تمرین گروهی آزمون طراحی خرداد 93

وضعیت
موضوع بسته شده است.

amin576

عضو جدید
هر کدوم جداگانه می تونن کنار راه پله دور بزنن- فاصله 6/5 متره

فاصله کنار راهپله 5.6 متره نه 6.5 متر

نکته دوم من سوالم اینه تو حالت کلی اگه 5 متر بیشتر فضا نداشتیم تو همچین حالتی میشه دور زد اومد بیرون؟
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
اصلا با هیچی کار نداریم،تو خودت فرض کن صبح هوای سرد ماشین و راننده بیچاره چطور توی شیب و پیچ با دنده عقب بیان بیرون
من خودمم دنبال راه حل میگردم که اینجوری نشه و طرحم دچار مشکل نشه
میدونین آخه با این ابعاد زمین اصلا فکر نمیکنم راه حلی باشه!!!!
حرفتون صحیحه
 

gh.fariba

عضو جدید
ببخشید آقا فرزاد: احتیاج هست 30 سانت روی پی رو هم برای محاسیه درز انفطاع به ارتفاع ساختمان اضافه کنیم؟
​اگر بقیه هم نظری دارند لطف کنند....
 

RAHA60

کاربر فعال
یکی از بزرگان میگه همیشه سعی نکنید زمین بخورید تا تجربه کسب کنید بلکه از زمین خوردنای دیگران هم استفاده کنید :
منظور
دوستانی که دوره های قبل امتحان دادیم چه قبول شدگان و چه افتاده ها مثل خودم لطف کنید بیایم اشتباه هامونو اینجا ذکر کنیم تا اینا دیگه هم برا خو دمون و هم برا دیگران تکرار نشه
اولی رو هم خودم تو پست قبلی گفتم
دومین اشتباهم هم اینکه از رنگ زیاد استفاده کردم (اندازه ها با ی رنگ ، مبلمان با یک رنگ، خطوط اصلی با یک رنگ و . . . . . ) و کلا تو ذوق میزد

من مشکلم سرعت پایین بود یعنی تعداد شیتهای کامل کم بود ولی در اون حدی که تحویل داده بدم نمرش را گرفته بودم یعنی اصل کار وپلانا درست بود.
 

soudabeh.k

عضو جدید
بچه ها توی کار آذرهانای عزیز رو ببینین
حاشیه خیابون که رمپ معلول دادن تا به سطح +70 برسن.یعنی از 0 به 70.که پارکینگشون در نهایت میشه 2.70 و درسته اما زیر این رمپ رو ماشین گذاشتن که حداقل تا میانه راه رمپ کمتر از 2.40 و درست نیست
نه فقط ایشون خودم هم برای اینکه جای پارکم درست بشه از این نکته چشم پوشی کردم
آیا همین طراحی درسته؟
به نظر من زیر رمپ و پله نمیشه جای پارک گذاشت و باید انبار یا تاسیسات باشه و با پله مشکل رو حل کرد
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
ببخشید آقا فرزاد: احتیاج هست 30 سانت روی پی رو هم برای محاسیه درز انفطاع به ارتفاع ساختمان اضافه کنیم؟
​اگر بقیه هم نظری دارند لطف کنند....

سلامم.
نه نیازی نیستش.اون مقداری که بعد از محاسبه درز به طرف بالا گرد میکنید این موارد رو پوشش میده.کلا خیلی مهم نیست.فقط ارتفاع طبقات رو لحاظ میکنن.
 

آذرهانا

عضو جدید
بچه ها توی کار آذرهانای عزیز رو ببینین
حاشیه خیابون که رمپ معلول دادن تا به سطح +70 برسن.یعنی از 0 به 70.که پارکینگشون در نهایت میشه 2.70 و درسته اما زیر این رمپ رو ماشین گذاشتن که حداقل تا میانه راه رمپ کمتر از 2.40 و درست نیست
نه فقط ایشون خودم هم برای اینکه جای پارکم درست بشه از این نکته چشم پوشی کردم
آیا همین طراحی درسته؟
به نظر من زیر رمپ و پله نمیشه جای پارک گذاشت و باید انبار یا تاسیسات باشه و با پله مشکل رو حل کرد

شما کاملا درست مگین، ولی هر کاری کردم درست نشد ، بیشترین مشکل من تو این آزمون رمپ معلوله
 

roham12

عضو جدید
نه همین که ستون ها فضای مفید راه پله رو کم نکنن کافیه.
بعد بچه ها معمولا اسکلت رو فلزی میگیرن.تیر فلزی معمولا عرض کمتر از 20 سانت داره و تو دیوار قرار میگیره.

کلا اسکلت فلزی برا طراحی خیلی بهتره فقط یه جا ممکنه به مشکل بخوری که حداکثر اکس به اکس 6.5 میتونه باشه ولی اگر بتی بگیری تا 7.5 هم جا داری .. برا پارک 3 ماشین راحت جا میدی
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
کلا اسکلت فلزی برا طراحی خیلی بهتره فقط یه جا ممکنه به مشکل بخوری که حداکثر اکس به اکس 6.5 میتونه باشه ولی اگر بتی بگیری تا 7.5 هم جا داری .. برا پارک 3 ماشین راحت جا میدی

استاد ما گفت فلزی حداکثر 7 متر، گفتش میتونید تو اینم 3 تارو جا بدید! :surprised:
دیوااانه شدیم بسکه هرکی یچیز میگه :)
 

ha@sa

عضو جدید



دوست عزیز من از برشت یه سوال دارم .توی ورود به ساختمون ارتفلپاع زیرزمینو کم کردی در صورتی که اون قسمت توی کارت موتورخونه اس .میشه دوستا کمک کنن و بگن راه حلش چیه . من خودم تا جایی که میدونم یا باید طبق گفته دوستان اون فضا انبار باشه که کاهش ارتفاع تا 2.10 مشکلی نداره .اگه هم چاره ای جز قرار دادن تاسیسات تو اون قسنت نبود باید با تعبیه پله توی موتورخونه مشکل حل بشه . دوستان درس میگم یا نه؟
 

ha@sa

عضو جدید
دوستان اگه کسی پلان دوبلکس داره میشه لطف کنه و اینجا بزاره . ازتون یه دنیا منون میشم :smile:
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
استاد ما گفت فلزی حداکثر 7 متر، گفتش میتونید تو اینم 3 تارو جا بدید! :surprised:
دیوااانه شدیم بسکه هرکی یچیز میگه :)
خب آخه کلا نمیشه نسخه کلی پیچید.وقتی میگیم اسکلت فلزی یعنی یه چیز معمولی در حد آزمون.وگرنه من تو اون پروژه تاپیک مدیریتم دهانه 9.3 هم داشتم.ولی ابعاد ستون های این دهانه زیاد میشه.ارتفاع تیر این دهانه زیاد میشه.(حدود 55 سانت)تو همون کار دهانه 8.5 هم بود.دهانه بالای 7 هم زیاد بود.بقیه دهانه هم اکثرا بالای 6 متر بود.ولی ملاحظات خاص خودش رو داره.
تو اسکلت بتنی هم دهانه 7.5 متر سنگینه.ارتفاع تیر تو طبقات پایین تو این دهانه به 60 سانت هم میرسه.دهانه بهینه در اسکلت بتنی 6 تا 7 متره.در اسکلت بتنی 5.5 تا 6 متر و حداکثر تا 6.5 متر.ولی بالاتر از این هم با ملاحظات ابعادی خاص جواب میده.
 

arezoo 101

عضو جدید
دوستان میشه یکی لطف کنه و در مورد این پوتر توضیح بده که چی هست و چه جوری باید توی طرح حلش کرد؟ ممنون.....
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
دوستان میشه یکی لطف کنه و در مورد این پوتر توضیح بده که چی هست و چه جوری باید توی طرح حلش کرد؟ ممنون.....
سلامم
به تیر بتنی پوتر میگن.
ارتفاعش مهم نیست اینجا.عرضش معمولا از 40 سانت تجاوز نمیکنه.
چیز خاصی نیست.فقط توجه کنید از داکت عبور نکنه. نظر شخصی من اینه که نیاز نیست عبورش ازراه پله و اینکه ابعاد باکس پله رو کم میکنه رو مد نظر داشته باشید ...چون توجه به این جزئیات بنظر من تو آزمون نیاز نیست.(این مورد رو تو شهرداری هم متوجه نمیشن)
 

arezoo 101

عضو جدید
سلامم
به تیر بتنی پوتر میگن.
ارتفاعش مهم نیست اینجا.عرضش معمولا از 40 سانت تجاوز نمیکنه.
چیز خاصی نیست.فقط توجه کنید از داکت عبور نکنه. نظر شخصی من اینه که نیاز نیست عبورش ازراه پله و اینکه ابعاد باکس پله رو کم میکنه رو مد نظر داشته باشید ...چون توجه به این جزئیات بنظر من تو آزمون نیاز نیست.(این مورد رو تو شهرداری هم متوجه نمیشن)
خیلی ممنون که جواب دادید. پس تو سازه فلزی پوتر نیست؟
 

fatane_a

عضو جدید
شما کاملا درست مگین، ولی هر کاری کردم درست نشد ، بیشترین مشکل من تو این آزمون رمپ معلوله

شما واسه رمپ ماشین داری از حیاط استفاده میکنی. اونقد جا بود که بخای 260_270 بری پایین. که اونوقت مجبور نشی این همه رمپ معلول بدی با توجه 70 سانتی که اومدی بالا.تراز همکفو پایین تر می گرفتی............
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
دوستان میشه یکی لطف کنه و در مورد این پوتر توضیح بده که چی هست و چه جوری باید توی طرح حلش کرد؟ ممنون.....

عکس پایین رو ببینید:



milad-Model.jpg

اون خطوط قرمز میشه تیر بتنی.دوستان میگن (درست هم میگن)اون خط آبی میشه طول مفید باکس پله.ولی من میگم چه تو آزمون و چه در نقشه های شهرداری این موارد پنهان مانند تیر رو نیازی نیست در نظر بگیرید.
چون شما در نظر بگیرید گاهی شما به 5 سانت هم نیاز دارید واسه تامین پارکینگ.
البته اسکلت رو اگه فلزی در نظر بگیرید این موارد رو ندارید.چون عرض تیر فلزی اونم انتهای راه پله نهایتا 20 ساتته که داخل دیوار قرار میگیره.

 

fatane_a

عضو جدید
عکس پایین رو ببینید:



مشاهده پیوست 211597

اون خطوط قرمز میشه تیر بتنی.دوستان میگن (درست هم میگن)اون خط آبی میشه طول مفید باکس پله.ولی من میگم چه تو آزمون و چه در نقشه های شهرداری این موارد پنهان مانند تیر رو نیازی نیست در نظر بگیرید.
چون شما در نظر بگیرید گاهی شما به 5 سانت هم نیاز دارید واسه تامین پارکینگ.
البته اسکلت رو اگه فلزی در نظر بگیرید این موارد رو ندارید.چون عرض تیر فلزی اونم انتهای راه پله نهایتا 20 ساتته که داخل دیوار قرار میگیره.


اگه اسکلت رو فلزی بگیریم دیگه نیازی نیس به بادبند و... فک کنیم؟ ابغادشو چقد بگیریم؟
 

arefe-rad

عضو جدید
سلام به همه دوستان. همگی خسته نباشین;)
یه سوال :
[FONT=&quot] حداکثر شیب در شیبراهۀ توقفگاه­ها 15% است. حداکثر شیب یک متر ابتدا و یک متر انتهای آن باید مساوی یا کمتر از 10% باشد.[/FONT]
با توجه به نکته بالایی، یعنی مثلا اگه ارتفاع 150 سانت بخوایم بریم پایین( کد زیرزمین -1.50 و کد همکف 0.00) با شیب 15% طول رمپ میشه 10 متر . حالا یه 10 سانت به بالا و یه 10 سانت به پایین اضافه کنیم که طول رمپ بشه کلا 10.20 یا اینکه باید بگیم یک متر ابتدا و یک متر انتها شیب 10% و بین این دو طول رمپ 86.67 با شیب 15% ؟
کدوم درسته؟؟؟ گیج شدم:cry::confused:
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
اگه اسکلت رو فلزی بگیریم دیگه نیازی نیس به بادبند و... فک کنیم؟ ابغادشو چقد بگیریم؟

نه نیازی نیستش.
ابعاد ستون رو میگید؟
واسه این ساختمانهای 3 تا 4 طبقه ای که آزمون میده 24*24 مناسبه.فکر کنم این شابلون معمولیا مربع های با این ابعاد رو داره.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان. همگی خسته نباشین;)
یه سوال :
حداکثر شیب در شیبراهۀ توقفگاه­ها 15% است. حداکثر شیب یک متر ابتدا و یک متر انتهای آن باید مساوی یا کمتر از 10% باشد.
با توجه به نکته بالایی، یعنی مثلا اگه ارتفاع 150 سانت بخوایم بریم پایین( کد زیرزمین -1.50 و کد همکف 0.00) با شیب 15% طول رمپ میشه 10 متر . حالا یه 10 سانت به بالا و یه 10 سانت به پایین اضافه کنیم که طول رمپ بشه کلا 10.20 یا اینکه باید بگیم یک متر ابتدا و یک متر انتها شیب 10% و بین این دو طول رمپ 86.67 با شیب 15% ؟
کدوم درسته؟؟؟ گیج شدم:cry::confused:
سلامممم.
جدا جدا بنویسید دیگه
:smile:
 

arefe-rad

عضو جدید
سلامممم.
جدا جدا بنویسید دیگه
:smile:

سلام به همه دوستان. همگی خسته نباشین;)
یه سوال :
حداکثر شیب در شیبراهۀ توقفگاه­ها 15% است. حداکثر شیب یک متر ابتدا و یک متر انتهای آن باید مساوی یا کمتر از 10% باشد.
1-با توجه به نکته بالایی، یعنی مثلا اگه ارتفاع 150 سانت بخوایم بریم پایین( کد زیرزمین -1.50 و کد همکف 0.00) با شیب 15% طول رمپ میشه 10 متر . حالا یه 10 سانت به بالا و یه 10 سانت به پایین اضافه کنیم که طول رمپ بشه کلا 10.202 2- یا اینکه باید بگیم یک متر ابتدا و یک متر انتها شیب 10% و بین این دو طول رمپ 86.67 با شیب 15% ؟
کدوم درسته؟؟؟ گیج شدم:cry::confused:


سلام.مرسی از جوابتون..:).. شرمنده ببخشید متوجه منظورتون نشدم! یعنی راه حل اول درسته یا دومیه؟:redface:
بازم ممنونم از لطفتون
 

fatane_a

عضو جدید
سلام.مرسی از جوابتون..:).. شرمنده ببخشید متوجه منظورتون نشدم! یعنی راه حل اول درسته یا دومیه؟:redface:
بازم ممنونم از لطفتون

2ومی درسته دیگه. اگه مورد اول رو اجرا کنی 170 سانت رفتی پایین عزیزم...
تو نیاز داری 150 سانت بری پایین. واسه 1 متر ابتدا و انتها که شیبشون 10 درصده، 20 سانت میری پایینو پس نیاز داری که واسه ارتفاع 130 تای باقیمانده با شیب 15% طول رو حساب کنی.
 

میلاد معمار

عضو جدید
(طول داخل به داخل راه پلتون چنده؟
نه شما این ستون گذاریتون مشکل نداره.الان همین باکس پلتون 2.40*4.80 باشه دیگه هیچ مشکلی نیست.
الان فکر کنم طول راه پلتون زیاده.فکر کنم همون 70 سانت زیادش کرده.نیازی نیست این مقدار رو رعایت کنید.)

ممنون فرزاد جان .خوب مشکل من بیشتر توی طول ستون و تیر هست....مثلا الان ک طول ستونمون 70سانته پوترمون چن میشه؟؟؟
بعد ستون مستطیلی ابعادش واس 4 طبقه .5ط و6ط چن میشه؟؟؟؟؟توی ستون های مستطیلی نسبت طول ستون ب طول پوتر چطور میشه؟


 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
(طول داخل به داخل راه پلتون چنده؟
نه شما این ستون گذاریتون مشکل نداره.الان همین باکس پلتون 2.40*4.80 باشه دیگه هیچ مشکلی نیست.
الان فکر کنم طول راه پلتون زیاده.فکر کنم همون 70 سانت زیادش کرده.نیازی نیست این مقدار رو رعایت کنید.)

ممنون فرزاد جان .خوب مشکل من بیشتر توی طول ستون و تیر هست....مثلا الان ک طول ستونمون 70سانته پوترمون چن میشه؟؟؟
بعد ستون مستطیلی ابعادش واس 4 طبقه .5ط و6ط چن میشه؟؟؟؟؟توی ستون های مستطیلی نسبت طول ستون ب طول پوتر چطور میشه؟



خواهش میکنم.
واسه آزمون خیلی مهم نیست اینا.
ولی اگه واسه اطلاعات خودت میخوای عرض تیر بتنی(پوتر)به ابعاد ستون ربطی نداره.به دهانه و طبقه ای که تیر در اون قرار داره مربوط مبشه.ولی من تا حالا تو ساختمان های متعارف ندیدم بیشتر از 40 سانت باشه.

ستون مستطیلی:

4طبقه:50*35
5طبقه:55*35
6طبقه:60*40
 

gh.fariba

عضو جدید
خواهش میکنم.
واسه آزمون خیلی مهم نیست اینا.
ولی اگه واسه اطلاعات خودت میخوای عرض تیر بتنی(پوتر)به ابعاد ستون ربطی نداره.به دهانه و طبقه ای که تیر در اون قرار داره مربوط مبشه.ولی من تا حالا تو ساختمان های متعارف ندیدم بیشتر از 40 سانت باشه.

ستون مستطیلی:

4طبقه:50*35
5طبقه:55*35
6طبقه:60*40
ببخشید آقا فرزاد میگم تو ستون گذاری رمپ پارکینگ باید بعد از رفع سرگیری ستون بذاریم دیگه...؟؟؟؟!!!! نه؟ غیر از این باشه که تیر به ماشین گیر میکنه که...
خب با این اوصاف واسه امتحان آذر پارسال باید بعد از 9 متر حدودا ستون بذاریم. خب اینجوریم که آکس ستون زیاد میشه!!!
پس چه کنیم!!!؟؟؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا