توربین گاز

در مورد توربین گاز من در خدمت هستم
هرچه می خواهد دل تنگت بپرس

سلام
لطفا در مورد نوع توربين هاي گازي مولد برق و تفاوت آنها با توربوجتها و نيز اينكه چگونه توربين هاي مورد استفاده در صنايع هوايي را به توربوژنراتور تبديل ميكنند توضيحي بدهيد؟در ضمن هرگونه اطلاعاتي از هرجا كه مي توان بدست آورد در خصوص توربين ژنراتور گازي را به من معرفي كنيد.ممنونم.(mebk_salehpoor@yahoo.com)
بابك
 

eng.esmail

اخراجی موقت
درخواست مقاله درباره عملکرد توربین گاز

درخواست مقاله درباره عملکرد توربین گاز

در مورد توربین گاز من در خدمت هستم
هرچه می خواهد دل تنگت بپرس

با سلام.. اگه ممکنه در مورد عملکرد یا performance توربین گاز و پارامترهایی که روی آن تاثیر گذار هستن یه مقاله فارسی و جامع می خواستم.. پروژه درس توربین ماشینه...
مرسی
 

mohammad.j.p

عضو جدید
سیکل های خنک سازی در توربین های گازی

سیکل های خنک سازی در توربین های گازی

با سلام
از کلیه دوستان محترم خواهش می کنم اگه در رابطه با سیکل های خنک سازی مورد استفاده در توربین های گازی هرگونه مطلبی اعم از مقاله، کتاب، پروژه و ... در دسترس دارند برای من ایمیل کنند.
با تشکر
آدرس ایمیل:mjafari.p@gmail.com
 

mohammaddosti

عضو جدید
سلام
من به مطالبی در مورد انواع توربینهای چند محوره نیاز مبرم دارم.اگه ممکنه کمک کنید.
 

aakzandi

عضو جدید
ميكرو توربين

ميكرو توربين

در مورد توربین گاز من در خدمت هستم
هرچه می خواهد دل تنگت بپرس
سلام و تشكر - تقاضاي من ترجمه متن زير است
Microturbines


Typical microturbines have efficiencies of 25%–35%. When used in a CHP system, they can achieve efficiencies of greater than 80%. Microturbines have additional design considerations to take into account, however. As a general rule, microturbines have to be designed with the premise that once installed they will receive very little maintenance, except possibly an annual service. But they will need to be reliable despite this. In addition, microturbines need to be small, limiting opportunities for peripheral equipment, and they need to be quiet, limiting opportunities for additional rotating machinery. These factors tend to limit the opportunities to increase turbine efficiencies. There is a limit, for example, on the closeness of blade tips and the casing because of the potential variation in operating regimes. Methods of reducing blade fouling are limited to annual services.
 

aakzandi

عضو جدید
ميكرو توربين
نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله amir-pars http://www.www.iran-eng.ir/images/buttons/viewpost.gif
در مورد توربین گاز من در خدمت هستم
هرچه می خواهد دل تنگت بپرس


سلام و تشكر - تقاضاي من ترجمه متن زير است
Microturbines


Typical microturbines have efficiencies of 25%–35%. When used in a CHP system, they can achieve efficiencies of greater than 80%. Microturbines have additional design considerations to take into account, however. As a general rule, microturbines have to be designed with the premise that once installed they will receive very little maintenance, except possibly an annual service. But they will need to be reliable despite this. In addition, microturbines need to be small, limiting opportunities for peripheral equipment, and they need to be quiet, limiting opportunities for additional rotating machinery. These factors tend to limit the opportunities to increase turbine efficiencies. There is a limit, for example, on the closeness of blade tips and the casing because of the potential variation in operating regimes. Methods of reducing blade fouling are limited to annual services
 

aakzandi

عضو جدید
:biggrin:
ميكرو توربين
نقل قول:
نوشته اصلي بوسيله amir-pars http://www.www.iran-eng.ir/images/buttons/viewpost.gif
در مورد توربین گاز من در خدمت هستم
هرچه می خواهد دل تنگت بپرس

سلام و تشكر - تقاضاي من ترجمه متن زير است aakzandi@gmail.com
Microturbines


Typical microturbines have efficiencies of 25%–35%. When used in a CHP system, they can achieve efficiencies of greater than 80%. Microturbines have additional design considerations to take into account, however. As a general rule, microturbines have to be designed with the premise that once installed they will receive very little maintenance, except possibly an annual service. But they will need to be reliable despite this. In addition, microturbines need to be small, limiting opportunities for peripheral equipment, and they need to be quiet, limiting opportunities for additional rotating machinery. These factors tend to limit the opportunities to increase turbine efficiencies. There is a limit, for example, on the closeness of blade tips and the casing because of the potential variation in operating regimes. Methods of reducing blade fouling are limited to annual services
 

esmail_66h

عضو جدید
سلام مهندس جان .
درباره استاندارد پایپینگ در نیروگاه اگه اطلاعات دارید ممنون میشم در اختیارم بزارید .
 

aakzandi

عضو جدید
سلام و احترام
خواهشمند است در مورد
گاهش نشتي جريان جهت افزايش راندمان در توربينهاي گازي
بفرمائيد
 

Avon

عضو جدید
توربین‌های دریایی

توربین‌های دریایی

سلام. من میخوام بدونم توربین گاز کشتی چه فرقی داره با بقیه توربین گازها:que:

سلام دوست عزیز
واقعیتش اینه که من با توربین گاز که کاربرد دریایی داشته باشه کار نکردم اما یه سری نکات به ذهنم میرسه که شاید به دردتون بخوره.
1-این توربین‌ها همانند توربین‌های هوایی دارای یه سری مشخصات خاصی هستن. مثلاً باید نسبت به خوردگی مقاوم باشن.
2-به نظرم میرسه که این توربین‌ها با توجه به مصرف سوخت بالا و راندمان تقریباً پایینی که دارن فقط در موارد نظامی اون هم فقط در موارد عملیاتی کاربرد داشته باشن یعنی یک شناور دریایی برای گشت زنی دریایی از موتور دیزل اسفاده میکنه اما وقتی که نیاز به مانورهای سریع داره این موتورها وارد عمل میشن.
3-این توربین‌ها انرژی خود را بسته به طراحی شرکت سازنده به طور مستقیم یا غیر مستقیم به یک گیربکس منتقل می‌کنند و خروجی گیربکس به پروانه شناور منتقل می‌شود.
 

a_hp

عضو جدید
سلام مهندس جان .
درباره استاندارد پایپینگ در نیروگاه اگه اطلاعات دارید ممنون میشم در اختیارم بزارید .
درمورد پایپینگ اطلاعات جزئی دارم ولی کتاب پایپینگ نشر طراح کتاب خوبیه. در مورد ابزار دقیق میتونم کمک بکنم.
 

farzam1361

عضو جدید
اسپيدترونيك

اسپيدترونيك

با سلام
لطفا در باره اسپيدترونيك و كاليبره كردن كارتهاي آن توضيحاتي بدهيد (فكر كنم در واحد هاي GE و Alstom كاربرد دارند)
 

iranaero

عضو جدید
در جستجوی کتاب !! کمک !

در جستجوی کتاب !! کمک !

سلام

من به دنبال این کتاب هستم
اگر کسی لینکی داره یا جایی رو میشناسه که میشه اون رو دانلود کرد لطفا به من هم بده.
با تشکر فراوان.

راستش من خودم خیلی گشتم
وبلاگ های عربی و چینی رو هم گشتم
با utorrent o morphius o این جور چیز ها هم جسجو کردم ، متاسفانه حاصلی نداشته تا کنون !

مشخصات کتاب از این قراره


Gas Turbine Heat Transfer and Cooling Technology
Je-Chin Han (Author), Sandip Dutta (Author), Srinath Ekkad (Author



خدا نگهدار
 

نیما01

عضو جدید
من نیاز فوری دارم به مطالبی در مورد "تحلیل انتقال حرارت در محفظه احتراق توربین گاز" خواهش میکنم هر چه سریعتر منو راهنمایی کنید. :cry:
 

maryam_mirza

عضو جدید
من میتونم بپرسم ایرفویل مورد استفاذه در پره توربین گازی از چه مدله؟چه پروفیلی داره و چطوری میشه معادله شو بدست آورد؟
 

faudis8

عضو جدید
سلام
ایرفویل پایه ی مورد استفاده در توربو ماشین ها رو میتونید توی نرم افزار هایی که پیوست کتاب اصول پیشرانش Mattingley هست پیدا کنید. البته توی خود کتاب هم ازشون اسم میبره. صرفا 2 نوع ایرفویل رو اسم میبره.نکته اساسی اینه که مقطع توربین ها و کمپرسورها دیگه به صورت استاندارد نیستن. با توجه به نیاز مسئله یعنی میزان بارگذاری پره(loading parameter) و توجه به اثرات لایه مرزی و جدایش بخصوص در کمپرسور و نوع جریان روی پره(با توجه به توزیع عدد ماخ در روتور و استاتور) و البته نوع خنک کاری مورد استفاده در توربین طراحی ایرفویل انجام میشه.
اصول طراحی ایرفویل رو توی درس آیرودینامیک مادون صوت ارشد میتونه گفته بشه. هرچند شنیدم که اساتیدی هستن که توی سیالات پیشرفته هم اینو درس میدن.وقتی سراغ طراحی ایرفویل میرید دیگه فرم مشخص و استانداردی نداره.
ایرفویل های مورد استفاده توی توربینها با توجه به نوع نیاز یعنی صنعت نیروگاههای بخار، نیروگاههای گازی و یا صنایع هوایی سیاست های طراحی متفاوتی رو در پیش میگیرن.
تسلط به این مباحث در حیطه ی کسی است که سالها توربوماشین رو به صورت تخصصی کارکرده.
ببخشید من بیشتر از این نمیدونم.
موفق باشید
 

mohammad sabzali

عضو جدید
توربین گاز مدرن

توربین گاز مدرن

با عرض سلام
میخواستم بدانم مطالبی،سایتی،منبعی در مورد توربین گازهای مدرن میتونید معرفی کنید یا حتی خودتان توضیح بدهید
باتشکر
 

faudis8

عضو جدید
سلام
اگر بفرمایید چه مطلبی رو میخاید متشکر میشم.خوشبختانه یا متاسفانه بحث در مورد توربین های گازی بسیار گسترده است. به دلیل گسترش CFD و استفاده ی شرکتهای خارجی از تست های متعدد و سالها تجربه ی اونها به مواردی دست پیدا کردن که ما ممکنه 10 سال دیگه توی کتابها بخونیم.
منبع مفید در مورد توربین های گازی زیاد نیست و منحصر به فرد هم نیست. همون طور که گفتم کتابهای پروفسور متینگلی کتابهای خوبی هستن. البته کتاب توربوماشین نوشته ی پیترز اگر اشتباه نکنم ترجمه شده و قابل دسترس هست.
 
بالا