچنين، در ساعات اوليه وقوع اين اقدام تروريستي شبکه خبري العالم گزارش داد: بيشتر قربانيان اين انفجار را زنان و کودکان تشكيل مي‌دهند.

مواد منفجره درون يک ساک جاسازي شده بود و انفجار زماني روي داد که مردم در حال تماشاي رژه نظاميان بودند.

رييس اورژانس كشور نيز آخرين آمار شهيد و زخمي شدگان حادثه تروريستي مهاباد را 10 شهيد و 47 مجروح اعلام كرد.

هم‌چنين دكتر غلامرضا معصومي به خبرنگار ايسنا گفت: ماموران اورژانس 57 تن از مصدومان اين حادثه را به بيمارستان امام خميني (ره) مهاباد منتقل كردند.

وي ادامه داد: 10 تن از مجروحان در حين انتقال يا در بيمارستان شهيد شده‌اند.

رييس اورژانس كشور با بيان اينكه 25 تن از مصدومان به صورت سرپايي در بيمارستان درمان شدند، افزود: حال 15 تن از حادثه‌ديدگان اين انفجار وخيم است كه براي درمان بيشتر در حال انتقال به اروميه هستند.

وي يادآور شد: هفت تن از مصدومان اين حادثه نيز در بيمارستان امام خميني (ره) مهاباد بستري هستند.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=121453تابناک
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
اقدامات تروریستی به هر شکل و نوع قبیح است
تسلیت عرض میکنم
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
انفجار بمب در مهاباد توسط ضد انقلاب/ نیروهای نظامی آسیبی ندیده اندارومیه - خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان غربی انفجار بمب در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در شهرستان مهاباد که کمتر از یک ساعت پیش روی داد را تایید کرد.وحید جلال زاده در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مهر در ارومیه با بیان اینکه هنوز آمار رسمی و دقیقی از تعداد مجروحان و شهدای این حادثه در دست نیست، اظهارداشت: تنها کمتر از یک ساعت از این حادثه تروریستی می گذرد و هنوز آمار و ارقام و نیز نحوه رخ دادن این اتفاق را نمی توان بدرستی بیان کرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه ضد انقلاب این بار در روزهای بزرگداشت اوج اقتدار نیروهای نظامی به مردم حمله کرده است، گفت: این حادثه توسط ضد انقلاب در بین بانوان حاضر در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح روی داده است.
جلال زاده با بیان اینکه مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده اند، خاطرنشان کرد: امدادرسانی به مجروحان و شهدای این حادثه ادامه دارد.
به گفته استاندار آذربایجان غربی بیشترین مجروحین و شهدای این حادثه را بانوان تشکیل می دهند و نیروهای نظامی حاضر در مراسم نیز هیچ گونه آسیبی ندیده اند.
به گزارش خبرنگار مهر دقایقی پیش در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در شهرستان مهاباد انفجار شدیدی دربین مردم روی داد.
بر اساس اعلام فرمانده نیروهای انتظامی استان آذربایجان غربی براثر وقوع این انفجار عده ای از شهروندان مجروح و شهید شده اند.
سردار نصرتی اعلام کرد: این انفجار در بین جمعیت بانوان که برای تماشای رژه اقتدار نیروهای مسلح به مراسم آمده بودند روی داده است. هنوز نوع انفجار، تعداد دقیق مجروح و کشته شدگان و علل و عوامل این حادثه خبری منتشر نشده است.
گفته می شود در اثر وقوع این انفجار نیروهای نظامی آسیب ندیده اند بلکه مردم عادی از جمله بانوان زخمی و کشته شده اند.
برخی منابع از دست داشتن عوامل گروهک های ضد انقلاب خبر می دهند.

جرس: بر اثر وقوع انفجار در مراسم رژه نیروهای مسلح در مهاباد، ۱۰ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، استاندار آذربایجان غربی گفت: این انفجار رو به‌روی جایگاه و در میان زنانی كه در آنجا حضور داشتند رخ داد شد.

جلال‌زاده با بیان اینكه اطلاعات دقیقی از نوع بمب و گروهی كه این بمب را كار گذاشته‌اند در دست نیست، افزود: بر اساس آماری كه در اختیار من گذاشته‌اند شمار شهدا و زخمی‌های این انفجار 7 شهید و 20 زخمی است.

وحید جلال‌زاده با بیان اینکه مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند، خاطرنشان کرد: امدادرسانی به مجروحان و شهدای این حادثه که همگی از میان زنان هستند، ادامه دارد.

جلال زاده، دقایقی پیش، در گفت و گو با مهر مدعی شد "ضد انقلاب این بار در روزهای بزرگداشت اوج اقتدار نیروهای نظامی به مردم حمله کرده است" ادامه داد: این حادثه توسط ضد انقلاب در بین بانوان حاضر در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح روی داده است.

جلال زاده با بیان اینکه مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده اند، گفت: امدادرسانی به مجروحان و شهدای این حادثه ادامه دارد.

به گفته استاندار آذربایجان غربی بیشترین مجروحین و شهدای این حادثه را بانوان تشکیل می دهند و نیروهای نظامی حاضر در مراسم نیز آسیبی ندیده اند.

گفتنی است ساعتی پیش در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در شهرستان مهاباد انفجار شدیدی دربین مردم روی داد که بر اساس اعلام فرمانده نیروهای انتظامی استان آذربایجان غربی براثر وقوع این انفجار عده ای از شهروندان مجروح و شهید شده اند.

سردار نصرتی اعلام کرد: این انفجار در بین جمعیت بانوان که برای تماشای رژه اقتدار نیروهای مسلح به مراسم آمده بودند روی داده است. هنوز نوع انفجار، تعداد دقیق مجروح و کشته شدگان و علل و عوامل این حادثه خبری منتشر نشده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
دستگیری دو مظنون در ارتباط با انفجار در مهاباد
دو زن مظنون به ارتباط داشتن با انفجار امروز مهاباد دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری سفیر ؛ یک مقام امنیتی با اعلام این خبر گفت : بر اثر انفجار بمب در مراسم رژه نیروهای مسلح دهها زن که در مقابل جایگاه ایستاده بودند شهید و مجروح شدند که بلافاصله پس از وقوع انفجار نیروهای امنیتی وارد عمل شدند و دو زن را به ظن دست داشتن در این حادثه ددمنشانه بازداشت کردند.
این مقام افزود : بررسی و حقیقات گسترده ای در حال انجام است و انشاالله به زودی عوامل این عملیات تروریستی شناسایی و بازداشت خواهند شد.
.......................................
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه شهدای انفجار مهاباد زن هستند

معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: تمام 10 شهید حادثه انفجار تروریستی در مهاباد زن هستند.

عیسی قنبری در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مهر در ارومیه با محکوم کردن این حادثه تروریستی افزود: بر اساس آخرین آمار دریافتی، در این حادثه 10 نفر از بانوان حاضر در میدان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

به گفته وی، همچنین حادثه یاد شده 35 نفر مجروح داشت که 15 نفر به علت وخامت جراحات وارده بستری و 20 نفر نیز سرپایی درمان شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه تروریستی را برعهده نگرفته است، اظهارداشت: شواهد اولیه حادثه نشان از دست داشتن گروهک های ضد انقلاب دارد.

بمب منفجره صوتی بوده است

قنبری، بمب منفجر شده در این حادثه را از نوع صوتی اعلام و خاطرنشان کرد: این بمب در محل استقرار بانوان حاضر در مراسم رژه نیروهای مسلح مهاباد در شاخه یکی از درختان تعبیه شده بود که به علت شدت انفجار 10 تن از بانوان مهابادی از ناحیه سر مجروح شده و به شهادت رسیدند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جلسه شورای تامین استان در شهرستان مهاباد تا دقایقی دیگر گفت: در این نشست تمامی جوانب این حادثه مورد بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول ساعت دقیق رخ دادن این حادثه را 10 و 11 دقیقه صبح چهارشنبه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر عملیات امداد رسانی به مجروحان ادامه دارد و بزودی اطلاعات کامل از جزئیات این حادثه در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.

احتمال حضور کودک شش ساله در بین مجروحان مهاباد

بر اساس اعلام برخی از منابع آگاه در بین شهدا و مجروحان این حادثه، یک پسر بچه شش ساله نیز دیده می شد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: در بین شهدا و مجروحان این حادثه دردناک، هیچ نظامی وجود ندارد.
منبع
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
چگونگی وقوع انفجار در مراسم رژه نیروهای مسلح در مهاباد/جاسازی بمب در یک ساک دستی

حدود ساعت ده و نیم صبح امروز بمبی در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در شهرستان مهاباد منفجر شد که در پی آن تعدادی از بانوان حاضر در مراسم شهید شدند.
به گزارش خبرآنلاین، شبکه تلویزیونی العالم مواد منفجره درون یک ساک جاسازی شده بود و انفجار زمانی رخ داد که مردم در حال تماشای رژه نظامیان بودند.
آن گونه که وحید جلال زاده استاندار آذربایجان شرقی در اولین گفت و گو اعلام کرده عاملان این حادثه «گروه های ضد انقلاب» بوده اند که با نفوذ در بین مردم و بانوان حاضر در مراسم سان ورژه نیروهای مسلح اقدام به این عمل تروریتس کرده اند.
براساس اخبار منتشر شده انفجار بمب در 50 متری جایگاه مراسم سان و رژه نیروهای مسلح روی داده که در اثر آن 10 نفر از جمله دو نفر از همسران فرماندهان ارشد نظامی شهرستان مهاباد به درج رفیع شهادت نایل آمده اند. نیروهای نظامی حاضر در مراسم نیز هیچ گونه آسیبی ندیده اند.
سردار نصرتی فرمانده نیروهای انتظامی استان آذربایجان غربی هم با تایید این خبر اعلام کرد: این انفجار در بین جمعیت بانوان که برای تماشای رژه اقتدار نیروهای مسلح به مراسم آمده بودند روی داده است.
در حالی که 20 دقیقه بعد از این حادثه نیز استاندار تعداد مجروحان این حادثه به 15 نفر اعلام کرده بود،آخرین آمار مجروحان به گفته استاندار آذربایجان غربی شامل 30 نفر می شود که 10 شهید و 20 مجروح است.
خبرگزاری مهر هم دو ساعت بعد از اتفاق این رخداد در خبری اعلام کرد: گفته می شود شدت انفجار که در محل استقرار بانوان در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در مهاباد روی داده به حدی بود که بر تعداد مجروحان حادثه پس از یک ساعت از وقوع اقدام تروریستی همچنان افزوده می شود.
تعداد مجروحان این حادثه نیز به 20 نفر افزایش یافته که به گفته استاندار آذربایجان غربی حال چهار نفر از مجروحان «وخیم» گزارش شده است.
شهرستان مهاباد با بیش از 197 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده که به دلیل قرار گرفتن در مرکز تلاقی سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان از اهمیت خاصی برخوردار است.
منبع
 

Sarp

مدیر بازنشسته
وی با بیان اینکه متاسفانه ضد انقلاب این بار در روزهای بزرگداشت اوج اقتدار نیروهای نظامی به مردم حمله کرده است، گفت: این حادثه توسط ضد انقلاب در بین بانوان حاضر در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح روی داده است.

این بند رو همگی یادتون باشه تا بعدا که لازمم خواهد شد !!
 
بالا