یکی از تکنیکهای شما اینه که بگید ما قبلا در اینمورد با هم گفتمان داشتیم خوب بله داشتیم ولی چیزی تغییر نکرده شما مایلید خودتون را در برابر بی حرمتی هایی که به زن میشه قانع کنید ولی بنده چنین نمیکنم اینکه زن مزرعه کشاورزی مرد است بسیار تمثیل زشت و بدور از انصافی است زن امروز هم پای مرد است و نه مزرعه که هر وقت مردش خواست بر او فرود آید!!!!
اینکه مردان قوامین بر زنان هستند و اینکه به صراحت در قران آمده بزنیدشان انکار ناپذیر است در این عصر و زمانه غلط میکند مردی که زنش را بزند حتی اگر پیامبرش فرمان انرا صادر کرده باشد
تكنيك؟
نه آقاي عراقي من تا جايي كه تونستم با شما بحث كردم. ولي يه مثل معروف هست كه ميگه : نرود ميخ آهنين در سنگ
وقتي قصد شما فقط به چالش كشيدن دينه، نه رسيدن به پاسخ. حدود يك ساله كه شما رو ميشناسم، به كدوم يك از پاسخهاي من يا دوستانم پاسخ گفتيد؟ كدوم يك پاسخهاي ما رو به چالش كشونديد؟ غير از اينه كه در مقابل هر پاخ شبهه ديگري رو مطرح كرديد، و باز در تاپيك جديد همون شبهات قبلتون رو مطح كرديد؟
بحث كردن وقتي فايده داره كه حداقل اگه طرف مقابلتون به شما پاسخي ميده شما به پاسخ ايشون پاسخ بديد نه اينكه مسئله جديدي رو مطرح كنيد.
در جایی دیگر برایتان نوشتم که بچه ای که تازه زبان باز کرده نیاز به تفسیر گفتار الکنش توسط مادر هست و اگر قران را چنین میدانید می توانید به تفاسیر رجوع کنید اما اهل تسنن مفسران قران بویژه ایرانیان را بعلت تفسیر غلط قران ، رافضی میدانند بهتر است از تفسیر برایم چیزی ننویسید اگر از خودتان دلیل بیشتری دارید بیاورید در غیر اینصورت فقط به ترجمه نشانه ها اشاره نمایید .
آقاي عراقي هر علمي متخصص خودش رو ميطلبه شايد من علم اينو نداشته باشم كه آيات قران رو بررسي و تحليل كنم اما اينقد عقلم ميرسه كه وقتي تفسير و يا تحليلي بر آيات قران ميبينم اونو با عقلم مقايسه كنم.
آقاي عراقي چند از علوم موجود در علم مهندسي شيمي رو خودتون به شخصه كشف و يا ثابت كرديد؟ غير از اينه كه ديگران او علوم و نظريه ها رو كشف كردند و بعد شما با توجه به علم و ديگر آموخته هاتون اونا منطقي دونستيد و پذيرفتيد؟
اگه یه روز به دادگاه خانواده در ایران سری بزنید اونوقت خواهید دید که مرد ها چه جوری با دو انگشت زنانشون را میزنند که پای چشماشو بادمجان سبز میشه
خواهشا وقتي بحث دين و مذهب ميشه به دادگاه خانواده مراجعه نكنيد. مگه ملاك ما براي خوب يا بد بودن دين اين مردم جامعن؟
به جاي رفتن به دادگاه خانواده و مثال زدن افرادي كه معلومه بويي از دين اسلام نبردن، يه سري به زندگينامه امام علي (ع) و طرز برخورد ايشون با خانواده و همسرشون بزنيد.
.يه سري به زندگي شخصي امام خميني بزنيد راه دور نريم خاطرات همسر دكتر چمران و يا ديگر شهدامون هم نمونه خوبيه.
نقل است از محمد كه :
زنان را در بالا خانه جا ندهيد و به آنها سواد نياموزيد و سوره يوسف را به او تعليم ندهيد و به او خياطي بياموزيد .....
لابد مي پرسي مگه تو سوره يوسف چه آياتي اومده كه زنان بايد انرا ياد نگيرند؟
اين مطلبي كه شما بيان كرديد چقدر سنديت داره؟
خوبه منم چند تا حديث بزارم.
مَنِ اتَّخَذَ زَوْجَةً فَلْيُكْرِمْها.
كسى كه زن مى گيرد، بايد او را احترام كند.
و فرمود :
اَيُّما رَجُل ضَرَبَ اِمْرَأَتَهُ فَوْقَ ثَلاث اَقامَهُ اللهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى رُؤُسِ الْخَلائِقِ فَيَفْضَحُهُ فَضيحَةً يَنْظُرُ اِلَيْهِ الاَْوَّلُونَ وَ الاْخِرُونَ.
هركس همسرش را بيش از سه مشت بزند، خداوند در قيامت در برابر اولين و آخرين رسوايش كند.
رسول حق (صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود :
اَيَضْرِبُ اَحَدُكُمُ الْمَرْأَةَ ثُمَّ يَظَلُّ مُعانِقَها.
آيا روز، زن را به باد كتك مى گيريد، و شب او را به آغوش مى خوانيد ؟!
و نيز فرمود :
اِنَّمَا الْمَرْأَةُ لُعْبَةٌ مَنِ اتَّخَذَها فَلا يُضَيِّعْها.
همانا زن لعبت است، كسى كه با او ازدواج مى كند او را ضايع ننمايد.
و فرمود :
اِنّى اَتَعَجَّبُ مِمَّنْ يَضْرِبُ اِمْرَأَتَهُ وَ هُوَ بِالضَّرْبِ اَوْلى مِنْها لا تَضْرِبُوا نِسائَكُمْ بِالْخَشَبِ فَاِنَّ فيهِ الْقِصاصَ.
در شگفتم كسى كه همسرش را مى زند، با اينكه خود او به كتك خوردن سزاوارتر است، زن را با چوب مزنيد كه موجب قصاص است.
اميرالمومنين (عليه السلام) فرمود :
. . . وَ اِنَّهُنَّ اَمانَةٌ فَلا تُضارُّوهُنَّ وَ لا تَعْضُلُوهُنَّ.
زنان در دست شما امانت هستند، بر آنان سخت نگيريد، و بلاتكليفشان مگذاريد
"النسا آيه 19 "
و انانكه كنند كار بدي(الفاحشه)از زنانتان پس گواه طلبيد چهار تا از شما پس اگر شهادت دادند در خانه نگاه داريدشان تا بميرند .
به مناسبت علاقه وافر شما به سوره نسا
آها، ببخشيد با زني كه با وجود داشتن همسر خيانت ميكنه چجوري بايد رفتار كرد؟
سوره النسا از آيه 12
"خدا وصيت ميكند شما را در اولادتان از برای مذكر مانند بهره دو مونث پس اگر باشند زنان فوق دو تا پس از برای آْنهاست دو ثلث باقيمانده. "
بر این اساس کلید این است که هر پسر دو برابر دختر ارث می برد اما در ادامه آیه فرموده :
با وجود دو زن و يك مرد سهم دختران دو ثلث باقيمانده است حال با توجه به اينكه سهم هر دو تا زن معادل يك مرد است پس سهم پسرك ميشود نصف از مال و نصفه ديگر به دختران تعلق دارد كه دو سوم باقيمانده مال ميشود دو از شيش يعني سهم هر دختر يك از شش است حال اگر دو تا يك از شش را با سهم پسرك جمع كنيد به عدد پنج از شش ميرسيد !!! و اما اگر فرض كنيد دو از شش سهم هر دختر است بنابر اين كل مال ميشود هفت از شش !!!
حالا اگر از ديدگاه انديشمندان علوم قراني به مسئله نگاه كنيم بايد فرض كرد سهم دختران ميشود دو از شش و هر دختر يك از سه سهم ميبرند به اين ترتيب سهم پسرك هم يك سوم است اما اين نگاه هم با قسمت اول آيه كه كليد حل مسائل ارثيه است جور در نميايد
حتما مفسران تفسیری دیگری دارند و دوستی در همین سایت خواهد گفت ما که قبلا در اینمورد بحث کردیم !!
در اين مورد هم به لينك زير مراجعه كنيد. البته طبق گفته خودتون ما قبلا حرف اينو زديم. من براي شما اين لينكو نميزارم فقط بريا روشن شدن ذهن دوستاني كه به اين تاپيك سر ميزنن لينك ميزارم.
بحث تكراري با شما بيفايدست.
http://www.www.www.iran-eng.ir/showpost.php?p=252500&postcount=59